Internetdaten

09-08-2011 08:43 3033 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is al een soortgelijk topic geloof ik, maar die is niet meer zo actief. Wie heeft zin om hier mee te schrijven?

Ik had gisteravond een internetdate sinds een zeer lange tijd en het was eigenlijk erg gezellig. Aan gespreksstof geen gebrek en er hing meteen al wel een soort spanning tussen ons. Geen idee of het relatiemateriaal is, daarvoor moet ik hem denk ik beter leren kennen. Hij stelde in ieder geval voor om later deze week nog eens wat af te spreken en dat lijkt mij ook leuk.

Ben benieuwd. Meestal wordt op een 2e date wel meer duidelijk.

Wie is er ook aan het internetdaten?
Boebele,

Misschien even een rare vraag, maar ben geïnteresseerd in waarom je aan het daten bent?

Ik las op een ander topic nl. dat je relatie nog niet zo lang geleden is uitgegaan en dat je blij was dat je weer alleen was.

In dit topic hier komt het over alsof je eigenlijk toch wel een relatie zou willen? Of zie je het internetdaten gewoon voor de fun?
Boebele wat vervelend idd,maar ik vind toch dat je je gevoel hebt gevolgd en woensdag bent gegaan nu heb je duidelijkheid en anders was het moeilijker om het af te sluiten..

Julymoon1,Jij bent echt helemaal weg van je mailman haha waar je allemaal wel rekening mee houdt,geweldig om te lezen!:)

Manopviva,veel plezier vandaag!!
hallo allemaal,

bedankt voor jullie lieve woorden. De kater is nog niet weg, maar ik voel me eigenlijk wel redelijk. Toch blijf ik mezelf afvragen wat ik dan precies fout heb gedaan, maar 1 van jullie zei het al: ik kom daar nooit achter en wellicht zit het ook gewoon in zijn hoofd. Het leek zo veelbelovend na de 1e twee dates. Hij zei ook dat hij het zo fijn en leuk en gezellig vond. Wilde zelf zo vaak afspreken en met me hand in hand lopen. Ik was het echt niet die daar op aandrong ofzo, dacht dat het daarom wel goed zat. Tot zondagavond dus. Misschien is hij inderdaad nog niet over zijn ex heen of is er iemand anders in het spel die hij leuker vindt. Ik kreeg gisteren wel een beetje het gevoel dat hij vandaag gewoon met iemand anders een date wilde, maar dat heb ik natuurlijk niet gezegd.

Afijn, ik kom er nooit achter en ik wil me hier ook niet teveel door uit het veld laten slaan. Iemand die mij maar 1,5 week heeftgekend heeft het recht niet mijn zelfvertrouwen te ondermijnen. Zo!

Eva, ik vind het prima in mijn eentje, maar zou toch graag een fijne relatie willen. Ik zie weleens stelletjes om me heen die voor elkaar gemaakt zijn, en zo zou ik het ook wel willen. Ben toch een beetje bang om alleen over te blijven, ook al heb ik het in mijn eentje best wel naar mijn zin. Maar het kan ook wel erg eenzaam zijn af en toe. En nu ik er weer even aan heb "geroken" wordt het verlangen toch weer groter om een fijne man te vinden.

En iemand vroeg of ik heel erg met mijn hoofd bezig ben. Ja, dat klopt wel. Ik probeer alles te berederen en te beargumenteren. Vaak botst dat met mijn gevoel en dat is nogal verwarrend. In dit geval had mijn gevoel toch echt gelijk en misschien wist ik dat stiekem ook al. Ik durfde er alleen niet naar te luisteren. Is weer een leermomentje dus, en ach, op zich is 1,5 week helemaal geen slechte score als het erover gaat om te kijken of iemand bij je past of niet.

Manopviva, jij bent nu op date... ben benieuwd naar je verhalen!
quote:boebele schreef op 20 augustus 2011 @ 13:36:

Toch blijf ik mezelf afvragen wat ik dan precies fout heb gedaanMaar boebele, je hebt helemaal niks fout gedaan. En je zult waarschijnlijk nog wel een aantal dates met andere mannen hebben in de toekomst, waarbij je ook weer gaat twijfelen. Dat hoort er nou eenmaal bij, anders waren we allemaal nog wel samen met onze jeugdliefdes.
quote:boebele schreef op 20 augustus 2011 @ 13:36:

.

Afijn, ik kom er nooit achter en ik wil me hier ook niet teveel door uit het veld laten slaan. Iemand die mij maar 1,5 week heeftgekend heeft het recht niet mijn zelfvertrouwen te ondermijnen. Zo!

Dat is een goede gedachte.

Maar ik begrijp het wel hoor. Ik denk niet dat je iets verkeerd hebt gedaan. Het past gewoon niet. Je moet het ook maar zo zien: misschien is het voor jou ook wel helemaal niet leuk. Je houdt van iemand die niet rookt: hij rookt. Je vindt het niet prettig als iemand liegt: hij loog over iets heel simpels al. Hij geeft je niet eens het idee dat je een hele leuke vrouw bent die hij graag wil leren kennen. Die negatieve onzekerheid zo vroeg vind je ook totaal niet prettig.

Dus wat hij vindt maakt dan niet uit toch? Het is ook geen goede match voor jou dan.

Rationaliseren helpt mij vaak om het een beetje in perspectief te plaatsen. Met het gevaar dat ik mijn gevoel negeer. Ik denk dat jij ook zo'n iemand bent. Maar in dit geval helpt het nu misschien?
boebele ik heb dat ook wel eens gedacht dat ik alleen over zou blijven, maar dat gaat wel weer over.

als je op die sites kijkt dan zie je ook dat er veel meer mannen zijn dan vrouwen dus eigenlijk hebben wij het gewoon voor het uitzoeken, jij ook! hehe

jahaaaaaaaaa ik heb zijn gsm nummer en ik heb er niet eens om hoeven vragen!

Wat is hij toch lief!!!

Laat mij maar even genieten want misschien is het feest na maandag al weer over.

Misschien kan ik nu stiekem achterhalen waar hij woont
@tierney

ja dat helpt in dit geval wel. Je hebt ook gelijk: al die dingen die jij opnoemt vond ik ook niet prettig. Dus inderdaad wat dat betreft geen goede match. Zou ook niet weten hoe het gegaan zou zijn als hij me wel leuk had gevonden en we dus een relatie aan waren gegaan. Zou ik dan gelukkig zijn geweest? Waarschijnlijk had ik dan nog erg getwijfeld en zou ik er ook neit zeker van zijn dat hij te vertrouwen was.

@manopviva, ben je alweer terug?

@julymoon

leuk dat je zijn nummer hebt! Ga je hem bellen nog bellen voor maandag?
We zijn aan het smsen geslagen, erg leuk.Hij is nog grappig ook haha

manopviva!!!!!!! waar ben je? Hoe is je date gegaan?

Ik ben zo nieuwsgierig
Wat lief Roque! je bent een schatje doet me wel goed.

Boebele, bah... niet leuk zeg, en dan nog wel met je op date willen vind ik dan weer zo ontzettend ondoorgrondelijk.

Natuurlijk heb jij niks fout gedaan. En wat jij zegt over stellletjes, dat heb ik ook zo erg. Ik zou het gewoon wel eens willen, die ene die echt bij je past. Ik weet hoe het kan voelen, ik ben getrouwd geweest met iemand waar ik me toch heel lang heel goed bij heb gevoeld. Dus dát mis ik nog wel eens.

Maar goed, even over tot de orde van de dag: Hangmat heeft een soort date vanavond

Ik raakte even aan de chat op Paiq met een nieuwe "match". Na 15 minuten ofzo zag ik ook zijn foto. Het is iemand die net naar amsterdam verhuisd is en nieuwe mensen wil leren kennen. Dus we gaan vanavond wat drinken. Ik zie het eigenlijk niet helemaal als een echte date maar meer gewoon gezellig. Maar ja, het is natuurljk toch wel spannend wat je weet maar nooit, toch?
Leuk Hangmat, spannend! Blijkbaar heeft het veranderen van je profiel dus wel gewerkt. Leuk, veel plezier alvast! En morgen verslag komen uitbrengen hier hè??

ik ben denk ik niet helemaal duidelijk geweest. Hij wilde afgelopen woensdag nog een date, vandaag dus, en misschien ook morgen nog, dat hing dan weer van iets anders af. Terwijl hij gisteren aangaf dat hij toen al had willen zeggen dat hij het rustiger aan wilde gaan doen. Vaag toch? Ik snap er niks van.

Maar nu wil ik het van me af zetten!
@Hangmat, wat leuk om zo een spontane date te hebben, en is toch net zo goed een 'date'? Wie weet hoe het loopt, als het gezellig is

Tja, en wat die stelletjes betreft, dat heb ik hier dus ook. Ik wil óók gewoon een fijne relatie, met iemand die voor me gaat. Ben benieuwd of ik zo iemand ooit nog tegen kom....

@Julymoon, wat leuk, dat jullie nu ook sms'en, is toch weer een stapje verder.

Zelf heb ik maandagmiddag weer een date, ben benieuwd. De chat is steeds heel gezellig, maar als ik zijn foto zie, is hij niet echt mijn type...
Hallo allemaal

Ook ik ben voor het eerst in mijn leven echt serieus aan het daten.

Ik heb in een week tijd met 2 mannen gepraat via pc.

En ze zijn zo verschillend maar beide even leuk tot nu toe.

Ik heb nu 2 afspraken staan voor komende week en vind mezelf niet aardig om dat te doen.

Het voelt alsof ik lieg terwijl dat eigenlijk niet hoeft want ze vragen er niet na of ik nog verder aan het daten ben.

Ik vind het doodeng en weet niet goed wat ik nu kan verwachten en wanneer moet ik als ik ze allebei leuk vind kiezen?

Jakki over de 40 en het dan zo eng vinden om iemand te moeten kwetsen misschien[als ze mij ook leuk vinden natuurlijk]

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
Hangmat , wat leuk, je weet nooit wat ervan komt.

Ook al is het alleen voor de gezelligheid,toch lekker van genieten hoor!

boebele, het is niet de eerste man die zoiets doet , ik heb het al zo vaak gelezen en gehoord, ze zeggen toch..... mannen komen van mars! is vast niet voor niets dat ze dat zeggen haha

keukenstoel, ik begrijp je gevoel.Dat is voor mij dus ook de reden dat ik nooit met meerdere mannen tegelijk afspreek.Dat is puur voor mijn eigen gevoel.

Kijk gewoon hoe de dates gaan en als de eerste al heel leuk is kan je de 2e nog altijd afzeggen.

Ik ben mailman voor de gek aan het houden met smsen, en de schat reageerd ook nog serieus ook nog, hilarisch!!

Straks durft hij nog niet meer met me op date dus ik zal maar een beetje voorzichtig doen haha
Och keukenstoel, ik ben 38 en heb al dagen buikpijn voor mijn date voor maandag, dus heb hoop.....je bent de enige niet!
Ach, leeftijd zegt ook echt helemaal niks. Ik ben ook niet de jongste meer, maar kan van sommige dates wel wakker liggen hoor. En die onzekerheid gaat ook nooit over. Maar ik merk wel dat ik een soort van wen aan afwijzingen. Vroeger ging ik dan heel erg achter iemand aanlopen. Dat doe ik nu dus echt niet meer. Wil hij niet dan wil hij niet, en dan is het voor mij dus ook meteen klaar. Wil diegene dan ook niet meer zien.
boebele, dat is dus mijn grote angst, ik ben nog nooit afgewezen en ik ben heel bang dat dat nu wel gaat gebeuren.

Hij is zo leuk en komt zo lief over maar hij is ook heel serieus en ik ben gewoon heel anders.

Hij zegt zelf... Ik kijk altijd een tijdje de kat uit de boom

Nou en dan denk ik dus.....hhhhmm we zullen eens zien hoeveel tijd hij nu nodig heeft!!

ooohhhhh ik ben echt slecht he? Maar ja nog steeds heel bang deze keer daadwerkelijk afgewezen te worden
ja, het is ook eigenlijk heel eng allemaal. Je stelt je toch kwetsbaar op tijdens het daten. En ik zei wel dat afwijzingen wennen, maar eigenlijk wennen ze helemaal niet. Het is misschien meer dat ik nu sneller weet wanneer het op niets uitloopt, heb inmiddels wel redelijk veel ervaring daarmee helaas.

julymoon, gewoon afwachten joh. Het wordt vast heel gezellig!
Oh ze zeggen altijd dat naar mate je ouder wordt een afwijzing minder pijn doet. Maar ik geloof er niks van. Je leert misschien alleen de eer aan jezelf te houden. Ik denk dat juist omdat je weet hoe het voelt, je voorzichtiger wordt met je open stellen. Dat is eigenlijk ook wel weer jammer. Voor mij werkt het wel een beetje zo.

Ik ben inmiddels ook best bang voor mijn date. Aan de ene kant omdat ik het nu heel leuk vind, en misschien is de fantasie beter. Maar aan de andere kant ook juist omdat het nu zo leuk is, misschien is dat het in het echt ook wel. En dan? Dan ga ik weer een tijd in van daten, me open stellen, leren vertrouwen en dat vind ik net zo'n eng idee. Dat ik daarbij stil sta zegt wel wat over mijn gevoel nu, en ik heb haast zin om nu maar gewoon af te kappen zodat het allebei niet hoeft, geen afwijzing, en geen open stellen. Idioot he? Ik ga gewoon hoor.

Mijn mailman is nog steeds stil. Ik weet waar hij is en ik neem hem niks kwalijk, geen onzekerheid ofzo. Maar ik wil zo graag dat hij er weer is, ik wacht helemaal op de mail. Dus ik ben nu maar een film gaan kijken om mezelf af te leiden, want dit is gewoon puberaal! Maar het werkt niet echt. Hij kan er elk moment weer zijn. Hij heeft wel vannacht na zijn bezigheden een kort mailtje gestuurd, dat zegt wel wat toch? Over hoe hij het vindt? Hihi, ik ben gek geworden!
quote:julymoon1 schreef op 20 augustus 2011 @ 16:30:

jahaaaaaaaaa ik heb zijn gsm nummer en ik heb er niet eens om hoeven vragen!

Wat is hij toch lief!!!

nou hihi heb de stoute schoenen ook maar aangetrokken en hem een smsje gestuurd....dus nu in afwachting op.....reactie.

weet alleen dat hij vanavond onder vrienden is, dus zeg maar tegen mezelf dat ik niet al te snel reactie moet verwachten
reactie...en hihi meteen een lach op mn gezicht ....
quote:xxroosjexx schreef op 20 augustus 2011 @ 21:36:

reactie...en hihi meteen een lach op mn gezicht ....Haha, leuk, en herkenbaar. Had ik laatst ook met iemand. Bij elk sms'je liep ik te stralen...als ik geen reactie kreeg, was ik beetje chaggie. Is dit voor jullie herkenbaar? Ik baalde zo van mezelf, dat mijn humeur beïnvloed werd door wel/geen sms'je...
Hij is er :D

Roosje, leuk! Misschien dat ik ook maar mijn nummer ga geven, durf eigenlijk niet, straks belt ie!
Manopviva heeft het wel leuk denk ik...

Morgen zullen er wel weer een paar leuke dateverhalen op staan :-)
daar was ik ook een beetje bang voor dat hij zou bellen, aan de andere kant is hij net zo 'voorzichtig' als ik
Sorry voor de late update! In dit geval geen nieuws is goed nieuws. Alles gaat in een keer in een stroomversnelling.

Een date van ruim 10 uur dus. Het begon nog rustig met een drankje op het terras, toen stukje gaan lopen en op een mooi plekje gaan zitten. Eerst nog even onwennig maar gezellig, uiteindelijk veel gezoend en toen viel alle spanning weg. Ze knuffelt ook heel fijn! Vervolgens naar de parkeerplaats gelopen en daar afscheid genomen, weer veel gezoend en geknuffeld.

Toen tot de conclusie gekomen dat we helemaal nog geen afscheid wilden nemen, doorgereden naar een restaurantje en lekker gegeten. Zij was met de trein en niet meer bij het station, dus toen heb ik haar afgezet bij haar ouders (waar ze nu even een weekje slaapt ivm verhuizing), heb me netjes voorgesteld, aardige mensen. Ze realiseerde zich dat haar auto nog op het station stond, dus heb ik haar daar nog even naar toegebracht. Daar vervolgens nog afscheid genomen. De volgende afspraken staan alweer gepland!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven