Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
donderdag 25 augustus 2011 om 17:56
quote:mup1986 schreef op 25 augustus 2011 @ 17:45:
@Catootje
Wat vind je nog van Tijn of Thijm? Nick/Mick of Jorn? Ties?Mart vind ik ook erg leuk.
Van jouw namen:
Hugo: ouderwets
Luuk: te populair
Siem: leuk, vrolijk, lief en stoer. Ik zou deze kiezen uit dit rijtje
Helaas Tijn en Thijmen en Nick zijn beide al in gebruik bij kleine neefjes. Dat is dan weer het nadeel van een erg grote familie!
Teun vinden we wel leuk, maar hoor ik in mijn omgeving ook erg vaak.
Ik denk dat ik toch Siem er maar door probeer te krijgen!
Een beetje spoed is toch wel geboden, en ik zal zelf wel opgelucht zijn als de naam er eindelijk is.
@Catootje
Wat vind je nog van Tijn of Thijm? Nick/Mick of Jorn? Ties?Mart vind ik ook erg leuk.
Van jouw namen:
Hugo: ouderwets
Luuk: te populair
Siem: leuk, vrolijk, lief en stoer. Ik zou deze kiezen uit dit rijtje
Helaas Tijn en Thijmen en Nick zijn beide al in gebruik bij kleine neefjes. Dat is dan weer het nadeel van een erg grote familie!
Teun vinden we wel leuk, maar hoor ik in mijn omgeving ook erg vaak.
Ik denk dat ik toch Siem er maar door probeer te krijgen!
Een beetje spoed is toch wel geboden, en ik zal zelf wel opgelucht zijn als de naam er eindelijk is.
donderdag 25 augustus 2011 om 18:23
@Cattootje, ik vind Hugo wel een leuke naam... Ik ken een mannetje van 2 dat Hugo heet en dan ineens is het wel een stoere, lieve naam.
Ik ben zelf ook wel van de Nederlandse namen. Inderdaad Luuk (Lucas), Daan, Koen, Jop, Giel (it's growing on me), Jens, Thijs, Ties. Probleem bij mij is dat ik bij iedere naam wel een associatie heb...
Siem vind ik leuk voor een kind tot een jaar of 10... Ik ben benieuwd of dit nog steeds zo passend is als Siem 18 of 36 is zeg maar...
Ik ben zelf ook wel van de Nederlandse namen. Inderdaad Luuk (Lucas), Daan, Koen, Jop, Giel (it's growing on me), Jens, Thijs, Ties. Probleem bij mij is dat ik bij iedere naam wel een associatie heb...
Siem vind ik leuk voor een kind tot een jaar of 10... Ik ben benieuwd of dit nog steeds zo passend is als Siem 18 of 36 is zeg maar...
donderdag 25 augustus 2011 om 19:17
quote:gsleutel schreef op 25 augustus 2011 @ 18:23:
@Cattootje, ik vind Hugo wel een leuke naam... Ik ken een mannetje van 2 dat Hugo heet en dan ineens is het wel een stoere, lieve naam.
Gsleutel, alle namen die je hier vernoemd hebben inmiddels hier al meerdere malen de revu gepasseerd.
Ties, Daan en Giel stonden ook bij mijn favorieten maar helaas door manlief stuk voor stuk direct afgewezen. Ik heb Ties gisteren nogmaals geopperd maar helaas!
Ik zelf vind Hugo ook niet zo kakkerig, en past goed bij onze namen en de achternaam, ik moet wel toegeven dat hij tegenover de andere wat 'netter" is.
Hebben jullie toevallig nog een manier om manlief te overtuigen dat het wel een leuke naam is??
Gsleutel, alle namen die je hier vernoemd hebben inmiddels hier al meerdere malen de revu gepasseerd.
Ties, Daan en Giel stonden ook bij mijn favorieten maar helaas door manlief stuk voor stuk direct afgewezen. Ik heb Ties gisteren nogmaals geopperd maar helaas!
Ik zelf vind Hugo ook niet zo kakkerig, en past goed bij onze namen en de achternaam, ik moet wel toegeven dat hij tegenover de andere wat 'netter" is.
Hebben jullie toevallig nog een manier om manlief te overtuigen dat het wel een leuke naam is??
donderdag 25 augustus 2011 om 19:56

donderdag 25 augustus 2011 om 20:06
Hugo kan je in alle talen uitspreken, je schrijft het makkelijk (je hoeft het nooit te spellen), het is kort. Het kan voor een kindje maar ook voor een volwassen man. Je hoort het vaker maar niet zo vaak dat je er 2 in 1 klas hebt.
In plaats van Siem vind ik Simon of Siemen ook wel leuk. Kan je voor een kind nog afkorten en voor een man kan je dan de langere variant gebruiken.
In plaats van Siem vind ik Simon of Siemen ook wel leuk. Kan je voor een kind nog afkorten en voor een man kan je dan de langere variant gebruiken.
donderdag 25 augustus 2011 om 21:04

vrijdag 26 augustus 2011 om 09:32
quote:cattootje schreef op 25 augustus 2011 @ 16:08:
We hebben een top 3, maar kunnen maar geen beslissing nemen.
- Hugo (mijn favoriet, maar mijn man vindt dit te sjiek)
- Luuk (favoriet van man, maar heeft dezelfde initialen als mijn man, en naar mijn idee te populair)
- Siem (compromis van ons beide maar of het nu de naam is?)
Dit lijstje wordt nog aangevuld met Tim en Bart, eigenlijk afgevallen, maar komen ook steeds weer terug.
Wat is jullie favoriet? Wij zoeken een simpele stoere jongensnaam, die goed past bij een lange wat nettere achternaam.
Vind Hugo het leukste! Stoer en lief! En zeker niet te sjiek hoor!
Wat vind je verder nog van:
Joep
Timme
Vygo / Viggo
Luco
Jack
Julius
Sepp
- Luuk (favoriet van man, maar heeft dezelfde initialen als mijn man, en naar mijn idee te populair)
Dit lijstje wordt nog aangevuld met Tim en Bart, eigenlijk afgevallen, maar komen ook steeds weer terug.
Wat is jullie favoriet? Wij zoeken een simpele stoere jongensnaam, die goed past bij een lange wat nettere achternaam.
Vind Hugo het leukste! Stoer en lief! En zeker niet te sjiek hoor!
Wat vind je verder nog van:
Joep
Timme
Vygo / Viggo
Luco
Jack
Julius
Sepp
vrijdag 26 augustus 2011 om 10:39
quote:cattootje schreef op 25 augustus 2011 @ 16:08:
Hoi dames,
Het begint nu toch wel erg kort dag te worden voordat onze zoon geboren wordt. Nog maximaal 4 weken, en als mijn bloeddruk weer wat omhoog gaat misschien nog maar 1!
En wij zijn nog steeds niet uit de naam voor onze zoon!
Ik weet dat we echt zelf een beslissing moeten nemen, maar een paar meningen zouden prettig zijn. Helaas is dit nu net iets dat ik niet even met vriendinnen of ouders kan bespreken!
Spannend!
Ik zou voor Hugo gaan. Vind het niet een te chique naam hoor, erg mooi wel!
Luuk ook leuk, maar hoor je wel veel vaker dan Hugo.
Het compromis tussen Hugo en Luuk: Huug of Huub (vind ik persoonlijk niet zo, maar wie weet vind jij het wel leuk).
Siem, een vriendin van me heeft net een Siem gekregen. Ik moest er even aan wennen, maar vind het nu wel erg leuk.
Mijn top 3 n.a.v. de namen die jij hebt gegeven:
1. Hugo
2. Siem en Luuk (allebei even leuk dus)
3. Bart
Tim vind ik he-le-maal niets.
Hoi dames,
Het begint nu toch wel erg kort dag te worden voordat onze zoon geboren wordt. Nog maximaal 4 weken, en als mijn bloeddruk weer wat omhoog gaat misschien nog maar 1!
En wij zijn nog steeds niet uit de naam voor onze zoon!
Ik weet dat we echt zelf een beslissing moeten nemen, maar een paar meningen zouden prettig zijn. Helaas is dit nu net iets dat ik niet even met vriendinnen of ouders kan bespreken!
Spannend!
Ik zou voor Hugo gaan. Vind het niet een te chique naam hoor, erg mooi wel!
Luuk ook leuk, maar hoor je wel veel vaker dan Hugo.
Het compromis tussen Hugo en Luuk: Huug of Huub (vind ik persoonlijk niet zo, maar wie weet vind jij het wel leuk).
Siem, een vriendin van me heeft net een Siem gekregen. Ik moest er even aan wennen, maar vind het nu wel erg leuk.
Mijn top 3 n.a.v. de namen die jij hebt gegeven:
1. Hugo
2. Siem en Luuk (allebei even leuk dus)
3. Bart
Tim vind ik he-le-maal niets.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
vrijdag 26 augustus 2011 om 10:45
Dag dames,
een tijdje terug vroeg ik jullie om hulp voor een leuke jongensnaam!
Ik had toen nog 5 weken tot de uitgerekende datum, uiteindelijk is hij geboren met 41 weken en 3 dagen. Dus we hadden nog wat extra tijd...
Maar uiteindelijk is op 18 augustus onze zoon Kian geboren!
Iedereen hartelijk dank voor het meedenken toen, wij gaan nu lekker genieten!
een tijdje terug vroeg ik jullie om hulp voor een leuke jongensnaam!
Ik had toen nog 5 weken tot de uitgerekende datum, uiteindelijk is hij geboren met 41 weken en 3 dagen. Dus we hadden nog wat extra tijd...

Maar uiteindelijk is op 18 augustus onze zoon Kian geboren!
Iedereen hartelijk dank voor het meedenken toen, wij gaan nu lekker genieten!

vrijdag 26 augustus 2011 om 19:19
Hugo is echt heel erg leuk! We hebben nog geen dag spijt gehad dat we deze naam gekozen hebben.
Stoer, kort, duidelijk, nooit problemen met de spelling, in heel veel talen uit te spreken, bekend bij jong en oud maar niet zo bekend dat er 3 in een klas zitten. Doen!
Enige minpuntje is dat heel veel mensen meteen Hugo de Grote zeggen en onze peuter is nogal petit uitgevallen....
Stoer, kort, duidelijk, nooit problemen met de spelling, in heel veel talen uit te spreken, bekend bij jong en oud maar niet zo bekend dat er 3 in een klas zitten. Doen!
Enige minpuntje is dat heel veel mensen meteen Hugo de Grote zeggen en onze peuter is nogal petit uitgevallen....

vrijdag 26 augustus 2011 om 21:03