Te groot verschil in levensstijl?

21-08-2011 20:25 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nu ongeveer een jaar samen met een ongeveer 10 jaar oudere man. Ik ben begin 20 en hij begin 30. Het grootste gedeelte van zijn leven is hij vrijgezel geweest en hield hij van veel uitgaan, vrouwen enzovoort. In principe ben ik wel 1 van zijn meest serieuze relaties. Ik weet van mezelf dat ik best moeilijk kan zijn. Ik probeer er ook aan te werken en er mee bezig te zijn en niet al te veel aan hem te laten blijken. Maar we hadden laatst een groot meningsverschil over vakanties. Afgelopen jaar is hij 2x op vakantie geweest met (vrijgezelle) vrienden. Ongeveer totaal 4 weken. Deze vakanties bestaan alleen maar uit eten/veeel drinken en uitgaan. En de rest van de dag aan het zwembad/strand. (bv locatie Las vegas) Nu had ik zelf het idee dat de behoefte daaraan wel wat zou afnemen. Maar hij bleek alweer zulk soort plannen voor volgend jaar te hebben. Zelf vind ik het gewoon niet leuk als hij op (zulke) vakanties gaat, maar als dat voor hem zijn manier van vakantie vieren, oke. Alleen lijkt me 1x in het jaar dan wel voldoende.. Ik snap niet waarom hij nog zoveel behoefte heeft om zo vaak uit te gaan. Zouden jullie er problemen mee hebben als je vriend ongeveer 2x per jaar (ongeveer 4 weken) weg zou zijn met vrienden naar exotische bestemmingen? Ik denk ook wel bij mezelf, als ik zo oud ben zie ik mezelf dat helemaal niet meer doen. Dan zie ik mijn leven heel anders.Wordt hij niet volwassen? Is dit een overbrugbaar probleem? Of is dit een te groot verschil in levensstijl? Ondanks dat zelf ook nog bijna elke week wel uitga. Als hij het zou laten, zou hij ook ongelukkig worden dus kan hij dan beter vrijgezel blijven? Of kan ik beter op houden met zo moeilijk doen en hem lekker zijn gang laten gaan..? Of is dit misschien nog iets waar hij aan moet wennen? En wat is de beste manier van hier over praten want hij snapt niet waarom ik het vervelend vind.. Daarnaast zit hij ook nog aantal weken per jaar ver weg in het buitenland voor werk.

Dit is waarschijnlijk ook weer 1 van de zoveelste topics maar ik hoop dat jullie wat leuke, nuttige tips/ideeën hierover hebben

Alvast bedankt!
Waarom ga je dan niet mee op vakantie?
Al bij zijn familie thuis geweest?

Hoe "diep" gaat jullie relatie?

Wonen jullie samen?

Praten jullie al over de toekomst?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik zou er geen problemen mee hebben. Leven en laten leven.

Mijn man gaat deze week ook weg met zijn vrienden voor de tweede keer dit jaar.

Maar, het gaat erom of jij ermee kan leven. Waarom vind je het zo vervelend?
Laat hem lekker zijn ding doen. Er is niets zo irritrant als iemand die je wil veranderen. Het is toch veel leuker als hij dat uit zichzelf doet omdat hij liever met jou op vakantie gaat? Ipv van je gezeur af te zijn?
dit zou best eens de reden kunnen zijn dat hij een relatie met een begin 20er ipv met iemand van zijn eigen leeftijd heeft.
Hij komt op me over al de eeuwige vrijgezel, maar jij kent hem beter dan ik, dus zeg het maar: is hij dat?
que?

Jij vind in keer per jaar wel voldoende?

Wat is precies je probleem?
Vind je het vervelend dat hij lang weg is en jij "alleen" achter blijft? Of vind je het meer vervelend dat hij niet kiest voor een vakantie met jou samen?

Tuurlijk mag hij doen wat hij wil, je kan hem moeilijk iets gaan verbieden. Maar praat er wel over met hem om samen tot een oplossing te kunnen komen.
Ik weet niet of deze man wel zo onvolwassen voor zijn leeftijd is. Het klinkt alsof hij hard werkt en van een verzetje houdt. Lijkt mij geen probleem. Net wat Nammma zegt; waarom ga je niet eens mee; dan kun je zien hoe hij tijdens zo'n vakantie is.
Maar je bent zelf toch ook net terug van vijf maanden buitenland?

Als dit het enige is, snap ik je probleem niet helemaal.
Heb je hem al gevraagd om met jou een paar weken op vakantie te gaan? Dan zal hij moeten kiezen tussen jou en zijn oude gewoontes. Zo ja, wat was daarop zijn antwoord?
quote:danivo schreef op 21 augustus 2011 @ 20:30:

dit zou best eens de reden kunnen zijn dat hij een relatie met een begin 20er ipv met iemand van zijn eigen leeftijd heeft.

dat denk ik ook, en dan komt hij erachter dat een twintiger er net zo om kan zeuren.

Joh, laat hem lekker. Hij heeft nog tijd genoeg om "volwassen" te doen.
Als hij nog genoeg tijd aan jou besteedt en ook met jou op vakantie gaat zie ik het probleem echt niet. Tenzij hij het niet kan betalen of met 6 andere vrouwen het bed in druikt op dat moment.
quote:Fame schreef op 21 augustus 2011 @ 20:29:

Al bij zijn familie thuis geweest?

Hoe "diep" gaat jullie relatie?

Wonen jullie samen?

Praten jullie al over de toekomst?

Ik ben een aantal keren bij zijn ouders en hij is ook al aantal keren bij mij geweest. We wonen in de zelfde stad maar we wonen niet samen. We hebben allebei onze eigen plek. Heel diep over de toekomst is er niet echt gesproken. Ik weet wel dat hij wil settelen, trouwen, kinderen etc.

Het laatste wat ik wil is hem verbieden om het te doen, daar wordt niemand blij van. Dus daarom vraag ik me af of het een te groot verschil in levensstijl is. In principe had ik niet van hem verwacht dat hij weer 2x van plan was.

Ik snap niet waarom hij nog zoveel behoefte heeft om vaak en lang uit te gaan. Tuurlijk is uitgaan leuk, en is het lekker om te drinken en dansen. Maar een groot deel van het uitgaan bestaat ook uit flirten/versieren. En ook al doet hij niks, ik snap niet waarom de behoefte daar zo groot naar is. Maar ja misschien hoef ik het ook niet te snappen maar gewoon accepteren? Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik er moeite mee heb.. Misschien staat dat eeuwige drinken en uitgaan me een beetje tegen.. Of ook het feit dat uitgaan toch draait om zien en gezien worden, of je het nou wilt of niet..
Vertrouw je hem?
Dacht eerlijk gezegd in het begin dat ik het verkeerd had gelezen... Dat jij de oudere was en hij begin 20. Maar goed, ikzelf zou er verder niet zo een punt van maken. Mits hij natuurlijk nog wel genoeg tijd over heeft voor jou. Gaan jullie verder ook nog samen op vakantie? Of beperkt hij zich tot vakanties met vrienden? En meegaan is geen optie?
quote:vakantie123 schreef op 21 augustus 2011 @ 20:40:

[...]

Ik snap niet waarom hij nog zoveel behoefte heeft om vaak en lang uit te gaan. Tuurlijk is uitgaan leuk, en is het lekker om te drinken en dansen. Maar een groot deel van het uitgaan bestaat ook uit flirten/versieren. En ook al doet hij niks, ik snap niet waarom de behoefte daar zo groot naar is. Maar ja misschien hoef ik het ook niet te snappen maar gewoon accepteren? Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik er moeite mee heb.. Misschien staat dat eeuwige drinken en uitgaan me een beetje tegen.. Of ook het feit dat uitgaan toch draait om zien en gezien worden, of je het nou wilt of niet..

Oh daar zit de 'pijn' .

vertrouw je hem niet?
En hij wil ook wel samen met mij op vakantie. Daar is het geld ook wel voor, alleen heeft hij dit jaar al veel vakantiedagen moeten bij kopen maar dat zal volgend jaar dan nog meer zijn. Dus misschien moet ik inderdaad niet zeuren. Dat vind ik altijd wel fijn aan dit forum, deze reacties had ik wel verwacht en zijn wel goed voor me ;) hopelijk kan ik er een beetje aan vast houden en zit het gevoel dat ik het vervelend vind niet te diep.. Al had ik wel gedacht dat er meer mensen zouden zijn die het ook niet echt heel leuk zouden vinden als hun vriend dat zou doen.
Meegaan lijkt me niet echt een optie. A is het altijd zo ver weg en in dure penthouses/hotels etc dat ik het niet kan betalen. B lijkt het me niet een goed plan om tussen allemaal over vrouwen pratende mannen te zitten
Ik denk ook niet dat het de bedoeling is als het vriendinnetje mee gaat als het een all boys vakantie is. Dan is de sfeer ook gelijk heel anders.

De meeste mannen van zijn leeftijd kalmeren inderdaad rond hun dertigste, hij blijkbaar (nog) niet. Het is aan jou om dit te accepteren of niet.
quote:vakantie123 schreef op 21 augustus 2011 @ 20:40:

[...]

Maar een groot deel van het uitgaan bestaat ook uit flirten/versieren. En ook al doet hij niks, ik snap niet waarom de behoefte daar zo groot naar is.

Misschien omdat het een onzeker manneke is met een groot ego dat door het vrouwelijk schoon keer op keer ge-boost moet worden?
Sommigen kalmeren nooit.

So be it.
quote:vakantie123 schreef op 21 augustus 2011 @ 20:49:

En hij wil ook wel samen met mij op vakantie. Daar is het geld ook wel voor, alleen heeft hij dit jaar al veel vakantiedagen moeten bij kopen maar dat zal volgend jaar dan nog meer zijn. Dus misschien moet ik inderdaad niet zeuren. Dat vind ik altijd wel fijn aan dit forum, deze reacties had ik wel verwacht en zijn wel goed voor me ;) hopelijk kan ik er een beetje aan vast houden en zit het gevoel dat ik het vervelend vind niet te diep.. Ik gok dat dit een jaarlijks terugkerend irritatiepunt zal blijven, maar volgens mij gaat het helemaal niet om die vakanties, maar eerder om of je hem als type (of zoals je zelf in de titel schrijft, qua algehele levensstijl) bij jou vindt passen of niet.....
Als je zo oud bent als hij wil je dat niet meer?

Hij is begin 30?

*gaat in een hoekje zitten huilen....wat is er mis mee als dertigers gaan stappen???*

Verder, ik zou er geen probleem mee hebben als mijn vriend zonder mij op vakantie zou gaan

Sterker nog ik weet niet beter, komt ook omdat ik zelf graag met vriendinnen op pad/vakantie ga

Ik ben alleen ook altijd wel met vriend zelf op vakantie gegaan

soort win win situatie zeg maar
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven