Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Volgens mij is hij inmiddels al super populair Catoo. Stond hij nog niet in de top 10 dan?
quote:Aruuba schreef op 27 augustus 2011 @ 20:34:

Volgens mij is hij inmiddels al super populair Catoo. Stond hij nog niet in de top 10 dan?Nee, volgens de svb over tweede kwartaal 2011 niet, zelfs niet in de top 20. Maar als jullie zo door gaan..... (wij gaan onze zoon ook Hugo noemen).
Sorry, ik kan er al niks meer aan veranderen... Wij zijn gewoon trendsetters
quote:kaetje schreef op 27 augustus 2011 @ 22:07:

Sorry, ik kan er al niks meer aan veranderen... Wij zijn gewoon trendsetters Met goede smaak
Wat leuk dat er veel mensen zijn die de naam Hugo net zo mooi vinden als ik!

Toen "mijn" Hugo ruim vier jaar geleden werd geboren, kreeg ik zeer gemengde reacties op zijn naam. Het was of een geweldige naam (duh!), of men vroeg zich af hoe wij onze zoon zo'n volwassen naam hadden kunnen geven. Tja, we gingen er niet van uit dat het menneke de rest van zijn leven een baby zou blijven.

Ik kan er niets anders van maken dan: Hugo is tof! Hugo is mooi! Hugo is gers! De afkorting is leuk! Er rijmt niets op! (oke, "pugo", ,maar dat is niets.)
Net even bij het SVB gekeken. Hugo is nog niet mega populair nee. 2010 334 keer gegeven. Leuke naam!

Toen ik hem voor het eerst bij een baby hoorde moest ik even wennen. Maar bij de inmiddels ondeugende peuterpuber misstaat het niet.
Zouden jullie daar een naam trouwens voor laten? Wat kan nog wel en wat niet? Ik bedoel zou top 30 nog wel kunnen bijvoorbeeld maar zou top 3 je voorkeur niet hebben? Of maakt het niets uit.
Ik zou daar een naam voor laten inderdaad. Ik werk op een (grote) school en heb dus sowieso veel associaties bij namen. Een populaire naam zoals Daan (erg leuk trouwens) daar zie ik zo 6 koppies bij. Voor ons een reden om een andere naam te kiezen. Een top 20 naam is voor ons geen optie, een top 30 naam zou eventueel wel kunnen. Ach ja, het belangrijkste is dat je een naam vindt die je allebei mooi vind, maar dat is best lastig.
Bij ons zijn daar ook een aantal namen, bij voorbaat, door afgevallen (Daan, Lucas). Mijn zus heeft een veel voorkomende jaren 80 naam en heeft het als vervelend ervaren om met twee of wel drie meisjes met dezelfde naam in de klas te zitten, en op ballet en muziekles etc. Ik probeer dat wel een beetje te voorkomen door een iets minder voorkomende naam te kiezen. Toevallig vind ik dit ook de allermooiste naam, dus dat komt goed uit.
Mag ik jullie even de volgende vraag voorleggen? Zwanger van de derde zijn we al lang uit de meisjesnaam. Nu vinden we 1 jongensnaam heel erg leuk. Maar hebben we onze tweede zoon deze naam als tweede naam meegegeven. Vinden jullie het kunnen om die naam dan toch als roepnaam van ons (vermoedelijk) derde zoontje te gaan gebruiken?
@ shyte

wat al niet kan maar ik zou het niet doen.

net of je voor de 3de geen inspiratie meer had of geen moeite wilde doen..zo is het natuurlijk niet maar die opmerkingen ga je wel krijgen denk ik.

En er zijn toch zat jongensnamen..wil best met je meedenken hoor
Er zijn idd een heleboel jongensnamen, maar we zijn echt heel erg specifiek in wat we mooi vinden.

Onze beide jongens hebben een naam met ergens in de naam de k (eigenlijk de C maar uitspraak is in beide gevallen K) en op de een of andere manier vind ik het mooi klinken en kijk ik dus ook (on)bewust naar jongensnamen met de K

Namen die ik momenteel wel mooi vind:

Kayo

Kalle

Sake

Namen met 2 lettergrepen hebben de voorkeur!
@shyte

iets als Kian, Kyle, Mike, Kris, Kick, Koen, Kevin, Kenan, Keano, Kjell dan?
@ shyte:

Wat vind je van Keije?
@sundream, Kenan vind ik wel leuk maar denk ik gelijk kenau achteraan. Rest vind ik niets (voor ons).

@nyc, Keije vind ik leuk! Bij de tweede hebben Stije overwogen. Komt dus op de lijst.

Had net verbindingsproblemen maar wilde er nog bij zetten dat we namen met 2 lettergrepen mooier vinden dan 1 of 3 (of meer).
Of Kobe?
Kalle, Keanu, Saul, Niké?

Kenan vind ik ook wel leuk klinken... nog nooit van gehoord.
Wat vindt je van Kieran Shyte? Of Kio?
wat namen voor Shyte

Duco

Romke

Eskil

Feike

Lauke

Aico

Anco

Jarco

Maiko

Loic
NYC, Kobe, leuk, niet voor ons

Catoo, Kalle staat in osn rijtje, vind ik leuk!

Keanu, nee, te gemaakt

Saul, niets voor ons

Niké, vind ik erg leuk.. voor een meisje (ik ken iemand die Niké heet, leuke meid!)

Hoihoi Aruba, alles goed met jullie?

Kieran, vind ik niet zo leuk..

Kio, niet passen bij blond haar.. (jongste is als enige blond)

Cejo,

Duco (super naam.. mijn eerst geborene heet zo..)

Rest vind ik niet zo, maar heeft me wel weer naar Auke en Alker gebracht. Vonden we lang geleden leuk..
Of Kick misschien? Of is dat té apart?

En Victor? Ook met een k-klank erin.
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 31-08-2011 08:22
Reden: iets toegevoegd
% gewijzigd
Shyte, wat vind je van

Krijn

Korneel / Corneel

Koos

Kobus / Cobus

Koene

Koendert

Kasper/Casper/Kaspar/Caspar
voor Shyte:

Coen

Jake

Duncan

Ike/Yke/Ieke

Cas

Okke

Kenneth

Chris

Koert

Kai

Kristof

Karsten
wij zijn er in ieder geval definitief uit. Het wordt James mocht het een jongen zijn!

bedankt voor het meedenken!
Leuk Floortje! Jullie hebben mooie namen gekozen vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven