Geld & Recht alle pijlers

De BespaarBlues!

27-08-2011 13:58 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zuinig aan doen. Want heb door mijn eigen stomme schuld een schuld opgelopen (relatie stuk, koophuis, voila) en die ben ik aan het wegwerken terwijl ik nog studeer en geen stufi krijg.

Kortom: geen vetpot. Maar lukt allemaal prima, niets te klagen. Ik leef niet van droog brood en de schuld slinkt iedere maand.

Maar vandaag heb ik de BespaarBlues! Ik had zomervakantie van de uni en ben niet weggeweest, heb me het leplazarus gewerkt om zo veel mogelijk uren te draaien. Nu is net weer salaris binnen en wat tikt dat lekker aan. Maar dat gaat allemaal naar het schuld-zwarte-gat. Dat mijn zwarte gat is, weet ik heus wel.

Maar ik heb een onbedwingbare geld-smijt drang. Ik wil me in nieuwe kleren hullen. Ik wil naar de kapper, uitgebreid. Ik wil de Hema leegkopen en bij V&D graaien. Ik wil op sale-, solden-, uitverkoopjacht! Ik wil luxe dingen kopen gewoon alleen maar voor de leuk, en een stapel tijdschriften en dan lunchen op een terras. Zónder prijzen te vergelijken.

Kortom; de bespaarblues. Wie heeft hem ook wel eens? En wat doe je er aan? (behalve dan mn pinpas voor mezelf verstoppen en een eind gaan hardlopen in het bos)
je kunt ook bij een vriendin in de kledingkas shoppen

gewoon kleding uitwisselen die je niet meer past of niet meer leuk vindt. Wie weet is het voor haar weer perfect.
Nou ik vind het knap hoor!

Oh wat bij mij nog wel is helpt, een middagje shoppen met moeders, die wil nog wel is mijn kleding betalen als extratje in krappe tijden :D
Haha atelier-madame; dat zou mijn eer écht te na zijn! No way dat ik mn moeder voor mij ga laten betalen.

Maar mijn bespaarblues is alweer grotendeels over. Het was gisteren denk ik even de combi van zaterdag met uitverkoop overal en net mn salarissen binnen. En dat lijkt zo veel geld wat er dan ineens binnen is. Maar grotendeels is dat allemaal nodig-voor-vaste-lasten-geld en helemaal geen over-de-balk-smijt-geld.

Ik werk in de horeca en soms is het ook wel erg raar om dat te doen als je zelf heel zuinig leeft. Mensen bestellen rustig een rondje snackjes voor een prijs waar ik een week eten van betaal. Kennelijk als ik het hele weekend tussen de met geld smijtende mensen sta, maakt dat iets los waardoor ik denk dat ik zelf ook met geld wil smijten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven