Nacht op schiphol
zaterdag 27 augustus 2011 om 10:05
In het kort:
In januari ga ik een week naar de Dominicaanse Republiek (Samana) om eens echt te ontspannen. Ik ben namelijk al zeker 3 jaar niet meer op vakantie geweest. Ik heb er ook al heel erg veel zin in, maar heb een probleempje...
Ik moet voor vertrek al om 8 uur op schiphol zijn. Dit is een zondag, dus het lukt mij niet om vanaf het noorden op tijd op schiphol te zijn met de trein. Nou dacht ik er over om op de zaterdagavond voor het vertrek de laatste trein te nemen zodat ik om half 1 op schiphol ben. Ik vroeg me alleen af of je je wel een nacht kan bezighouden op schiphol, of is het gewoon niet zo verstandig om alleen te doen?
In januari ga ik een week naar de Dominicaanse Republiek (Samana) om eens echt te ontspannen. Ik ben namelijk al zeker 3 jaar niet meer op vakantie geweest. Ik heb er ook al heel erg veel zin in, maar heb een probleempje...
Ik moet voor vertrek al om 8 uur op schiphol zijn. Dit is een zondag, dus het lukt mij niet om vanaf het noorden op tijd op schiphol te zijn met de trein. Nou dacht ik er over om op de zaterdagavond voor het vertrek de laatste trein te nemen zodat ik om half 1 op schiphol ben. Ik vroeg me alleen af of je je wel een nacht kan bezighouden op schiphol, of is het gewoon niet zo verstandig om alleen te doen?
Semper ubi sub ubi
zaterdag 27 augustus 2011 om 10:47
Het is maar net wat je gewend bent, natuurlijk is een hotel in de buurt van schipol het meest comfortabel, maar ik heb ook pas geleden een nacht op schiphol doorgebracht, na een concert in de Arena, en geen treinen naar het oosten na afloop, en het is best te doen.
Boekje en ipod mee en ik vermaakte me wel.
Boekje en ipod mee en ik vermaakte me wel.
zaterdag 27 augustus 2011 om 10:47
Ik ben nogal een stresskipje als het aankomt op optijd komen voor vluchten en andere reisaangelegenheden, dus een hotel op Schiphol lijkt me rustiger voor mij dan eentje in Amsterdam. Zo weet ik tenminste zeker dat ik niet te laat ben.
Ik ben al eens eerder in de winter naar schiphol gegaan voor een reis en toen had ik gelukkig net de laatste trein voordat de dienstregeling werd stilgezet wegens sneeuwoverlast.
Ik ben al eens eerder in de winter naar schiphol gegaan voor een reis en toen had ik gelukkig net de laatste trein voordat de dienstregeling werd stilgezet wegens sneeuwoverlast.
Semper ubi sub ubi
zaterdag 27 augustus 2011 om 10:49
quote:jill92 schreef op 27 augustus 2011 @ 10:44:
Je kunt op vakantie veilingen vaak redelijk goedkoop een bon kopen voor hotel overnachtungen, zo had ik voor 25 euro voor twee.personen een overnachting geldug in alle flecher hotels. Misschien kun je zoiets proberen?
Zou ik niet doen. Meestal kun je die bonnen pas een x-aantal dagen van tevoren boeken. De kans is dan groot dat je er de gewenste nacht niet terecht kunt.
Verder zit er bij mijn weten geen Fletcher dicht bij Schiphol. Ze bouwen momenteel wel in Amsterdam, maar die is dan volgens mij nog niet klaar.
Je kunt op vakantie veilingen vaak redelijk goedkoop een bon kopen voor hotel overnachtungen, zo had ik voor 25 euro voor twee.personen een overnachting geldug in alle flecher hotels. Misschien kun je zoiets proberen?
Zou ik niet doen. Meestal kun je die bonnen pas een x-aantal dagen van tevoren boeken. De kans is dan groot dat je er de gewenste nacht niet terecht kunt.
Verder zit er bij mijn weten geen Fletcher dicht bij Schiphol. Ze bouwen momenteel wel in Amsterdam, maar die is dan volgens mij nog niet klaar.
zaterdag 27 augustus 2011 om 10:57
quote:moirijke schreef op 27 augustus 2011 @ 10:31:
[...]
Vriendinnetje van mij had dat gevonden toen ze eigenlijk bij mij zou logeren, maar ik toen toch niet thuis was. Geen idee dus waar en wat, maar volgens haar bestond het.
En volgens haar bestaat Sinterklaas ook?
Ben wel heel benieuwd waar dat dan zou zijn. Wil je het haar eens vragen?
[...]
Vriendinnetje van mij had dat gevonden toen ze eigenlijk bij mij zou logeren, maar ik toen toch niet thuis was. Geen idee dus waar en wat, maar volgens haar bestond het.
En volgens haar bestaat Sinterklaas ook?
Ben wel heel benieuwd waar dat dan zou zijn. Wil je het haar eens vragen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 27 augustus 2011 om 10:58
ik heb in april overnacht in het 'Yotel' op schiphol. De goedkoopste overnachting in de buurt en je zit meteen op Schiphol zelf. Heel bizar, de ingang zit na de paspoortcontrole, je moet je instapkaart laten zien om er te kunnen komen. 's morgens moet je eerst terug en daarna opnieuw door de paspoortcontrole om naar je eigen gate te gaan. Maar heel praktisch en je weet zeker dat je op tijd bent voor je vliegtuig. Google maar op Yotel, of ga naar hotels.nl en zoek daar op yotel.
zaterdag 27 augustus 2011 om 11:00
quote:Idreamofgenie schreef op 27 augustus 2011 @ 10:53:
Maar dat hoeft niet hoor, ik denk dat ik gewoon een hotel boek, zo heb ik toch een dagje extra vakantie Precies, gewoon lekker genieten van de voorpret, goed slapen en uitgerust en op tijd op Schiphol aankomen.
Maar dat hoeft niet hoor, ik denk dat ik gewoon een hotel boek, zo heb ik toch een dagje extra vakantie Precies, gewoon lekker genieten van de voorpret, goed slapen en uitgerust en op tijd op Schiphol aankomen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 27 augustus 2011 om 11:27
en als je nu de dag van te voren naar je moeder reist en van daaruit naar schiphol gaat? Als ze je toch wil brengen, kun je daar toch ook gaan slapen. Bespaart haar reistijd, je kunt lekker slapen en onderweg naar schiphol nog lekker kletsen onderweg. Plus dat het je de kosten voor een overnachting bespaart (kun je dan weer iets leuks voor je moeder van kopen als dank dat ze je heeft gebracht)
Lijkt mij de kortste klap.
Lijkt mij de kortste klap.
zaterdag 27 augustus 2011 om 11:58
zaterdag 27 augustus 2011 om 12:07
zaterdag 27 augustus 2011 om 12:43
http://www.yotel.com/en/Hotels/Amsterda ... iphol.aspx
Dit hotel zit op schiphol zelf en daar kun je ook een paar uurtjes slapen. Terminal D
Dit hotel zit op schiphol zelf en daar kun je ook een paar uurtjes slapen. Terminal D
zaterdag 27 augustus 2011 om 15:53
Ben ik nou de enige die dit het toppunt van zuunigheid vindt? Je boekt een reis naar de Dominicaanse Republiek wat ongetwijfeld wel iets gekost zal hebben, maar je bent te vrekkig/gierig om één nachtje in een hotel in de buurt van Schiphol te betalen?! Had je serieus overwogen om voor die paar tientjes op de grond op Schiphol te overnachten???
zaterdag 27 augustus 2011 om 15:57
quote:hkgirl schreef op 27 augustus 2011 @ 15:53:
Ben ik nou de enige die dit het toppunt van zuunigheid vindt? Je boekt een reis naar de Dominicaanse Republiek wat ongetwijfeld wel iets gekost zal hebben, maar je bent te vrekkig/gierig om één nachtje in een hotel in de buurt van Schiphol te betalen?! Had je serieus overwogen om voor die paar tientjes op de grond op Schiphol te overnachten???Huh??? Waar heb jij het nou over? Hetgaat al bijna vanaf het begin over een hotelkamer en niemand die daar negatief tegenover staat....
Ben ik nou de enige die dit het toppunt van zuunigheid vindt? Je boekt een reis naar de Dominicaanse Republiek wat ongetwijfeld wel iets gekost zal hebben, maar je bent te vrekkig/gierig om één nachtje in een hotel in de buurt van Schiphol te betalen?! Had je serieus overwogen om voor die paar tientjes op de grond op Schiphol te overnachten???Huh??? Waar heb jij het nou over? Hetgaat al bijna vanaf het begin over een hotelkamer en niemand die daar negatief tegenover staat....
zaterdag 27 augustus 2011 om 15:57
quote:hkgirl schreef op 27 augustus 2011 @ 15:53:
Ben ik nou de enige die dit het toppunt van zuunigheid vindt?! Had je serieus overwogen om voor die paar tientjes op de grond op Schiphol te overnachten???
Een beetje hotel kost snel 100 euro...als je laat aankomt op schiphol(laatste trein,zeg rond middernacht) en je vliegt rond 5 uur is het best te doen hoor.
Boekje/laptop mee.
Ze hebben daar gewoon stoeltjes en banken,denk niet dat to op de grond wilde gaan slapen
Ben ik nou de enige die dit het toppunt van zuunigheid vindt?! Had je serieus overwogen om voor die paar tientjes op de grond op Schiphol te overnachten???
Een beetje hotel kost snel 100 euro...als je laat aankomt op schiphol(laatste trein,zeg rond middernacht) en je vliegt rond 5 uur is het best te doen hoor.
Boekje/laptop mee.
Ze hebben daar gewoon stoeltjes en banken,denk niet dat to op de grond wilde gaan slapen