Hoger bod op marktplaats

zondag 21 augustus 2011 om 16:21
Vorige week zondag heb ik op marktplaats een bed verkocht voor 180 euro. Gisteravond om 19 uur zou die persoon het bed komen ophalen. Gistermiddag hebben mijn man en ik het bed helemaal uit elkaar gehaald (is best een groot en log bed) en stond het bed helemaal klaar.
Om 18.35 uur kreeg ik een mail van de koper dat ze het bed toch niet kwamen halen, want haar kind wilde liever een ander bed. Daar was ik behoorlijk boos over, want zo ga je niet met elkaar om vind ik.
Iemand anders wilde het bed graag overnemen voor 150 euro, dus ik heb diegene gemaild vanmorgen dat dat goed was. Het bed staat hier nu heel erg in de weg, en ik wil er vanaf. We hebben nog geen datum ofzo afgesproken over het ophalen.
Maar nu krijg ik net een bod van 200 euro voor dat bed. Grrr... daar baal ik behoorlijk van.
Diep in mijn hart weet ik wel wat me te doen staat, maar ik benieuwd wat jullie zouden doen als jullie in mijn schoenen zouden staan.
Dus mijn vraag is: wat zal ik doen?
Om 18.35 uur kreeg ik een mail van de koper dat ze het bed toch niet kwamen halen, want haar kind wilde liever een ander bed. Daar was ik behoorlijk boos over, want zo ga je niet met elkaar om vind ik.
Iemand anders wilde het bed graag overnemen voor 150 euro, dus ik heb diegene gemaild vanmorgen dat dat goed was. Het bed staat hier nu heel erg in de weg, en ik wil er vanaf. We hebben nog geen datum ofzo afgesproken over het ophalen.
Maar nu krijg ik net een bod van 200 euro voor dat bed. Grrr... daar baal ik behoorlijk van.
Diep in mijn hart weet ik wel wat me te doen staat, maar ik benieuwd wat jullie zouden doen als jullie in mijn schoenen zouden staan.
Dus mijn vraag is: wat zal ik doen?
zondag 21 augustus 2011 om 16:23
Tegen diegene zeggen die 150 geboden heeft dat je ook een andere koper hebt dus dat je voor een bepaalde datum wil dat ze het bed komt halen. Als je geen reactie krijgt of diegene kan pas later het bed ophalen dan ga je in op dat andere bod.
Ik zou diegene van 200 dus even mailen dat je al bezig bent met een andere koper maar als dat niks wordt je weer bij haar terugkomt.
Ik zou diegene van 200 dus even mailen dat je al bezig bent met een andere koper maar als dat niks wordt je weer bij haar terugkomt.

zondag 21 augustus 2011 om 16:25
zondag 21 augustus 2011 om 16:29
Ik doe tegenwoordig wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Heb ook al eens iets op internet gehad en daar een bod op gehad. Toen belde er iemand met een hoger bod en toen heb ik toch gezegd dat iemand anders eerst was. Die persoon is niet op komen dagen, zat ik alsnog met mijn spullen. Sindsdien is het wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

zondag 21 augustus 2011 om 16:30
Ik denk dat ik bieder nr 2 zou mailen en eerlijk zou vertellen dat er nog iemand een (hoger) bod geplaatst heeft.
En erbij zetten dat het bed nu nu erg in de weg staat en je het graag kwijt wil. Spreek bijvoorbeeld af dat als je voor maandagavond nog niets gehoord hebt, je het bed dan verkoopt aan bieder nr 3.
Suc6
En erbij zetten dat het bed nu nu erg in de weg staat en je het graag kwijt wil. Spreek bijvoorbeeld af dat als je voor maandagavond nog niets gehoord hebt, je het bed dan verkoopt aan bieder nr 3.
Suc6

zondag 21 augustus 2011 om 16:32
En voortaan gelijk je spullen van MP afhalen als ze verkocht zijn.
Voorkomt teleurstelling
Het bed was al op gereserveerd gezet hoor! Toch blijven mensen bieden.
En idd ik lees precies dat gene wat ik zelf ook al had bedacht om te moeten doen. Is alleen balen als je zelf eerlijk bent, een deal met iemand maakt, en diegene laat pas 24 min ervoor weten dat diegene het niet komt ophalen. Daardoor ben ik nu wat bokkig.
Maar ik zal de koper laten weten dat ik er zo snel mogelijk vanaf wil, mocht het hem/haar niet lukken heel snel te komen, dan neem ik contact op met de nieuwe bieder.
150 euro is idd veel geld, waar ik erg blij mee ben.
Dank voor jullie reacties.
Voorkomt teleurstelling
Het bed was al op gereserveerd gezet hoor! Toch blijven mensen bieden.
En idd ik lees precies dat gene wat ik zelf ook al had bedacht om te moeten doen. Is alleen balen als je zelf eerlijk bent, een deal met iemand maakt, en diegene laat pas 24 min ervoor weten dat diegene het niet komt ophalen. Daardoor ben ik nu wat bokkig.
Maar ik zal de koper laten weten dat ik er zo snel mogelijk vanaf wil, mocht het hem/haar niet lukken heel snel te komen, dan neem ik contact op met de nieuwe bieder.
150 euro is idd veel geld, waar ik erg blij mee ben.
Dank voor jullie reacties.
zondag 21 augustus 2011 om 16:38
zondag 21 augustus 2011 om 16:40

zondag 21 augustus 2011 om 17:04
Jij verwacht dat een ander fatsoenlijk is,
dan moet je het zelf ook zijn.
(al is het nu misschien even slikken)
Daarbij wie zegt dat de bieder van 200 serieus is.
Aannemende dat je het bod van 180 hebt weggehaald
(wel zo netjes),
bied iemand niet zo snel van 150 naar 200.
Ook sneu voor degene met het bod van 150 dat je hebt toegezegd, als je het nu zou afzeggen.
Dat je er uberhaupt over na moet denken wat je zal doen.
Zelf stuur ik na een acceptabel bod een mail met de tekst;
"Beste X, ik ga akkoord met uw bod van x bedrag,
als u het vandaag of morgen kan komen halen.
Om een afspraak te maken kunt u mij bereiken op 06-xxxxxxxx"
Als er dan niet binnen die twee dagen contact is opgenomen,
ga ik er vanuit dat men niet serieus is.
Neemt men wel contact op, dan wil ik het wel een dag langer reserveren, maar geen dagen.
Ik reserveer nooit over een weekend heen,
aangezien je dan de meeste kans hebt dat er overboden wordt.
Visje28, "wie het eerst komt ........."???????
dan moet je het zelf ook zijn.
(al is het nu misschien even slikken)
Daarbij wie zegt dat de bieder van 200 serieus is.
Aannemende dat je het bod van 180 hebt weggehaald
(wel zo netjes),
bied iemand niet zo snel van 150 naar 200.
Ook sneu voor degene met het bod van 150 dat je hebt toegezegd, als je het nu zou afzeggen.
Dat je er uberhaupt over na moet denken wat je zal doen.
Zelf stuur ik na een acceptabel bod een mail met de tekst;
"Beste X, ik ga akkoord met uw bod van x bedrag,
als u het vandaag of morgen kan komen halen.
Om een afspraak te maken kunt u mij bereiken op 06-xxxxxxxx"
Als er dan niet binnen die twee dagen contact is opgenomen,
ga ik er vanuit dat men niet serieus is.
Neemt men wel contact op, dan wil ik het wel een dag langer reserveren, maar geen dagen.
Ik reserveer nooit over een weekend heen,
aangezien je dan de meeste kans hebt dat er overboden wordt.
Visje28, "wie het eerst komt ........."???????

zondag 21 augustus 2011 om 17:16

zondag 21 augustus 2011 om 17:21

zondag 21 augustus 2011 om 17:22
Volgens mij staat er in mijn op dat ik diep in mijn hart wel weet wat ik moet doen, dus dat zou ik ook heus gedaan hebben. Maar 50 euro extra is heel veel geld.
Er gebeuren veel oneerlijke dingen op marktplaats, maar jullie zijn gelukkig allemaal eerlijk en fair en komen op geen enkel moment heel even in de verleiding.....
Er gebeuren veel oneerlijke dingen op marktplaats, maar jullie zijn gelukkig allemaal eerlijk en fair en komen op geen enkel moment heel even in de verleiding.....

zondag 21 augustus 2011 om 17:30
quote:nummerzoveel schreef op 21 augustus 2011 @ 16:24:
Je wordt boos op een koper die afhaakt en nu vraag jij je af wat je met de volgende koper kunt doen? Wat handig zeg, als je eigen normen en waarden zo flexibel zijn!Precies wat ik dacht! En daarbij snap ik niet waarom je boos wordt als iemand van gedachte veranderd, zo ga je juist wel met elkaar om op Marktplaats. Hou je hier niet van, dan ben je naar mijn mening niet op het juiste adres op Marktplaats.
Je wordt boos op een koper die afhaakt en nu vraag jij je af wat je met de volgende koper kunt doen? Wat handig zeg, als je eigen normen en waarden zo flexibel zijn!Precies wat ik dacht! En daarbij snap ik niet waarom je boos wordt als iemand van gedachte veranderd, zo ga je juist wel met elkaar om op Marktplaats. Hou je hier niet van, dan ben je naar mijn mening niet op het juiste adres op Marktplaats.
zondag 21 augustus 2011 om 17:33

zondag 21 augustus 2011 om 17:35
quote:lola304 schreef op 21 augustus 2011 @ 17:09:
Nou nou limelight dat is wel een heel lang epistel over iets waar alweer een einde aan was gekomen hoor. Ik heb alweer contact met de koper en doe niks met de bieder.
Even goed bedankt voor je reactie.
lola304 komt mijn mening je te hard aan misschien.
Er is volgens mij nog geen einde aan gekomen.
Je hebt weer contact opgenomen,
dat ik neem aan dat het bed er nog staat.
Zolang het bed er nog staat is er een open einde.
Ik verkoop regelmatig met ophalen en versturen,
nog nooit gedoe gehad.
Ik filter al bij de mailwisseling (dan heb ik het niet over de spelling maar inhoud)
O en ja ik vind goede fatsoensnormen ook op MP wel zo prettig.
Heb je dat nieuwste spotje aan de rechterkant bekeken?
.
Nou nou limelight dat is wel een heel lang epistel over iets waar alweer een einde aan was gekomen hoor. Ik heb alweer contact met de koper en doe niks met de bieder.
Even goed bedankt voor je reactie.
lola304 komt mijn mening je te hard aan misschien.
Er is volgens mij nog geen einde aan gekomen.
Je hebt weer contact opgenomen,
dat ik neem aan dat het bed er nog staat.
Zolang het bed er nog staat is er een open einde.
Ik verkoop regelmatig met ophalen en versturen,
nog nooit gedoe gehad.
Ik filter al bij de mailwisseling (dan heb ik het niet over de spelling maar inhoud)
O en ja ik vind goede fatsoensnormen ook op MP wel zo prettig.
Heb je dat nieuwste spotje aan de rechterkant bekeken?
.