Ongezond eetpatroon
zondag 28 augustus 2011 om 13:16
Hallo allemaal,
Nadat wij zijn gaan samenwonen ben ik enorm uitgedijd.
Mijn gewicht vloog naar 64 kg naar 83 kg in een jaar tijd.
(ik ben 1.69, zandloperfiguur, platte buik, flinke borsten en redelijke heupen)
De oorzaken: ongezond eten, onregelmatig eten, zelf koken, zelf boodschappen doen, snoepen, liters fris en fruitdrank.
Omdat we gingen trouwen ben ik drastisch gaan minderen.
Toen wij trouwden afgelopen mei, woog ik 67 kg.
Ik ben afgevallen door te minderen met van alles en nog wat.
(en -weer- gestart met roken, heel heel heel dom ja)
Ik heb veel complimenten gehad over het behaalde resultaat.
Inmiddels ben ik verder afgevallen naar 62 kg. Maar ik voel me nog hetzelfde als 82 kg. Laatst ging ik shoppen met mijn nicht en kwam ik toch aan met kleding van mat 40-44. Uiteindelijk ging ik naar huis met maat 36-38.
Maar nu komt het, ik leef extreem ongezond en het lijkt wel of ik het niet meer kan veranderen. Ik ontbijt nooit. Ik eet geen groente omdat ik ze niet lekker vind. Door onregelmatige werktijden sla ik wel eens een maaltijd over. Ik heb weinig eetlust op het moment waardoor ik bijna geen hele maaltijd meer kan eten. Mijn totale intake komt zowel qua porties als qua voedinsgwaarde niet eens in de buurt van de schrijf van vijf. Ik voelde me lusteloos dus heb bloed laten prikken. Godzijdank alles dik in orde.
Het eten zit ook niet meer zo in mijn systeem. Als ik wakker word denk ik niet aan ontbijt maar aan roken, plassen, douchen, aankleden en weg. Het is niet zo dat ik bang ben om te eten, maar in aller eerlijkheid ben ik wel bang om weer aan te komen.
Ik wil echt nooit meer in maat 42-44 komen.
Maar hoe krijg ik mijn eetlust weer terug? En ontwikkel ik een gezond eetpatroon zonder direct kilo's aan te komen?
Moet je voor zoiets naar een dieetiste.
'Dag mevrouw de dieetiste, ik ben ruim 20 kg afgevallen en heb nu een gezond gewicht, kunt u mij helpen? ' Beetje raar of niet?
Vananf morgen ga ik de nachtdienst in, daar kom ik vrijdag weer uit. Door geen eetlust en onregelmatig werken (op de nacht werken, op de dag slapen) eet ik slechts een maaltijd per dag.
Namelijk na het douchen als ik wakker wordt.
Graag tips en adviezen, want ik weet dat ik mijn lichaam kapot maak, maar weet niet meer hoe ik het anders moet doen.
DIt is er in de afgelopen twee jaar zo ingeslopen.....
Nadat wij zijn gaan samenwonen ben ik enorm uitgedijd.
Mijn gewicht vloog naar 64 kg naar 83 kg in een jaar tijd.
(ik ben 1.69, zandloperfiguur, platte buik, flinke borsten en redelijke heupen)
De oorzaken: ongezond eten, onregelmatig eten, zelf koken, zelf boodschappen doen, snoepen, liters fris en fruitdrank.
Omdat we gingen trouwen ben ik drastisch gaan minderen.
Toen wij trouwden afgelopen mei, woog ik 67 kg.
Ik ben afgevallen door te minderen met van alles en nog wat.
(en -weer- gestart met roken, heel heel heel dom ja)
Ik heb veel complimenten gehad over het behaalde resultaat.
Inmiddels ben ik verder afgevallen naar 62 kg. Maar ik voel me nog hetzelfde als 82 kg. Laatst ging ik shoppen met mijn nicht en kwam ik toch aan met kleding van mat 40-44. Uiteindelijk ging ik naar huis met maat 36-38.
Maar nu komt het, ik leef extreem ongezond en het lijkt wel of ik het niet meer kan veranderen. Ik ontbijt nooit. Ik eet geen groente omdat ik ze niet lekker vind. Door onregelmatige werktijden sla ik wel eens een maaltijd over. Ik heb weinig eetlust op het moment waardoor ik bijna geen hele maaltijd meer kan eten. Mijn totale intake komt zowel qua porties als qua voedinsgwaarde niet eens in de buurt van de schrijf van vijf. Ik voelde me lusteloos dus heb bloed laten prikken. Godzijdank alles dik in orde.
Het eten zit ook niet meer zo in mijn systeem. Als ik wakker word denk ik niet aan ontbijt maar aan roken, plassen, douchen, aankleden en weg. Het is niet zo dat ik bang ben om te eten, maar in aller eerlijkheid ben ik wel bang om weer aan te komen.
Ik wil echt nooit meer in maat 42-44 komen.
Maar hoe krijg ik mijn eetlust weer terug? En ontwikkel ik een gezond eetpatroon zonder direct kilo's aan te komen?
Moet je voor zoiets naar een dieetiste.
'Dag mevrouw de dieetiste, ik ben ruim 20 kg afgevallen en heb nu een gezond gewicht, kunt u mij helpen? ' Beetje raar of niet?
Vananf morgen ga ik de nachtdienst in, daar kom ik vrijdag weer uit. Door geen eetlust en onregelmatig werken (op de nacht werken, op de dag slapen) eet ik slechts een maaltijd per dag.
Namelijk na het douchen als ik wakker wordt.
Graag tips en adviezen, want ik weet dat ik mijn lichaam kapot maak, maar weet niet meer hoe ik het anders moet doen.
DIt is er in de afgelopen twee jaar zo ingeslopen.....
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
maandag 29 augustus 2011 om 17:52
Geloof me het is echt niet raar om voor zoiets naar een dietist te gaan. Daar zijn ze voor. Ik ben vierdejaars student voeding en dietetiek, en ook zulke dingen behandelen we op school. Dus ik zou gewoon gaan als ik jou was. En verder staan er al heel goede tips genoemd. Begin met iets kleins, niet meteen alles willen. Probeer langzaam de maaltijden/tussendoortjes uit te breiden. En probeer ook aan te leren om groente te eten. Ik kan me niet voorstellen met zoveel verschillende groentes (en bereidingswijzen) dat je helemaal niets lust. En ook is bewezen dat wanneer je vaker dingen proeft je aan de smaak went. Dus go for it.