Mode & Beauty alle pijlers

Iemand ervaring met Brazilian Keratin Hair Treatment ?

23-03-2010 02:54 1205 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg om bij mezelf een Brazilian Keratin Hair Treatment te doen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Heb 1 week geleden de brazilian blowout zero gedaan en het resultaat viel erg tegen. Nog net zo veel pluis als ervoor. Ik vind Sunliss dan echt veel beter. Die heb ik nu 2 behandelingen gedaan en de 2e pakte veel beter uit dan de eerste, veel minder pluis en lossere krul.

Maar dit zal bij iedereen anders zijn want ik had juist de brazilian blowout geprobeerd omdat sommigen die hier veel fijner vinden dan Sunliss.
Na een tijdje te hebben meegelezen en de BKT te willen doen, heb ik het dit weekend dan eindelijk gedaan! Ik dacht mooi voor de vakantie, dan hoef ik op vakantie me niet zo druk te maken na het zwemmen. En dan laat ik niet iedereen sochtends lang wachten omdat ik mijn haar nog moet doen!

Ik heb Sunliss gebruikt gewoon hier in Nederland besteld.

Mijn vriend heeft het voor me gedaan omdat ik heel lang haar heb en de achterkant juist het belangrijkste deel was (daar kon ik niet goed bij).

Ik heb het vrijdag avond erin gedaan en gister, zondagavond, eruit gespoeld en gewassen met alleen de conditioner.

Wat was het heerlijk wakker worden vanochtend!!! Bovenop is het heerlijk glad en stijl. Onderin was slagen en knakjes door het slapen, maar wel gewoon glad en het kroessige is bijna helemaal weg. Met de stijltang binnen, jawel, 2 minuten!!!! klaar. Maar goed, ik heb het nu nog niet echt met shampoo mogen wassen, dus ben benieuwd hoe het daarna zal zijn.

Tot nu toe ben ik dus heel positief. Al was het erin doen en stijlen wel veel werk. Ik denk dat het resultaat wel zal verschillen per haartype.
Hallo iedereen,

Ik hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik even wat vraag wat waarschijnlijk al beantwoord is maar ik kom er steeds niet aan toe het te lezen.

Ik heb krullen maar na mijn bevalling is het 1 bos stro. Ik wil wel mijn krullen behouden.

Welke zou ik dan moeten gebruiken? Om mijn krullen te behouden?

Kan je je haar nog verven trouwens? En groeit het sneller? En waar zou ik het kunnen bestellen?

Ik hoop dat ik over een tijdje ook zo enthousiast kan zijn als jullie
Kirsie je moet even dit topic doorlezen daar worden al je vragen wel 10x beantwoord geloof ik ;)
Hallo iedereen,

Na het lezen van dit topic hebben jullie ook mij overtuigd om Sunliss te bestellen. Inmiddels heb ik het in huis en kan ik niet wachten om het er in te gaan doen.

Ik heb nog een vraag voordat ik me er aan ga wagen. Deze vraag is trouwens eerder gesteld maar niet beantwoord. Op de website van Sunliss staat dat de keratine op handdoekdroeg haar moet worden aangebracht.Op het flesje staat echter 70-80% droog haar. Als je het filmpje afspeelt dat erbij staat wordt het haar niet eerst droog gefohnt maar wordt de keratine na het drogen met een handdoek direct in het haar gesmeerd. In dit topic lees ik dat mensen het van te voren wel fohnen, een beetje tegenstrijdig dus en ik weet nu niet wat te doen.

Wat is nu de beste manier?

Alvast bedankt voor het antwoord
Roos oss, heb je dik krullend haar van jezelf of fijn haar?

Mijn kapper zei laatst nl. Bij dik haar prima die Keratine maar bij fijn haar zou je een dun bosje overhouden?
Oke, ik ga aan de keratine.

Hier even checken of wat ik wil kan aan de hand van plaatjes.

Dit: www.kapsels.net/kapsels9/jb-kapsel5.jpg is niet de bedoeling.

Dit: http://www.kapsels.net/kapsels9/2010zomerkapsel7.htm wel.

Bij de kapper laat ik het drogen met borstels. Van de stijltang wordt het te sluik. De krullen/slag heb ik, het pluist alleen aan de bovenkant en daar wil ik vanaf.

Kan ik dit zelf? Ik lees overal stijltang maar dan is het toch straks te stijl? Of betekend keratine-behandeling in dit geval gewoon smeren en juist niet stijlen? Of laagjes laten knippen en dan alleen de bovenste laag stijlen?

Graag advies van de kenners!
Excuses, links openen in nieuwe tab en dan lukt het wel!
@Violetje,

Sorry dat ik je niet had gemaild. ik kon het emaildres niet vinden. Heb je inmiddels als iemand gevonden?

@Roosoos: wat jammer dat het niet gewerkt heeft. Misschien moet je het vaker proberen? Bij de Sunliss had het bij mij de eerste maal ook geen effect. De BBZero wel meteen. Zelfs vandaag met het herfstachtige weer.
quote:Suze02 schreef op 08 augustus 2011 @ 10:57:

Oke, ik ga aan de keratine.

Hier even checken of wat ik wil kan aan de hand van plaatjes.

Dit: www.kapsels.net/kapsels9/jb-kapsel5.jpg is niet de bedoeling.

Dit: http://www.kapsels.net/kapsels9/2010zomerkapsel7.htm wel.

Bij de kapper laat ik het drogen met borstels. Van de stijltang wordt het te sluik. De krullen/slag heb ik, het pluist alleen aan de bovenkant en daar wil ik vanaf.

Kan ik dit zelf? Ik lees overal stijltang maar dan is het toch straks te stijl? Of betekend keratine-behandeling in dit geval gewoon smeren en juist niet stijlen? Of laagjes laten knippen en dan alleen de bovenste laag stijlen?

Graag advies van de kenners!

Hoi,

Je dient het wel met een stijltang te doen. Anders kan het niet 'opgenomen' worden door het haar. Ik was een keer eigenwijs en deed het zonder stlijtang. Dat was dus zonde van mijn tijd en geld. Ik zou daarom wel voor de Brazilian Blowout gaan. (het liefst de zero, van de normale van BB ging ik kapot van de gassen die vrijkwamen) Maar de BB mag je direct uitwassen ipv 2 dagen laten intrekken
Hoi Sunshine, dank voor je antwoord. Maar is mijn haar dan na een behandeling niet helemaal stijl? Want dat is dus echt niet de bedoeling...
Suze02,

Dat hangt van je haar af. Ik heb van de grove slagen in mijn haar. Als ik het gebruik zijn mijn haren behoorlijk stijl voor een paar weken, daarna iets minder. Ik denk dat je het beter een keer kunt uitproberen alleen dan heb je een echt antwoord
sweetmoon: ik heb erg dun/weinig haar maar als het droog is heb ik een gigantische bos, het oogt dus altijd als heel veel.

Maar ik heb nu iets van 4 behandelingen gedaan en heb nog steeds heel veel volume, dat is wel ietsjes minder geworden maar dat wilde ik ook want ik kon het 1 jaar geleden ofzo niet eens los dragen omdat het dan echt gigantisch was haha.

sunshinechica: Ja misschien moet ik de Zero inderdaad 2x doen, want bij Sunliss had het na de 2e keer ook pas effect. Maar heb het al weggegooid omdat ik ineenkeer ontzettende haaruitval kreeg, het zal wel niet aan die keratine behandeling hebben gelegen, maar ga gewoon even helemaal niks aan mijn haar doen want hou zo niet veel over :(

En misschien heeft het ook niet gewerkt omdat ik veel minder heb gebruikt als dat ik normaal bij Sunliss doe. Maar op dat blad met uitleg stond dat hoe minder je gebruikt hoe beter het resultaat zou zijn vandaar dat ik veel minder heb gebruikt.

En daarbij ben ik er ook achtergekomen ( dat geldt voor mij wel iig) dat het resultaat vooral ligt aan de shampoo waar je je haar mee was. De enigste shampoo en conditioner waar mijn haar echt mooi en pluisvrij van wordt is die van global keratin (die shampoo en conditioner heb ik bij de behandeling bij de kapper gekregen). Dan maakt het dus niet heel veel uit welk merk keratine ik gebruik, als ik het maar met die shampoo was, anders heeft heel de behandeling gewoon niet gewerkt. Echt heel vreemd, maar mijn haar is ook heel vreemd haha ;)
Wie heeft er ervaring met het maar kort laten zitten van de Sunliss? Er staat natuurlijk 1-48 uur, maar maakt dat nou echt zoveel uit? Heb het er net weer inzitten, wil het morgenvroeg het liefst weer uitspoelen. Het gaat toch om het erin-tangen-proces vooral lijkt me.. Las dat al eerder van iemand geloof ik! Ik doe het liever wat vaker dan het zo lang te laten zitten.
Ow sunshinechica, nog niet nee. Zou je me over de BB zero kunnen mailen op vivavioletje -at- hotmail -punt- com? Thanks!

@suze, mijn haar is na de behandeling niet helemaal stijl haar (na het erin tangen wel natuurlijk, maar na het wassen niet meer), maar mooie handelbare slagen, en wel heel snel stijl te maken. Het is gewoon beter behandelbaar, erg fijn!
Violetje,

Ik zou de sunliss er wel langer in laten zitten! Ik vraag me af of het dan wel helemaal inwerking kan treden en dan zou het dus eigenlijk superzonde zijn!

Ik keek net trouwens op mp en zag daar de BBzero.... ik weet niet of het dezelfde persoon is. Van die andere bij wie ik het eerst had gekocht heb ik niks meer gehoord :(
hallo,

mensen die me kunnen zeggen hoe je haar eruit gaat zien na het gebruik van sunliss?? ja ik weet het, het gaat er stillaan gewoon weer uit, maar mijn kapster en andere ervaringen op internet zeggen soms dat je haar achteraf (als het producht helemaal is uitgewerkt) heel kapot en droog is, veel erger dan ervoor. Reacties gezien van mensen die hun haar helemaal moesten afknippen of zelfs kale plekken hadden!!
quote:violetje schreef op 09 augustus 2011 @ 22:20:

Ow sunshinechica, nog niet nee. Zou je me over de BB zero kunnen mailen op vivavioletje -at- hotmail -punt- com? Thanks!

@suze, mijn haar is na de behandeling niet helemaal stijl haar (na het erin tangen wel natuurlijk, maar na het wassen niet meer), maar mooie handelbare slagen, en wel heel snel stijl te maken. Het is gewoon beter behandelbaar, erg fijn!Kijk, dat zijn de berichten! En dat is na een behandeling met Sunliss dus?
Ja dat was met Sunliss. Dinsdagavond dus weer behandeld en vanochtend uitgespoeld.

Vanochtend had ik haast, heb het maar hééééél kort geföhnd en alleen m'n pony/lok even met de stijltang gedaan, en verder valt het dan gewoon met lichte slag en niet zo pluizig.

Dit had ik me vroeger niet voor kunnen stellen, als ik het dan op liet drogen zonder te föhnen/stijlen was het een dor bosje kroeskrullen!

Kathrien, ik doe het nu een jaar, m'n haar ziet er prima uit, vroeger was het juist een hoopje ellende.

Op vakantie liet ik het na in zee geweest te zijn wel eens gewoon opdrogen.. Wel weer krullen dan, maar mooie! Kon ik me vroeger niet voorstellen...
oooh ik wil; ook een keratine behalndeling, alleen ben ik bang dat het fout uitpakt.

ik heb sinds 2 maanden haaruitval (ze weten niet wat het is, internist heeft geen idee..) ben bang dat een blowout/BKT het erger zou maken.

Hallo allemaal, jullie hebben het hier allemaal over thuis behandelen, alleen ben ik nogal een kluns en ben bang dat het dan toch slechter uitpakt dan hoort. Dan heb je alsnog 100eu betaald voor een slechter resultaat, dus ik wil het denk ik bij een kapper laten doen, dat kost meer maar ben je wel verzekerd van een top resultaat!

Alleen, bij welke?? heeft iemand hier ervaring mee? ik woon in Amsterdam dus eentje in Amsterdam zou het best zijn
quote:violetje schreef op 11 augustus 2011 @ 09:56:

Ja dat was met Sunliss. Dinsdagavond dus weer behandeld en vanochtend uitgespoeld.

Vanochtend had ik haast, heb het maar hééééél kort geföhnd en alleen m'n pony/lok even met de stijltang gedaan, en verder valt het dan gewoon met lichte slag en niet zo pluizig.

Dit had ik me vroeger niet voor kunnen stellen, als ik het dan op liet drogen zonder te föhnen/stijlen was het een dor bosje kroeskrullen!

Kathrien, ik doe het nu een jaar, m'n haar ziet er prima uit, vroeger was het juist een hoopje ellende.

Op vakantie liet ik het na in zee geweest te zijn wel eens gewoon opdrogen.. Wel weer krullen dan, maar mooie! Kon ik me vroeger niet voorstellen...

Ik kan me hier inmiddels bij aansluiten! Ik heb zelf thuis met Sunliss mijn haar behandeld en het heeft echt goed uitgepakt. Mijn haar is zachter en veel minder pluizig. Ik had van mezelf niet echt krullen maar slag in mijn haar. Als ik er niets aan deed (fohnen en steilen) zag ik er echt niet uit. Nu fohn ik het alleen halfdroog en zit het goed.

De volgende keer denk ik dat ik de keratine alleen wel vanaf iets lager in het haar inbreng. Ik heb bovenop geen slag of krullen en daardoor is het nu wel wat slapper geworden bovenop.

Nog even voor de mensen die denken dat ze te onhandig zijn: vraag gewoon je vriend of een vriendin om je te helpen. Het is echt niet moeilijk en het kan niet fout gaan. Ik kon alleen niet goed bij de plukjes achter op mijn hoofd, daar heeft mijn vriend me bij geholpen. De rest heb ik allemaal zelf kunnen doen.
Bij de kapper ben je nog niet verzekerd van een top resultaat ;)
Hallo iedereen, Ik heb tot bladzijde 25 gelezen maar 1 ding is me toch niet duidelijk. Ik heb extreem breekbaar droog krullend haar. Dus dan zou ik de ultra moeten hebben maar ik wil geen super stijl haar, moet ik dan de choco nemen ? Ik denk dat ik de sunliss wil naar aanleiding van jullie verhalen.

Ik hoop dat iemand mij even helpen wil.
Nou ik heb het vanmiddag gedaan en nu 48 uur afwachten. Ik ben heeel benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven