2 kinderen blijven achter na ongeluk A2

20-08-2011 21:51 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben er enorm van onder de indruk nu ik hoor dat bij de crash bij afslag Deil op de A2 een echtpaar van 36 en 37 jaar is omgekomen. Zij laten 2 kinderen achter...

Wat een nachtmerrie!
quote:muizenvrouwtje schreef op 20 augustus 2011 @ 23:10:

Marthesyl,je wilde je alleen uiten en nu krijg je een berg kritiek over je heen.Nu voel je jezelf alleen maar ellendiger.Het is moeilijk om via een toetsenbord precies zo te schrijven hoe je jezelf voelt .

Dankjewel hoor! Lief van je!

Ik trek me het inderdaad wel aan als mensen me misschien verkeerd begrijpen, maar daar moet ik wellicht wat harder in worden. Ik ga ook gelijk aan mezelf twijfelen, kritiek is natuurlijk lang niet altijd onterecht.

Zoals in mijn vorige bericht: alles mag toch ook wel gezegd worden hoor, het is een open forum.
quote:marthesyl schreef op 20 augustus 2011 @ 23:15:

[...]

Ik denk dat ik dit nieuwsbericht gewoon beter heb gelezen dan anderen? En op dat moment was ik alleen thuis, man was naar vrienden toe elders in het land.

Omdat ik niet zo goed weet hoe alle snelwegen lopen, heb ik even gecheckt of het toch niet de route was waarlangs mijn man zou rijden, maar dat was al snel duidelijk.

Ik schrok er dus gisteren al van, en bij mij was het gelukkig dus níet de route van een dierbare, maar helaas voor de familie van de overledenen wél. Die zaten misschien net zo het nieuwsbericht te lezen als ikzelf, totdat ze hoorden om wie het ging.

Ik vind dat je zoveel voorzichtiger wordt als je kinderen krijgt. Ik zie in zoveel dingen meer gevaar sinds ik moeder ben. En zo'n onverlaat die onbezonnen gevaarlijke dingen doet op de snelweg, daartegen kun je je gewoon niet wapenen. Je kunt zelf opletten, maar daarmee voorkom je niet elk ongeluk.

De ouders van die kinderen deden niks raars, niks gevaarlijks of onnadenkends, en toch zijn hun kinderen nu wees.

Overigens: ik neem het niemand kwalijk die zijn hart wil luchten over ongepast commentaar, dat komt ook uit een oprecht hart.

Ik weet alleen nu zelf niet zo goed meer wat ik voor reacties verwacht, ik heb gewoon direct dit topic geopend zonder verder na te denken.

Er is niets mis met jouw intenties en het openen van dit topic, helemaal niets! Aannames en beschuldigingen, leg ze naast je neer, het forum wemelt ervan!

Het is inderdaad verschrikkelijk hoe twee mensen het leven hebben verloren door een derde die alles aan zijn laars lapte en daardoor twee mensen vermoorde, want dat deed hij door zijn acties.
Ik was gister al plaatsvervangend woedend omdat één of andere hufter twee onschuldige mensen om het leven brengt door zijn nog hufterige gedrag. Nu ik lees dat twee arme kindertjes slachtoffer zijn omdat zij hun ouders kwijt zijn, kan ik nog kwader worden. Jammer dat zulke intrieste figuren zo respectloos om gaan met andermans leven. Is deze eikel al gepakt?
@TO. Ik begrijp je gevoel helemaal.
anoniem_113513 wijzigde dit bericht op 20-08-2011 23:26
Reden: ff een toevoeging
% gewijzigd
Als ik moet kiezen tussen vrede of gerechtigheid dan kies ik voor gerechtigheid.
quote:toffifee schreef op 20 augustus 2011 @ 23:23:

Ik was gister al plaatsvervangend woedend omdat één of andere hufter twee onschuldige mensen om het leven brengt door zijn nog hufterige gedrag. Nu ik lees dat twee arme kindertjes slachtoffer zijn omdat zij hun ouders kwijt zijn, kan ik nog kwader worden. Jammer dat zulke intrieste figuren zo respectloos om gaan met andermans leven. Is deze eikel al gepakt?Ja, deze mafketel ligt zwaargewond in het ziekenhuis...
Als ik moet kiezen tussen vrede of gerechtigheid dan kies ik voor gerechtigheid.
In 1 klap, in 1 stomme actie kunnen dus een hoop levens drastisch veranderen.

Het lijkt me zo moeilijk te verteren dat het zo'n malloot is geweest die dat heeft veroorzaakt!
Ik snap je intenties en angsten ook! Maar ik snap het punt van nummerzoveel ook. En zo gaat dat met fora, het is digitaal dus je weet nooit wat er verder achterzit. Niet teveel zorgen maken hoor TO!
quote:Bailey01 schreef op 20 augustus 2011 @ 23:26:

[...]

Ja, deze mafketel ligt zwaargewond in het ziekenhuis...Hoop dat ze hem kunnen oplappen zodat hij in de gevangenis nog eens goed na kan denken over wat hij heeft aangericht. Eikel.
quote:VotesforLeo schreef op 20 augustus 2011 @ 23:27:

Ik snap je intenties en angsten ook! Maar ik snap het punt van nummerzoveel ook. En zo gaat dat met fora, het is digitaal dus je weet nooit wat er verder achterzit. Niet teveel zorgen maken hoor TO!Ik niet. Ik weet niet wat er in het leven van nummer is gebeurd maar om iemand zo hard aan te pakken is toch niet nodig?? Of zie ik het verkeerd? Er is iemand die meeleefd met hetgeen is gebeurd, dat is toch niet slecht?
quote:toffifee schreef op 20 augustus 2011 @ 23:30:

[...]

Hoop dat ze hem kunnen oplappen zodat hij in de gevangenis nog eens goed na kan denken over wat hij heeft aangericht. Eikel.Helaas hebben wij in Nederland niet een echte levenslang.....
quote:Bailey01 schreef op 20 augustus 2011 @ 23:34:

[...]

Helaas hebben wij in Nederland niet een echte levenslang.....Nou dat hebben wij wél, levenslang is levenslang. Je kan alleen vrijkomen doordat er gratie verleend wordt, anders niet.
Het punt van 'nummer' was juist dat ze de indruk kreeg dat ik eigenlijk niet meeleefde met wat er was gebeurd, maar dat ik vooral met mijn eigen gedachten en interpretaties bezig was. Terwijl ik dan wel zou dóen alsof het me ging om de familie.

Volgens mij is het inmiddels wel opgehelderd en is de kou uit de lucht.

Zoals een ander (sorry, te lui om terug te lezen) zei, vrij vertaald: het is lastig om het geschreven woord precies zo te interpreteren als het is bedoeld. Soms komt iets in tekst anders over. Harder, soms.

En met een aantal dingen ben ik het ook wel eens, soms word er over iets dat heel gevoellig ligt, zo dom gekletst door mensen die geen idee hebben waar het over gaat.
Afgezien van wat de straf wordt (ik verwacht niet levenslang): ik hoop dat de dader zich ten volle gaat realiseren wat hij heeft veroorzaakt, en dat levenslang als last op zijn schouders meedraagt.

Maar daar komen de ouders niet mee terug.
@Bailey: mag dat jij het niet snapt. Ik wel. En Marthesyl ook en dat siert haar als TO die harde kritiek krijgt
NL, levenlang is 20 jaar. Met de mogelijkheid vervroegd vrijkomen.

Tja, toetsenbord vertaald helaas niet altijd je gevoel..
quote:VotesforLeo schreef op 20 augustus 2011 @ 23:44:

@Bailey: mag dat jij het niet snapt. Ik wel. En Marthesyl ook en dat siert haar als TO die harde kritiek krijgtOke, wil je het verduidelijken voor mij?
@Baily

Levenslang is wel degelijk levenslang. Die straf wordt in NL ook niet lichtzinnig gegeven. Maar het zou mooi zijn als de dader in dit ongeluk het wel krijgt!
@VfL

Eens, het siert Marthesyl dat ze begrijpt wat ik bedoel.

@Marthesyl

Fijn dat je het begrijpt.
@Baily

Heb je alle reacties terug gelezen? Ik heb het denk ik echt heel duidelijk uitgelegd.
quote:Bailey01 schreef op 20 augustus 2011 @ 23:44:

NL, levenlang is 20 jaar. Met de mogelijkheid vervroegd vrijkomen.

Van het Rechtenblog:

Hoeveel jaar is levenslang in Nederland? Dit is een vraag, waar maar weinig mensen het goede antwoord op weten. Er heerst een algemeen misverstand dat tot een levenslange gevangenisstraf veroordeelden, na een x-aantal jaren automatisch op vrije voeten komen. Dit is echter niet het geval.

In lid 1 van artikel 10 van het wetboek van strafrecht staat immers het volgens: De gevangenisstraf is levenslang of tijdelijk.

In tegenstelling tot bij de tijdelijke straf is er geen bepaling die voorziet in de vroegtijdige invrijheidstelling van levenslang veroordeelde. Nadat de veroordeelde 20 jaar van de gevangenisstraf heeft uitgezeten kan hij wel een gratieverzoek indienen. Zo’n verzoek wordt tegenwoordig slecht zelden ingewilligd. Vanaf 1970 is er twee keer gratie verleend. Beide veroordeelden hadden een terminale ziekte en overleden vlak na hun vrijlating.

De levenslange gevangenisstraf is in 1870 ingevoerd, op het moment dat de doodstraf werd afgeschaft. Iemand kan alleen maar tot een levenslange gevangenisstraf worden veroordeeld wanneer hij zich schuldig heeft gemaakt aan moord of een terroristisch misdrijf.
quote:nummerzoveel schreef op 20 augustus 2011 @ 23:55:

@Baily

Heb je alle reacties terug gelezen? Ik heb het denk ik echt heel duidelijk uitgelegd.

Ja alles gelezen. Maar waarschijnlijk ligt het aan mij maar het is voor mij niet duidelijk waarom jij zo fel reageerde op TO. Ik heb wel een idee, vandaar mijn

Mag hopen dat veroorzaker (mafketel)echt levenslang krijgt.
@Bailey: als je alles hebt gelezen, wat snap je dan niet aan het standpunt van nummerzoveel? Leg mij dat eens uit
Zie mijn laatste bericht. Als jullie het niet willen uitleggen, prima hoor. Maar ik begrijp het echt niet.
@Baily

Waar het mij om ging is dat de topic titel gaat over het drama, maar dat er ook stond dat TO er kapot van was en dat de tweede post ging over TO haar angsten. Ik kan me de gevoelens van TO goed voorstellen, maar ik vind het niet respectvol naar de nabestaanden om meteen over je eigen gevoelens en angsten te beginnen in een topic wat suggereert te gaan over de dierbaren die zij net verloren zijn. Dan vind ik het netter om gewoon direct een topic over je eigen gevoelens te openen.
quote:Bailey01 schreef op 21 augustus 2011 @ 00:06:

Zie mijn laatste bericht. Als jullie het niet willen uitleggen, prima hoor. Maar ik begrijp het echt niet.Bailey, ik denk niet dat het een kwestie is van niet willen, maar meer een kwestie van niet begrijpen waarom je de eerdere uitleg niet begrijpt. En niet weten hoe je het anders uit zou moeten leggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven