In oktober naar Aruba

21-08-2011 19:48 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga altijd op actieve, culturele vakanties. Maar nu, wil toch één keer meemaken in mijn leven: een vakantie met een wit strand en een azuurblauwe zee... en daarom Aruba. Samen met mijn vriend.

Een paar vragen:

- Half oktober, is het regenseizoen. Of valt dat regen bij nader inzien wel mee?

- Ook voor 9 dagen de moeite waard?

- Welk hotel is aan te raden, iemand goede ervaringen?

Ik las ergens dat het rennaiscance hotel leuk zou zijn: vlakbij winkels en (privé)strand.

- Wanneer boeken, nu of beter even wachten, last minute zijn voordeliger?

Alle tips zijn welkom! Bedankt alvast.
Here I am - now what are your other two wishes...
Ik weet niets van Aruba maar houd wel in de gaten dat half oktober de herfstvakantie altijd valt. Dan zijn de prijzen ineens stukken hoger dan wanneer je buiten de vakanties gaat.
- Valt wel mee

- Absoluut. Zoveel is er ook niet te zien. Alleen als je veel last hebt van jetleg is het misschien niet zo handig.

- Hyatt, die tuin is zoooo mooi!

- Nu boeken. Last minutes zijn bijna nooit meer voordeliger lees ik overal.
-Regen valt wel mee, het zijn meestal korte hoosbuien, zo weer over.

-Idd absoluut de moeite waard, 9 dagen is juist wel lekker, niet te kort en niet te lang, Aruba is nl niet zo groot

-Hoop hotels, ligt eraan wat je wilt, in de stad ligt het Renaissance hotel voor wat ik heb gehoord alleen volwassenen, geen kinderen. Wel vlak bij de winkels idd.

Iets verderop ook een Renaissance hotel, ook voor kids, met eigen prive strandje, maar niet echt spectaculair, het strandje dan.

Wil je een hotel direct aan het strand, ga dan voor een highrise hotel (de hogere varianten dus). Heb zelf een keer in het Radisson gezeten, mooi hotel, prachtige tuin (papegaaien) en zwembaden. Heb ook goede verhalen gehoord over het Hyatt of het Riu.

-Wat betreft het boeken, geen idee, maar weet wel dat het voor een los ticket niet veel uitmaakte.
Regenseizoen valt wel mee. En meestal is het dan even heel heftig en dan weer stralende zon.

Hotels, Jan Thiel is erg mooi. Hyatt ook. De grotere hotels zijn sowieso prima.

9 dagen is prima. Ga je ook nog duiken of iets dergelijks?

Qua boeken, geen idee.
Vaak over het strand langs RIU gelopen en ik vond dat daar altijd zoveel herrie van de animatie vandaan komt. Keiharde muziek en bingo nummers die omgeroepen werden. Ook niet een heel mooi zwembad.
RIU palace heeft wel een goede all inn formule. Maar daar moet je natuurlijk van houden. Ik ben eens op Curacao geweest in oktober. Regen viel toen reuze mee, vooral tijdens het eten 's avonds behoorlijk heftige en korte buien.
Fortis et liber
quote:Aruuba schreef op 21 augustus 2011 @ 20:16:

Regenseizoen valt wel mee. En meestal is het dan even heel heftig en dan weer stralende zon.

Hotels, Jan Thiel is erg mooi. Hyatt ook. De grotere hotels zijn sowieso prima.

9 dagen is prima. Ga je ook nog duiken of iets dergelijks?

Qua boeken, geen idee.

Duiken, nooit gedaan. Eerst maar een poging tot snorkelen.

Bedankt voor de tips!

@Iedereen bedankt voor jullie ervaringen en adviezen.
Here I am - now what are your other two wishes...
Renaissance in de stad is geweldig en heeft een prive-eilend waar je gratis met een bootje naartoe kan, zo vanuit de lobby van het hotel.

Houd er wel rekening mee dat de winkels rond het hotel kaliber PC zijn.

Enne 9 dagen is meer dan genoeg, zoveel is er niet te doen daar behalve zonnenbaden en zuipen. Ik zou eerder voor Bonaire of Curacao kiezen.
Geen flikker te doen!
Voor een bounty strand kun je beter naar de oostkust van Maleisie gaan
Ach je kunt je er prima een aantal dagen vermaken hoor. Beetje snorkelen op babybeach, paardrijden langs de noordkust, dagje surfles, wandeling arikok maken. Zon week is zo voorbij.
quote:Vakantiekriebels schreef op 21 augustus 2011 @ 21:10:

Voor een bounty strand kun je beter naar de oostkust van Maleisie gaan Je bent mij net voor. Aruba is idd geen zak aan. In Azië heb je nog veel mooiere stranden, cultuur en verukkelijk eten!
De hoeveelheid regen is enorm verschillend per jaar, vorig jaar heel veel regen gehad, jaar daarvoor heel weinig. Maar zijn dan idd korte, hevige regenbuien dus daarna lig je zo weer op het strand.

Persoonlijk vind ik het Amsterdam Manor hotel heel gezellig en kleinschalig met een mooi strand, wel moet je dan de weg (geen hoofdweg) oversteken om bij het strand te komen. Ze hebben ook een restaurant ’s avonds op het strand, Passions, heel lekker eten en super romantisch.

Als je kiest voor een groot hotel dan zou ik Radisson of Hyatt aanraden maar zelf hou ik meer van iets kleinere accommodatie.

Renaissance Hotel in de stad is een goed, luxe hotel maar dus niet aan het strand. Je kan dan wel met het bootje naar hun prachtige privé eiland. Ik zou niet kiezen voor het familie hotel van Renaissance.

Ook een heel leuk hotel met een mooi breed strand is het Manchebo, ook heerlijke spa met massagehuisjes op het strand.

Er is nu een aanbieding met Martinair voor vertrek in oktober (per 1 november stoppen ze). Ik zou zeker niet te lang wachten met boeken.

Ik woon er al een paar jaar en vermaak me nog prima, mocht je nog vragen hebben dan help ik je graag.

Oja, als je een avond echt lekker, bijzonder wilt eten (avondvullende ervaring) dan is het zeker aan te raden een reservering te maken bij Carte Blanche! Ze zijn al weken van te voren volgeboekt dus tijdig reserveren is een must.
En als je eind oktober nog op het eiland bent niet je halloween kostuum vergeten!!! Dat vieren ze daaar veel uitbundiger dan hier in Nederland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven