Twix cheesecakes / cream cheese

23-08-2011 17:22 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb bedacht om deze Twix cheesecakes te maken.

Ongezouten boter was een eitje, vanille extract is uiteindelijk ook gelukt, maar nu moet de cream cheese nog! Ik heb al gezocht op het forum, en de opties die aangedragen worden zijn niet in mijn supermarkt te vinden.. Dus de grote vraag, kan ik nu wel of geen monchou hier voor gebruiken?
kan wel, maar persoonlijk vind ik philadelphia (naturel!) of de nep variant (bv euroshopper) hiervan lekkerder in cheesecake!
Ja.

Je hebt er ook kuipjes van, die is wat zachter.
klinkt trouwens echt goddelijk!! Maar calorietechnisch voor mij niet zo'n goede keuze :S
Oke dank!

Dus er kan gewoon elke roomkaas zonder kruiden in? Ik dacht altijd dat cream cheese iets heel anders was (ondanks dat ik wel van engels naar nederlands kan vertalen hoor ;) )..
Wat een geweldig recept!

En inderdaad, cream cheese mag je gewoon letterlijk vertalen naar roomkaas (de neutrale soort dus).
Ha, heb hem gelijk gebookmarked! Hmmmm...
klinkt fantastisch! Ik moet die tobleronemousse ook nog steeds maken..
Ik heb vandaag witte chocolade creamcheese met kwark gemaakt! Jammieee..
Oooooooh, deze staat nu ook bij mijn favorieten...wat een recept!!!
This must be heaven......

Wil je laten weten hoe ze geworden zijn?
Even een vraagje tussendoor: zijn de baktemperaturen op deze site in fahrenheid? Ik vind ze zo hoog namelijk... Mijn oven kan niet tot 325 graden, haha!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Ik mag geen suiker

Helemaal jammer als ik dit topic zo doorlees.
Ja je kunt monchou gebruiken. Je kunt ook iedere andere roomkaas gebruiken, of bijvoorbeeld mascarpone of ricotta.

En een tip voor de volgende keer: in plaats van vanille extract kun je ook een zakje vanillesuiker gebruiken.
Waarom open ik een topic over cheesecakes terwijl ik aan de lijn ben en open ik ook nog de link. Ik krijg het plaatje niet meer uit mijn hoofd.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Wat een afschuwelijk recept is dit zeg!

Gatver.

Ben ik bijna van mn overtollige kilo's af, moet ik dit weekend deze cheesecakejes maken!

Moet. Anders gaan ze me achtervolgen tot ik toegeef.
quote:Britannia schreef op 23 augustus 2011 @ 20:31:

Wat een afschuwelijk recept is dit zeg!

Gatver.

Ben ik bijna van mn overtollige kilo's af, moet ik dit weekend deze cheesecakejes maken!

Moet. Anders gaan ze me achtervolgen tot ik toegeef.Ja ik zal er waarschijnlijk ook aan moeten geloven . Bedankt he TO
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
ik zeg; een ban voor TO

quote:Soezie81 schreef op 23 augustus 2011 @ 19:12:

Even een vraagje tussendoor: zijn de baktemperaturen op deze site in fahrenheid? Ik vind ze zo hoog namelijk... Mijn oven kan niet tot 325 graden, haha!

In het recept staat 275 (of in ieder geval, dat lees ik ), maar er gaan verschillende recepten hiervan rond op internet en die hebben het over 275-325 F. 275 Fahrenheit is 135 celcius.

Zodra ze klaar zijn, komt er een foto

En voor de anderen, ik ben deze ook maar tegengekomen op internet en toen had ik ook geen keuze meer!
dan wordt je nog zo gewaarschuwd om vooral niet te kijken........
Mocht het nog nodig zijn, ze zijn heerlijk! Ik vind ze persoonlijk wat te zwaar, dus ik doe volgende keer minder roomkaas.
Ik heb ze dit weekend ook gemaakt (TO bedankt voor het heerlijke recept), alleen was de bovenkant bij mij verbrand helaas.

Er staat inderdaad 275 graden, mijn oven gaat maar tot 250 graden, maar na 20 minuten was de bovenkant dus verbrand, ondanks dat ik 5 minuten daarvoor nog keek en het nog wit was.

Ach, de bovenkant eraf halen en de rest was nog goddelijk, maar mocht ik ze nog eens maken, wat wel waarschijnlijk is, dan zal ik de oven dus op een wat lagere temperatuur zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven