Gelijktijdig daten!?

23-08-2011 00:27 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, niet exact op hetzelfde moment natuurlijk... maar ik zit nu al een tijdje te mailen met twee manschepsels, de één is wat rustiger en we gaan na een paar weken mailen binnenkort voor het eerst afspreken. Bij de ander ging het wat sneller en daar heb ik een dag later een date mee.

Dat heb ik wel eens niet gedaan, een date laten schieten omdat ik er net eentje gepland had. Dan blijkt die date natuurlijk heel erg tegen te vallen, zul je altijd zien. Zeggen van "ik heb net een date met een ander staan, maar als dat niets wordt mail ik je"... vind ik ook lastig.

Maar goed, twee dates dus deze week en dat is nieuw voor mij. Wat niet nieuw voor me is is allemaal scenario's bedenken en wat als ik ze nou alletwee leuk vind, wanneer is dan het moment om tegen de één toch te zeggen dat er geen klik is. Na de eerste date? Twee? 't Is natuurlijk altijd lastig, nu al meteen en misschien zijn ze allebei mijn type wel niet... pfffff

Anyone hier hetzelfde al eens meegemaakt?
Ik daten na mn uitgegaande relatie ook met meerdere jongens. Met 4 heb ze allemaal gezegd dat ik het leuk vond leuke dingen te doen maar niet uit was op relatie en ik vertelde dat ik met dus totaal 4 jongens date'de?!. Gewoon om eerlijk te zijn. Waren dates met uitgaan, winkelen, kamasutrabeurs met nog paar andere erbij.

Dus je moet gewoon kijken hoe het valt. Voor 1jongen ben ik iets gaan voelen en heb de rest de waarheid verteld en langzaam aan is het toen iets geworden.
Je gaat toch niet meteen een relatie aan op het moment dat je gaat daten. Gewoon gezellig met allebei gaan, en als het bevalt dat spreek je toch gewoon nog een keer af.

Zolang je maar eerlijk bent als er naar gevraagd wordt.
quote:Nici007 schreef op 23 augustus 2011 @ 00:39:

Je gaat toch niet meteen een relatie aan op het moment dat je gaat daten. Gewoon gezellig met allebei gaan, en als het bevalt dat spreek je toch gewoon nog een keer af.

Zolang je maar eerlijk bent als er naar gevraagd wordt.

Lekker makkelijk en dubbel. Een normaal persoon (die dus niet denkt na één date al een relatie te hebben) zal daar dus niet naar vragen voorafgaande aan genoemde eerste date.

En wat nou als date 1 erg leuk is? Ga je dan alsnog met nummer 2 daten om je kansen te verhogen?
quote:blokjekaas schreef op 23 augustus 2011 @ 00:44:

[...]

En wat nou als date 1 erg leuk is? Ga je dan alsnog met nummer 2 daten om je kansen te verhogen?Ik denk dat het daar een beetje op neerkomt inderdaad en dat is ook mijn probleem. Als die eerste date tegenvalt is er niets aan de hand voor mijn gevoel. Aan de andere kant ben ik ook wel blij met de eerste twee reacties; beetje laten gaan en een date is niet meteen een relatie.
quote:doruschi schreef op 23 augustus 2011 @ 00:48:

Ik denk dat het daar een beetje op neerkomt inderdaad en dat is ook mijn probleem. Als die eerste date tegenvalt is er niets aan de hand voor mijn gevoel. Aan de andere kant ben ik ook wel blij met de eerste twee reacties; beetje laten gaan en een date is niet meteen een relatie.

Ik zou er zelf voor kiezen om gewoon eerst die date af te wachten, en dan pas andere dates plannen. Heeft geen haast, toch?

Je deed een beetje voorkomen alsof het je allemaal maar overkwam, je had ineens 2 dates, maar dat heb je natuurlijk wel gewoon zelf in de hand.
Ik heb - jaren terug - wel eens per ongeluk 2 dates op dezelfde dag, op de dezelfde tijd (maar in een andere stad) gepland. Zat ik met de 1 in Amsterdam op een terras, terwijl de ander me vanuit Utrecht probeerde te bereiken. Per ongeluk natuurlijk, maar voelde me heeel genant toen ik er achter kwam...
quote:blokjekaas schreef op 23 augustus 2011 @ 00:50:

[...]

Ik zou er zelf voor kiezen om gewoon eerst die date af te wachten, en dan pas andere dates plannen. Heeft geen haast, toch?

Je deed een beetje voorkomen alsof het je allemaal maar overkwam, je had ineens 2 dates, maar dat heb je natuurlijk wel gewoon zelf in de hand.

Mee eens, soms heb je gewoon van die dingen die net even anders lopen dan je achteraf gewild had. Dit is gewoon net even verkeerd gegaan wat dat betreft, maar misschien maak ik me wel druk over niets.

Dank voor de reacties in elk geval! Kan ik nu wat rustiger naar m'n werk toe

en @NYC; Haha! Zo bont heb ik het gelukkig niet gemaakt
Manschepsels
Verder eens met blokjekaas
quote:Nici007 schreef op 23 augustus 2011 @ 00:39:

Zolang je maar eerlijk bent als er naar gevraagd wordt.Eens, why not. Je hebt toch nog geen relatie. Omgekeerd kan precies hetzelfde het geval zijn hoor! Succes in ieder geval
Als ik zou horen dat mijn date ook een afspraakje zou hebben met een ander( een dag later) dan haak ik af. Dat er contact is via mail dat snap ik. Maar ik zou echt niet op audiëntie komen met in mijn achterhoofd dat er nog iemand op de lijst staat.

Je bent toch niet opzoek naar een vriendschap?
Als date nr. 1 vraagt of je nog meer aan het daten bent, kun je ook zeggen: binnenkort heb ik nog een date . . . . hoe binnenkort laat je dan in het midden . . . . .
Ja ik vind gewoon dat het kan. Het gaat om een vrijblijvende date waarbij een man toch meestal tegenvalt.

En als je die eerste superleuk vindt, kan je date 2 altijd nog afzeggen.
ik vind ook dat het kan. Zolang je niet met 1 van 2 een relatie aangaat tenminste. Twee eerste dates vind ik wel kunnen. It takes a date to get a date zeg ik altijd.. :-)
quote:Substanza_ schreef op 23 augustus 2011 @ 08:35:

Ja ik vind gewoon dat het kan. Het gaat om een vrijblijvende date waarbij een man toch meestal tegenvalt.

Een waarheid als een koe, helaas.
quote:acissej schreef op 23 augustus 2011 @ 07:34:

Als ik zou horen dat mijn date ook een afspraakje zou hebben met een ander (een dag later) dan haak ik af. Dat er contact is via mail dat snap ik. Maar ik zou echt niet op audiëntie komen met in mijn achterhoofd dat er nog iemand op de lijst staat.

Persoonlijk zou ik - als manschepsel zijnde - er ook op afknappen als de dame in kwestie nog een date met iemand anders in de planning zou hebben staan. Zo van: ik mag even op keuring komen opdraven, maar moet ook nog wachten op de uitslag, omdat er eerst ook nog een andere mijnheer gekeurd moet worden. Ik zou vriendelijk bedanken voor de eer.

Mailcontact met meerdere mensen kan wel, maar in mijn optiek doe je daten - net als een relatie - serieel, en niet min of meer tegelijk. Voelt als een soort sollicitatieprocedure, yek..
Filosofisch gezien was de eerste mens ter wereld die online was... een koorddanser.
Het ligt er denk ik ook wel aan hoe intensief/persoonlijk het mailcontact is (geweest) met iedereen. Toen ik een jaar of 10, 12 geleden aan het daten was had ik met de betreffende heerschappen echt minimaal contact per mail, planden we de 'dates' ook vrij kort na het eerste mailverkeer en had ik bij niemand (op voorhand) een beter of slechter relatiegevoel.

Ik denk dat het namelijk ook kan afschrikken als iemand zou zeggen: "Zo, ik vind jou echt heel leuk! Ik ga vanavond nog mijn profiel sluiten en alle meiden/heren met wie ik de afgelopen tijd mailcontact heb gehad vertellen dat ik jou eerst beter wil leren kennen."

Dat kán vleiend zijn natuurlijk, zeker als het van 2 kanten hetzelfde voelt, maar ik denk dat je elkaar zó goed nog niet kent op een eerste date, tenzij, en dat vind ik dan wel weer anders, je elkaar via de mail eigenlijk al goed hebt leren kennen. Dat overkwam mij (bijna) 2 jaar geleden dus ook en dat werd een relatie. :-)

Kortom, het hangt van een heleboel factoren af of je het wel kunt maken of dat het eigenlijk niet zo heel netjes is.
Ik denk dat je jezelf ook tekort doet door twee dates gepland te hebben staan. Hoe bekijk je date #1 als je weet dat je daarna nog iemand anders in de optielijst hebt staan? Ik denk niet dat je dan heel onbevangen en open naar iemand kunt kijken, je bent zelf dan ook afwachtend in hoe je je gedraagt.

Stel: hij is leuk. Spreek je dan meteen een tweede date af en bel je date-optie #2 dan alsnog af? Of laat je die toch ook doorgaan? Of hou je een tweede date met mijnheer 1 eerst af omdat je mijnheer 2 eerst ook wilt zien?
Filosofisch gezien was de eerste mens ter wereld die online was... een koorddanser.
quote:Roland1971 schreef op 23 augustus 2011 @ 12:49:

[...]

Persoonlijk zou ik - als manschepsel zijnde - er ook op afknappen als de dame in kwestie nog een date met iemand anders in de planning zou hebben staan. Zo van: ik mag even op keuring komen opdraven, maar moet ook nog wachten op de uitslag, omdat er eerst ook nog een andere mijnheer gekeurd moet worden. Ik zou vriendelijk bedanken voor de eer.

Mailcontact met meerdere mensen kan wel, maar in mijn optiek doe je daten - net als een relatie - serieel, en niet min of meer tegelijk. Voelt als een soort sollicitatieprocedure, yek..Dta is het in feite toch ook? Dat men elkaar keurt?
Dan kun je dus net zo goed niet met meerdere mensen mailen, want meestal komt van de een of ander toch wel de vraag of je binnenkort wil afspreken.

Ik denk dat je (nog voordat je iemand hebt ontmoet) je best meerdere dates kunt plannen, maar hou t gewoon vrijblijvend, van misschien dan of dan eens een kopje koffie drinken. Is de eerste date fantastisch of zeker voor herhaling vatbaar kun je nog een tweede keer afspreken. Ik denk dat je na een 2e date wel weet in hoeverre je hem/haar aantrekkelijk vindt en beter wil leren kennen. Je kunt de mailcontacten ook niet steeds laten wachten tot je 100% zeker bent dat je een relatie hebt. Tenzij je gevoel je ingeeft dat je dat wel hebt, of binnenkort gaat krijgen.
Ik kan me na alles gelezen te hebben wel vinden in de meerderheid schrijft; er is nog niets definitiefs en een eerste date is nog geen reden om mijn profiel te sluiten inderdaad, dus er kan nog vanalles gebeuren. Wat Roland schrijft snap ik ook, dat is de reden dat 't genoeg knaagde om dit topic te starten, maar dat opdraven op keuring zie ik niet als een probleem want volgens mij is dat het hele idee van dat daten. Geldt ook voor mij; met of zonder andere dates worden we allebei gekeurd natuurlijk; sollicitatieprocedure is niet de term die ik zou gebruiken omdat je allebei in hetzelfde relatie-loze schuitje zit, maar 't heeft grote parellellen.

Onbevangen en open ben ik sowieso nooit echt op een eerste date en afwachtend blijft ook nog wel even daarna
Natuurlijk is het op date gaan met één van je mailcontacten geen reden om je profiel te sluiten; stel dat het tegenvalt. Pas wanneer er meer 'zekerheid' is kun je dat doen, of is het zelfs wenselijk, gewoon voor de duidelijkheid: niet meer beschikbaar...

En natuurlijk is een date ook een soort keuring. Kom je er niet door, dan geen tweede date. Kom je er wel door, dan kan er nóg eens een afspraak volgen.

Maar een vergelijk trekken met een sollicitatieprocedure klopt naar mijn idee niet helemaal: da's een zakelijk iets, en daten om een relatie te krijgen heeft te maken met gevoel. Een afwijzing op dat vlak zal ook meer impact hebben dan wanneer je die ene baan net niet hebt gekregen, en de wetenschap dat je blijkbaar in een datingsollicitatieprocedure bent opgenomen zal ook geen joecheigevoel opwekken denk ik. Persoonlijk vind ik dat de mail is om de voorselectie te maken, en met de persoon die jou het meest interesseert spreek je iets af. Wordt dat niks, dan is de weg vrij voor een mogelijke nieuwe date met iemand anders. Je zult toch ergens moeten kiezen, op welk level dan ook.

Je kunt uiteindelijk toch ook geen relatie gaan hebben en nog steeds ergens de opties op deurtjes 2 en 3 open houden?

"Je kunt de mailcontacten ook niet steeds laten wachten tot je 100% zeker bent dat je een relatie hebt...."

Nee, maar je kunt wel die contacten laten waaien wanneer er toch duidelijk één kandidaat er met kop en schouders bovenuit steekt, je bent naar die mailcontacten namelijk niets verplicht. Anders riekt het meer naar 'ik kan en wil niet kiezen' en op die basis is denk ik nog nooit een succesvolle relatie ontstaan.

Maar goed, iedereen is anders. Ik ben vrij goed en snel in kiezen en de consequenties ervan aanvaarden (hoe het ook zal gaan lopen), en anderen houden het liefst zoveel mogelijk opties open.
Ja, als er eentje een duidelijke voorkeur heeft of met kop en schouders bovenuit steekt vind ik het ook wat anders. Zeker als er wat meer gemaild met elkaar is. Maar in mijn geval destijds had ik een aantal reacties gekregen en waren de mailtjes wat aan de oppervlakkige kant. Bij geen van allen het gevoel van, die wil ik veel liever ontmoeten dan de ander, en iedereen had ongeveer de instelling van, binnenkort maar gewoon een kopje koffie om te kijken hoe de klik irl is? Ik heb toen zonder schuldgevoel naar de een of ander in korte tijd wat 'dates' achter elkaar gepland. Geen luxe etentjes of iemand thuis laten komen, gewoon kopje koffie of terrasje voor 'een eerste indruk'. Ik heb het hen niet gevraagd, maar ging er eigenlijk van uit dat zij zelf ook op die manier meerdere dates planden.
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem... Eén jongen vind ik iets leuker dan de ander.... Nr 1 (laat ik 'm zo maar even noemen, sorry) liet naar mijn idee ineens wat minder horen, dus ik spreek wat af met nr.2... smst een half uur later nr.1 voor een date op dezelfde dag...

Ik twijfel nu om nr.2 af te zeggen..maar nr.2 doet wel meer zijn best...hmmm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven