Minnaar deel 14

06-03-2011 20:18 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Dat laatste is wel waar, ik ben nl iemand die heel slecht alleen kan zijn. Daarbij vind ik mijn gezin het allerbelangrijkste, ik hoop daar ook heel lang van te genieten. (saai he )
Dat zul je mij niet horen zeggen hoor stew.

Maar er is dus een groot verschil tussen ons daarin. Ik heb echt veel ruimte nodig, veel vrijheid om te doen en laten waar ik zin in heb.

En alleen zijn klinkt wat negatief, mezelf vermaken is passender.
Ik kan me helemaal vinden in wat kater zegt. No way dat er ooit nog iemand in mijn huis komt wonen, meer dan verkering wil ik nooit meer. Ander uitgangspunt dan bij kater; zij/hij wil vrijheid en ruimte, ik geloof niet in nummeréén.
Ik herken veel van de redenen die kater opnoemt om geen nr1 meer te willen. Stuk voor stuk zijn het dezelfde redenen die mijn huidige nr1 had om nooit een nr1 te willen hebben. Tot hij iemand tegenkwam die hem datgene bood in een nr1 relatie. Hij had nooit verwacht in een nr1 relatie te kunnen zitten en de 'vrijheden' te hebben die hij nu heeft, geen gevoel van beperking en alle ruimte om zichzelf te vermaken. Hij heeft dat volgehouden tot hij de leeftijd had die Kater nu heeft. Toen kwam hij Sense tegen :-) Dat is dus 1 van de dingen die onze nr1 relatie zo waardevol maakt, wij geven elkaar de ruimte om 'jezelf' te zijn, je eigen dingen te doen en te ontdekken.

Ik geloof niet dat Kater echt alle deuren dicht gooit en de zandzakken hoog aan het opstapelen is. (toch?) Wie weet komt hij ooit een lief poezebeest tegen die hem Kater laat zijn
Niks meer aan toe te voegen Sense.

En precies wat je zegt: die hem Kater laat zijn.
Goed te lezen dat je al inbindt, Kater. Want zeg nooit nooit!!!
Goh, op algemeen verzoek heb ik wat nagelezen.

Zit ik hier mijn gal te spuwen, lees ik, terwijl mijn vragen heel oprecht en zeker niet kwaadaardig overkwamen. Hoedanook dát hoofdstuk is voor mij afgesloten, en ik heb meer dan duidelijk antwoord op mijn vragen, mijn intuïtie zat er weer eens knal op ....

Enfin bref, het sv-gebeuren draait toch ook wel rond "iemand" hebben om mee te spreken, om mee te beleven, merk ik hier aan de forummers. Eenzaamheid speelt hier duidelijk mee.

Terwijl seks en gevoelens in mijn ervaring toch wel heel makkelijk te scheiden zijn.

Verder geloof ik nooit dat een minnaar/minnares of sv ooit nummer 1 kan worden, da's meestal de roest als er over ouwe liefde wordt gesproken.

Deze laatste § kan helpen voor diegenen die het nu wat moeilijker hebben.
Interessante 'discussie' de laatste pagina's, over wel of geen nr 1 willen...

Ik heb sinds kort geen nr1 meer, en sinds nog veel korter wel een minnaar/sv (wat is het verschil??

Ook ik ben op dit moment ervan overtuigd voorlopig (en dan bedoel ik minstens een paar jaar) geen nr1 te willen.

Om een heleboel redenen, omdat ik denk dat het goed voor mij is, ivm mijn kids, gewoon om even "lekker mezelf" te zijn, en geen "lasten" te hebben (rekening houden met, wat eten we vandaag, huishouden, dat soort dingen)

Maar..... toch af en toe lastig... gevoel en verstand gaat toch soms langs elkaar heen. Minnaar is leuker/liever dan ik van te voren had ingeschat, ben niet verliefd, maar zou dat wel kunnen worden, maar dat wil ik dus juist niet.

Hebben jullie dat ook gehad, zo'n periode waarin je gedachtes een beetje van hot naar her gaan?
Hoe bedoel je, van hot naar her?

Over de gevoelens voor je minnaar? Nee, ik ken dat niet zo want ik heb al het gevoel gewoon toegelaten. Ik seks liever niet met iemand waar ik geen gevoel voor heb, de laatste keer dat ik dat deed vond ik het bijna vreemd dat er geen geld op het dressoir lag.. Dat is mijn ding niet dus.
Nee, dat is ook mijn ding niet...

Maar, wat ik dan "normaal gesproken" deed, is het bij een aantal keer houden, en dan afkappen, omdat ik niet gekwetst wil worden/ga verlangen naar meer.

Dat afkappen doe ik nu dus liever niet, omdat ik me echt heel fijn voel met/bij hem (en oké, hij is de eerste die me sneller kan laten komen dan ikzelf)

Maar, gekwetst worden en verlangen naar meer wil ik ook niet, dus van hot naar her
Ik snap het, dat is een issue waar ik lang geleden mee heb afgerekend. Ik was ook bang gekwetst te worden, bang voor liefdesverdriet als het afgelopen zou zijn. En ik weet ook dat het zo zal lopen, ik weet dat het verdriet er zal zijn.'

Maar toen kreeg ik een mailtje van mijn echtgenoot, waarin hij schreef dat het zo ontzettend zonde was om iets moois door mijn vingers te laten glippen enkel uit angst voor kwetserij. Hij vertelde me dat hij me op zou vangen als ik verdriet zou hebben, zijn armen om me heen zou slaan en voor me zou zorgen. Dat heeft me toen over de streep getrokken er voor te gaan.

Om de 5 dates van minnaar veranderen uit angst? No way... dat is niet mijn stijl. Ik laat me niet (meer) leiden door angst. Ik duik erin.. met alle eventuele pijnlijke gevolgen van dien.
Thanks Rooss, had ik echt even nodig!

En wat een lieve woorden van je man.. Inderdaad heel zonde om iets mooi's te laten glippen vanuit angst.

Ik wíl graag zo kunnen genieten, maar weet nog niet of ik het kan. Lastig als iemand ineens zo dichtbij komt.

Edit: Dat is het dus, hij komt dichtbij! Met zo'n big bang, ineens, zonder waarschuwing vooraf.... Dát is waar ik van schrik.

Nou, zit nu vooral tegen mezelf te kletsen, maar geeft wel wat inzicht
Ja, dat was een heel bijzonder bericht in mijn inbox... volgens mij is de mail nog terug te halen, ik zal eens zoeken.

Wupje, het is ook eng dat snap ik heel goed. Ik was ook zo bang voor dat fladderhart van mij, heb pogingen gewaagd om `m in beton te storten met prikkeldraad eromheen. Ik schrok me kapot toen zich een meneer aandiende die ik wel erg leuk vond.

Maar het is zo godvergeten zonde om iets heel leuks niet aan te gaan omdat je bang bent dat het weer over gaat.. en daar dan verdriet van hebt. Ik vrees dat het minnaarschap onlosmakelijk verbonden is met liefdesverdriet zo op zijn tijd.

Ik hoop ook werkelijk dat ik er nog steeds zo over denk als het over raakt. Ik kan me zo voorstellen dat ik even spijt heb als haren op mijn hoofd dat ik dit ooit ben aangegaan maar op dit moment denk ik, het is het waard.. allemaal!
Ik zet m hier even neer, speciaal voor Wup.
Gelezen Rooss, met tranen in mijn ogen....

Wijze woorden heeft die man van jou, bij voorbaat stoppen is inderdaad al verlies...
Wupje, ik herken dat 'van hot naar her' wel.. In eerste instantie werd er tussen ons uitgesproken "geen gevoelens" uit eindelijk bleek dat te zijn "Geen verwachtingen" en de verwachting die niet we niet naar elkaar mogen hebben is, verlangen van de ander dat hij/zij de nr1 relatie beëindigd.

Ook mijn gevoelens/gedachtes vlogen van hot naar her, wist niet wat ik er mee aanmoest. Was ook mijn eerste minnaar en had dit nog nooit meegemaakt.

Bij ons was de enige oplossing communicatie, bespreek wat je voelt, bespreek wat je emoties/gedachten zijn.. Spreek uit wat je uitgesproken wil hebben. En eigenlijk is dat het zelfde als in iedere relatie. Maar dat is ook wat voor mij het verschil maakt met een minnaar en een SV. Voor mij is een minnaar relatie veel heftiger, emotioneler en is het toegestaan om gevoelens te hebben en die naar elkaar uit te mogen spreken. Het gaat dan ook (bij ons althans) verder dan seks alleen. We hebben een relatie samen, die dan niet een nr1 relatie is maar waarbij wel bepaalde zaken net zo gaan als in een nr1 relatie, waarbij, bij ons althans, communicatie er 1 is.

Nog steeds gaan mijn gedachtes/gevoelens zo heel af en toe van hot naar her, maar die hebben nu merendeel te maken met mijn onzekerheid. De overige gedachtes, gevoelens zijn, nu ik die gewoon mag uitspreken - en hij ze naar mij uitspreekt, in veel rustiger vaarwater gekomen.
Oei... geeft zakdoekje. Was niet mijn bedoeling om je tranen te bezorgen maar ik moet eerlijk zeggen dat ik `m ook niet kan lezen zonder brok in de keel.
Wat heeft je minnaar niet dat maakt dat hij je man zou kunnen zijn ( los gezien van eventuele kinderen) ?

Wat heb jij waardoor je man je man wil blijven?

Let wel, geen oordeel alleen nieuwsgierigheid!!
@ Roos, dat waren "fijne tranen" hoor, gewoon omdat ik het zo mooi vind...

@sense, dat verschil tussen een sv en minnaar wat je aanhaalt, dat is dus precies hetgeen wat ik graag zou willen kunnen.

Weet dus niet of ik dat kan, omdat ik voorheen dus heel hard ging rennen als iemand in de buurt van "dicht bij mijn gevoel" kwam.
@ Broekrok, vraag je dat mij of Rooss?

@ Wupje, ja.. het is eng om iemand met wie je geen nr1 relatie aangaat zo dichtbij te laten komen, maar tegelijkertijd is het ook zo mooi. Ik durfde het alleen aan omdat ik ook voel dat mijn gevoel voor mijn nr1 hier niet door wordt aangetast. Mijn liefde blijft even groot dan dat die voorheen was. Ondertussen zelfs groter door mijn waardering voor hem, de wijze waarop hij deze hele situatie ondergaat. Mijn nr1 staat er heel wat anders in dan de nr1 van Rooss, dat mag je niet vergelijken. Maar neemt niet weg dat ik nooit had kunnen/durven hopen dat mijn nr1 het op deze wijze als het nu gaat kan en wil proberen.
Sensual_D, mijn vragen waren aan Rooss.
Sense, prachtig dat je liefde voor nr1 dan zelfs groter word... die waardering begrijp ik (denk ik) wel.

Dit weekend ga ik dus maar heerlijk nagenieten van afgelopen week (we hebben elkaar drie dagen kunnen zien) en alvast verheugen op onze date volgende week.

Sense & Roos, jullie reactie's helpen me echt een stukje relativeren
Broekrok, best een ingewikkelde vraag, ik vraag me best wel eens af hoe het zou zijn als hij mijn nummer 1 zou zijn. Op één of andere grappige manier herken ik eigenschappen in mijn minnaar die mijn man ook heeft, ik weet nu dan ook al dat dat botsingen met zich mee zal brengen.

Wij weten dat we elkaar als minnaars het beste te bieden hebben. als de dagelijkse beslommeringen erbij gaan komen zal onze relatie drastisch veranderen. Als we elkaar nu zien zijn we gespitst op onze date, we hebben zin in het samen zijn en natuurlijk in seks. Als we elkaar dagelijks zouden zien en het speciale gaat eraf, wat blijft er dan over?

Die andere vraag zou zeb eigenlijk moeten beantwoorden. Ik denk dat hij bij me blijft omdat hij heel veel van me houdt.. en zich geen leven zonder mij voor kan stellen.
Fijn wupje!

Als het zo heerlijk en geweldig is, dan is het de kunst om te genieten van datgene dat zich aandient. En hoe dat er in de toekomst uit gaat zien weet je nu toch niet!
Dank voor je openhartige antwoord, Rooss4. Begrijp ik het dan goed dat zeb blijkbaar wel goed is voor de dagelijkse beslommeringen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven