Gebakken ei
donderdag 25 augustus 2011 om 14:19
donderdag 25 augustus 2011 om 14:25
Oh okay, ik dacht dat je me met de titel aan het uitschelden was.
Ik bak altijd apart wat ham, dan wordt het lekker knapperig en zilt.
Kaas kan natuurlijk ook.
En droge worst, maar dat is echt voor de liefhebbers.
Parmaham kan, maar dan ongebakken.
experimenteer gewoon eens, je weet nooit wat voor lekkers er uit voort komt.
Ik bak altijd apart wat ham, dan wordt het lekker knapperig en zilt.
Kaas kan natuurlijk ook.
En droge worst, maar dat is echt voor de liefhebbers.
Parmaham kan, maar dan ongebakken.
experimenteer gewoon eens, je weet nooit wat voor lekkers er uit voort komt.
donderdag 25 augustus 2011 om 14:28
donderdag 25 augustus 2011 om 14:31
Mijn man is gek op gebakken eieren.
Wat hij wel vaker eet is met Turkse worst (sucuk), in kleine stukjes gesneden, chilivlokken erbij en dan ei erop. En wat zout.
Eventueel groene peper erbij bakken.
Soms doe ik het met gehakt.
Dan bak ik ui, tomaat, knoflook en gehakt. Een beetje nattig, daar eieren op, gaar laten worden.
Is hij gek op.
Ik houd niet van vloeibaar eigeel dus eet meestal omelet.
Wat hij wel vaker eet is met Turkse worst (sucuk), in kleine stukjes gesneden, chilivlokken erbij en dan ei erop. En wat zout.
Eventueel groene peper erbij bakken.
Soms doe ik het met gehakt.
Dan bak ik ui, tomaat, knoflook en gehakt. Een beetje nattig, daar eieren op, gaar laten worden.
Is hij gek op.
Ik houd niet van vloeibaar eigeel dus eet meestal omelet.
donderdag 25 augustus 2011 om 14:40
quote:Nelletje schreef op 25 augustus 2011 @ 14:33:
Waar kan je die turkse worst kopen? Dat klinkt erg lekker!
Ik prik trouwens altijd de dooiers door. Niets zo vies als zompig eigeel.
Bij een turkse winkel of bij de dekamarkt daar koop ik het altijd.
Waar kan je die turkse worst kopen? Dat klinkt erg lekker!
Ik prik trouwens altijd de dooiers door. Niets zo vies als zompig eigeel.
Bij een turkse winkel of bij de dekamarkt daar koop ik het altijd.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
donderdag 25 augustus 2011 om 14:41
quote:Cateautje schreef op 25 augustus 2011 @ 14:39:
Wat ook heeeeeeeeerlijk is, is je eieren laten sudderen met chorizo.
Dat bedenk ik me ineens en zit spontaan op m'n toetsenbord te kwijlen.jaaaaaaaah lekker
Wat ook heeeeeeeeerlijk is, is je eieren laten sudderen met chorizo.
Dat bedenk ik me ineens en zit spontaan op m'n toetsenbord te kwijlen.jaaaaaaaah lekker
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
donderdag 25 augustus 2011 om 15:09
Als je toch op zoek gaat naar sucuk (Turkse worst): ook meteen wat "beyaz peynir" kopen (Turkse witte kaas van koeienmelk, evt vervangen door feta). Wat beyaz peynir fijnprakken met een vork, versgemalen zwarte peper en (platte) peterselie erdoor. Ei breken in de pan, kaasmengsel erop en bakken.
Of Turks roerei ("menemen"): 1 fijn gesneden ui en 1 fijn gesneden groene paprika (liefst puntpaprika) zacht smoren in olijfolie, 2 tomaten ontveld en in kleine stukjes erbij, peper, zout en tijm erbij en zachtjes verder smoren totdat alles gaar is. 2 eieren loskloppen met peper en zout en erbij, blijven roeren. Je kunt er evt ook wat knoflook bij doen.
Courgette grof raspen en uitknijpen. Erbij: geraspte wortel, verse munt, peterselie, dille, bosui, knoflook, zout, peper, wat ei en bloem. Je krijgt dan een soort gevuld pannekoekbeslag. Hiervan "3 in de pan" bakken in wat olie. Eventueel dikke yoghurt (Turkse, Griekse of Bulgaarse) met knoflook, verse munt en wat zout erbij geven. Wil je een wat dunnere saus, dan een beetje water erdoor roeren.
Ei in de pan breken in roomboter, zout, tijm en chilivlokken (grove rode peper, in Turkse winkel onder de naam "pul biber") erover en bakken.
En natuurlijk omelet met toevoegingen die je lekker vindt. Bv eerst champignons in schijfjes bakken (evt wat kerriepoeder toevoegen), geklutst ei erbij, kaas erbovenop, met deksel erop zacht bakken.
Of Turks roerei ("menemen"): 1 fijn gesneden ui en 1 fijn gesneden groene paprika (liefst puntpaprika) zacht smoren in olijfolie, 2 tomaten ontveld en in kleine stukjes erbij, peper, zout en tijm erbij en zachtjes verder smoren totdat alles gaar is. 2 eieren loskloppen met peper en zout en erbij, blijven roeren. Je kunt er evt ook wat knoflook bij doen.
Courgette grof raspen en uitknijpen. Erbij: geraspte wortel, verse munt, peterselie, dille, bosui, knoflook, zout, peper, wat ei en bloem. Je krijgt dan een soort gevuld pannekoekbeslag. Hiervan "3 in de pan" bakken in wat olie. Eventueel dikke yoghurt (Turkse, Griekse of Bulgaarse) met knoflook, verse munt en wat zout erbij geven. Wil je een wat dunnere saus, dan een beetje water erdoor roeren.
Ei in de pan breken in roomboter, zout, tijm en chilivlokken (grove rode peper, in Turkse winkel onder de naam "pul biber") erover en bakken.
En natuurlijk omelet met toevoegingen die je lekker vindt. Bv eerst champignons in schijfjes bakken (evt wat kerriepoeder toevoegen), geklutst ei erbij, kaas erbovenop, met deksel erop zacht bakken.