Forum Triviant!

29-10-2007 15:30 7220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.

Ok, hierbij de eerste vraag:

De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
Oh, las laatst wel dat het woord 'cookie' van het nederlandse woord 'koekje' afgeleid is, maar dat zal t wel niet zijn haha
Martin van Buren's moedertaal was nederlands. Goed girl!Goed genoeg voor een nieuwe vraag vind ik.

Het woord wat hij populair maakte, is 'OK', een afkorting van Old Kinderhook. Kinderhook is de geboorteplaats van deze president, en hij noemde zichzelf in zijn verkiezingscampagne Old Kinderhook of O.K. Zo kwam dit synoniem te staan voor in orde, betrouwbaar.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Thanks Poez; grappig van dat ok trouwens. Wist ik niet (nee duh, anders had ik dat natuurlijk wel gezegd.....)

Noem de namen van de 4 leden van ABBA (voornamen alleen is genoeg hoor; maar bonuspunten voor degene die de achternamen ook weet!)
Agnetha, Annifrid Bjorn en Bennie.
Ow, en achternamen: Falskogg, ???, Ulvaeus en Anderson. Weet niet of het goed geschreven is....
de voornamen had ik ook nog wel geweten ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Voornamen alleen was al voldoende, dus helemaal goed Poez! En met de achternamen ook heel goed bezig. Hier voor de volledigheid t hele lijstje:

Anni-Frid Lyngstad

Björn Alvaeus

Benny Andersson

Agnetha Fältskog
Nog een muziekvraagje:

Wie was in de jaren 70/80 de vaste achtergrondzangeres van Leonard Cohen, en bracht halverwege de jaren 80 zelf een CD uit met zijn nummers?
Ik weet dat Laura Branigan als achtegrondzangeres voor hem gezongen heeft, maar ik weet niet of zij ook een cd met zijn nummers heeft uitgebracht.
Is niet goed Fachat..
jane birkin?
Ook niet goed. Is ie echt zo moeilijk? Deze zangeres heeft een big hit gehad, met de titelsong van een film.
@Poezewoes: dit moet Jennifer Warnes zijn! De CD met Leonard Cohen-covers heet Famous Blue Raincoat. Hoogtepunt: Manhattan!

De grote hit was uiteraard "Up Where We Belong" uit de film "An Officer And a Gentleman"

Nieuwe vraag: welke Nederlander heeft er samengewerkt met Dan Hartman?
Dat is goed Joey.

Alleen de hit die ik bedoelde, was "Time of my life" uit "Dirty Dancing".

Volgende vraag is voor jou!
Joey... misschien een hint?
Ja, ik heb echt gen flauw idee. Nu kan dat er ook aan liggen dat ik niet wist wie Dan Hartman was (nu wel; opgezocht, maar nog steeds geen antwoord hier hoor)
Ik weet het denk ik wel, maar ik wil niet altijd haantje de voorste zijn. Bovendien ben ik wel een beetje door mijn vragen heen.

Het antwoord is volgens mij de Time Bandits-zanger, Ammnogwat Hidding. Die heeft samen met Dan Hartman songs geschreven.
Geen idee of het goed is maar hier een nieuwe vraag:

Welk percentage van de wereldbevolking heeft (echt!) blond haar?
Tussen de 8 en 12 procent?
fout, Shining.

Bovendien wil ik 1 getal horen. Want ergens tussen de 2 en de 98% zit het zeker.
Ik denk 3 procent
Ja Halloohoooooooooooo, mag ik er ook 1 procent naast zitten?

Het is gewoon een gok, dus dan houdt het namelijk snel op voor mij.

Geef es een hint?
7 %
quote:shining schreef op 04 februari 2008 @ 23:22:

Ja Halloohoooooooooooo, mag ik er ook 1 procent naast zitten?

Het is gewoon een gok, dus dan houdt het namelijk snel op voor mij.

Geef es een hint? Nou, dan toch niet meis? Hou je er mee op. Het is maar een spelletje hoor.

Hint voor Shining: binnen de range van 4 % die je gokt zit je er nog naast.
Jullie zijn allemaal warm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven