Geld & Recht alle pijlers

Gemeente weigert mss vervoer speciaal onderwijs

23-08-2011 07:03 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat even te twijfelen tussen 'kinderen' en deze pijler, maar t heeft toch veel met 'recht' te maken, dus maar hier.

Mijn zoon heeft ADHD en Asperger. Hij heeft een cluster 4 indicatie ( voor speciaal onderwijs).

Nu begint hij volgende week in een speciale ASSklas (Brugklas Middelbare school).

Het is een klas op een 'zorglocatie' van een reguliere school. Voor de ASS ( autisme) klas, heb je een cluster 4 indicatie nodig, anders kom je er niet in.

Ik heb 2 maanden terug gebeld met de gemeente en de situatie uit gelegd over de school. Het was trouwens ook de enige optie voor zoon, alle andere scholen zitten vol en hebben wachtlijsten. De betreffende leerplichtambtenaar zei dus ook 'Geen probleem, vervoer wordt vergoed'.

Nu op de valreep beginnen ze moeilijk te doen, omdat de school geen BRINcode heeft voor speciaal onderwijs ofzo. Maar duidelijk is, is dat de klas en de hele locatie waar zoon heen gaat cluster 4 is! Daarnaast is het me 2 maanden terug ( mondeling, zonder getuigen) toe gezegd, dus mogen ze nu dan ineens weigeren?

Vergoeden ze het vervoer niet, dan zit ik flink in de penarie. Ik kan het zelf niet betalen.

Weet iemand wat hierin mijn rechten zijn? Hoe ik de gemeente toch kan overtuigen?
Wat betreft het zoeken van een (middelbare) school heeft het ook weer voordelen.

Mijn kinderen hebben allebei vwo-niveau. In de hele provincie is geen cluster4-vwo, dus dat valt al af.

Er zijn 2 cluster4-havo's. De ene in mijn gemeente, daar werd oudste afgewezen, dus moest ie naar die andere, 30 km verderop.

Maar ik hoefde dus niet tig open dagen en voorlichtingsmiddagen af te lopen.

Elluk nadeel hep se foordeel.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:Solomio schreef op 23 augustus 2011 @ 11:54:

[...]

In mijn gemeente is 1 school voor kinderen met autisme (waar ook kinderen met adhd en andere aandoeningen op zitten, wat voor mijn autist echt een drama is). In mijn gemeente zijn er zegge en schrijve 0 (nul). Er zijn wel cluster 4-scholen die wat meer in de buurt zitten of anderszins beter te bereiken zijn, maar die zijn allemaal gericht op kinderen met bijkomende leerproblemen. En laat mijn kleine stuiterbal nou net geen last hebben van leerproblemen, integendeel. Dus inderdaad, toen bleef er maar 1 school over, en die zit 35 km verderop.
quote:Solomio schreef op 23 augustus 2011 @ 11:58:

Wat betreft het zoeken van een (middelbare) school heeft het ook weer voordelen.

Mijn kinderen hebben allebei vwo-niveau. In de hele provincie is geen cluster4-vwo, dus dat valt al af.

Er zijn 2 cluster4-havo's. De ene in mijn gemeente, daar werd oudste afgewezen, dus moest ie naar die andere, 30 km verderop.

Maar ik hoefde dus niet tig open dagen en voorlichtingsmiddagen af te lopen.

Elluk nadeel hep se foordeel.Dat is dan wel weer makkelijk ja .
quote:Danayla schreef op 23 augustus 2011 @ 09:33:

Cootjep, weet jij toevallig waar een stukje staat in de onderwijswet wat van toepassing is?

Geen idee, maar de leerplichtambtenaren deden alsof zij het voor het zeggen hadden....

Ik vind het ook echt zo frustrerend. Alles is al zo'n 'gevecht' geweest, vaak tegen muren aanlopen. De reguliere Middelbare weigerde mijn zoon ( terecht, was ik ergens ook blij om) vanwege zijn problematiek. Dus ik heb met die leerplichtambtenaren al veel contact gehad of wat en hoe. Nu heb ik de cluster 4 erdoor, een plek voor mijn zoon, en nu moeten ze weer gaan mierenn*****n over het vervoer. Denk je alles in orde te hebben, begint de stress weer opnieuw!Oei, dat zou je even moeten googlen. Ik bedoelde eigenlijk meer: sla de onwijswet erop na. Wellicht kan iemand van school je daar mee helpen. Ik had ooit eens een moeder die daar enig verstand van had en zodoende kon ze daarmee de gemeente op hun plaatst zetten.
quote:Starshine schreef op 23 augustus 2011 @ 09:30:

Ander puntje:

Elk jaar moet ik ook weer de aanvraag invullen en elk jaar verbaas ik me steeds weer over het volgende:

Je moet ergens aangeven waarom je zelf niet in staat bent om je kind naar school (20 km verderop, geen auto, slecht OV) te brengen. En dan staat er heel sneaky bij: Werk is GEEN argument.

Dus wat de gemeente eigenlijk wil is dat ik mijn baan opzeg en bijstand ga trekken zodat ik elke dag twee keer een reis van drie uur kan ondernemen oom mijn zoon naar school te brengen met 4 streekbussen.??

Een reis met het OV naar zijn school duurt anderhalf uur. Dat zou betekenen dat we om half 8 op de eerste bus moeten zitten. Ik zou als alles aansluit om 11 uur weer thuis zijn om vervolgens om 13.00 uur weer van huis te gaan (zoons school eindigt om 14.30) en dan komen we samen rond 16/16.30 thuis.

tja.......Kijk eens in de verordening van de gemeente of er iets is opgenomen over de maximale reistijd met Ov en kijk eens hoeveel sneller het zou gaan met de taxi. Veel gemeenten hanteren de 1,5 uur regel en als je met de auto/taxi minimaal drie kwartier eerder ter plaatse bent, kun je wel taxivervoer krijgen.
quote:CharlotteAnnaSophie schreef op 23 augustus 2011 @ 10:47:

Maar waarom breng je je zoon niet zelf? Ik verbaas mij vaak over dat kinderen die naar speciaal onderwijs gaan altijd worden gebracht. Als je kind naar normaal onderwijs gaat moet je toch ook zelf voor vervoer zorgen. Of zit je zoon in een rolstoel en heb je geen auto?quote:nessemeisje schreef op 23 augustus 2011 @ 11:39:

[...]

Ja vraag ik me ook wel eens af. Ik begrijp wel een school soms wat verder weg is, maar in mijn gemeente zit er in ieder geval 1 school voor kinderen met o.a. autisme praktisch in het centrum en zijn er ouders die drie wijken verder wonen die hun kind met de taxi naar school (willen) laten gaan.

Ligt het dan aan dat de kinderen met autisme/ADHD/etc niet kunnen fietsen? Prikkels oid? Maar als je binnen de gemeente zelf woont lijkt het me dat je je kind dan wel zelf kunt brengen toch? Dan vind ik werk ook geen argument.

Ik ben alleenstaand ouder, vijf kinderen, vier schoolgaand, drie van de vier op scholen die minimaal vijf kilometer van huis zijn (dichtstbijzijnde geschikte scholen). Om alle kinderen zelf weg te kunnen brengen moet ik me in drieën delen. En ik heb geen auto, dus ben afhankelijk van het OV. Mocht dat mezelf in drieën delen lukken, dan moet ik voor het eerste kind om tien voor zeven ´s ochtends de deur uit.

Vertel me eens: hoe doe ik dat? En ja, het zijn mijn kinderen en daarmee mijn verantwoordelijkheid. Maar nee, ik heb niet gekozen voor kinderen die zowel hoogbegaafd zijn als een diagnose hebben. En ik heb al helemaal niet gekozen om de meest geschikte scholen zo ver weg te laten zijn. Oudste zit op een school negen kilometer van huis. OV is tien voor zeven de deur uit, maar zelfstandig met het OV (en dan dus moeten overstappen op een overvol chaotisch station) is geen optie. Hopelijk over een jaar of twee wel, daar trainen we momenteel hard voor. Op de fiets is letterlijk levensgevaarlijk (geen verkeersinzicht, ook niet na jaren trainen en oefenen). Hem zelf brengen met het OV betekent dat ik of iedereen mee moet nemen, maar dan komt de rest te laat op school of de helft thuislaten, maar dan komen ze helemaal niet op school (en is niet bepaald wenselijk te noemen) of de rest alleen moeten gaan (waaronder een vijf jarige).

Dus als iemand me kan vertellen hoe ik me in minimaal drie mensen kan opsplitsen, dan hoor ik het graag.
Ik heb nog geluk. Voor zover we het nu kunnen overzien, kunnen mijn kinderen uiteindelijk doorstromen naar regulier onderwijs en dan dichtbij. Dan kunnen ze lopend of met de bus (één bus, geen overstappen) naar school. En dan is dit hele gedoe voorbij. Zolang Den Haag nog steeds denkt dat een Cluster Iv en een slim kind niet samengaan, zul je dit soort gedoe blijven houden. Voor de school waar oudste naartoe gaat waren het eerste jaar meer dan zestig aanmeldingen voor 24 plekken. De rest heeft gewoon pech, want de school is vol. De andere geschikte school is in een andere provincie. Waar moet je dan naartoe met je kind?
quote:dddandelion schreef op 23 augustus 2011 @ 12:41:

Ik heb nog geluk. Voor zover we het nu kunnen overzien, kunnen mijn kinderen uiteindelijk doorstromen naar regulier onderwijs en dan dichtbij. Dan kunnen ze lopend of met de bus (één bus, geen overstappen) naar school. En dan is dit hele gedoe voorbij. Zolang Den Haag nog steeds denkt dat een Cluster Iv en een slim kind niet samengaan, zul je dit soort gedoe blijven houden. Voor de school waar oudste naartoe gaat waren het eerste jaar meer dan zestig aanmeldingen voor 24 plekken. De rest heeft gewoon pech, want de school is vol. De andere geschikte school is in een andere provincie. Waar moet je dan naartoe met je kind?De combinatie slim en cluster-4 is inderdaad een hele lastige. Mijn zoon had qua gedragsproblematiek ook prima op zijn plaats geweest op de lokale SBO (waar hij een tijdje in een observatieklas heeft gezeten), als hij maar niet zo goed had kunnen leren, want daar konden ze nou net niks mee. En dan heeft hij nog geluk dat er tenminste een cluster-4 school in de wijde omtrek zit die gericht is (boven)gemiddeld intelligente kinderen, en dat we die clusterindicatie voor de poorten van de hel hebben weten weg te slepen. Anders had zoon wel wat langer thuis gezeten dan twee maanden.
Ik heb er zelfs vragen over kunnen/mogen stellen aan de minister van onderwijs. Die begreep eerst het probleem niet. Kinderen die zo intelligent zijn, zouden makkelijk op regulier moeten kunnen gedijen. Dat het niet zo vanzelfsprekend is, heb ik echt tot in de treuren moeten uitleggen en herhalen. Dat een kind met een HB IQ niet in staat is om in de chaos die hier ´s ochtends station heet over te stappen van de ene op de andere bus, maar wel in staat is om bepaalde dingen te doen/kunnen/weten die anderen pas rond hun 16 kunnen/weten/doen, dat snapt men in Den Haag echt niet. Dat in een leerfabriek van 1200 leerlingen mijn hyperintelligente kind verzuipt, dat dit kind niets vraagt omdat hij de sociale vaardigheden van een luchtballon heeft, die kwartjes moeten nu nog vallen vrees ik. En het is zo eeuwig zonde. Het zijn de kinderen die juist, mits ze nu goed begeleid worden, in staat zijn op hoog niveau werk te kunnen gaan doen. De profs van de toekomst, de TUstudenten in spe. Maar nee, stuur ze maar naar een VMBO Cluster IV...

aanvulling: ik heb voor de vorm kind ook aangemeld op regulier Havo/VWO en op de cluster Iv (VMBO). Die wilden hem niet eens hebben. Regulier niet vanwege de extra begeleiding die hij nodig heeft. Al vonden ze het jammer zo´n slimme knul niet te kunnen plaatsen. De Cluster Iv school vroegen zich af wáárom we hem überhaupt hadden aangemeld. Die kunnen hem niet bieden wat hij nodig heeft. Voor een van de andere kinderen (vier jaar, gaat nu in een jaar tijd versnelt door groep 2 en 3) is straks hopelijk/naar alle waarschijnlijkheid wel plek op een reguliere basisschool. Maar dan wel eentje met veel ervaring met HBkinderen. Hij zit nu op Cluster IV. Niet vanwege gedrag (al gaat hij wel klieren als hij zich verveelt. Straf helpt niet, extra werk en uitdaging wel.), maar om te wennen aan een schoolser systeem dan hij tot nu toe heeft gehad en in een kleinere klas te kunnen versnellen. De SBO school (staat hier in de wijk) wilde hem niet. Hoogbegaafd kunnen ze daar niets mee (hun eigen woorden).
[quote]Starshine schreef op 23 augustus 2011 @ 09:30:

Ik vind het grenzen aan discriminatie want een 'gewoon' kind kan zonder problemen naar een bso.

Anyway, we zijn blijven zeuren, aandringen en bellen en toen krijgen we bij gods gratie een uitzondering zodat hij voor 1 dag bij de gastouder kon worden afgezet (dat ik 2 a 3 dagen per week opvang nodig heb, ontgaat ze weer).

Ik vind dat niet neigen naar discriminatie, ik vind dat discriminatie.

Ander puntje:

Elk jaar moet ik ook weer de aanvraag invullen en elk jaar verbaas ik me steeds weer over het volgende:

Je moet ergens aangeven waarom je zelf niet in staat bent om je kind naar school (20 km verderop, geen auto, slecht OV) te brengen. En dan staat er heel sneaky bij: Werk is GEEN argument.

Dus wat de gemeente eigenlijk wil is dat ik mijn baan opzeg en bijstand ga trekken zodat ik elke dag twee keer een reis van drie uur kan ondernemen oom mijn zoon naar school te brengen met 4 streekbussen.??

Ach, gemeentes zijn zo krom... Even een totaal ander voorbeeld hoor, maar ik stond laatst aan het WMO loket. Ik was de enige dus ik had geen nummertje getrokken. Vraagt die vent: Huuft u een nummertje? Ik: Nou nee, ik ben de enige toch? Man: Ja ja, dat klopt. Dus u heeft geen nummertje? Dan maak ik er even één voor u. Waarop meneer een bonnetje maakt en aan mij overhandigd. Ietswat verbaasd pak ik hem aan. Waarop de man zegt: zo. waarmee kan ik u helpen?

Ik verbaas me wel een beetje over al jullie moeilijkheden. Ik heb in totaal zestien jaar gebruik gemaakt van schoolvervoer wat vergoed werd door de gemeente. Van mijn derde tot mijn zeventiende ging ik naar het Speciaal Onderwijs en daarna nog twee jaar naar het regulier. Echt grote problemen hebben we nooit gehad. Behalve dan dat ik eens een keer zonder enig aankondiging in een andere taxi werd gezet. 's ochtends nog met Taxi A, 's middags met Taxi B. Wel van hetzelfde bedrijf maar ineens een andere chauffeur en andere kinderen.

Vriendjes mochten eigenlijk niet mee, maar zo nu en dan werd dat door de vingers gezien. Maar ja, ik zit in een rolstoel. Dat is een zichtbaar iets. En het mag allemaal niks meer kosten natuurlijk. Ik denk dat daar vooral het probleem in zit.

Verder heb ik wel een aantal vervelende dingen meegemaakt maar dat lag aan het taxibedrijf, niet aan de gemeente.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Dubbel.
Ik kan je verder niet echt advizeren. Behalve blijf vechten. Jij kent jou kind en weet wat hij nodig heeft.
quote:dddandelion schreef op 23 augustus 2011 @ 13:16:

Ik heb er zelfs vragen over kunnen/mogen stellen aan de minister van onderwijs. Die begreep eerst het probleem niet.

Begrijpt ie het nu wel? Dat zou wat zijn .

Wel stoer van je!
quote:groentsoep2 schreef op 23 augustus 2011 @ 14:07:

[...]

Begrijpt ie het nu wel? Dat zou wat zijn .

Wel stoer van je!Het is een vrouw en nee ik geloof niet dat ze het echt begrijpt. Maar ja, dat ligt niet alleen aan haar. Er zijn zoveel mensen die het niet snappen. Als mensen horen dat ik meer dan een kind met diagnoses heb, dan vinden ze het ineens allemaal mijn eigen verantwoordelijkheid/schuld. Ik had het toch kunnen weten na de eerste met diagnoses. Had ik niet nog meer kinderen moeten krijgen. Net alsof je alles vantevoren weet. En net alsof mijn kinderen alleen maar bestaan uit hun diagnoses. Ik heb zulke leuke, sociale (op hun manier, maar toch), intelligente kinderen. Ze hebben óók een diagnose. En ze zijn óók hoogbegaafd.
Vandaar al je kennis, Ddandelion!

Hier ook een kind met een hoog IQ ( oooooooit getest: 155. Was denk ik wel een beetje hoog uitgevallen). Een lief, slim, beleefd, integer kind, maar met forse problematiek. Speciaal onderwijs op wat hoger niveau is bijna niet te vinden. Hij gaat nu naar een HAVO?VWO klas, die echter maximaal leidt tot een HAVO diploma. So be it, als mijn kind maar op zn plek zit.

En nu onder de wol. Barstende migraine.....
En ze zijn lief en grappig en zorgzaam en hebben humor, kunnen van alles en nog wat. Maar nee, die labeltjes overschaduwen alles. Ik heb ze nodig om de juiste hulp te kunnen krijgen, maar het is zo zonde dat kinderen alleen maar op die labeltjes beoordeelt worden.
quote:Danayla schreef op 23 augustus 2011 @ 07:03:

Mijn zoon heeft ADHD en Asperger. Hij heeft een cluster 4 indicatie ( voor speciaal onderwijs).

Nu begint hij volgende week in een speciale ASSklas (Brugklas Middelbare school).

Het is een klas op een 'zorglocatie' van een reguliere school. Voor de ASS ( autisme) klas, heb je een cluster 4 indicatie nodig, anders kom je er niet in.

Nu op de valreep beginnen ze moeilijk te doen, omdat de school geen BRINcode heeft voor speciaal onderwijs ofzo. Maar duidelijk is, is dat de klas en de hele locatie waar zoon heen gaat cluster 4 is! Daarnaast is het me 2 maanden terug ( mondeling, zonder getuigen) toe gezegd, dus mogen ze nu dan ineens weigeren?

Ik heb een sterk vermoeden over welke school je het hebt. Het probleem bij die school is niet dat er geen brinnr is (dat heeft de school nl wel), maar dat ze niet te boek staan als cluster 4. Het is een zorglocatie die met drie klassen waarin alleen leerlingen met een cluster 4 indicatie zitten (de leerlingen in de andere stroom hebben een LWOO-beschikking, cluster 4 indicatie kan ook aanwezig zijn maar is geen voorwaarde voor plaatsing), maar dat wordt voor leerlingenvervoer niet hetzelfde gezien als VSO. Leerlingen met een cluster 4 indicatie op die locatie worden als LGF-leerlingen (leerlingen met een rugzak) gezien, wat ze feitelijk ook zijn, en die krijgen doorgaans geen vervoer/vergoeding.

Ik heb vanuit mijn werk vaker met dit soort gevallen te maken. De tactiek die tot nu toe het meest resultaat heeft gehad is het uitspelen van de LPA en ambtenaar leerlingenvervoer. Cru gezegd: als de ambtenaar leerlingvervoer geen vervoer/vergoeding regelt, komt kind thuis te zitten. Kind komt dan op het bordje van de LPA terecht. Dan mag de LPA bij zijn collega gaan vragen waarom een kind voor wie een passende plek binnen redelijke afstand beschikbaar is, niet vervoerd wordt...
I\'m not unfaithful, but I\'ll stray when I get a little scared.
Junulino, wel eerst de PCL inlichten en vragen mee te denken. In de verordening van de gemeente waar TO woont staat letterlijk dat er wel recht is op vervoer. En dat is er ook. Een cluster IV indicatie geeft recht op vervoer. Ook als de leerling het als een rugzak op regulier onderwijs gebruikt. Vraag is alleen of het aangepast (is taxi) of OVvervoer (al dan niet begeleid) moet zijn. Deze gemeente gooit helemaal de eigen glazen in, aangezien ze bij een afwijzing of gedeeltelijke toekenning, zélf de PCL moeten inschakelen. Het komt wel goed met dit vervoersprobleem.
@Junu: jij zegt het zo veel mooier en duidelijker dan ik

In de bezemklas waar mijn zoon een tijdje heeft gezeten bestaat hetzelfde probleem. Die kinderen kunnen zo veel clusterindicaties hebben als ze willen, maar omdat de klas verbonden is aan een reguliere SBO krijgen ze geen leerlingenvervoer, of het moet zijn na een heleboel gezeur. Gelukkig zit die school hier dichtbij en kon ik hem zelf brengen.

Ik bedenk me ineens dat de ambulant begeleider daar heel veel heeft kunnen betekenen voor ouders met dergelijke problemen (lees: goed is in zeuren). Ik zal morgen eens bij haar informeren.
quote:dddandelion schreef op 23 augustus 2011 @ 18:59:

En ze zijn lief en grappig en zorgzaam en hebben humor, kunnen van alles en nog wat. Maar nee, die labeltjes overschaduwen alles. Ik heb ze nodig om de juiste hulp te kunnen krijgen, maar het is zo zonde dat kinderen alleen maar op die labeltjes beoordeelt worden.Inderdaad. De mevrouw die mijn zoon heeft onderzocht en ons het felbegeerde labeltje verschafte voegde er ook meteen aan toe dat we 'dus' geen al te hoge verwachtingen van hem mochten koesteren. Ik ben zo vrij geweest dat advies naast me neer te leggen. Hij heeft veel te veel in zijn mars om zo maar op grond van een etiketje af te serveren naar het VMBO. En wat belangrijker is: al is hij pas 7, ik weet nu al dat hij dat zelf ook niet zal willen. Hij is zeer werklustig en leergierig en heeft nu al neigingen de wereld te verbeteren (is o.a. overtuigd vegetarier ), en inderdaad hij is lief en grappig. Die kwaliteiten kunnen hem zeker helpen, maar dan moet er wel iemand zijn die er uit wil halen wat er in zit en hem niet meteen op een zijspoor zet omdat hij toevallig een beetje druk is en gauw afgeleid. En als ik diegene moet zijn, so be it. Grrrrrrrrrrrr.
anoniem_119269 wijzigde dit bericht op 23-08-2011 20:45
Reden: typo's
% gewijzigd
Probeer contact te krijgen met de school, bij ons moet de school verklaren dat de leerling niet met Ov. Kan reizen ook niet onder begeleiding. Alleen dan vergoed deze gemeente vervoer.

Ik moet eerlijk zeggen dat wij als school deze verklaring niet meer klakkeloos invullen. Er wordt echt veel misbruik gemaakt van het leerlingenvervoer. Maar we wegen dit wel zorgvuldig af en stellen de ouders ook persoonlijk op de hoogte van de reden.

Als je zoon volgende week naar school moet is de directeur vast al aan het werk. Bel de school of probeer hem persoonlijk te mailen.
quote:mardjen schreef op 23 augustus 2011 @ 21:50:

Ik moet eerlijk zeggen dat wij als school deze verklaring niet meer klakkeloos invullen. Er wordt echt veel misbruik gemaakt van het leerlingenvervoer.Hoe dan? Hebben die ouders hun kind expres een clusterindicatie in de maag gesplitst om hun kind lekker niet meer naar school te hoeven brengen? Sorry hoor, maar van dit soort aantijgingen word ik zooooo moe.
Groentesoep, ik denk dat Mardjen niet doelt op de clusterindicatie. Er zijn echt ouders van een kind met een clusterindicatie die het wel makkelijk vinden zo´n taxi. Ook als ze zelf in staat zijn kind weg te brengen of als men dichtbij genoeg woont om kind weg te brengen. Ik ken persoonlijk een stel met drie kinderen. Allebei werkloos en thuis. Met een auto. En dan nog vinden ze dat ze recht hebben op vervoer naar de school waar ze 2,7 kilometer vanaf wonen. Dat een van de ouders met de auto het ene kind naar school kan brengen en de ander de andere kinderen, vinden ze een onzinargument van de gemeente.
Er zijn ook mensen die tegen mij zeggen dat ze het wel makkelijk vinden van die taxi´s. Dan hoef ik zelf helemaal niets meer te doen en gaan mijn kinderen toch naar school. Nooit door de regen etc. Lijkt ze ideaal. Maar als je dan vraagt of ze ook de problematiek van het kind erbij willen, zijn ze minder enthousiast.
Wat jij in je tweede post schrijft dus... zo'n gevoelentje krijg ik ook een beetje bij de post van Mardjen. Dat ze er van uit gaat dat het wel lekker makkelijk is dat leerlingenvervoer. Natuurlijk vind ik het fijn dat ik geen 35 km door de regen hoef te fietsen met een zware zevenjarige achterop, maar ik had hem echt liever helemaal zelf naar de school om de hoek kunnen brengen. En ik denk dat de meeste ouders van gecompliceerde kinderen daar net zo over denken, al zitten er natuurlijk altijd een paar lamzakken tussen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven