Behangen over latex

27-08-2011 19:27 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn aan het klussen , nu blijkt dat het beton door het behang heen schijnt, dus kregen als tip eerst verdunde latex op de muur en daarna behangen.

Mijn vraag is nu hoe lang moet de latex drogen voor we kunnen behangen?

Het gaat om glasvlies behang.
Een dag is zat, latex droogt snel. Het ligt een beetje aan je zuigendheid van je beton of het nog sneller overbehangen kan worden. Spat eens wat water op je muur en kijk of er lang een natte plek zichtbaar blijft. Als het droog is binnen een minuut of 5-10, dan kom je waarschijnlijk ook uit als je 's ochtends verft en 's middags gaat behangen

Je kunt ook ipv latex verdunde behanglijm nemen of voorstrijk, dat heft ook de zuigendheid van de muur op, waardoor behangen makkelijker zal zijn. Helpt alleen niet om alvast een dun laagje wit onder je behang te krijgen
Het is zo droog heb net de water test gedaan.....

Oké dus als ik het nu in de latex zet zou ik het morgen kunnen behangen.....zou fijn zijn want ben de troep die klussen met zich mee brengt behoorlijk zat eigenlijk.

Ik dacht nog "makkelijk behangen"...moet ik nog met latex aan de slag.
Je weet toch wel dat je over glasvlies of glasvezelbehang ook nog moet verven? ........ Of is het vliesbehang? Dat is namelijk weer wat anders.
Het ging er om dat na het plakken van het behang het beton er doorheen kwam dus na de latex laag moeten we behangen ( en hopen dat het niet meer doorschijnt).
Ja, maar dat is logisch als je glasvlies behang hebt, want bij glasvliesbehang is het de bedoeling dat je schildert nadat je behangen hebt. Dat behang is alleen bedoeld om de muur een structuur te geven en is idd doorschijnend, dat moet je daarna verven.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven