paspoort kwijt....

21-08-2011 08:46 79 berichten
Mijn partner is zijn paspoort kwijt, we zouden vandaag gaan vliegen. We hebben de hele nacht gezocht, nergens te vinden.

Het is nu aan de marechaussee of ze een nooddocument willen geven, maar dat weten we pas op de luchthaven.

Ik durf de kinderen niets te vertellen die zijn zo vol van de vakantie, ik heb een jaar lang non stop 6 tot 7 dagen per week gewerkt en ik zou nu ontspannen moeten zijn. Maar ik heb stress en het janken staat me nader dan het lachen.

Ik heb een paar opties, gewoon gaan met de kinderen en hij komt een paar dagen later. Wel zwaar, want heb nu twee kinderen, een kinderwagen en teveel bagage, we moeten daar ook nog met de trein.

Hij komt ons met de auto achterna en alle koffers (maar de rit is te heftig voor 1 persoon voor maar 1 klein weekje vakantie)

We gaan helemaal niet (samen niet uit, samen wel thuis)

Ik baal, baal, baal ik weet dat als ik nu verwijten ga maken de bom barst, want hij is ook gespannen, maar het is altijd hetzelfde met deze man. Sorry moest even stoom afblazen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mijn paspoort ook wel eens kwijt geweest. Ik had hem die week nog gehad, maar nérgens meer te bekennen.

Tot ik me bedacht dat ik hem had gescand, om naar mezelf te mailen (ivm vermissing paspoort ter plekke)

Dus... onder de scanner? *roept maar een plekje in het kader van 'je weet maar nooit'*
Marie2225, hoe was het afgelopen?
En fijne vakantie natuurlijk!
Let wel, je kunt in t weekeinde geen nooddocument voor minderjarige kinderen halen omdat die niet over een rijbewijs beschikken. Zonder rijbewijs lukt als volwassene trouwens ook niet. Maar dit gaat lukken!!
Ik ben ooit bestolen in het buitenland en kon gewoon terug naar NL vliegen met m'n aangifte formulier. Had dus niet eens een noodpaspoort nodig! Was wel een Europese vlucht en een terugvlucht. Overigens was niemand er bij de ambassade van op de hoogte dat dat kon, zij vertelden me dat het onmogelijk was zonder nooddocument. Ook de politie/ marechaussee in het betreffende land niet. Maar de airline deed totaal niet moeilijk, ikkon zo inchecken en doorlopen.

Hoop dat het bij jullie ook soepel gaat TO en dat je een heel fijne stressloze vakantie tegemoet gaat!
Zomaar een tip.

Mijn zoon was ooit zijn ID kwijt.

Die hebben we teruggevonden onder de klep van de printer, ik had er een kopie van gemaakt en verder de printer weer in de kast gezet.

Uiteraard vond ik hem pas terug toen we al een nieuwe ID hadden laten maken...
quote:Vinyl schreef op 21 augustus 2011 @ 10:08:

Ik ben mijn paspoort ook wel eens kwijt geweest. Ik had hem die week nog gehad, maar nérgens meer te bekennen.

Tot ik me bedacht dat ik hem had gescand, om naar mezelf te mailen (ivm vermissing paspoort ter plekke)

Dus... onder de scanner? *roept maar een plekje in het kader van 'je weet maar nooit'*Ow haha nog iemand als ik dus..
quote:raspberry71 schreef op 21 augustus 2011 @ 09:26:

nee, kwarktaartje je bent niet de enige. Maar ik denk dat TO dat zich ook wel realiseert, en niets heeft aan al onze betweterige opmerkingen....

Ja dat zijn er wel veel ja.

Het is toch al gezegd.

Moet er dan steeds een nieuwe duit in dat zakje? Bah.

Sterkte TO, ik hoop dat alles orde komt, en je mag genieten van een heerlijke vakantie met je gezin.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Vreselijk, zulke mannen! Het interesseert ze niet of ze iets belangrijks kwijtraken. Wat maakt het uit hè, dat je twee kinderen zeer verdrietig maakt...

Hier ook een partner die er niet zo nauw op let. Ik zou daarintegen wel kwaad op hem worden. Misschien leren ze het dan?

Ik hoop dat het goed komt!
quote:kwarktaartje schreef op 21 augustus 2011 @ 09:25:

Ben ik nu de enige die het eigenlijk gewoon oerstom vind om je paspoort een dag van te voren te zoeken?

Sorry hoor maar je zorgt toch dat die eerder klaar ligt.

Nee hoor, ik vind het ook ontzettend stom.

Wij gaan over een tijdje ook vliegen en we hebben nu al(!) de paspoorten klaar liggen op een vaste plaats.
Haha, naar aanleiding van dit topic bedacht ik me dat mijn paspoort nog niet op zijn vaste plek teruggelegd was. Je raadt het al; kwijt!

Wordt de hele middag zoeken dus vrees ik..
quote:VenneJo schreef op 21 augustus 2011 @ 10:40:

Vreselijk, zulke mannen! Het interesseert ze niet of ze iets belangrijks kwijtraken. Wat maakt het uit hè, dat je twee kinderen zeer verdrietig maakt...

Hier ook een partner die er niet zo nauw op let. Ik zou daarintegen wel kwaad op hem worden. Misschien leren ze het dan?

Wat een rare invulling.

TO, ik hoop dat het lukt en wens jullie een fijne vakantie.

(en ik zou in het vervolg zijn paspoort bij het jouwe bewaren, just in case...)
quote:Tomatensoep schreef op 21 augustus 2011 @ 11:12:

Haha, naar aanleiding van dit topic bedacht ik me dat mijn paspoort nog niet op zijn vaste plek teruggelegd was. Je raadt het al; kwijt!

Wordt de hele middag zoeken dus vrees ik..Jij bent er in ieder geval nog op tijd bij.. succes!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik moet zeggen dat ik ook direct keek.

Lag in hetzelfde mandje als altijd
Het lijkt mij dat, als zoiets ze wel zou interesseren, ze geen paspoorten kwijt zouden raken [en andere belangrijke dingen ook niet].

Maar TO haar partner interesseert het niet als hij zijn paspoort niet goed opbergt en dus kwijt raakt dat er dan twee kinderen [misschien] de dupe ervan zijn.

Ik snap nog steeds niet waarom mensen niet 100% netjes zijn op hun belangrijke spullen. Voorbeeld: Mijn portemonnee zou alleen kwijt zijn als ie gestolen zou zijn, niet omdat ik hem zelf kwijt ben geraakt. Ik stop hem namelijk altijd terug op dezelfde plaats [mijn tas] als ik hem voor iets anders heb moeten gebruiken. En mijn tas ligt altijd op dezelfde plaats.

Zo ook de paspoorten.
Uittreksel GBA wordt door de KMAr opgevraagd bij de gemeente. Er is nl altijd iemand die piket heeft, maar moet dan eerst naar de werkplek, dus kan wel ff duren
Je gaat wel ver Vennejo. Hij denkt er niet bij na. Natuurlijk interesseert het hem, baalt hij als een stekker en kan hij zichzelf wel voor zijn kop slaan omdat hun vakantie in de soep dreigt te lopen.
quote:himalaya schreef op 21 augustus 2011 @ 11:35:

[...]

Jij bent er in ieder geval nog op tijd bij.. succes!Haha dat is waar, heb hem voorlopig niet nodig hoop ik. Maar dankje!
quote:Tomatensoep schreef op 21 augustus 2011 @ 11:12:

Wordt de hele middag zoeken dus vrees ik..

Kijk ff onder de klep van de printer, dat schijnt een populaire bewaarplek te zijn!

Ik heb op Schiphol ook een keer een noodpaspoort gekregen. Toen heb ik daar ter plekke pasfoto's laten maken en kreeg zo een paspoort mee wat een week geldig was. Ik hoefde toen niets te laten zien/overhandigen in ieder geval .
Hoezo is dat ver? Mijn inziens is het maneigen [maar geldt soms ook voor vrouwen uiteraard] om je niet druk te maken over zulke dingen. Maar dan mag ik toch wel alles op alles zetten om ervoor te zorgen dat zoiets doms mij niet zal overkomen? Omdat ik het wel heel belangrijk vind.
quote:VenneJo schreef op 21 augustus 2011 @ 15:07:

Hoezo is dat ver? Mijn inziens is het maneigen (maar geldt soms ook voor vrouwen uiteraard) om je niet druk te maken over zulke dingen. Maar dan mag ik toch wel alles op alles zetten om ervoor te zorgen dat zoiets doms mij niet zal overkomen? Omdat ik het wel heel belangrijk vind.

Nee, ik neem aan dat ze doelde op jouw bewering dat het de vader in kwestie niet zou kunnen schelen als een gecancelde vakantie vrouw en kinderen verdrietig maakt. Dat lijkt mij een vrij verknipt 'mansbeeld'.

Monalisalove, ik hoop dat het allemaal op zijn pootjes terecht is gekomen.
I choose happy!
quote:VenneJo schreef op 21 augustus 2011 @ 15:07:

Hoezo is dat ver? Mijn inziens is het maneigen (maar geldt soms ook voor vrouwen uiteraard) om je niet druk te maken over zulke dingen. Maar dan mag ik toch wel alles op alles zetten om ervoor te zorgen dat zoiets doms mij niet zal overkomen? Omdat ik het wel heel belangrijk vind.

en dat is precies de reden dat ik niet op het paspoort van man ga passen. Want dan heeft hij nog minder reden om zelf op zijn spullen te letten, want vrouwtjelief zorgt daar wel voor.....

Nee dus.
I'm back! Het is uiteindelijk goed gekomen, het was ontzettend spannend of het zou lukken.

Aangifte lukte op zondag, omdat een aardige dame die ik het verhaal uitlegde aan de telefoon, het met een collega heeft geregeld. Deze collega heeft de deur van het politiebureau op zondagochtend voor ons heeft opengedaan en de aangifte opgenomen.

Op de luchthaven werden we eerst door een aller aardigste jongeman geholpen, toen dacht ik; kat in't bakkie , al mijn charmes in de strijd geworpen, bleek dat er een collega het overnam.....

Dit was een hele norse man, die aan de officier eerst toestemming moest vragen.

Toen brak ik, de tranen biggelden over mijn wangen en ik had het helemaal gehad.

Na een half uur kwam hij terug ,met goed nieuws. Man wat was ik opgelucht!

We hebben een heerlijke vakantie gehad.

En eerlijk, ik weet niet of ik het de volgende keer allemaal zelf ga bewaren. Ik ben verdorie zijn moeder niet.

Maar aan de andere kant zou het wel stukken minder stress schelen als ik wel zelf alles regel en bewaar.

De dag na thuiskomst ramt manlief de auto tegen een paaltje 3000 euro reparatiekosten en net een paar maanden de allrisk van de auto afgehaald.Ik weet dat het per ongeluk was, is het altijd, maar het is me er wel een, die vent van me.......

Ik ben blij dat je in Nederland maar 1 echtgenoot mag hebben!
wat fijn dat het allemaal goed gekomen is. Ik hoop dat je man ervan geleerd heeft.
Dat soort mannen leren er dus niet van, anders zou het je ook niet WEER net een dag na de vakantie overkomen dat je zo'n schade post rijdt.

Ik denk dat TO gewoon ermee moet leren leven dat ze een klungel heeft als vriend die nergens wat van leert.

En anders op zoek gaan naar een ander.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven