Moeder van ex en ex hebben problemen

30-08-2011 19:25 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je zou denken, naar aanleiding van de titel, waar bemoei ik me mee. Het is immers mijn ex, maar ik trek het me heel erg aan. Ik ben nog al een zorgzaam type en denk eerder aan een ander dan aan mezelf. Ik zou het probleem vertellen, want ik weet echt geen oplossing meer.

Mijn ex heet M. Zijn moeder is een paar maanden geleden uit haar huis gegaan om in een huurwoning te gaan wonen. Een flat. Er moest nog veel gebeuren in het nieuwe huis, zoals de vloer, het behang, nieuw keukenblad etc. Het is toen opeens snel gegaan dat ze uit haar oude huis moest en in haar nieuwe huis moest gaan wonen. Je snapt het al, het nieuwe huis was dus nog niet af.

Dus, ze zit nu bij haar zoon M in huis. Al sinds juni. Ze zou eerst 2 weken blijven, zodat het huis kon worden gedaan en dan zou ze er heen verhuizen. Wat zij dus doet, is alles elke keer uitstellen. Ze belt de behanger, of de mensen die de vloer moeten leggen, en zegt af (meestal een avond van te voren) en maakt geen nieuwe afspraken. Of de mensen staan al voor het nieuwe huis, en zij komt niet opdagen. Nu zijn de mensen die haar huis doen zo boos en het zo zat, dat ze een laatste kans krijgt. Maar, dan moet ze wel een aanbetaling doen. En dat durft zijn moeder niet, want ze is bang dat hij daarna niks meer van zich laat horen. Terwijl het gewoon een erkend bedrijf is.

Zo zit ze nu al sinds juni in zijn huis en haar zoon, mijn ex M, word dus helemaal gek van haar. Hij wil zijn huis terug, misschien daar samen wonen met zijn vriendin die hij nu heeft.

Het is nu ook zover dat zijn moeder het leven niet meer ziet zitten. Ze heeft gelukkig aan de bel getrokken bij de dokter en gaat daar donderdag naar toen om erover te praten. Maar ik ben bang dat ook dat geeft oplossing geeft.

Wie o wie heeft voor mij (en vooral voor hun) dé oplossing hiervoor? Want ik weet echt niet wat ik nog kan doen, behalve op haar inpraten.

Bedankt voor het lezen.
Het is toch je ex-schoonmoeder?
quote:suikerklontje87 schreef op 30 augustus 2011 @ 19:25:

Je zou denken, naar aanleiding van de titel, waar bemoei ik me mee. Het is immers mijn ex, maar ik trek het me heel erg aan. Ik ben nog al een zorgzaam type en denk eerder aan een ander dan aan mezelf. Ik zou het probleem vertellen, want ik weet echt geen oplossing meer.

Inderdaad, waar bemoei je je mee, het is je ex.

Dat je een zorgzaam type bent wat vooral aan een ander denkt, lijkt me volledig irrelevant...
eerst aan jezelf gaan denken in plaats van anderen, en je er niet mee bemoeien.
En wat is jouw 'belang' bij deze zaak?

In welk opzicht ben jij er bij betrokken? Heeft je ex om jouw advies gevraagd?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Je zou denken, naar aanleiding van de titel, waar bemoei ik me mee. Het is immers mijn ex, maar ik trek het me heel erg aan. Ik ben nog al een zorgzaam type en denk eerder aan een ander dan aan mezelf. Ik zou het probleem vertellen, want ik weet echt geen oplossing meer.Waarom moet JIJ een oplossing zoeken of hebben, als het iets is tussen je ex-vriend, jouw ex-schoonmoeder en de nieuwe vriendin van jouw ex?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
In plaats van te willen helpen, kun je beter blij zijn dat jij nu dat gezeur en moeilijk gedoe niet hoeft aan te horen. Dat is het voordeel van exen en ex-schoonmoeders. Die mag je het zelf uit laten zoeken.

En anders kan zijn nieuwe vriendin ook vast wel een helpende hand of ondersteuning bieden. Daar hebben ze jou vast niet bij nodig.
quote:himalaya schreef op 30 augustus 2011 @ 19:35:

En wat is jouw 'belang' bij deze zaak?

In welk opzicht ben jij er bij betrokken? Heeft je ex om jouw advies gevraagd?

Ja hij heeft mij gevraagd, een soort bemiddeling tussen hun.

Mijn belang hierbij is, dat mijn ex eindelijk gelukkig word.

Je zou denken, naar aanleiding van de titel, waar bemoei ik me mee.Precies!
quote:Madhe schreef op 30 augustus 2011 @ 19:40:

In plaats van te willen helpen, kun je beter blij zijn dat jij nu dat gezeur en moeilijk gedoe niet hoeft aan te horen. Dat is het voordeel van exen en ex-schoonmoeders. Die mag je het zelf uit laten zoeken.

En anders kan zijn nieuwe vriendin ook vast wel een helpende hand of ondersteuning bieden. Daar hebben ze jou vast niet bij nodig.Zijn nieuwe vriendin doet niks en loopt alleen maar te zeuren dat dat 'oude mens' zijn huis uit moet.
quote:suikerklontje87 schreef op 30 augustus 2011 @ 19:41:

[...]

Mijn belang hierbij is, dat mijn ex eindelijk gelukkig word.Waarom is dat jouw belang?
quote:Mariska76 schreef op 30 augustus 2011 @ 19:43:

[...]

Waarom is dat jouw belang?Omdat ik nog veel van hem hou en om hem geef. Het geeft mij rust als het goed met hem gaat.
quote:suikerklontje87 schreef op 30 augustus 2011 @ 19:41:

[...]

Mijn belang hierbij is, dat mijn ex eindelijk gelukkig word.

ach hou toch op. Dat moet hij toch echt zelf regelen. Je moet jezelf ook niet op de borst kloppen dat je een zorgzame type bent die eerst aan een ander denkt en dan aan zichzelf.

Dat klinkt sneu en of je nodig aan jezelf moet werken. Anderen helpen is dan alleen een excuus om niet met jezelf aan de slag te hoeven
quote:suikerklontje87 schreef op 30 augustus 2011 @ 19:42:

[...]

Zijn nieuwe vriendin doet niks en loopt alleen maar te zeuren dat dat 'oude mens' zijn huis uit moet.

Dan nog is het jouw zaak niet. Snap dat dan!

Het is je ex.

Mijn gok is dat hij jullie relatie heeft verbroken, klopt dat? Dan wilde hij je liefde en zorgzaamheid toen dus al niet. Waarom zou hij dat nu wel willen?
Neem jij je ex schoonmoeder in huis. Iedereen blij.
quote:suikerklontje87 schreef op 30 augustus 2011 @ 19:42:

[...]

Zijn nieuwe vriendin doet niks en loopt alleen maar te zeuren dat dat 'oude mens' zijn huis uit moet.

En terecht dat zij zeurt, het gaat haar namelijk wel aan.

Maar waar bemoei jij je mee?
quote:vlinder72 schreef op 30 augustus 2011 @ 19:46:

Neem jij je ex schoonmoeder in huis. Iedereen blij.
quote:liselore schreef op 30 augustus 2011 @ 19:45:

[...]

ach hou toch op. Dat moet hij toch echt zelf regelen. Je moet jezelf ook niet op de borst kloppen dat je een zorgzame type bent die eerst aan een ander denkt en dan aan zichzelf.

Dat klinkt sneu en of je nodig aan jezelf moet werken. Anderen helpen is dan alleen een excuus om niet met jezelf aan de slag te hoevenJe hebt gelijk, ik zit ook in therapie.
quote:suikerklontje87 schreef op 30 augustus 2011 @ 19:45:

[...]

Omdat ik nog veel van hem hou en om hem geef. Het geeft mij rust als het goed met hem gaat.

Misschien moet je een andere manier vinden om rust te creëren voor jezelf. Dat bemoeien van je kan nooit rustgevend zijn.

Begin eens met het loslaten van je ex, je zult zien dat dat al rust genoeg geeft. Dan hoef je je alleen maar met je eigen leven en eigen familie bezig te houden.
quote:Mariska76 schreef op 30 augustus 2011 @ 19:43:

[...]

Waarom is dat jouw belang?Ik gok dat ze hem terug wil. En aangezien zijn huidige vriendin zeurt dat dat ´oude mens´ de deur uit moet, komt zij zelf extra zorgzaam en geweldig over als het haar wel lukt om deze situatie op te lossen
Ik denk dat jij nog veel te veel verbonden bent aan je ex en zijn familie. Afstand nemen in deze situatie lijkt mij heel verstandig. Hij is niet voor niks je ex.
quote:suikerklontje87 schreef op 30 augustus 2011 @ 19:48:

[...]

Je hebt gelijk, ik zit ook in therapie.nou stoppen dus met je ex te willen redden dat moet hij zelf doen ga jij eerst jezelf maar redden.
Niet mee bemoeien.

hij is je ex en zij is je ex-schoonmoeder.

Wikipedia:

Ex kan verwijzen naar:

Ex (editor), een editor voor UNIX

In Latijn, ex betekent "weg van".

In relaties, een ex (relatie) is iemand met wie een relatie is verbroken

Een voorvoegsel ex (prefix)

Infiniti EX, model van Japans automerk Infiniti
Laat ze het lekker zelf oplossen.
quote:Madhe schreef op 30 augustus 2011 @ 19:45:

[...]

Dan nog is het jouw zaak niet. Snap dat dan!

Het is je ex.

Mijn gok is dat hij jullie relatie heeft verbroken, klopt dat? Dan wilde hij je liefde en zorgzaamheid toen dus al niet. Waarom zou hij dat nu wel willen?

Nee, ik heb het uitgemaakt. En als je weet waarom het is uit gegaan, dan verklaar je me helemaal voor gek dat ik dit doe.

Dus ik geef nu een schop onder me eigen kont en stop met bemoeien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven