Ben ik weer paranoia?

02-09-2011 07:59 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik maak mezelf gek met kwellende gedachten.. Heb even behoefte aan nuchter advies.. of miss zijn mn gedachten toch niet zo raar.

Tijd geleden liet vriend zn nieuwe tel zien. En daarop had ie n code die hij moest intoetsen. De volg. ochtend liet ie weer wat zien en had ie dus ondertussen zijn code veranderd. Dat vond ik vreemd.. heeft ie wat te verbergen? Verwacht ie dat ik in zn telefoon kijk? Gevraagd maar zegt dat t niets is.

Vd week lag ie naast me en was met zn tel bezig. Toen zag ik dat ie ook n code heeft voor whatsapp. Daar had ik nog nooooit van gehoord en zeg nou nou jij hebt je tel wel goed beveiligd hoor. Hij zegt dat ie daar een code op heeft voor als ie gejat wordt. Dan kunnen ze er niks mee. Maar serieus.. wat moet iemand die je tel jat met whatsapp? Hij heeft ook heus geen code op zn telefoonnummers of berichten staan.

En ik keek ook laatst (hij heeft nu vakantie) en zit soms ook echt laat nog online. Eergister is ie bijv. om 3 uur snachts nog online geweest en vannacht om 5 uur snachts..

Ik weet dus niet goed wat ik hiermee aan moet en of ik hier iets achter moet zoeken... Wil hem niet te veel met dit soort vragen lastig vallen want wil geen controlerende vriendin spelen. Hou het natuurlijk wel in de gaten want wil niet genept worden of iets dergelijks..
Ik maak me snel druk om dingen die ik meestal eerst bespreek met vriendinnen om te kijken of het rationeel is om zo te denken. Vandaar dat "weer" paranoia.

Ik heb nog nooit in zijn telefoon gekeken maar het was meer zeer frapant dat toen hij bij mij was die balltjes verbond. En de volgende ochtend nota bena een heel andere combi van die balletjes had.

Toen had ik meer gezegd van.. oke gister had je toch een heel andere combi? Toen ging hij daar niet echt op in maar vd week toen ik ook nog s zag dat hij een code op whatsapp heeft, had ik gelijk zoiets van: er is vast iets gaande daar. Waarom in godsnaam een wachtwoord op whatsapp?
Zoals uit dit topic ook al blijkt is het helemaal niet gek om een beveiliging op je telefoon te hebben. Wat wel gek is is dat je erop let wat de code is waarmee die beveiliging is opgeheven, en dat je je er druk om maakt als blijkt dat die aangepast is (om wat voor reden dan ook). Was je van plan om stiekem in z'n telefoon te kijken misschien?
Ik snap jou ook wel Snoepie, maar ik denk niet dat je je druk moet maken op basis hiervan.

Sommige mensen kijken dagelijks in de telefoon van hun vriend(in) en hebben al hun wachtwoorden, niet eens voor controle maar voor de nieuwsgierig of handigheid.

Bij mijn exvriendje zat ik ook weleens in zijn telefoon (met hem ernaast) om foto's o.i.d. te bekijken. Dat vond ik gewoon leuk.

Anderen vinden het vervelend als hun vriend(in) dat doet. Heeft meer te maken met de persoonlijkheid zelf als met ontrouw zijn denk ik. Ik word er zelfs nu altijd al een beetje zenuwachtig van als vriendinnen een keer door mijn foto's of smsjes bladeren uit nieuwsgierigheid (doe ik bij hun overigens ook wel eens). Maar zij hoeven eigenlijk niet te weten wat ik naar scharrels sms of wat ik bespreek met collega's, noem maar op.

Als ik nu weer een vriend zou krijgen zou ik het niet erg vinden als hij in mijn telefoon zat, maar ik kreeg laatst ook de kriebels toen een vaste scharrel in mijn telefoon naar de weersvoorspelling keek (hij had notabene hetzelfde toestel). Ik kwam hier achter omdat die voorspelling was opgeslagen en ik die niet van die stad (waar hij heen moest voor werk) had opgevraagd.

Ik denk dan, wat doe je in mijn toestel? Afblijven...
Ik heb ook de balletjes plus een wachtwoord. De reden? Anders bel ik snachts iemand per ongeluk wakker en kost het mij bel te goed dus dat heb ik liever niet.

Op mijn samsung staat dus op alles een code omdat ik anders snachts rare dingen doe als ik half slaap
*Hoi Nijntje, lekker gewerkt/geslapen? *
Je kan paranoia hebben of paranoide zijn. Het antwoord op je vraag is dus: nee, je bent hooguit een taalfout
hoi ster! Ja hoor, de konijntjes waren ook weer vrolijk aan het rondrennen En ook nog heerlijk geslapen, eindelijk. Nu nog maar 4 uur en vriend is er.

Plus waar blijft de beloofde zon, alleen maar witte lucht hier.

Dus TO, kan makkelijk als beveiliging zijn. Ik belde vriend namelijk 3 kwartier ofzo, en hij nam op en ging weer verder slapen dus een van de 2 heeft weer op gehangen.. Dus sinds dien een code voor toestel, en bellen/sms e.d.
Weer?

Hoezo wéér?
Off topic: paranoia kan men niet zijn, wel paranoïde.

Als vergelijking: je wel zeggen 'ik ben gek', maar niet 'ik ben gekheid'. Zoiets dan.....

En on topic: als een vrouw het gevoel heeft dat ze bedonderd wordt, dan is dat meestal ook zo. Je haren gaan dan in je nek overeind staan bvb., je intuïtie houdt je niet voor de gek. Maar als jij dit gevoel (jaloezie?) herkent van andere keren, terwijl er niets aan de hand was, dan neem ik aan dat het nu ook niets is.
Ja, je gedraagt je wel wat paranoïde.

Wel goed dat je dat bij anderen checkt voor je je vriend ermee lastig valt. Maar voor jezelf lijkt het me ook heel vervelend.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:molly74 schreef op 02 september 2011 @ 18:21:

En on topic: als een vrouw het gevoel heeft dat ze bedonderd wordt, dan is dat meestal ook zo. Je haren gaan dan in je nek overeind staan bvb., je intuïtie houdt je niet voor de gek. Maar als jij dit gevoel (jaloezie?) herkent van andere keren, terwijl er niets aan de hand was, dan neem ik aan dat het nu ook niets is.

Wat een kul lees ik hier.

En intuitie is iets waarvan helemaal niet bewezen is dat het bestaat, en wordt dikwijls verward met angst en wantrouwen.
quote:molly74 schreef op 02 september 2011 @ 18:21:

En on topic: als een vrouw het gevoel heeft dat ze bedonderd wordt, dan is dat meestal ook zo. Je haren gaan dan in je nek overeind staan bvb., je intuïtie houdt je niet voor de gek.Wat een lulkoek.
Als een vrouw te jaloers aan gelegd is en echt achter alles wat gaat denken zou bij TO dus elke man vreemd gaan.. Dan kan ze beter gezegd gewoon geen relatie aan kunnen gaan want dan schiet ze er ook niets mee op.

Jeetje kom op. Een wachtwoord is veranderd. Ja dus? Dan ben ik dus ook raar dat ik 2 wachtwoorden/lockdingen heb op mijn telefoon?!

Je kan wel een voorgevoel hebben maar dan moet er echt wel meer aan de hand zijn dan een simpele code op de telefoon.

Mag jij in zijn telefoon kijken? Wist hij snel dingen? Liegt hij waar hij is? Is hij ineens verdacht aan het doen? Zo ja dan kan je er wat achter zoeken, zo nee, lekker laten gaan dan TO
Plus nog iets, je weet dus dat hij hem veranderd heeft dus heeft hij ook nog eens weinig te verbergen anders liet hij het niet duidelijk aan je zien neem ik aan

Niet zo druk meer om maken meid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven