Minnaar deel 14
zondag 6 maart 2011 om 20:18
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
dinsdag 16 augustus 2011 om 08:26
Na zeker twee jaar meelezen in dit topic vind ik het wel even op zijn plaatst om te laten weten hoe waardevol dit topic is voor mij. Zelf voel ik niet de behoefte om hier te posten maar jullie ervaringen hebben mij een hoop inzichten gebracht.
Herkenning, en soms ook niet. En ik heb gezien, gelezen, dat het soms allemaal niet zo zwart wit is. Leren nuanceren en zaken van twee kanten bekijken. En dat ik niet de enige ben die soms in een achtbaan van emoties zit waarvan ze denkt dat hij nooit meer stopt, klinkt vreemd maar dat sterkt mij enorm.
Dus bij deze een bedankje aan alle posters hier!
Mijn eigen situatie lijkt het meest op die van Crea, alleen zij loopt een paar stappen voor op mij. Graag wil ik haar even een hart onder de riem steken. Ik weet niet of je deze vraag ivm herkenbaarheid kunt beantwoorden Crea, maar heeft jouw minnaar aan zijn (ex) vrouw inmiddels verteld dat er iemand anders in zijn leven is?
Herkenning, en soms ook niet. En ik heb gezien, gelezen, dat het soms allemaal niet zo zwart wit is. Leren nuanceren en zaken van twee kanten bekijken. En dat ik niet de enige ben die soms in een achtbaan van emoties zit waarvan ze denkt dat hij nooit meer stopt, klinkt vreemd maar dat sterkt mij enorm.
Dus bij deze een bedankje aan alle posters hier!
Mijn eigen situatie lijkt het meest op die van Crea, alleen zij loopt een paar stappen voor op mij. Graag wil ik haar even een hart onder de riem steken. Ik weet niet of je deze vraag ivm herkenbaarheid kunt beantwoorden Crea, maar heeft jouw minnaar aan zijn (ex) vrouw inmiddels verteld dat er iemand anders in zijn leven is?
dinsdag 16 augustus 2011 om 11:46
Mooie constatering Stew. Idd ben ik na al die tijd nog gek op sv maar o o o ik moet er niet aan denken met hem samen te moeten leven. Is dat eigenlijk niet heel raar? Wat maakt eigenlijk dat je dan zelfs na 5 jaar elkaar niet los kan laten? Blijf me afvragen waarin de aantrekkingskracht nog-toch ligt.
Verder even heel snel bijgelezen..
@angel1971. Rot te lezen dat het tussen jou en sv over is. Was het een wederzijdse beslissing en een blijvende of denk je dat er alleen even een afkoeltijd nodig was?
@bkstr. zwaai even naar je. Leuk te merken dat je hier nog te vinden bent.
alle anderen: ook hi natuurlijk, jullie verhalen blijven boeiend.
Verder even heel snel bijgelezen..
@angel1971. Rot te lezen dat het tussen jou en sv over is. Was het een wederzijdse beslissing en een blijvende of denk je dat er alleen even een afkoeltijd nodig was?
@bkstr. zwaai even naar je. Leuk te merken dat je hier nog te vinden bent.
alle anderen: ook hi natuurlijk, jullie verhalen blijven boeiend.

dinsdag 16 augustus 2011 om 11:53
Stew, ik begreep dat je het tegen Crea had hoor, ik denk alleen dat het lastig is de buitenwachtmeningen te negeren als je ziet dat degene die je lief hebt daar onder gebukt gaat.
Hai Starlight, leuk dat je zo`n trouwe meelezer bent, jammer dat je verder niet mee wil schrijven, al snap ik het ook. Ik ben blij dat dit topic je helpt eea in perspectief te zien, blijf lekker lezen!
engel68, is het juist niet al jaren leuk omdat je elkaars nummer 1 niet bent? Omdat het nooit vanzelfsprekend wordt, omdat je elkaar wel hebt maar toch ook weer niet? Dat houdt het verlangen in stand.
Misschien wel dé tip voor ingeslapen nummer 1 relaties.. begin een minnaarschap met elkaar!!!
Hai Starlight, leuk dat je zo`n trouwe meelezer bent, jammer dat je verder niet mee wil schrijven, al snap ik het ook. Ik ben blij dat dit topic je helpt eea in perspectief te zien, blijf lekker lezen!
engel68, is het juist niet al jaren leuk omdat je elkaars nummer 1 niet bent? Omdat het nooit vanzelfsprekend wordt, omdat je elkaar wel hebt maar toch ook weer niet? Dat houdt het verlangen in stand.
Misschien wel dé tip voor ingeslapen nummer 1 relaties.. begin een minnaarschap met elkaar!!!
dinsdag 16 augustus 2011 om 12:08
Hallo lieverds,
fijn dat jullie met me meeleven. Ik vind het moeilijk om hier dingen neer te zetten ivm herkenbaarheid. Ik begin een beetje paranoia te worden Dus Starlight, ik zou je alles willen vertellen, maar durf het (nu nog) niet. Ook omdat het niet alleen mijn leven is waar ik dan over zou vertellen.
Gisteren heel gesprek gehad met iemand die gescheiden is omdat ze verliefd werd op een andere man en hoe moeilijk het was om als je nog zoveel verdriet hebt wat nieuws op te bouwen. Een waarschuwing dus. Na mijn vakantie zullen minnaar en ik eens daar rustig over moeten praten, nu is daar nog geen ruimte voor in ons hoofd.
En qua spanning, ik kan je vertellen, die is nu even totaal weg
fijn dat jullie met me meeleven. Ik vind het moeilijk om hier dingen neer te zetten ivm herkenbaarheid. Ik begin een beetje paranoia te worden Dus Starlight, ik zou je alles willen vertellen, maar durf het (nu nog) niet. Ook omdat het niet alleen mijn leven is waar ik dan over zou vertellen.
Gisteren heel gesprek gehad met iemand die gescheiden is omdat ze verliefd werd op een andere man en hoe moeilijk het was om als je nog zoveel verdriet hebt wat nieuws op te bouwen. Een waarschuwing dus. Na mijn vakantie zullen minnaar en ik eens daar rustig over moeten praten, nu is daar nog geen ruimte voor in ons hoofd.
En qua spanning, ik kan je vertellen, die is nu even totaal weg
dinsdag 16 augustus 2011 om 12:47
@rooss4: leuke tip om een minnaarschap met je nr1 op te bouwen. Maar praktijk zal anders uitvallen. Tuurlijk ben je bij sv ook jezelf -mag ik aannemen- maar je bui is dan 99 vd 100 keer ws goed. Van sv heb ik geen vuile sokken, die is niet moe als ie van t werk komt. Om de relatie met nr1 spannend te houden is het hard werken.
Maar een sv heb je niet alleen omdat het met nr1 ingeslapen zou zijn!
Maar een sv heb je niet alleen omdat het met nr1 ingeslapen zou zijn!

dinsdag 16 augustus 2011 om 13:26
Engel, je hebt gelijk hoor... dat werkt niet (meer) met je nr 1. Ik heb er wel eens een film over gezien. Een ingeslapen stel dat in een rollenspel weer ging daten. Ze neukten het dak van het huis zo ongeveer... haha zo spannend vond ik dat als puber!
En bij mijn minnaar ben ik ook gewoon rooss... maar wel de gekleurde bloemblaadjes, niet de grauwe worteltjes...
En bij mijn minnaar ben ik ook gewoon rooss... maar wel de gekleurde bloemblaadjes, niet de grauwe worteltjes...
dinsdag 16 augustus 2011 om 13:48
@dekater. Ik heb dus geen sv omdat nr1 niet meer boeiend zou zijn
voor mij is een sv een 'extraatje'. Het is lastig te omschrijven maar de mannen zijn elkaars tegenpool maar voor mij vullen ze elkaar perfect aan. Ik blijf daardoor in balans.
Zou er voor jou met nr1 iets moeten ontbreken dan als je een sv hebt?
@rooss4: exact
maar ik ben ook niet altijd engelachtig bij sv hoor.

@rooss4: exact

dinsdag 16 augustus 2011 om 14:11
Crea, niemand heeft ook gezegd dat het makkelijk is. Liefde overwint niet áltijd alles. In jouw geval lijkt het me misschien moeilijker omdat je zelf (nog) geen kinderen hebt. Ik kan me voorstellen dat die spanning nu plaats gemaakt heeft voor hele andere dingen. X
Hi Engel . Ik vind het best een lastige, waarom een sv? Ik val meestal wel op mannen waar ik normaal gesproken een relatie mee zou willen. En inderdaad, je kent elkaar meestal alleen in super goede doen, dus blijft het aantrekkelijk.Maar na 5 jaar kun je best wel spreken van een 'relatie', toch?
Hi Engel . Ik vind het best een lastige, waarom een sv? Ik val meestal wel op mannen waar ik normaal gesproken een relatie mee zou willen. En inderdaad, je kent elkaar meestal alleen in super goede doen, dus blijft het aantrekkelijk.Maar na 5 jaar kun je best wel spreken van een 'relatie', toch?

dinsdag 16 augustus 2011 om 14:21
Aah engel, zoiets zal t bij mij ook wel zijn, mijn lover is zo'n ander iemand dan mijn man. En t is niet dat ik bij mijn man iets tekort kom. Ja, mijn man zegt niet meer zo vaak dat hij me lekker vindt of zo, en mijn lover wel. Maar een slechte relatie heb ik niet met mijn man. En toch wil ik die lover erbij houden. Ik dacht eerst dat het alleen was vanwege de lust, en om te zien hoe het is om met een ander te vrijen (mijn man was mijn eerste vriendje). Maar ik wil mijn lover blijven zien voorlopig.
En ik las het al ergens bij jullie, ook bij mij geldt, de lover is geen relatiemateriaal. Maar wel spannend!
En ik las het al ergens bij jullie, ook bij mij geldt, de lover is geen relatiemateriaal. Maar wel spannend!
dinsdag 16 augustus 2011 om 14:42
quote:engel68 schreef op 16 augustus 2011 @ 13:48:
voor mij is een sv een 'extraatje'. Het is lastig te omschrijven maar de mannen zijn elkaars tegenpool maar voor mij vullen ze elkaar perfect aan. Ik blijf daardoor in balans.
Ik heb eigenlijk geen idee, ik weet wel wat in seks zoek in het algemeen. Alhoewel ik nog steeds midden in een zoektoch zit naar wat ik nog meer leuk en lekker vind.
Ik heb een minnares sinds ik op mezelf woon en je kan nauwelijks nog spreken van een nr1 relatie. We zijn het aan het afronden.

Ik heb eigenlijk geen idee, ik weet wel wat in seks zoek in het algemeen. Alhoewel ik nog steeds midden in een zoektoch zit naar wat ik nog meer leuk en lekker vind.
Ik heb een minnares sinds ik op mezelf woon en je kan nauwelijks nog spreken van een nr1 relatie. We zijn het aan het afronden.
dinsdag 16 augustus 2011 om 14:44
Denk dat je met alle mensen om je heen een 'relatie' hebt, alleen allemaal op hun eigen manier. Of het nu mijn man, mijn zus of mijn sv is
Heb altijd willen weten 'wat' ik nu had met sv, maar antwoord kreeg ik niet. Nu me er bij neergelegd dat het gewoon goed is. Een wijze dame hier op het forum zei me ooit; uitspreken-omschrijven maakt alles definitief, als je maar voelt dat het goed is. Die dame had gelijk
@vaintje: de spanning, de lust; het hoort er allemaal bij. En zolang je zelf dingen goed uit elkaar kan houden en niet je hoofd verliest (zie de OP) is het geweldig. Het blijft toch spelen met vuur.
@stew: je hebt mail
Heb altijd willen weten 'wat' ik nu had met sv, maar antwoord kreeg ik niet. Nu me er bij neergelegd dat het gewoon goed is. Een wijze dame hier op het forum zei me ooit; uitspreken-omschrijven maakt alles definitief, als je maar voelt dat het goed is. Die dame had gelijk

@vaintje: de spanning, de lust; het hoort er allemaal bij. En zolang je zelf dingen goed uit elkaar kan houden en niet je hoofd verliest (zie de OP) is het geweldig. Het blijft toch spelen met vuur.
@stew: je hebt mail
dinsdag 16 augustus 2011 om 14:55
dinsdag 16 augustus 2011 om 15:13
Tja, goeie vraag.
Ik zoek een minnaar+ relatie (en heb die ook gevonden hoor). Daarmee bedoel ik: goede (bijna grenzeloze) seks, goede gesprekken, beetje liefde mag niet ontbreken en samen genieten van alles wat tijdens dates mogelijk is.
Het lijkt dus veel op een nr1 relatie, maar zonder de lasten. Geen gezeur dus over sokken wassen bv, geld en andere zaken die vaak druk leggen op een relatie.
Het wil niet zeggen dat het makkelijk is hoor, zo'n intense minnaar relatie.... maar heel mooi als ik/we het in stand kunnen houden!
Ik zoek een minnaar+ relatie (en heb die ook gevonden hoor). Daarmee bedoel ik: goede (bijna grenzeloze) seks, goede gesprekken, beetje liefde mag niet ontbreken en samen genieten van alles wat tijdens dates mogelijk is.
Het lijkt dus veel op een nr1 relatie, maar zonder de lasten. Geen gezeur dus over sokken wassen bv, geld en andere zaken die vaak druk leggen op een relatie.
Het wil niet zeggen dat het makkelijk is hoor, zo'n intense minnaar relatie.... maar heel mooi als ik/we het in stand kunnen houden!
dinsdag 16 augustus 2011 om 16:16

dinsdag 16 augustus 2011 om 16:21
Tja, omdat een nummer 1 er altijd is, je (bijna) nooit alleen hoeft te slapen, er iemand is als je van je werk komt en daaraan je verhaal kwijt kan. Omdat mensen nu eenmaal bij iemand willen horen, omdat het fijn is als iemand bijna onvoorwaardelijk er gewoon voor je ís.
Een minnaar of res is er lang niet altijd en zéker als het een vreemdganger/ster is, kan contact lastig zijn. En is ze/hij er misschien niet altijd meteen als je haar/hem nodig hebt.
Ik denk dat het heel goed is om na het verbreken van je relatie een poos alleen te zijn, dat het je helpt om je oude relatie te verwerken en te kijken of je het alleen redt. En ik denk dat het je heel veel leert over jezelf en de manier waarop je in het leven staat.
Maar de rest van mijn leven nr 1 loos, nee, dat zou ik niet willen.
Een minnaar of res is er lang niet altijd en zéker als het een vreemdganger/ster is, kan contact lastig zijn. En is ze/hij er misschien niet altijd meteen als je haar/hem nodig hebt.
Ik denk dat het heel goed is om na het verbreken van je relatie een poos alleen te zijn, dat het je helpt om je oude relatie te verwerken en te kijken of je het alleen redt. En ik denk dat het je heel veel leert over jezelf en de manier waarop je in het leven staat.
Maar de rest van mijn leven nr 1 loos, nee, dat zou ik niet willen.
dinsdag 16 augustus 2011 om 16:28
Zo, wat klink jij negatief en zwart/wit Kater! Ik begrijp dat je redelijk teleurgesteld bent, en ik heb wel meer mensen na een scheiding zo gehoord. Met mijn nr1 deel ik veel meer dan een goede minnaar-relatie. Het is inderdaad lief en leed delen. Misschien geef ik bepaalde vrijheden op, maar ik krijg er zeker ook vrijheden voor terug. Concessies doen, dat doe je in iedere relatie,bij vrienden, familie, kinderen. Neuh, ik zie geen nadelen in mijn nr1 relatie. Wacht maar tot je de zg "ware Jacoba" weer tegenkomt, dan miauw je wel anders
dinsdag 16 augustus 2011 om 16:36
Mezelf kunnen en mogen zijn is alles behalve negatief hoor stew. Ik heb mezelf gelukkig weer aardig terug gevonden.
Daarom zie ik een nr1 relatie ook niet wenselijk.
Natuurlijk sommen jullie (roos en stew) een aantal belangrijke voordelen op. Maar een nr1 relatie is daarin geen must.
Mijn verhaal kwijt kunnen? En iemand die er onvoorwaardelijk voor me is?
Die mensen heb ik gelukkig in m'n leven, daar ben ik heel blij om. En daar zit geen m'n nr1 bij.
Ik denk dat het er ook van af hangt wat voor persoon je bent en wat voor mensen je om je heen hebt. Dat bepaald ook hoe groot je behoefte aan een nr1 relatie is.
Daarom zie ik een nr1 relatie ook niet wenselijk.
Natuurlijk sommen jullie (roos en stew) een aantal belangrijke voordelen op. Maar een nr1 relatie is daarin geen must.
Mijn verhaal kwijt kunnen? En iemand die er onvoorwaardelijk voor me is?
Die mensen heb ik gelukkig in m'n leven, daar ben ik heel blij om. En daar zit geen m'n nr1 bij.
Ik denk dat het er ook van af hangt wat voor persoon je bent en wat voor mensen je om je heen hebt. Dat bepaald ook hoe groot je behoefte aan een nr1 relatie is.