hardlopen
vrijdag 19 augustus 2011 om 15:30
Vandaag geen heerlijk rondje bos maar een tempoloopje over en onder de snelweg. 6 viaducten en een tunneltje getrotseerd. Wel een leuke triaining alleen jammer van het langrazende verkeer.
Morgen om half acht al weer op pad voor de teambuilingdag en dan zondag een lange duurloop met tempo blokken. Kan me van het weekend dus weer uitleven.
Morgen om half acht al weer op pad voor de teambuilingdag en dan zondag een lange duurloop met tempo blokken. Kan me van het weekend dus weer uitleven.
zaterdag 20 augustus 2011 om 09:52
@ baukje: o ik dacht dat je de vorige keer veel sneller was dan je nu zou kunnne halen met het schema. Je bent lekker bezig Ik liep gisteren mijn eerste rondje door Brugge en moet zeggen dat ik daarvan toch echt meer geniet dan een rondje door een lelijk industrieterrein voor een paar seconden eraf Heb zo hardlopend veel gezien en ook al was ik er vorige week ook al als toerist, nu als rennende toerist zag ik weer hele andere dingen
zaterdag 20 augustus 2011 om 20:59
Zo dat was vandaag een waar hardloop dagje. Al hee vroeg begonnen met de teambuildingdag en afwisselend fietsend/hardlopend naar belgie gelopen. Ik had een prima duo partner. Op grond van de 10km tijden waren we ingedeeld zodat we gemiddeld ongeveer even sterk waren. We moesten als een na laatste team vertrekken maar kwamen als tweede binnen. Volgens de berekeningen zou dat niet kunnen kloppen en als 'straf'' moesten we als laatse vertrekken op de terugweg. Voor ons de uitdaging alle teams onderweg te passeren en ruim als eerste tea, te eidigen. En nee het was geen wedstrijd maar we waren allebei fanatiek genoeg om er wel genoegdoening uit te scheppen. Uiteindelijk dus toch een stevige interval training geworden. Maar wel heel leuk met onderweg de fotograaf in bomen, liggen in de berm ed tegenkomen. Tevens een onbekend talent van me naar buiten gekomen. In belgie naar een schietvereniging geweest en daar na een instrucite met met een luchtbuks aan de slag gegaan. Had nog nooit zo'n ding in handen gehad. Ging er ook van uit er niets van te zullen bakken. Maar het ging gewoon echt heel goed.
Weer thuis snel douchen , boterhammen smeren en op met man en kinderen naar een wedstrijd. Mijn man ging de 10EM doen. 4 van de kinderen deden mee aan de jeugdlopen. Jongste moest maar 500m, is veel te kort voor haar. Maar toch nog een derde plaats. Oudste dochter werd tweede op de 2000m en tweede oudste zoon derde op die afstand bij de jongens. Mijn man wist binnen de 1hr20 te blijven dus die was ook dik tevreden met zijn eerste 10EM sinds zijn knie operatie.
Morgen mijn duurloop met flinke tempoblokken. Althans dat is de bedoeling. Merkte vanavond met het inlopen samen met mijn dochter dat ik de bovenbeentjes toch wel een beetje voel.Als ik dat morgenochten nog voel dan pas ik mijn schema wat aan.
Weer thuis snel douchen , boterhammen smeren en op met man en kinderen naar een wedstrijd. Mijn man ging de 10EM doen. 4 van de kinderen deden mee aan de jeugdlopen. Jongste moest maar 500m, is veel te kort voor haar. Maar toch nog een derde plaats. Oudste dochter werd tweede op de 2000m en tweede oudste zoon derde op die afstand bij de jongens. Mijn man wist binnen de 1hr20 te blijven dus die was ook dik tevreden met zijn eerste 10EM sinds zijn knie operatie.
Morgen mijn duurloop met flinke tempoblokken. Althans dat is de bedoeling. Merkte vanavond met het inlopen samen met mijn dochter dat ik de bovenbeentjes toch wel een beetje voel.Als ik dat morgenochten nog voel dan pas ik mijn schema wat aan.
zondag 21 augustus 2011 om 10:51
Vanmorgen was er niets meer te voelen van vermoeide bovenbenen dus maar op pad gegaan voor mijn lange duurloop met 3 tempoblokken van 15min. Ging woderwel goed. Alleen de laatste viaduct net voordat ik thuis was dacht ik toch nog een beetje zwaar die bovenbenen. Maar ja toen hadden ze er ook al 19 km opztten met de nodige versnellingen. Dan mogen ze een beetje protesteren als ze drie dagen aaneen flink aan het werk worden gezet. Nu krijgen ze weer rust tot dinsdagavond. (nou ja op de nodige fietskm's na)
maandag 22 augustus 2011 om 19:28
Ga dit topic toch weer even boven water halen. Er onstaan allemaal startende hardloop topics en hier lijken we langzaam in te slapen.
Zelf vandaag niet gelopen maar na drie redelijk stevige trainingen had ik ook wel een rustdagje verdient. Alleen was het vandaag zo'n mooi weer dat ik er wel spijt van had. Heb dus maar een extra rondje op de fiets gedaan.
Zelf vandaag niet gelopen maar na drie redelijk stevige trainingen had ik ook wel een rustdagje verdient. Alleen was het vandaag zo'n mooi weer dat ik er wel spijt van had. Heb dus maar een extra rondje op de fiets gedaan.
dinsdag 23 augustus 2011 om 09:25
Baukje, je blijft wel een beetje alleen over geloof ik!! Jammer, maar ook ik heb niet veel meer gelopen. Vorige week maandag gooide mijn vriend me nog gewoon naar buiten, maar sinds donderdag slik ik weer penicilline en heb dus maar weer rustig aan gedaan. Volgens urologie heb ik geen niersteen. Wel nog vor de zekerheid een ct scan gemaakt, maar dat hoor ik pas op 13 sept. en dan op de 16 sept. pas bij de afdeling maag, darm, lever. Duurt allemaal nogal lang dus!
Gelukkig heb ik nog wel vrij, maar maak me wel zorgen als ik volgende week weer ga werken. Alleen slapen en werken heb ik ook niet zo veel zin in!
Gelukkig heb ik nog wel vrij, maar maak me wel zorgen als ik volgende week weer ga werken. Alleen slapen en werken heb ik ook niet zo veel zin in!
dinsdag 23 augustus 2011 om 20:45
zo, ik ben weer terug van een weekje heerlijke vakantie met mn vriend. Op vakantie wel de loopschoenen mee gehad maar neit gebruikt helaas.. Morgen ga ik maar weer eens!
(en ik wil eigenlijk ook niet dat dit topic verdwijnt!!) dus bij deze roep ik alle meelezers op om meeschrijver te worden! Alle niveau's zijn hier welkom!
(en ik wil eigenlijk ook niet dat dit topic verdwijnt!!) dus bij deze roep ik alle meelezers op om meeschrijver te worden! Alle niveau's zijn hier welkom!
dinsdag 23 augustus 2011 om 21:48
Fiekes welkom terug weer. Loopschoenen niet gebruikt maar waarschijnlijk ook niet echt stel gezeten. En al was het wel zo dan zou dat voor jou ook geen ramp zijn denk ik.
En ik sluit me bij fiekes aan wat betreft meeschrijven hier. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Lauwe wat vervelend dat het echt zo'n slepende kwestie wordt. Dat je maar heel snel weer helemaal de oude mag zijn.
Zelf vanavond lekker intervallen gedaan op de baan. Er stonden 1200tjes op het programma. Ze gingen lekker. Alleen heb ze allemaal net iets te snel gelopen. En dat zit de fout met name steeds in de eerste 200m die te hard gaat.
En ik sluit me bij fiekes aan wat betreft meeschrijven hier. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Lauwe wat vervelend dat het echt zo'n slepende kwestie wordt. Dat je maar heel snel weer helemaal de oude mag zijn.
Zelf vanavond lekker intervallen gedaan op de baan. Er stonden 1200tjes op het programma. Ze gingen lekker. Alleen heb ze allemaal net iets te snel gelopen. En dat zit de fout met name steeds in de eerste 200m die te hard gaat.
dinsdag 23 augustus 2011 om 22:40
even een ego berichtje van mij zodat jullie weten dat ik nog besta 
Ik heb maar liest twee weken pijnvrij gelopen en kreeg zowaar weer een beetje hoopl. Afgelopen zaterdag deed ik even erg enthousiast voor aan mijn dochters dat hun oude moeder nog best de radslag kon, ik kwam een beetje hard terecht en je raad het al... "pats" hoorde ik in mijn rechterkuit en ik ben weer terug bij af GRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heb me overigens vandaag wel ingeschreven voor de zevenheuvelenloop. Het bedrijf waar ik werk betaalt het inschrijfgeld en maakt ook nog eens geld over aan het rode kruis, dubbele winst zullen we maar zeggen.
Ik kom binnenkort weer eens bijlezen, ga nu slaaaaapen...
Ik heb maar liest twee weken pijnvrij gelopen en kreeg zowaar weer een beetje hoopl. Afgelopen zaterdag deed ik even erg enthousiast voor aan mijn dochters dat hun oude moeder nog best de radslag kon, ik kwam een beetje hard terecht en je raad het al... "pats" hoorde ik in mijn rechterkuit en ik ben weer terug bij af GRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heb me overigens vandaag wel ingeschreven voor de zevenheuvelenloop. Het bedrijf waar ik werk betaalt het inschrijfgeld en maakt ook nog eens geld over aan het rode kruis, dubbele winst zullen we maar zeggen.
Ik kom binnenkort weer eens bijlezen, ga nu slaaaaapen...
woensdag 24 augustus 2011 om 15:41
@ lauwe: hoop dat het werken straks meevalt en dat je nou ook eens snel weer de oude bent. hoorde je nog iets?
@ charlar|: o jee. hoe is het nu\?
@ baukje: ik ben er nog hoor
Ben op Terschelling. Heb zondagavond 12 km gelopen toen ik aankwam. Maandag 50 km gefietst en gisteren dan de 22 km duurloop (achter elkaar) gedaan. Dat ging prima. Het regende heel zachtjes in het begin en helemaal aan het einde maar dat was zalig. Beter dan 25 graden en een zonnetje en bovendien was het nu lekker rustig onderweg/ Ben net terug van een fietsrondje in de stromende regen. Werkelijk nat tot op het bot, fietsje kraakte er helemaal van. Nu lekker droog en weer warm worden. Uiteindelijk toch nog 50 km gedaan, Ik was van plan veel langer te fietsen maar toen ik op west terug kwam, reden daar mensen met plu enzo en die letten niet echt op en met een beetje snelheid is dat vrij gevaarlijk. Dan toch maar terug. Helaas klaar het nu langzaam op geloof ik. Heb alleen wel droge renkleding maar geen droge fietskleding dus kan nu even niet meer opstappen.
Vanavond of morgen weer lekker lopen. Dus ik ben heel actief hoor
@ charlar|: o jee. hoe is het nu\?
@ baukje: ik ben er nog hoor
Ben op Terschelling. Heb zondagavond 12 km gelopen toen ik aankwam. Maandag 50 km gefietst en gisteren dan de 22 km duurloop (achter elkaar) gedaan. Dat ging prima. Het regende heel zachtjes in het begin en helemaal aan het einde maar dat was zalig. Beter dan 25 graden en een zonnetje en bovendien was het nu lekker rustig onderweg/ Ben net terug van een fietsrondje in de stromende regen. Werkelijk nat tot op het bot, fietsje kraakte er helemaal van. Nu lekker droog en weer warm worden. Uiteindelijk toch nog 50 km gedaan, Ik was van plan veel langer te fietsen maar toen ik op west terug kwam, reden daar mensen met plu enzo en die letten niet echt op en met een beetje snelheid is dat vrij gevaarlijk. Dan toch maar terug. Helaas klaar het nu langzaam op geloof ik. Heb alleen wel droge renkleding maar geen droge fietskleding dus kan nu even niet meer opstappen.
Vanavond of morgen weer lekker lopen. Dus ik ben heel actief hoor
woensdag 24 augustus 2011 om 16:45
Ha max, ben jaloers op je, had ook wel een rondje Terschellingen willen doen. Maar het rondje in mijn eigen bos was ook weer schitterend. Alleen hier en daar een beetje glibberig.
Regen met hardlopen vind ik niet zo erg maar op de fiets vind ik het echt waardeloos.
Vandaag dus een rustig duurloopje. Morgen weer lekkere tempoblokjes.
Oh nee he charlar, zal toch niet waar wezen he.
Leuk de zevenheuvelenloop. Maar dan geen gevaarlijke demonstraties meer he.
Voor mij begint de halve marathon ook al weer op te schieten , nog maar 1 1/2 week. En dan 4 weken later al weer de hele marathon. Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken nu ik veel minder duur doe.
Regen met hardlopen vind ik niet zo erg maar op de fiets vind ik het echt waardeloos.
Vandaag dus een rustig duurloopje. Morgen weer lekkere tempoblokjes.
Oh nee he charlar, zal toch niet waar wezen he.
Leuk de zevenheuvelenloop. Maar dan geen gevaarlijke demonstraties meer he.
Voor mij begint de halve marathon ook al weer op te schieten , nog maar 1 1/2 week. En dan 4 weken later al weer de hele marathon. Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken nu ik veel minder duur doe.
woensdag 24 augustus 2011 om 16:55
hee, de 7 heuvelen ga ik ook misschien doen! Maar eigenlijk voel ik me al weken (zo ongeveer vanaf mei) een stuk energielozer dan normaal. Eerst waren er duidelijk aanwijsbare oorzaken maar die zijn er nu niet echt meer, en toch is nog niet over.. Eigenlijk wil ik me snel weer de oude voelen, want vooral hardlopen vind ik op het moment best zwaar, terwijl dat altijd zoveel ontspanning gaf bij mij!
Ik heb besloten dat ik de komende periode wel lekker blijf trainen maar niet zo intensief (van niet trainen word ik een zeer ongezellig mens) en goed gezond ga (blijf) eten. Dan kijk ik het nog een maandje aan, en anders ga ik toch maar eens naar de dokter. in de 7 jaar dat ik deze huisarts heb, ben ik er alleen maar geweest om me voor te stellen dus hopelijk kan ze wat met de moeheid/slapheid en vage klachten.
Wat heerlijk om te lopen op Terschelling! Ben er nog nooit geweest.. is het een aanrader?
balen Charlar!
@ Baukje.. jij gaat ook maar door he! In de winter liep ik ook 5 dagen per week maar als ik daar nu aan terug denk, kan ik me dat niet meer voorstellen.. (maar dat komt vooral omdat ik me dus zo moe en slap voel) Ik ben even kwijt welke marathon het nu ook alweer gaat worden..
En heb je al nagedacht over eventuele ultralopen? In september heb je hier in het noorden de Run van Winschoten.. Die is jou vast bekend.. Ik ga misschien meelopen in een team.
Ik heb besloten dat ik de komende periode wel lekker blijf trainen maar niet zo intensief (van niet trainen word ik een zeer ongezellig mens) en goed gezond ga (blijf) eten. Dan kijk ik het nog een maandje aan, en anders ga ik toch maar eens naar de dokter. in de 7 jaar dat ik deze huisarts heb, ben ik er alleen maar geweest om me voor te stellen dus hopelijk kan ze wat met de moeheid/slapheid en vage klachten.
Wat heerlijk om te lopen op Terschelling! Ben er nog nooit geweest.. is het een aanrader?
balen Charlar!
@ Baukje.. jij gaat ook maar door he! In de winter liep ik ook 5 dagen per week maar als ik daar nu aan terug denk, kan ik me dat niet meer voorstellen.. (maar dat komt vooral omdat ik me dus zo moe en slap voel) Ik ben even kwijt welke marathon het nu ook alweer gaat worden..
En heb je al nagedacht over eventuele ultralopen? In september heb je hier in het noorden de Run van Winschoten.. Die is jou vast bekend.. Ik ga misschien meelopen in een team.
woensdag 24 augustus 2011 om 17:37
Fiekes ik heb mijn plannen onlangs helemaal omgegooid. Al de ultralopen en trails zijn even een jaar opgeschoven. Ik krijg op dit moment persoonlijke begeleiding van een trainer buiten de av om. Die maakt voor mij het schema echt gericht op het opschuiven van mijn omslagpunt om op die manier de marathon sneller te kunnen lopen. Daar ga ik nu dus een jaar in investeren. De zeeuwse kust marathon had ik al gepland en die komt eigenlijk veel te snel om al profijt te hebben van de nieuwe aanpak. Maar ik pak hem toch nog mee. Gaat mijn 10de marathon/ultra worden. En 4 weken later ga ik de mont vontoux nog lopen. Daarna ga ik me een tijdje vooral op het asfalt richten.
Winschoten is zeker bekend. Ooit wil ik daar nog de 100km gaan lopen.
Ik vind het wel heerlijk om weer zo doelgericht bezig te zijn. En hoop ook echt in 2012 nog een paar pr's neer te zetten.
Vervelend dat jij zelf niet optimaal in je vel zit. Zou het niet gewoon even allemaal te veel zijn. Je sport heel intensief, je werk , je studie en wat ik laatste begreep toch wat problemen op woongebied.
Winschoten is zeker bekend. Ooit wil ik daar nog de 100km gaan lopen.
Ik vind het wel heerlijk om weer zo doelgericht bezig te zijn. En hoop ook echt in 2012 nog een paar pr's neer te zetten.
Vervelend dat jij zelf niet optimaal in je vel zit. Zou het niet gewoon even allemaal te veel zijn. Je sport heel intensief, je werk , je studie en wat ik laatste begreep toch wat problemen op woongebied.
woensdag 24 augustus 2011 om 17:53
Als je ooit in Winschoten gaat lopen en ik woon hier nog, mag je wel bij me logeren (dan ga ik er wel vanuit dat ik gewoon weer een huis heb
) Want ik heb inderdaad nog wel wat zorgen op huizengebied..
Qua organisatie en studiegebied heb ik juist een wat rustigere tijd gehad.. Ook intensief sporten heb ik de laatste tijd veel minder gedaan (ook wel noodgedwongen doordat ik wat moe en slap ben) Nog een week goed uitrusten en bijtanken en dan begint de studie weer!
Qua organisatie en studiegebied heb ik juist een wat rustigere tijd gehad.. Ook intensief sporten heb ik de laatste tijd veel minder gedaan (ook wel noodgedwongen doordat ik wat moe en slap ben) Nog een week goed uitrusten en bijtanken en dan begint de studie weer!
woensdag 24 augustus 2011 om 18:01
Fiekes toch heb ik zelf wel de ervaring dat oververmoeidheid/oeverbelasting in tijden van rust juist naar buiten komt. Zolang je in de flow zit lijkt het allemaal nog te gaan. Pas als je even pas op de plaats kunt maken lijkt het lichaam en geest pas echt zijn rust op te eisen.
Maar dat hoeft natuurlijk niet voor jou van toepassing te zijn. Inderdaad toch even naar de huisarts. Of misschien een uitgebreide sportkeuring bij een sportarts. Die kijkt vaak veel gerichter.
Maar dat hoeft natuurlijk niet voor jou van toepassing te zijn. Inderdaad toch even naar de huisarts. Of misschien een uitgebreide sportkeuring bij een sportarts. Die kijkt vaak veel gerichter.
woensdag 24 augustus 2011 om 20:51
Even inbreken voor een vraagje als dat mag:
Ik loop sinds kort ook hard, samen met m'n partner. Nou hebben we afgelopen week bijna een week niet kunnen lopen, door omstandigheden. En toen we gister weer een avondje gingen lopen ging het bij beide ruk. Haast even slecht als de eerste keer.
Is dit normaal? Ben je na een week alles wat je hebt opgebouwd alweer kwijt? Ik moet zeggen: we lopen nog niet zo heel lang hard.
Ik loop sinds kort ook hard, samen met m'n partner. Nou hebben we afgelopen week bijna een week niet kunnen lopen, door omstandigheden. En toen we gister weer een avondje gingen lopen ging het bij beide ruk. Haast even slecht als de eerste keer.
Is dit normaal? Ben je na een week alles wat je hebt opgebouwd alweer kwijt? Ik moet zeggen: we lopen nog niet zo heel lang hard.
woensdag 24 augustus 2011 om 21:54
VenneJo het is niet zo dat de hele opbouw voor niets is geweest. Maar het is inderdaad zo in de beginfase van de opbouw en je slaat een week over je gelijk een stuk terug zakt in conditie. Maar na weer een paar keer lopen zul je het weer gewoon op kunnen pakken.
Zelfs na heel veel loopervaring zul je een week niet lopen het gelijk merken. Alleen hoe langer je loopt hoe sneller je terug op het oude niveau bent.
Verder gaat het de ene keer toch lekkerder dan de andere keer. En mogelijk speelt er ook een mentale kwestie een rol. Omdat je na een week niet lopen zult denken dat het wel zwaar zal worden, voelt het ook gelijk zwaar.
Zelfs na heel veel loopervaring zul je een week niet lopen het gelijk merken. Alleen hoe langer je loopt hoe sneller je terug op het oude niveau bent.
Verder gaat het de ene keer toch lekkerder dan de andere keer. En mogelijk speelt er ook een mentale kwestie een rol. Omdat je na een week niet lopen zult denken dat het wel zwaar zal worden, voelt het ook gelijk zwaar.
donderdag 25 augustus 2011 om 09:10
@ VenneJo.. ik ben het eens met Baukje. Opzich gaat je conditie van 1 weekje niks doen niet gelijk met grote stappen achteruit. Gewoon volhouden, je zult zien dat het de ene keer toch soms beter gaat dan de andere keer. Zijn jullie met een schema bezig? Dan zou ik na een weekje niks niet gewoon de volgende training doen maar even een klein pasje op de plaats maken..
donderdag 25 augustus 2011 om 09:48
donderdag 25 augustus 2011 om 13:24
In het algemeen heb ik 3 en 2 weken voor de halve marathon mijn langste duur. En wordt de lange duurloop een week voor de halve al weer wat korter. Verder de een na laaste week gewoon trainen zoasl gebruikelijk. In de laaste week in de dagen na de lange duurloop alleen nog maar kort en snel werk.
Heb ik op zondag een halve marathon wedstrijd dan doe ik het weekend ervoor dus nog gewoon duurtraining met wat tempoblokken. Maar dan wat korter dan de weken ervoor. Op dinsdag gewoon interval training op de normale tempo's maar wat minder intervallen. Op donderdag kort snel werk (bijv 8min D3-6minD3-4min D4 met twee minuten dribbelen ertussen en natuurlijk eerst goed inlopen en een 10min uitlopen. Op zaterdag wedstrijd voorbereiding hetgeen bij mij betekend plm een half uurtje D1 met een aantal versnellingen van een minuut erin.
De rust haal je dus uit de verminderde omvang. En het lichaam zou het tempo uit de laaste echte training "onthouden". Daarom ook niet te lang uitlopen na de training.
Heb ik op zondag een halve marathon wedstrijd dan doe ik het weekend ervoor dus nog gewoon duurtraining met wat tempoblokken. Maar dan wat korter dan de weken ervoor. Op dinsdag gewoon interval training op de normale tempo's maar wat minder intervallen. Op donderdag kort snel werk (bijv 8min D3-6minD3-4min D4 met twee minuten dribbelen ertussen en natuurlijk eerst goed inlopen en een 10min uitlopen. Op zaterdag wedstrijd voorbereiding hetgeen bij mij betekend plm een half uurtje D1 met een aantal versnellingen van een minuut erin.
De rust haal je dus uit de verminderde omvang. En het lichaam zou het tempo uit de laaste echte training "onthouden". Daarom ook niet te lang uitlopen na de training.
donderdag 25 augustus 2011 om 15:58
Zo ik heb er weer een wisselduurloop van 17,6 km opzitten. Jongste dochter zou uit school met vriendinnetje mee gaan. Kwam mooi uit want dan hoefde ik niet op kwart over drie bij school te staan dus ben vanmiddag al gaan lopen ipv vanavond. Nu ik een geheel ander programma heb heeft het zo'n weinig zin om op donderdag met de club mee te trainen. Op de baan is het anders.
Had alleen geen drinken meegenomen. Dat was een niet al te slimme actie van mij. Verder was het bos eigenlijk te glibberig voor de blokken op hoger tempo. Wel een schuiver maar gelukkig geen valpartij. Ik kwam welgeteld een man tegen in het bos, en dat was jawel mijn eigen man. Die was gelijk uit het werk ook een rondje gaan doen.
Had alleen geen drinken meegenomen. Dat was een niet al te slimme actie van mij. Verder was het bos eigenlijk te glibberig voor de blokken op hoger tempo. Wel een schuiver maar gelukkig geen valpartij. Ik kwam welgeteld een man tegen in het bos, en dat was jawel mijn eigen man. Die was gelijk uit het werk ook een rondje gaan doen.
donderdag 25 augustus 2011 om 16:35
Baukje, Grappig afspraakje in het bos, haha.
Ben vanmiddag ook even naar het bos gefietst en er toch nog 4 km uitgeperst. Was toch wel weer heel fijn. Alleen mijn hartslag is zo hoog! Rust rond de 100 en op de fiets al gauw 140.
Fiekes, vervelend dat je jezelf zo moe voelt. Weet er helaas al een geruime tijd alles van af. Misschien voor de zekerheid al vast een keer bloed laten prikken?
Charlar, leuk de zeven heuvelenloop, staat ook nog op mijn verlanglijstje. Maar niet van die rare sprongen maken dan he.
Max, was het eind september of begin september? Maar het begint al te korten in iedergeval.
Ben vanmiddag ook even naar het bos gefietst en er toch nog 4 km uitgeperst. Was toch wel weer heel fijn. Alleen mijn hartslag is zo hoog! Rust rond de 100 en op de fiets al gauw 140.
Fiekes, vervelend dat je jezelf zo moe voelt. Weet er helaas al een geruime tijd alles van af. Misschien voor de zekerheid al vast een keer bloed laten prikken?
Charlar, leuk de zeven heuvelenloop, staat ook nog op mijn verlanglijstje. Maar niet van die rare sprongen maken dan he.
Max, was het eind september of begin september? Maar het begint al te korten in iedergeval.
donderdag 25 augustus 2011 om 17:50
@ baukje: dank je wel. als het vanavond niet regent doe ik een piepklein rondje nog even hier. heb vandaag weer 50 km gefietst. deze keer vooral westkant. hahahaha ook lekker door het bos gescheurd van de paden af. grappig dat je jouw man tegenkwam 
@ lauwe: 11 september is het al dus over 2 weken nog maar.... zondag 4 september vertrekken we al... alles gaat ineens zo snel ;-(
fietsen was lekker. het was zalig weer en ik heb echt op mijn gemakje foto's gemaakt en overal waar ik een paadje of weggetje zag heen gefietst, deze keer dus niet als een dolle een rondje eiland zonder stoppen. hahahaha/ ik leer het nog wel
nu voor het eerst op de bank hangen met een dvd/. run fatboy run. schijnt heel dom te zijn. precies goed dus
inmiddels regent het weer dus als het niet droog wordt, ga ik lekker vroeg slapen (proberen)
@ lauwe: 11 september is het al dus over 2 weken nog maar.... zondag 4 september vertrekken we al... alles gaat ineens zo snel ;-(
fietsen was lekker. het was zalig weer en ik heb echt op mijn gemakje foto's gemaakt en overal waar ik een paadje of weggetje zag heen gefietst, deze keer dus niet als een dolle een rondje eiland zonder stoppen. hahahaha/ ik leer het nog wel
nu voor het eerst op de bank hangen met een dvd/. run fatboy run. schijnt heel dom te zijn. precies goed dus
inmiddels regent het weer dus als het niet droog wordt, ga ik lekker vroeg slapen (proberen)
vrijdag 26 augustus 2011 om 17:59
Dan is er toch echt iets niet goed Lauwe (maar dat wist je natuurlijk al). Op de fiets krijg ik mijn hartslag overigens helemaal niet omhoog. Bij vrouwen zou tussen lopen en fietsen bij de maximale hartslag een verschil zitten van 15 slagen. Maar dat gaat bij mij echt voor geen meter op. Krijg op de fiets met moeite mijn hartslag op 130 terwijl ik met hardlopen met inlopen al boven de 130 zit. (en maximaal een 182).
Fiekes heb jij hier nog richtlijnen voor?
Max run fatboy run was onlangs op tv. Inderdaad heel simpel maar toch wel leuk als 'familie film'.
Je hebt dus nog twee weken om te bekomen van al je acitiviteiten daar op terschellingen. Dus daar zou ik me geen zorgen over maken.
Heb mijn startbewijs voor de halve marathon van volgende week al binnen. Heb hem gelijk maar in mijn sporttas gestopt zodat ik die niet kan vergeten. Ik zag dat er een stevige concurentie is in mijn leeftijds catagorie. Er is namelijk geen 45plus maar een 40 plus. En bijna alle dames vallen in die catagorie. Was eigenlijk aan het zoeken naar een bepaalde dame om eventueel bij haar aan te haken maar helaas staat ze niet op de startlijst. Had vorig jaar in de beginfase veel aan haar (of eigenlijk aan haar haas) gehad. Maar moest toen op het strand toch lossen. Intussen nog twee wedstrijden gelopen waar zij ook meedeed en daar kon ik haar uiteindelijk voorblijven. Dus ik was nu wel benieuwd geweest of ik haar ook op de kortere afstand zou kunnen bij-voorblijven.
Ik zal het dus nu met mijn klokje moeten doen. Misschien dat clubgenoot met me mee wil hobbelen. Die wilde geloof ik toch niet voluit gaan.
Fiekes heb jij hier nog richtlijnen voor?
Max run fatboy run was onlangs op tv. Inderdaad heel simpel maar toch wel leuk als 'familie film'.
Je hebt dus nog twee weken om te bekomen van al je acitiviteiten daar op terschellingen. Dus daar zou ik me geen zorgen over maken.
Heb mijn startbewijs voor de halve marathon van volgende week al binnen. Heb hem gelijk maar in mijn sporttas gestopt zodat ik die niet kan vergeten. Ik zag dat er een stevige concurentie is in mijn leeftijds catagorie. Er is namelijk geen 45plus maar een 40 plus. En bijna alle dames vallen in die catagorie. Was eigenlijk aan het zoeken naar een bepaalde dame om eventueel bij haar aan te haken maar helaas staat ze niet op de startlijst. Had vorig jaar in de beginfase veel aan haar (of eigenlijk aan haar haas) gehad. Maar moest toen op het strand toch lossen. Intussen nog twee wedstrijden gelopen waar zij ook meedeed en daar kon ik haar uiteindelijk voorblijven. Dus ik was nu wel benieuwd geweest of ik haar ook op de kortere afstand zou kunnen bij-voorblijven.
Ik zal het dus nu met mijn klokje moeten doen. Misschien dat clubgenoot met me mee wil hobbelen. Die wilde geloof ik toch niet voluit gaan.
zaterdag 27 augustus 2011 om 09:13
@ baukje: ik ga eens mailen met de mensen van de cottage of ze mijn spullen ook al binnen hebben voor de HM. ben benieuwd. vind het wel een rot eind hoor. ook al liep ik nu gisteren 17 en dinsdag 22 km (en daartussendoor nog wat), ik blijf het een rot eind vinden zeker met die heuvels. hahahaha ik ga gewoon uit van 2.20 voor de eerste keer met dát traject. niet handig om deze als eerste te kiezen maar vooruit maar. is voor de lol, volgend jaar eentje binnen de 2 uur,.