Geld & Recht alle pijlers

Wie heeft de toeslagen (abnamro) al ontvangen?

22-08-2011 14:56 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie hebben de toeslagen al ontvangen? Ik zit bij de ABN en heb het nog niet onvangen...
quote:987654 schreef op 22 augustus 2011 @ 21:46:

[...]

nee heb inderdaad geen kinderen en daar word je door het rijk toch wel een beetje voor gestraft als ik het zo lees, en helaas ben ik door moeder natuur ook al gestraft.

Vind tegenwoordig wel dat iedereen maar kinderen wil/krijgt daarbij wel wil blijven werken voor de extra vakantie en de dure kleding die de kinderen "nodig" hebben, vervolgens wel hun handje ophouden voor toeslagen, neem dan met minder geld genoegen en voed je kinderen zelf op, voor de kinderen ook leuker als vader/moeder thuis op ze wacht ipv dat ze naar de naschoolse opvang moeten.Dat zou ik best willen maarja, wie gaat dan de overige rekeningen betalen?
------.
Uiteindelijk kost het de maatschappij meer als een van de ouders jarenlang uit de arbeidsmarkt stapt om thuis te blijven bij de kinderen, 987654. Dus je redenering klopt niet dat mensen hun hand ophouden; mensen houden juist zelf hun broek op.
[-
Alles komt goed..........
-
[]
[]
-
Ik heb geen kinderen, maar er moet toch gewerkt worden om de huur of de hypotheek te betalen? Hoe moet dat anders dan?
Ik heb wel 2 kinderen en geen man dus er zal toch iemand het geld binnen moeten brengen.

Zoals yellow al zegt,de huur etc zal toch door iemand betaald moeten worden.
We zullen het nooit weten superstar. Nooit zal het geheim van gratis onderdak en voedsel met ons gedeeld worden.
ok, 950 euro kinderopvangtoeslag klinkt wel als erg veel, maar dat hangt ook af van de kosten... Zou je die ook met ons kunnen/willen delen bio?
Die KOT is vaak nog veel meer dan 1000,- per maand hoor, als je 2 kinderen onder de 4, 4 dagen naar het KDV brengt, ben meer dan dat kwijt hoor.

De KDV hebben heerlijk gebruik gemaakt van het feit dat de KOT gekomen is in 2005, vergelijk de prijzen van toen en nu eens.

Die andere toeslagen vind ik eigenlijk van den zotten hoeveel men krijgt.

En ze moeten veranderen dat de belastingdienst uit gaan van verzamelinkomen, ze moeten gewoon uitgaan van het bruto jaar inkomen, anders kunnen mensen met een 52% salaris en een duur koophuis, gewoon meerdere toeslagen krijgen, belachelijk.
quote:zusenzoo schreef op 23 augustus 2011 @ 09:43:

En ze moeten veranderen dat de belastingdienst uit gaan van verzamelinkomen, ze moeten gewoon uitgaan van het bruto jaar inkomen, anders kunnen mensen met een 52% salaris en een duur koophuis, gewoon meerdere toeslagen krijgen, belachelijk.Zorgtoeslag dan misschien? Want met een koophuis krijg je toch zeker geen huurtoeslag. En zorgtoeslag is toch nooit meer dan 60 euro per maand, dus dat is niet heel veel.
Dus de KOT is subsidie voor KDV? Net als de hypotheekrenteaftrek subsidie voor de banken en makelaars is?
quote:wifra98 schreef op 22 augustus 2011 @ 18:08:

Miepje bij belastingdienst zei dat ze altijd de eerste werkdag na de negentiende van de maand storten. Wel gek dat ik hetzelfde smoesje niet kan gebruiken als ik geld aan de belastingdienst moet overmaken.......

En ja in NL zat sloebers die écht op dat geld zitten te wachten, zoals wij. Manlief zou al gaan lopen naar zijn werk (9 km), want bijna geen benzine meer. Niet iedereen heeft het in zijn leven zo fantastisch voor elkaar als Popje.

En wat is er mis met een blik Aldi-soep? Heel lekker hoor! ( en ik kan het weten want ik werk er) Je moet alleen die stuiterballen die erin zitten niet opeten en bij de erwtensoep dat biggenlulletje eruit halen en vervangen door een lekkere rookworst.

Hier zorgtoeslag binnen om 16.30 en kindgebonden om 17.00 uur. Zo raar, elke maand dezelfde tijd. En maar volhouden dat stortingen 24 uur per dag plaatsvinden. Met salaris precies hetzelfde, áltijd na 14.30. Net of het eventjes wordt afgeraffeld voor de koffiepauze en voor men naar huis gaat.Dit snap ik niet, met 2 inkomens en allerlei toeslagen geen geld voor benzine meer hebben
Eens met Popje. Natuurlijk is het niet leuk als je van storting naar storting moet leven en geen geld hebt voor eten als het bedrag van de belastingdienst een keer iets later is dan normaal. Of dat slim is laat ik even in het midden. Maar je hebt er toch geen zier aan om te weten of anderen hun toeslagen al wel ontvangen hebben? Ik vind het behoorlijk onzinnig om daar elke maand een topic over te openen. Je krijgt je geld er geen seconde eerder door hoor!
[]
Ik vind het echt heel knap dat er massaal in de portemonnee van anderen gekeken kan worden
[.
quote:yvonjaspers schreef op 23 augustus 2011 @ 10:29:

Eens met Popje. Natuurlijk is het niet leuk als je van storting naar storting moet leven en geen geld hebt voor eten als het bedrag van de belastingdienst een keer iets later is dan normaal. Of dat slim is laat ik even in het midden. Maar je hebt er toch geen zier aan om te weten of anderen hun toeslagen al wel ontvangen hebben? Ik vind het behoorlijk onzinnig om daar elke maand een topic over te openen. Je krijgt je geld er geen seconde eerder door hoor!

quote:_yellowlove_ schreef op 23 augustus 2011 @ 10:34:

Ik vind het echt heel knap dat er massaal in de portemonnee van anderen gekeken kan wordenYellow, het heeft wat mij betreft niet te maken met in de portemonnee van een ander kijken te maken maar met de nutteloosheid van het stellen van deze vraag. Zoals Yvonjaspers hierboven al aangeeft komt jouw toeslag echt niet sneller als je weet dat anderen hem al wel hebben gehad. Bovendien gaan de 3 topics waar TO hier heeft gereageerd of die ze geopend heeft alleen maar over toeslagen. Misschien wordt het tijd dat ze gewoon op de belastingdienst vertrouwt dat het echt wel binnenkomt, ook al is het er om 5 voor 3 die dag nog niet.
quote:jubjub1234 schreef op 22 augustus 2011 @ 22:03:

[...]

Ja dat denk ik. Die brengen ze bij het kinderdagverblijf en krijgen dat geld weer terug. Ze worden dus door anderen opgevoed want als de kinderen eindelijk opgehaald worden moeten ze meteen naar bed.

Heb jij enig idee hoeveel er bruto betaald wordt, en je netto terugkrijgt?

Wat ben jij een veroordelend type zeg. Bah! Je hebt geen idee hoe het bij andere gezinnen aan toe gaat. Als je ook zo naar je kinderen toe bent, weet ik zeker dat er heel wat werkende moeders het qua opvoeding beter af brengen dan jij!
quote:987654 schreef op 22 augustus 2011 @ 21:46:

[...]

nee heb inderdaad geen kinderen en daar word je door het rijk toch wel een beetje voor gestraft als ik het zo lees, en helaas ben ik door moeder natuur ook al gestraft.

Vind tegenwoordig wel dat iedereen maar kinderen wil/krijgt daarbij wel wil blijven werken voor de extra vakantie en de dure kleding die de kinderen "nodig" hebben, vervolgens wel hun handje ophouden voor toeslagen, neem dan met minder geld genoegen en voed je kinderen zelf op, voor de kinderen ook leuker als vader/moeder thuis op ze wacht ipv dat ze naar de naschoolse opvang moeten.Nou, misschien heel raar hoor, maar er zijn ook nog moeders die gewoon werken omdat ze het LEUK vinden. Die niet voor niks hebben gestudeerd. En een ieder gezin moet daar de juiste balans in vinden, de één doet dit door de thuis te blijven en de ander door (parttime) te werken. En wie zegt dat de kids naar de NSO moeten? Niet zo oordelen en generaliseren. Laat iedereen zijn ding doen.
quote:987654 schreef op 22 augustus 2011 @ 22:06:

[...]

zo denk ik er dus ook over, en maar klagen als ze later ontsporen..ach ze hebben zo'n slechte jeugd gehad, ja komt wel door de opvoeding die werd uitbesteed.

Ik kan hier heel boos om worden.

Ik weet dat je graag anders had gewilt, maar je hebt geen idee waar je het over hebt. Ik vind dat je zeer veroordelend bent. Kun je niet begrijpen dat er ook gewoon vrouwen zijn die het léuk vinden om te werken? Die niet voor de centen werken maar ook om gewoon nog jezelf te zijn? Om je te ontwikkelen? Maar dat die vrouwen ook het beste voor hun kind willen alleen dat op een andere manier doen dat jij gedaan zou hebben? Respecteer ieders manier en methode. Ben je wel eens op een KDV geweest? Heb je enig idee hoe daar gewerkt wordt?
Er wordt hier zo hard geroepen over de hoogte van de toeslagen, maar ik neem aan dat daar ook bedragen tegenover staan die betaald moeten worden? Volgens mij is het KDV niet goedkoop?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven