Werk & Studie alle pijlers

Sissy boy

19-08-2011 20:37 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met werken bij Sissyboy? Wat is het uurloon voor een 22-jarige?

Groetjes!
Zal wel minimum zijn voor winkels. En dat is echt heel weinig voor een 22 jarige.
Ik las ergens dat je salaris kreeg volgens het horeca-cao. Dus dat is dan iets van 7 euro ofzo... dan nog minder dan minimumloon... wel jammer, want lijkt me zo'n heerlijke plek om te werken!
sissyboy valt onder de retail CAO (waarschijnlijk mode en sportdetailhandel). ALs je even googled kun je daar de salarisschalen vinden. Je krijgt niet betaald onder het minimumloon, maar omdat je nog geen 23 bent krijg je minimum jeugdloon.
Een bedrijf kan niet gewoon kiezen onder welke CAO ze willen vallen hoor. Dat zou lekker zijn, dan kozen ze allemaal die met de laagste salarissen.... En aangezien dit volgens mij totaal geen horeca bedrijf is, lijkt met me sterk dat ze wel zo uitbetalen.

Daarnaast kan het loon volgens een CAO nooit onder het minimumloon liggen, hooguit op het minimum. Het minimum voor een 22 jarige is 7,04 Euro per uur in sectoren waar 40 uur fulltime is.

Maar goed, ik zou niet afgaan op wat je 'ergens gelezen hebt', maar gewoon solliciteren als je er graag wilt werken. Dan hoor je vanzelf wat je zou verdienen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven