Nou ja zeg

02-09-2011 21:26 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom ik vanmiddag thuis, maak de post open en wat zie ik? Twee tickets voor een musical..... huh?

Nog een keer kijken... Ok niet voor mij bestemd, maar de postcodes leken een beetje (heel klein beetje) op elkaar....Slechtziende postbode dus.

Nu had ik dus een aantal opties. Kan ze verkopen op Marktplaats, ik kan zelf gaan, maar hou niet van musicals, dus zou ze weggeven of ik kan de geadresseerde googelen en ze terug geven.

Voor dat laatste gekozen, want ja ik zou daar ook heel erg blij mee zijn! Als dat mij overkwam, zou ik een gat in de lucht springen, want ja als je ticketservice belt dat je niet heb gehad, geloven ze je toch niet, want verstuurd is verstuurd.

Dus ik die mensen gegoogeld en de tickets gebracht. Wat denk je

? Krijg ik een lauwe dank je wel... Nog net niet waarom ik van te voren niet even heb gebeld dat ik eraan kwam zeg maar.....Sjonge

Nu baal ik dus.....had ik maar wel optie 1 gekozen.

Wilde het even delen....
quote:Gravinnetje schreef op 02 september 2011 @ 21:47:

Ghehehe, had die kaartjes maar gehouden en was er zelf maar heen gegaan. Dat had nog voor een leuke situatie kunnen zorgen. De rechtmatige eigenaren zouden namelijk nieuwe kaarten hebben gehad en de verzonden kaarten worden ongeldig gemaakt....... En dan sta je daar met je ongeldige kaarten. Als ze het vooraf controleren met de barcode word je weggebliept en anders zit je lekker op je plekkie en dan komen hen aan op zoek naar hun stoelen en dan worden jullie weggebonjourd.

Wie had het over karma? Nou gelukkig dan maar dat ik musicals haat he?
Fijn dat je er lol om hebt TO, heb je er toch nog wat aan

Maar hoe mensen kunnen handelen..mwah..het kan. Maar echt normaal is het niet.
Ik zou ook een beetje overdonderd zijn als er iemand aan mijn deur kwam en me de kaartjes overhandigde. Ik zou ook niet meer kunnen zeggen dan dank je wel....misschien dat ik naderhand als ik op mijn gemak thuis zat zou denken, van ach, ik had wel wat kunnen geven ofzo....

Niet iedereen is meteen impulsief met dat soort dingen. Bij mij vallen dat soort kwartjes wat later.

Wel vind ik het niet netjes van je dat het maar überhaupt in je hoofd opkwam om de kaartjes te verkopen of weg te geven. Stel je voor dat jij deze kaartjes of kaartjes voor iets anders besteld had en iemand anders verrijkt zich door middel van jouw verkeerd bezorgde kaartjes, dat zou jij ook aso vinden.

Ik vind het wel netjes dat je ze persoonlijk nog even gebracht hebt. Ikzelf zou niet aangebeld hebben, maar ze gewoon in de brievenbus gestopt hebben met een briefje erbij. Maar iedereen is anders en dat is het mooie aan deze wereld!
quote:Primabella schreef op 02 september 2011 @ 21:52:

Fijn dat je er lol om hebt TO, heb je er toch nog wat aan

Maar hoe mensen kunnen handelen..mwah..het kan. Maar echt normaal is het niet.Mwah....mij hoor je ook nergens zeggen dat dat normaal is....het kan
Lijkt mij vanzelfsprekend dat je ze naar de juiste persoon hebt gebracht. Niet bijzonder, eerder normaal.

Ik denk ook dat jij je verwachting bij moet stellen of niet alleen vanuit jezelf moet redeneren.
quote:lolove89 schreef op 02 september 2011 @ 21:47:

En ik vind dat jullie alles negatief willen draaien met psychologisch geanalyseer. De reacties zoals bijv Enn en vivalavie oke, maar de rest.. Blijf toch eens menselijk.

Waarvan akte.

En ik ben ontzettend menselijk. Maar heb ook geen hoge verwachtingen.

Misschien als TO eerst had gebeld en had uitgelegd dat ze de kaartjes kwam brengen, dan hadden ze niet zo overdonderd geweest en hadden ze misschien wel gedaan. Met zijn 2 !
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nog even voor de mensen die niet zo goed kunnen lezen ( net zoals de postbode).quote:babet24 schreef op 02 september 2011 @ 21:47:

[...]

Dat was meer een soort van sarcastisch bedoeld (om aan te tonen hoe mensen kunnen handelen in deze situatie), maar iedereen neemt dat nu heel erg serieus. Tuurlijk zou ik ze niet op MP zetten...

Ik ben ook niet verdrietig ofzo en me vrijdagavond is helemaal top, lig helemaal in een deuk hier om alle reacties....
quote:himalaya schreef op 02 september 2011 @ 21:59:

[...]

Waarvan akte.

En ik ben ontzettend menselijk. Maar heb ook geen hoge verwachtingen.

Misschien als TO eerst had gebeld en had uitgelegd dat ze de kaartjes kwam brengen, dan hadden ze niet zo overdonderd geweest en hadden ze misschien wel gedaan. Met zijn 2 !Helaas....ze hadden een geheim nummer. Anders had ik zeker even gebeld of ze ook thuis zouden zijn..
Dat zou ik nou helemaal niet gedaan hebben!! Ze hebben toch een brievenbus? Waarom zou je ze in hemelsnaam moeten bellen?
En nou ophoepelen
Oops fout topic!!!! Was voor hollan got talent
quote:kadanz schreef op 02 september 2011 @ 22:03:

Dat zou ik nou helemaal niet gedaan hebben!! Ze hebben toch een brievenbus? Waarom zou je ze in hemelsnaam moeten bellen?Ja dan hadden ze alvast mijn lintje kunnen klaarleggen...
't wordt nog best een gezellig topic zo

Ik vond jouw reactie al heel bijzonder, nina!
Zeg nou maar eerlijk TO: je ging voor de beloning . Liefst in baar geld of goederen, en als dat er onverhoopt even niet in zat toch in ieder geval de luidruchtig uitgekrijste eeuwige dankbaarheid. Ik zou in ieder geval nog even hier blijven hangen: wie weet komt er nog een topic "HELP! Wij willen de eerlijke vinder van onze musicalkaarten graag uitzinniglijk bedanken maar hoe komen we aan haar adres!!!!!!"
Ik zou precies zo reageren als die mensen, denk ik.

Ik bestel kaartjes. Duurt lang voor ze bezorgd worden dus ik bel Ticketservice die zegt dat ze verstuurd zijn. OK, denk ik, dan wacht ik nog even. Als dan de bel gaat en iemand staat voor de deur met een opengemaakte envelop en zegt dat ze m'n musicalkaartjes komt brengen omdat ze bij haar bezorgd waren kan ik me echt zo voorstellen dat ik zeg "Oh, ok, dankuwel," de envelop aanpak, de deur weer dichtdoe en bij mezelf denk, "Waarom gooit ze ze niet gewoon door de brievenbus?". De huiskamer inloop en tegen mijn man zeg: "Nou, de musicalkaartjes zijn er hoor. Ze waren verkeerd bezorgd." Mijn man zegt, "Oh, OK, da's mooi" en verder denken we er nooit meer aan terug.

Om maar eens een kort verhaal lang te maken
Ik snap het wel hoor. Ik hoef ook geen lintjes en bloemstukken en dozen vol bonbons (alhoewel...) maar het is toch prettiger om 'blij' bedankt te worden dan lauw. Niet omdat het zoveel voorstelt, gewoon omdat de wereld al hard genoeg lijkt te worden en dit schijnbaar niet meer normaal is.

Hoe ik het begrijp is MP een cynisch grapje van TO.
quote:lottekeNL schreef op 02 september 2011 @ 22:08:

't wordt nog best een gezellig topic zo

Ik vond jouw reactie al heel bijzonder, nina!En een beetje toepasselijk!
quote:kadanz schreef op 02 september 2011 @ 22:14:

[...]

En een beetje toepasselijk!Hahaha op jou ja hahaha
Ik zou er heel blij mee zijn, ik vrees dat er genoeg mensen zijn die verkeerd bezorgde post weggooien/laten liggen/het teveel moeite vinden om te googlen naar het juiste adres.

Een lauwe reactie zou ikzelf ook jammer vinden mijn moeite.
Maarre, TO, ik verwacht nu natuurlijk wel een enthousiast bedankje voor mijn bijval
Overdonderd als er iemand aan de deur staat met je kaartjes??

Dan ben je ook niet erg "schokbestendig" naar mijn idee.

Ik zou je in iedergeval heel uitbundig bedankt hebben. Zou er erg blij mee zijn dat je de moeite genomen hebt.
quote:odi schreef op 02 september 2011 @ 22:24:

Maarre, TO, ik verwacht nu natuurlijk wel een enthousiast bedankje voor mijn bijval
quote:odi schreef op 02 september 2011 @ 22:22:

Ik zou er heel blij mee zijn, ik vrees dat er genoeg mensen zijn die verkeerd bezorgde post weggooien/laten liggen/het teveel moeite vinden om te googlen naar het juiste adres.

Een lauwe reactie zou ikzelf ook jammer vinden mijn moeite.
Daar doe ik het voor
Die mensen hadden hun kaartjes nog niet als zoekkwijtweg beschouwd.

Geen wonder dat ze dan geen knieval maken en een beetje lauwig reageren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven