Amerika

25-08-2007 16:56 2877 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik vroeg me af hoeveel mensen hier in Amerika wonen. Naar aanleiding van iemand die iets vroeg over een auto huren leek het mij wel leuk om met elkaar te praten . De eerste stappen om juist naar Amerika te vertrekken. Ik heb het emigreren topic gezien. Maar is al zo lang.En ik heb me net een paar dagen geleden aangemeld.

Ik ben bijna elf jaar geleden naar Amerika vertrokken. Ik was van plan rond te trekken.Maar omdat ik ook iemand online had ontmoet wilde ik het houden op California. We hebben bijna een jaar online gepraat en gebeld met elkaar .En ook zo nu en dan een tape met gewone dagenlijkse dingen die we zo deden in ieder zijn land. (deze zijn nu erg leuk om terug te luisteren)

Hij zou er staan met een rode roos en red bull. En ja hoor daar stond hij . Voor het vliegtuig landde dacht ik nog even van "Wat als hij er niet staat" Maar om goed voor mezelf te zorgen had ik mijn hotel enz allemaal netjes geregelt ALS hij er niet zou zijn.

Maar hij was er wel,met zijn roos en red bull.... een heerlijke tijd heb ik gehad en na de vakantie vond ik het erg om weer naar huis te gaan . Niet alleen ik had het maar ook mijn nu man. Dus veel praten en binnen drie maanden was ik weer terug in Amerika.Ik ben er niet meer weg gegaan en heb alles in volle gang gezet om mijn verblijfsvergunning te krijgen. Dat is allemaal gelukt al was het zo nu en dan wel vervelend. Achteraf gezien was het me alles wel waard. long distance relaties zijn mogenlijk als je er beide uit komt van hoe wat en waar .........Zijn hier meer mensen die hun verhaal willen doen? En wat je leuk en minder leuk vind. Wat je belevenissen zijn etc.
Go-karts die hebben ze hier begin deze maand geopend hier down town in de oude mall. En wat betreft de regen is genoeg.

Vandaag eens kijken wat de dag weer brengt.

Nu eerst een koppie koffie.

Fijne dag allemaal.
de maandag zit er bijna op en zoals ik eerder schreef ben ik wezen karten met mij maatje uit Antioch en paar anderen. Kon meteen merken dat ik een tijd niet had gereden, ondanks de handschoenen had ik moeite met de grip op het stuur. Was dan ook erg verbaasd dat ik toch weer een persoonlijk record had gereden.

Voor de rest gaat het zijn gangetje en tijd voor een lekker wijntje.
Goedenmorgen allemaal,

Nou SFO je hebt toch maar persoonlijke records gereden.. En meteen weer een excuus om wat vaker te gaan.

Bloem nog even en je kan ook weer online.Ben benieuwt hoe het met jullie is.

Hier gaat het ook zijn gangetje. Gelukkig was het droog gisteren .Mijn ,man moest de ramen van zijn auto schoonkrabben. Gelukkig had ik mijn auto in de garage gezet .Scheelt enorm veel werk.Gisteren ook de garage wat uitgemest want het werdt een bende. Nu heb ik weer genoeg om weer eens een garage sale te gaan houden. Maar wel als het wat beter weer is .Dus heb netjes alles in dozen gedaan en erop gezet wat erin zit. Zodat ik geen verrassingen heb als ik de dozen openmaak.

Op voor een kop koffie en dan aan het werk.
Een hele goedendag mensen, dit geld ook voor jouw Bloem.

Mijn dag kon niet meer stuk vandaag, Murphy's Law deed aardig zijn best om de dag naar de verdommenis te helpen, gelukkig wisten wij het tij te keren.

Het is na een lekker dag gisteren hier weer verdomd fris en regenachtig, hoe is het bij jouw daarboven Kodak. Ik heb in iedergeval de openhaard maar eens aangestoken en maak er een gezellige boel van.
Snow snow snow. hadden we gisteren,en het was dus een puinhoop op de weg omdat mensen niet weten hoe te handelen in de sneeuw en natte wegen hier GRRR

Daar kan ik me zo kwaad om maken. Mensen die denken dat ze hun auto onder controle hebben en toch bij dit weer 70-75 kunnen rijden.

Tot overmaat van ramp hadden we een lunch die niet te pruimen was,maar wel een tent die nog op mijn lijstje stond. Nou die slaan we tegenwoordig maar over. dus nee ook voor mij niet bepaald een goede dag.Hopen op een betere dag vandaag .

Bloem we missen je .
Kodak, dan toch maar bij Starbucks stoppen voor een kop koffie. Ten minste ik zie dat jouw collega's landelijks iets warms halen. Heb vandaag ook weer een vroege start, spring voor zessen nog de auto in om wat van mijn dag te maken
Hoi Kodak en andere,

Ben na een 6uur lange tocht eindelijk in Lake tahoe terecht gekomen.

In de Bay Area tot aan Sacramento regende het pijpenstelen en vervolgens in de file. Eindelijk Sacramento uit richting de Sierra en de flinke sneeuwval kwam ons tegemoet. We waren nog niet eens een kwart de berg op of de Chain Control was daar en dat betekende voor deze meneer sneeuw ketting om.

Aangekomen kon ik mijn ogen niet geloven, kom hier nu al twee jaar maar dit is toppie. Rond om het huis van onze vrienden ligt zeker 6ft (180cm) sneeuw dus dat wordt morgen geniet op de ski piste.
Zo, net terug van een avondje bij een buurvrouw die de halve buurt had uitgenodigd. Dat was handig want zo leer je nog es wat mensen kennen. Er liep heel wat gevarieerd volk rond, Gautemala, Mexico, States, Duitsland, Canada, Bolivia. Die laatste kent de vrouw van een ex-klasgenoot van mij, die tevens een ex-collega van PP is. Wij wisten wel dat ze hier woonden, nu heb ik mijn nummer meegegeven aan die kennis, ik merk wel of ik er iets van hoor.

Al met al erg leuk om weer es onder de dames te zijn, voelt als een ouwe spijkerbroek zolangzamerhand, die avondjes met expatdames, alleen maar nieuwe mensen ontmoeten. Leuk.
Goed om te horen dat je aardig je draai vindt Nijn. En inderdaad het gaat snel via een feestje bij Expact mensen. Zo ik ga maar eens slapen, morgen om die skies.
Goedenmorgen,

SFO ja je boft met de sneeuw dat is zeker .Alhoewel het is een bende op de wegen .Gisteren was ten miles van hier tot aan de oregon border alles afgesloten op de I-5 door hevige sneeuwval.

Maar geniet van het skien. Ik ben best een beetje jaloers. haha

Nijn het is fijn als je je buurt leert kennen. Toen ik naar deze stad verhuisde heb ik me meteen opgegeven voor menig activiteiten zodat ik mensen leerde kennen. Dat helpt altijd enorm om in te burgeren.

Vandaag zou het hier droog blijven en dat hopen we dan ook maar (stilte voor de storm van zaterdag op zondag) .Ik wil het vandaag wel wat rustiger hebben. Zodat we allemaal weer wat bij kunnen tanken.

Bloem heb je al internet? We beginnen je nu toch wel te missen.

Fijne dag allemaal.
Absoluut Kodak. Als je wat meer context hebt met waar je woont, voel je je ook meer thuis. Zo ben ik gisteren bij een hulporganisatie wezen praten, om wat vrijwilligerswerk voor ze te doen. In Caracas werkte ik voor dezelfde organisatie. Verder was ik naar een vergadering op school, over de financieen. Al die dingen bij elkaar vormen een nieuw netwerk, waardoor ik meer en meer het gevoel krijg dat ik hier nu echt woon en niet meer alleen op bezoek ben.

Sneeuw SFO? Cool! :-)
Het is hier inderdaad verdomd wit nu het echt licht wordt. Vorig jaar lag er een laagje sneeuw maar dit is fantastisch. Het sneeuwt hier nog zacht maar constant en heb vernomen dat het nog flink waait boven op de berg dus we zullen zien.

Bloem hoe is het met je internet aansluiting?
He, ik weet mijn wachtwoord weer:)))

Sinds gisteren heb ik weer internet aansluiting maar ik heb nog niet veel kans om achter de pc te zitten. De verhuizing is goed verlopen nog niet helemaal op stee..Maar helaas waren we allemaal ziek, maar dat is ook bijna weer bijna verleden tijd.

Ik zie dat SFO aan het sneeuw genieten is, wij hebben ook veel koud weer gehad maar nu alleen maar regen..ik denk dat ik maar voor een paar weken bij Nijn op bezoek ga..

Kodak, bij jullie is het dus ook lekker koud, heb je inmiddels de keuken helemaal afgekregen? Volgens mij heb ik ook genoeg verzameld om van de zomer een sale te houden..

Nou wij weten dus ook hoe het is om in een huis te wonen met alleen maar elektrisch..de eerste bill kwam gisteren binnen..159 dollar voor tien dagen..In de zomermaanden zal het dus wel meevallen maar in de wintermaanden hou je hart maar vast..een leuk huis maar zeker niet om te kopen..Volgend jaar dus weer moven..

OK, ik ga nog even weer bij mijn man op de bank zitten...tot laters
Goedenmorgen.

Hey die Bloem weer boven water. Leuk dat je er weer bent. En ook wat op orde. Moet zeggen dat ik een beetje schrok van je electriciteits bill. dat betaal ik zo ongeveer per maand . Mijn zomermaanden zijn die meer als die van jou met de airco hier aan.En mijn keuken is helemaal af mijn stainless steel appliances duurde wat langer om te leveren.Maar gelukkig helemaal klaar.

Nijn ja als je een beetje bezig blijft in je community dan kom je vele mensen tegen. En leer je vele mensen kennen.

SFO heerlijk in de snow. Heb je lekker kunnen skien? Hier hadden ze avelanche dangers. Omdat er zoveel gevallen was.

Zo jongens ik moet gaan werken.

Allemaal een fijne dag
Vanuit deze kant ook een goedenmorgen,

Bloem goed om weer wat van je te horen. Ik hoop voor jouw dat je energie rekening niet te hoog blijft uitkomen. Ik zit inderdaad in de sneeuw en heb het prima naar mijn zin. Er ligt behoorlijk veel nieuw sneeuw en dat is wel lekker als je een keer onder uit gaat. Vandaag nog een dagje skien en morgen weer op tijd naar huis.

Nijn is aardig aan het netwerken te horen en dat is volgens mij de enige manier om in te burgeren in een andere omgeving. Ben blij dat je jouw draai kunt vinden.
Hallo allemaal.

Vanmorgen weer erg vroeg,maar moet ook vroeg beginnen dit weekend. Volgend weekend hoop ik een weekendje vrij te hebben.

Super bowl vandaag en er zullen wel vele met een slok op achter het stuur kruipen.

SFO gaat vandaag weer naar huis. Hoop dat jullie een fijn weekend hebben gehad.

Bloem die ook nog orde op zaken aan het stellen is in haar nieuwe huis.Hoop dat je ook een down tijd hebt gehad voor jezelf.

En Nijn wat heb jij dit weekend gedaan?
Kodak inderdaad wij doen inderdaad een poging* om hier straks weg te komen.

Echter er sinds gisteren zoveel sneeuw gevallen en het is nog eens niet afgelopen. Gisteren rond het middag uur gestopt met skien, er was te veel wind incombinatie met sneeuw wat uit de lucht kwam vallen. Dus na de lunch bij het verblijf het deck schoon gemaakt althans? Gisteren 4-5ft weg geschept echter we kwam vanmorgen beneden en er lag weer 2ft. Vannacht hebben de snowblowers onze oprit schoon geblazen dus het bleef bij het uitgraven van de auto.

*Highway I-80 is over de summit gesloten en er is geen alternatieve route dus nu is het afwachten of we vandaag nog naar huis kunnen.

Update 14.00uur pacific time

Negen uur vanmorgen was de Highway open en waren wij van plan weg te rijden. Echter de straat waar aan het huis ligt is niet schoongeveegd. Terwijl 4-wheel drives met moeite door de straat reden dachten wij na al die gevallen ook een poging te wagen. Helaas onze rechter achterband vloog van de velg af en na de dummie erop te hebben gezet konden wij het bij de buren 50 meter verderop parkeren. De garages gaan hier optijd dicht voor de Super Bowl dus wij doen geen poging vandaag. We willen niet laat op de weg want dat wordt alleen maar een drama.
Nou ja post helemaal weg.

Goedenmorgen allemaal.

Gisteren was het vrij rustig alleen een paar DUI's en dat was niet echt veel meer dan een "normaal" weekend.

SFO wat een pech ,maar ja je doet er niet echt veel aan.

Heb gisteren even wat gezien van de zaak natalie Holloway en Joran van der sloot.

Wat een ellende allemaal.

Tijd voor bed .het is kwart over vier.

Fijne dag allemaal
Heb inderdaad de Holloway story via een topic hier bij het forum gehouden. Vinyl dit een aardig verslag ervan. Daarnaast Telegraaf die het tijdens de uitzending bij hield. Vanavond op 20/20 is het voor ons te zien, begint geloof ik om half tien dus voormij wordt dat Tivo-en.

Ik vond het niet zo erg om lekker met zijn tweetjes achter te blijven, we hebben de Superbowl gekeken ondergenot van een rood wijntje.

Zo het is tijd om naar de garage te gaan en de band op de velg te laten zetten.
Ik heb nog niet helemaal mijn draai gevonden, mijn pc ook nog niet. Mijn man heeft er een kaart ingekocht omdat hier geen aansluiting zit waar die staat.

Vervelend dat jullie ingesneeuwd waren SFO..maar zo te horen vonden jullie het niet erg. Gelukkig maar. Wij zijn gisteren wezen sleeen, het volgend weekend weer. Maar doe mij toch maar de zomer hoor..

Kodak, gelukkig heb je het niet al te druk gehad.

Ik volg een beetje de Holloway story..ik weet niet of het vanavond hier op tv komt. Eerlijk gezegd mag ik die Peter R de vries niet horen praten. Maar ik heb nu al zoveel over de uitzending gehoord dat ik toch wel benieuwd ben.

Jeetje hoe ver kun je gaan. Ik hoop dat mijn dochter nooit zo'n engerd tegen komt.
Hoi Bloem en anderen we zijn inmiddels weer thuis sinds de middag.

De achterband bleek toch een vervelende optater aan de zijkant te hebben gehad. In Tahoe Ciry hadden ze niet de band maar wel in Truckee waar we toch al naar toe moesten rijden om op de I-80 te komen. Van een band komt snel twee banden dus 240 dollar lichter. En dus op een schone I-80 zonder sneeuwkettingen naar huis.

Bloem het komt vanavond op 20/20. Het begint hier om half tien. Mijn vader zit nu naar de uitzending van de East Coast te kijken en hij baald al van de reclames.
Grappig SFO dat jij daar in de sneeuw zit en ik hier in de zon.

Vanmiddag hadden we ineens een uitslaande brand hier op een onbebouwd terrein achter ons huis. Het is een heel breed stuk (over de breedte van onze hele straat) van lawezeggen 100 meter lang tot aan de hoofdweg, en er groeit gras en er staan een paar bomen. God zij dank ik er vorige maand flink gemaaid, want het is droge tijd, dus die brand die wilde wel fikken. De vlammen sloegen zeker een meter boven onze muur uit.

Ik nog een beetje halfhartig staan blussen, de muur en de klimop (allemaal prachtige bloemen), maar dat werkte niet zo goed (kon in de haast de spuitmond niet vinden, anyway...). Dus toen maar snel de deuren en ramen dichtgedaan en Kleine Nijn, die een dagje thuis gebleven was van school, in de voorkamer gezet.

Maar omdat het alleen kort gras was (gras is een groot woord, het is grof onkruid), was het ook weer snel voorbij getrokken. Dus echt gevaarlijk werd het niet. Maar man wat een gore rook! Allemaal asvlokken door de lucht, en het huis meurde naar de rook, niet te kort. Toen ik de vlammen zo dichtbij zag en de warmte door de ramen voelde, vond ik het toch wel even spannend.

Zo, maken wij ook nog es wat mee.

Bloem, gefeliciteerd met je verhuizing. Is het nog veel werk?

Morgen ga ik weer werken, voor het eerst sinds maanden! Eindelijk alles op de rit, dus vandaar. Het er eigenlijk best wel zin in. :-)
He die Nijn, dus als ik het goed begrijp het je een poging gedaan om het brand meester te maken. Toch wel super dat je de handen uit de mauwen stak, zaten de mensen niet raar te kijken???

Gefelciteerd met je Job, betekend dit nu dat je elke keer over de berg moet rijden of kun je dit vanuit huis doen.

Ik ga maar eens naar 20/20 kijken die nu begint. Dan kan ik ook eens kijken wat Peter R nu op de buis heeft gebracht.
Goedenmorgen.

Gisteren eindelijk de zon en wat beter weer. heerlijk was het om even de zonnestralen te zien en geen regen.

OO Nijn heb je een baan bij de brandweer gekregen .(grapje) maar wel fijn dat mensen als jij nog de handen uit de mauwen steken.

Wat voor een job heb je. (als ik vragen mag)

SFO ja banden is meten een grote impact op je beurs. En ben blij dat de I-80 schoon was want zondag was dat wel anders las ik.

Van mij mag de winter nu wel klaar zijn en wat beter weer brengen. Ik ben wel toe aan een fikse wandeling in the mountains.

En ik moet nog een deur schilderen die ik graag wil afmaken als het niet regent of zo koud is .

Ik las ook dat peter misschien de programma's wilde afblazen omdat ze zoveel noten op hun gezang hebben. Tsja iedereen wil zijn graantje meepikken heb ik het idee.

Nou ja laat me eerst maar eens een kopje koffie nemen.

Fijne dag allemaal.
En Nijn, is de brandlucht inmiddels weer weggetrokken??

SFO, hoe vond je de uitzending gisteravond?

Kodak, ik ben ook klaar met de winter..van mij mag het voorjaar beginnen..

Nog even een huishoudelijke vraag..niet dat ik zo'n huishoudelijk type ben, maar in het oude huis zit een grote lelijke vlek in de vloerbedekking. Die hebben we zelf gemaakt, vraag me niet wat maar het wil er dus niet uit.

WAT is een goed middel????????????

Nijn, wat voor werk doe je??

Ik hoop na ons nederlands tripje ook weer te gaan werken..het mag nu wel weer eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven