Pasta machine AH - is het wat?

26-08-2011 14:08 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg om de pasta machine van AH te kopen. Het ding kost volgens mij rond de 15 euro. Heeft iemand ervaring ermee? Is de kwaliteit ok? Of moet je toch een duurdere hebben?
Ik heb een goedkope pastamachine en die doet het prima. Zo'n ding hoeft niet veel te kosten; duur of goedkoop zelf pasta maken blijft een gedoe.
Ik heb er een van ikea, die doet het ook prima en was volgens mij ook niet zo duur. Heb hem al jaren. Ht gaat om uitrollen, op verschillende standen van dik naar dun en snijden, meestal maatje tagliatelle en maatje spagetti. Duurdere machines kunnen soms ook andere snijvormen aan.

Denk er wel om dat de dikte van het deeg van belang is, als je het te zacht maakt, met bv teveel ei, dan is het niet snijden (plakt t steeds weer aan elkaar) en als je het te droog maakt komen er bij uitrollen barstjes in. Dat ligt dus aan het deeg, en niet aan de machine.
Ik zou je die van de AH niet aanraden, ik heb hem aan mijn moeder kado gegeven en vond het een onding. Al na 2x gebruik was hij al een beetje gammel. Ik zelf heb een redelijk goede (was 60 euro) en die doet het echt super! De dikte kan je heel goed stellen en hij rolt heel makkelijk in tegenstelling tot die van de AH. Niet doen dus :-)
Mmm gemengde reacties....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven