Hoger bod op marktplaats

zondag 21 augustus 2011 om 16:21
Vorige week zondag heb ik op marktplaats een bed verkocht voor 180 euro. Gisteravond om 19 uur zou die persoon het bed komen ophalen. Gistermiddag hebben mijn man en ik het bed helemaal uit elkaar gehaald (is best een groot en log bed) en stond het bed helemaal klaar.
Om 18.35 uur kreeg ik een mail van de koper dat ze het bed toch niet kwamen halen, want haar kind wilde liever een ander bed. Daar was ik behoorlijk boos over, want zo ga je niet met elkaar om vind ik.
Iemand anders wilde het bed graag overnemen voor 150 euro, dus ik heb diegene gemaild vanmorgen dat dat goed was. Het bed staat hier nu heel erg in de weg, en ik wil er vanaf. We hebben nog geen datum ofzo afgesproken over het ophalen.
Maar nu krijg ik net een bod van 200 euro voor dat bed. Grrr... daar baal ik behoorlijk van.
Diep in mijn hart weet ik wel wat me te doen staat, maar ik benieuwd wat jullie zouden doen als jullie in mijn schoenen zouden staan.
Dus mijn vraag is: wat zal ik doen?
Om 18.35 uur kreeg ik een mail van de koper dat ze het bed toch niet kwamen halen, want haar kind wilde liever een ander bed. Daar was ik behoorlijk boos over, want zo ga je niet met elkaar om vind ik.
Iemand anders wilde het bed graag overnemen voor 150 euro, dus ik heb diegene gemaild vanmorgen dat dat goed was. Het bed staat hier nu heel erg in de weg, en ik wil er vanaf. We hebben nog geen datum ofzo afgesproken over het ophalen.
Maar nu krijg ik net een bod van 200 euro voor dat bed. Grrr... daar baal ik behoorlijk van.
Diep in mijn hart weet ik wel wat me te doen staat, maar ik benieuwd wat jullie zouden doen als jullie in mijn schoenen zouden staan.
Dus mijn vraag is: wat zal ik doen?
zondag 21 augustus 2011 om 17:35
quote:janneke44 schreef op 21 augustus 2011 @ 17:33:
Zo.maar, Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat veel mensen niet komen opdagen. Heb het zelf ook meegemaakt en dan die mailtjes die je krijgt. Geef je netje antwoord, hoor je daarna niets meer.
Maar als we allemaal zo gaan doen.....nee, daar wil ik niet bij horen.
Een reactie op mij neem ik aan...
Wanneer je je op Marktplaats begeeft weet je dat de koop vrijblijvend is tot op het moment van werkelijke verkoop. Ik snap het gemiep van TO daarom niet. De koper geeft aan af te zien. Netjes toch, het is dus geen kwestie van afspraken maken en niets meer laten horen.
Zo.maar, Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat veel mensen niet komen opdagen. Heb het zelf ook meegemaakt en dan die mailtjes die je krijgt. Geef je netje antwoord, hoor je daarna niets meer.
Maar als we allemaal zo gaan doen.....nee, daar wil ik niet bij horen.
Wanneer je je op Marktplaats begeeft weet je dat de koop vrijblijvend is tot op het moment van werkelijke verkoop. Ik snap het gemiep van TO daarom niet. De koper geeft aan af te zien. Netjes toch, het is dus geen kwestie van afspraken maken en niets meer laten horen.
zondag 21 augustus 2011 om 17:44
quote:Jippertje schreef op 21 augustus 2011 @ 17:35:
[...]
Nee, niet op jou, maar op Zo.maar.
Met jou ben ik het wel eens, koper heeft afgezegd. Alleen nu de vraag wanneer mag verkoper zich terugtrekken
[...]
Nee, niet op jou, maar op Zo.maar.
Met jou ben ik het wel eens, koper heeft afgezegd. Alleen nu de vraag wanneer mag verkoper zich terugtrekken

zondag 21 augustus 2011 om 17:50
Kan het toch niet laten om tussendoor nog te lezen. Maar ik vind het hier wel een beetje hypocriet worden. Volgens enkelen mag je als koper wel 25 min voor de afgesproken tijd, laten weten dat je er vanaf ziet. Maar als verkoper mag dat dan weer niet, terwijl er nog niet eens een afspraak is gemaakt. Dat verschil begrijp ik niet zo goed.
zondag 21 augustus 2011 om 18:00
quote:lola304 schreef op 21 augustus 2011 @ 17:50:
Kan het toch niet laten om tussendoor nog te lezen. Maar ik vind het hier wel een beetje hypocriet worden. Volgens enkelen mag je als koper wel 25 min voor de afgesproken tijd, laten weten dat je er vanaf ziet. Maar als verkoper mag dat dan weer niet, terwijl er nog niet eens een afspraak is gemaakt. Dat verschil begrijp ik niet zo goed.mail sturen aan 2e koper dat je een hoger bod hebt gehad en dat ze uiteraard het bed voor hetzelfde hogere bod kunnen krijgen
Kan het toch niet laten om tussendoor nog te lezen. Maar ik vind het hier wel een beetje hypocriet worden. Volgens enkelen mag je als koper wel 25 min voor de afgesproken tijd, laten weten dat je er vanaf ziet. Maar als verkoper mag dat dan weer niet, terwijl er nog niet eens een afspraak is gemaakt. Dat verschil begrijp ik niet zo goed.mail sturen aan 2e koper dat je een hoger bod hebt gehad en dat ze uiteraard het bed voor hetzelfde hogere bod kunnen krijgen

zondag 21 augustus 2011 om 18:13
laatst geboden op een nintendo ds voor zoontje....mochten hem komen halen werd er gemaild. Toen gebeld maar niemand thuis...uur later werden wij gebeld dat ze een bod van 30 euro hoger hadden gehad en dat het zijn zoon was die verkostch en die spaarde voor iets anders (ipod oid)...en of wij dat erg vonden en ze stuurden er eignelijk op aan dat wij ook 30 euro meer boden. nou wij hadden het toen al gehad en al meer aanbiedingen gehad die voor ons aantrekkelijk waren..maar ze hadden wel netjes gebeld en als wij voet bij stuk hadden gehouden hadden wij het wel gekregen. (denk ik)
Puck

zondag 21 augustus 2011 om 18:15
Als koper in spé is wel zo netjes om je afspraak ook na te komen.
Jij had toch al een mail naar de bieder van 150 gedaan.
Dan ben je al bezig met die bieder.
Dan hangt het er vanaf hoe duidelijk die mail is.
Niet iedereen zit 24 uur per dag achter de computer,
maar iemand die serieus is zal zo nu en dan de mail wel controleren.
Dat om dan nu naar de hoogste bieder te gaan.
Weet je wel zeker dat die 200 bieder echt is?
.
Jij had toch al een mail naar de bieder van 150 gedaan.
Dan ben je al bezig met die bieder.
Dan hangt het er vanaf hoe duidelijk die mail is.
Niet iedereen zit 24 uur per dag achter de computer,
maar iemand die serieus is zal zo nu en dan de mail wel controleren.
Dat om dan nu naar de hoogste bieder te gaan.
Weet je wel zeker dat die 200 bieder echt is?
.
zondag 21 augustus 2011 om 18:27
quote:limelight schreef op 21 augustus 2011 @ 17:04:
Jij verwacht dat een ander fatsoenlijk is,
dan moet je het zelf ook zijn.
(al is het nu misschien even slikken)
Daarbij wie zegt dat de bieder van 200 serieus is.
Aannemende dat je het bod van 180 hebt weggehaald
(wel zo netjes),
bied iemand niet zo snel van 150 naar 200.
Ook sneu voor degene met het bod van 150 dat je hebt toegezegd, als je het nu zou afzeggen.
Dat je er uberhaupt over na moet denken wat je zal doen.
Zelf stuur ik na een acceptabel bod een mail met de tekst;
"Beste X, ik ga akkoord met uw bod van x bedrag,
als u het vandaag of morgen kan komen halen.
Om een afspraak te maken kunt u mij bereiken op 06-xxxxxxxx"
Als er dan niet binnen die twee dagen contact is opgenomen,
ga ik er vanuit dat men niet serieus is.
Neemt men wel contact op, dan wil ik het wel een dag langer reserveren, maar geen dagen.
Ik reserveer nooit over een weekend heen,
aangezien je dan de meeste kans hebt dat er overboden wordt.
Visje28, "wie het eerst komt ........."???????[/b
Ja als er iemand een bod bij mij uitbrengt en ik spreek met diegene af dat ze komen op x tijd en die persoon komt niet, bel ik de andere bieder op dat hij/ zij het mag komen halen. Stuur vervolgens wel een mail dat door het niet op komen dagen of niets meer van zich laten horen ik het artikel heb verkocht aan een ander.
Jij verwacht dat een ander fatsoenlijk is,
dan moet je het zelf ook zijn.
(al is het nu misschien even slikken)
Daarbij wie zegt dat de bieder van 200 serieus is.
Aannemende dat je het bod van 180 hebt weggehaald
(wel zo netjes),
bied iemand niet zo snel van 150 naar 200.
Ook sneu voor degene met het bod van 150 dat je hebt toegezegd, als je het nu zou afzeggen.
Dat je er uberhaupt over na moet denken wat je zal doen.
Zelf stuur ik na een acceptabel bod een mail met de tekst;
"Beste X, ik ga akkoord met uw bod van x bedrag,
als u het vandaag of morgen kan komen halen.
Om een afspraak te maken kunt u mij bereiken op 06-xxxxxxxx"
Als er dan niet binnen die twee dagen contact is opgenomen,
ga ik er vanuit dat men niet serieus is.
Neemt men wel contact op, dan wil ik het wel een dag langer reserveren, maar geen dagen.
Ik reserveer nooit over een weekend heen,
aangezien je dan de meeste kans hebt dat er overboden wordt.
Visje28, "wie het eerst komt ........."???????[/b
Ja als er iemand een bod bij mij uitbrengt en ik spreek met diegene af dat ze komen op x tijd en die persoon komt niet, bel ik de andere bieder op dat hij/ zij het mag komen halen. Stuur vervolgens wel een mail dat door het niet op komen dagen of niets meer van zich laten horen ik het artikel heb verkocht aan een ander.
zondag 21 augustus 2011 om 18:40
quote:lola304 schreef op 21 augustus 2011 @ 18:06:
Feeks en Janneke44 bedankt. Ik laat het toch maar zo als het is. Voor 150 euro (is ook veel geld) verkopen aan de koper. De bieder en mijn portemonnee hebben nu pech gehad.
Het gaat er helaas niet altijd netjes aan toe op MP. Toch jammer.
Misschien is die bieder van 150 euro er ook zo één. Zou in dit geval mooi zijn.
Kan jij met opgeheven hoofd 200 euro vangen
Feeks en Janneke44 bedankt. Ik laat het toch maar zo als het is. Voor 150 euro (is ook veel geld) verkopen aan de koper. De bieder en mijn portemonnee hebben nu pech gehad.
Het gaat er helaas niet altijd netjes aan toe op MP. Toch jammer.
Misschien is die bieder van 150 euro er ook zo één. Zou in dit geval mooi zijn.
Kan jij met opgeheven hoofd 200 euro vangen

zondag 21 augustus 2011 om 18:51
quote:Visje28 schreef op 21 augustus 2011 @ 18:27:
[...]
[/b
Had een ander idee erbij dat vandaar mijn vraag.
Bij mij staat in de eerste mail mijn 06- nr.
Zodat men bij het eventueel niet kunnen vinden van de afgesproken plaats, kan bellen.
Men is hier eigenlijk meestal ook mooi op tijd,
ookal komt men van ver.
.
[...]
[/b
Had een ander idee erbij dat vandaar mijn vraag.
Bij mij staat in de eerste mail mijn 06- nr.
Zodat men bij het eventueel niet kunnen vinden van de afgesproken plaats, kan bellen.
Men is hier eigenlijk meestal ook mooi op tijd,
ookal komt men van ver.
.

maandag 22 augustus 2011 om 08:29
quote:iris1969 schreef op 21 augustus 2011 @ 19:20:
Ik heb de indruk dat het survival of the fittest op MP is en wellicht moet je daar dan ook gewoon in mee gaan.
Niets voor mij, daarom doe ik ook niet aan MP en geef ik alles aan een kringloopwinkel .Ik ben er ook mee gestopt. We hadden een tafel met stoelen te koop. 3x hetzelfde meegemaakt. Mailtjes dat ze hem echt graag willen hebben, hoe groot hij precies is, hoe hoog, waar op te halen want ze zijn echt heel enthousiast. En dan.....niets meer, maak je een afspraak en hoor je gewoon niets meer. Hij gaat nu naar de kringloop, ben ik ervan af.
Ik heb de indruk dat het survival of the fittest op MP is en wellicht moet je daar dan ook gewoon in mee gaan.
Niets voor mij, daarom doe ik ook niet aan MP en geef ik alles aan een kringloopwinkel .Ik ben er ook mee gestopt. We hadden een tafel met stoelen te koop. 3x hetzelfde meegemaakt. Mailtjes dat ze hem echt graag willen hebben, hoe groot hij precies is, hoe hoog, waar op te halen want ze zijn echt heel enthousiast. En dan.....niets meer, maak je een afspraak en hoor je gewoon niets meer. Hij gaat nu naar de kringloop, ben ik ervan af.