Nou ja zeg

02-09-2011 21:26 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom ik vanmiddag thuis, maak de post open en wat zie ik? Twee tickets voor een musical..... huh?

Nog een keer kijken... Ok niet voor mij bestemd, maar de postcodes leken een beetje (heel klein beetje) op elkaar....Slechtziende postbode dus.

Nu had ik dus een aantal opties. Kan ze verkopen op Marktplaats, ik kan zelf gaan, maar hou niet van musicals, dus zou ze weggeven of ik kan de geadresseerde googelen en ze terug geven.

Voor dat laatste gekozen, want ja ik zou daar ook heel erg blij mee zijn! Als dat mij overkwam, zou ik een gat in de lucht springen, want ja als je ticketservice belt dat je niet heb gehad, geloven ze je toch niet, want verstuurd is verstuurd.

Dus ik die mensen gegoogeld en de tickets gebracht. Wat denk je

? Krijg ik een lauwe dank je wel... Nog net niet waarom ik van te voren niet even heb gebeld dat ik eraan kwam zeg maar.....Sjonge

Nu baal ik dus.....had ik maar wel optie 1 gekozen.

Wilde het even delen....
quote:batwom schreef op 02 september 2011 @ 22:27:

Overdonderd als er iemand aan de deur staat met je kaartjes??

Dan ben je ook niet erg "schokbestendig" naar mijn idee.

Ik zou je in iedergeval heel uitbundig bedankt hebben. Zou er erg blij mee zijn dat je de moeite genomen hebt.Dat is het hele punt wat ik bedoel, dank je wel. Had ze ook in de container kunnen pleuren...
Maar waarom belde je aan dan? je had ze toch gewoon door de brievenbus kunnen gooien. Blijkbaar was je op zoek naar een compliment.
quote:_discovery_ schreef op 02 september 2011 @ 22:33:

Maar waarom belde je aan dan? je had ze toch gewoon door de brievenbus kunnen gooien. Blijkbaar was je op zoek naar een compliment.Inderdaad.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
.

Maar waarom belde je aan dan? je had ze toch gewoon door de brievenbus kunnen gooien. Blijkbaar was je op zoek naar een compliment.

Zou jij het gewoon door de bus gooien? Het is toch niet raar om aan te bellen? Als je een portemonnee zou vinden, zou je toch ook even aanbellen?

Ik vind het aardig om even je gezicht te laten zien. Waarom zou aardig zijn altijd anoniem moeten blijven? Die mensen kunnen er ook voor kiezen om niet open te doen als ze ruzie hebben of geen bezoek verwachten. Blijkbaar waren ze nieuwsgierig genoeg én in de gelegenheid om de deur open te doen. Dus ook bij machte om aardig te reageren.

Maar waarom belde je aan dan? je had ze toch gewoon door de brievenbus kunnen gooien. Blijkbaar was je op zoek naar een compliment.Ja dat zeg ik toch, op z'n minst een fanfare en een lintje.... alleen een compliment volstaat niet bij mij hoor. Ik kick namelijk zo op aandacht dat ik de hele dag wil horen hoe ge-wel-dig ik ben en wat voor goede daden ik allemaal verricht....Ik ben namelijk heel vol van mezelf zoals ik (en mensen die mij snappen) al aangaven in voorgaande berichten.....
.
Meid, ik ga er voor zorgen dat je een lintje krijgt van Bea.

Ik heb NU Mies Bouwman aan de telefoon, en je komt in de hoofdrol!

Je bent mn grote voorbeeld, mn held!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King

Of gewoon een beetje menselijk contact;

Hallo, je kaartjes lagen bij mij in de bus.

Oh echt? Wat gek, dank je wel voor het brengen.

Geen dank, veel plezier bij de musical.

Dat zal wel lukken haha.

Dag. Doei!

Klaar.

eng maar het bestaat nog hoor.
quote:babet24 schreef op 02 september 2011 @ 22:38:

[...]

Ja dat zeg ik toch, op z'n minst een fanfare en een lintje.... alleen een compliment volstaat niet bij mij hoor. Ik kick namelijk zo op aandacht dat ik de hele dag wil horen hoe ge-wel-dig ik ben en wat voor goede daden ik allemaal verricht....Ik ben namelijk heel vol van mezelf zoals ik (en mensen die mij snappen) al aangaven in voorgaande berichten..... Alleen al de manier hoe je reageert op mensen hier die aangeven het een beetje overdreven te vinden dat je aanbelt, zegt mij al genoeg. Je kan niet eens normaal antwoord geven op die vraag.
Ik zou ook aanbellen, al was het maar dat die mensen niet dachten: huh, er ligt opengemaakte post door de deur?...
quote:batwom schreef op 02 september 2011 @ 22:43:

[...]

Of gewoon een beetje menselijk contact;

Hallo, je kaartjes lagen bij mij in de bus.

Oh echt? Wat gek, dank je wel voor het brengen.

Geen dank, veel plezier bij de musical.

Dat zal wel lukken haha.

Dag. Doei!

Klaar.

eng maar het bestaat nog hoor.Heeft helemaal niks met eng te maken. Mijn inziens ben je dan op zoek naar een compliment. Als het om een envelop van de belastingdienst was gegaan had ze hem waarschijnlijk wel door de brievenbus gegooid, maar omdat het nu om tickets voor een avondje uit ging moest ze perse aanbellen, sorry ik snap het echt niet.
quote:moekie76 schreef op 02 september 2011 @ 22:54:

Ik zou ook aanbellen, al was het maar dat die mensen niet dachten: huh, er ligt opengemaakte post door de deur?...Waarom heeft ze het sowieso open gemaakt. Het was post wat niet eens aan haar was geadresseerd, vind het eigenlijk al vrij brutaal om het dan open te maken.
quote:_discovery_ schreef op 02 september 2011 @ 22:53:

[...]

Alleen al de manier hoe je reageert op mensen hier die aangeven het een beetje overdreven te vinden dat je aanbelt, zegt mij al genoeg. Je kan niet eens normaal antwoord geven op die vraag.

Dat noemen ze nou sarcasme....

Ik heb nu 2x meegemaakt dat ik moeite deed om verloren dingen (mobieltje, autopapieren) bij de rechtmatige eigenaar terug te krijgen en als een dankjewel dan al teveel is, vraag ik me af waarom ik moeite heb gedaan voor een stikvreemde. Wie goed doet, goed ontmoet enzo. Zo ben ik toch opgevoed en als iemand aardig voor mij is of moeite voor me doet vind ik het normaal om even te laten blijken dat ik dat waardeer.
Oh zie nu net dat je pas later door had dat het niet aan jou was geadresseerd, dan neem ik mijn laatste opmerking terug.
quote:_discovery_ schreef op 02 september 2011 @ 22:57:

[...]

Waarom heeft ze het sowieso open gemaakt. Het was post wat niet eens aan haar was geadresseerd, vind het eigenlijk al vrij brutaal om het dan open te maken.TO zegt toch dat ze het eerst openmaakte en daarna erachter kwam dat het niet voor haar was. Kijk jij eerst op de post in je eigen brievenbus of die echt wel voor jou is? Ik rits net als to meteen de enveloppen open, ze liggen op mn eigen deurmat.
quote:_discovery_ schreef op 02 september 2011 @ 22:53:

[...]

Alleen al de manier hoe je reageert op mensen hier die aangeven het een beetje overdreven te vinden dat je aanbelt, zegt mij al genoeg. Je kan niet eens normaal antwoord geven op die vraag.Ik kan heel normaal antwoord geven hoor, maar zoals ik al aangaf: ik wilde het even delen, ben er allang overheen en mensen die trekken het zo lekker uit hun verband hier. Gaan zo psychisch analyseren en daar heb ik lol om... Vandaar mijn reactie.
Oh ok dan was ik nu ook weer te snel met terugreageren...
quote:moekie76 schreef op 02 september 2011 @ 22:57:

[...]

Dat noemen ze nou sarcasme....

.Ik zie ook wel dat haar opmerkingen sarcastisch zijn, maar dat doet ze elke keer, terwijl er gewoon serieus door mij, maar ook door anderen wordt gevraagd waarom ze het perse persoonlijk moest overhandigen, terwijl het om een envelop gaat die ze ook prima door de brievenbus kon gooien.
.
quote:_discovery_ schreef op 02 september 2011 @ 23:00:

[...]

Ik zie ook wel dat haar opmerkingen sarcastisch zijn, maar dat doet ze elke keer, terwijl er gewoon serieus door mij, maar ook door anderen wordt gevraagd waarom ze het perse persoonlijk moest overhandigen, terwijl het om een envelop gaat die ze ook prima door de brievenbus kon gooien.

Ok zal je een serieus antwoord geven: Als de situatie omgedraaid was en iemand had het (geopend) bij mij in de bus gegooid, had ik graag even diegene willen bedanken voor de genomen moeite... Ik was echt niet naar de winkel gegaan voor een bos bloemen o.i.d. maar was wel heel dankbaar geweest.

De mw zei (zie eerdere reactie) dat ze er al weken op wachtte terwijl de ticketservice zei dat ze allang verzonden waren. Dus ze zat er wel degelijk op te wachten. Dit kon ik niet weten natuurlijk....maar het feit dat ik aanbelde is dat ik het leuk en prettig vind om mijn goede gevoel ( die ook verrot had kunnen zijn door het weg te gooien) te delen en daar van iemand anders ook een goed gevoel terug te krijgen (in de vorm van een ietsjes enthousiastere dankjewel). Daar kan ik weer lang op door, dat ik iets voor een ander doe die ik helemaal niet ken. Snap je me nu een beetje?
quote:babet24 schreef op 02 september 2011 @ 23:08:

[...]

Ok zal je een serieus antwoord geven: Als de situatie omgedraaid was en iemand had het (geopend) bij mij in de bus gegooid, had ik graag even diegene willen bedanken voor de genomen moeite... Ik was echt niet naar de winkel gegaan voor een bos bloemen o.i.d. maar was wel heel dankbaar geweest.

De mw zei (zie eerdere reactie) dat ze er al weken op wachtte terwijl de ticketservice zei dat ze allang verzonden waren. Dus ze zat er wel degelijk op te wachten. Dit kon ik niet weten natuurlijk....maar het feit dat ik aanbelde is dat ik het leuk en prettig vind om mijn goede gevoel ( die ook verrot had kunnen zijn door het weg te gooien) te delen en daar van iemand anders ook een goed gevoel terug te krijgen (in de vorm van een ietsjes enthousiastere dankjewel). Daar kan ik weer lang op door, dat ik iets voor een ander doe die ik helemaal niet ken. Snap je me nu een beetje?

Ik snap je, bedankt voor je serieuze antwoord

We verschillen gewoon van mening, ik zou er ook al een goed gevoel aan overhouden als ik die kaartjes door de brievenbus had gegooid (eventueel met begeleidend briefje).

Je verwachtte waarschijnlijk dat zij net zo zouden reageren als jij zou doen, helaas reageren een hoop mensen juist heel behoudend. Maar ze zullen vast blij zijn als ze donderdagavond genieten van die musical, moet je dat maar in je achterhoofd houden
Inderdaad, misschien zijn ze vanbinnen wel heel blij,maar laten ze dat niet zo makkelijk zien. Of het zijn gewoon horken, dat kan natuurlijk ook
Waarom moest je eigenlijk googlen alshet gewoon goed geadresseerd was? Want volgens jou had de postbode niet goed gekeken.
quote:_discovery_ schreef op 02 september 2011 @ 23:12:

[...]

Ik snap je, bedankt voor je serieuze antwoord

We verschillen gewoon van mening, ik zou er ook al een goed gevoel aan overhouden als ik die kaartjes door de brievenbus had gegooid (eventueel met begeleidend briefje).

Je verwachtte waarschijnlijk dat zij net zo zouden reageren als jij zou doen, helaas reageren een hoop mensen juist heel behoudend. Maar ze zullen vast blij zijn als ze donderdagavond genieten van die musical, moet je dat maar in je achterhoofd houden

En op dat briefje je adres en rekeningnummer . Nee grapje ik zal ophouden.... Wordt gewoon vervelend en irritant van sommige opmerkingen, maar ja dat ben ik. En ik heb andere meningen en andere reacties dan sommige andere mensen en dat is altijd gezellig op zo'n forum....

Maar ongetwijfeld dat ze donderdagavond gaan genieten van Zorro

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven