Calimero-gedrag

03-09-2011 10:23 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga sinds een paar maanden om met een "nieuwe" man in mijn leven en ik loop meteen al tegen een heel irritante eigenschap aan. Ik noem het maar "Calimero-"gedrag. Ik bedoel daarmee: als ik een keer kritiek op hem heb, of als ik een keer iets niet wil en hij is daar teleurgesteld over, dan kruipt hij in een slachtoffer-rol die een Oscar-nominatie waard is zo groot. Gaat sip zitten kijken, pruilend praten, luistert niet meer naar wat ik zeg, begint een discussie in de trant van "ja maar jij begon". Een en al teleurstelling, verongelijktheid en kinderachtig drammen. Geloof me: ik ben niet iemand die meteen op ruzietoon praat of meteen aan het katten is, heb wel geleerd om dingen op een normale toon te zeggen.

Dit soort gedrag drukt bij mij echt op alle verkeerde knoppen. Hij is 39, kom op zeg...

Herkennen jullie dit?

En hoe ga ik ermee om:

* in zijn sop gaar laten koken en weggaan?

* troosten? (nee zeg alsjeblieft!)

* boos worden?

* .............???
Dat 'spiegelen' zou je kunnen proberen, maar dan moet je het wel kúnnen. Anders werkt het sowieso niet.
.
.
Vandaar mijn opmerking, "mocht je het nog een kans waard achten". Het gaat er ook om - of, juist in eerste instantie - hoe jij in de relatie staat, TO. Ben je eraan toe om iets serieus op te starten met hem?
.
Nerd, wat heb jij veel oordelen over mij, terwijl je niks van me weet. Heb jij enig idee van hoeveel kwetsbaarheden ik zelf laat zien in de relatie? Nee. Heb jij enig idee hoe vrouwelijk ik wel of niet ben? Nee. "De vrouw niet in haar wakker wordt" ??? Wat heeft dat in godsnaam te maken met een man die zich gedraagt als een kind dat zijn zin niet krijgt? Ik ben zijn moeder niet of zo.

Op een Forum is iedereen vrij om zijn mening te uiten hoor, Nerd, maar ook vrij om andermans mening ongenuanceerd te vinden. Bij deze.
.
.
.
Nostradamus is er ook weer zie ik.
.
.
quote:nerd_ schreef op 03 september 2011 @ 19:57:

Had iemand ´t nog over rollenspel, zoals Saeva, maar dan moet je niet alleen weten hoe je dat doet, maar ook of je dat wel moet doen, waarom je dat doet, en hoe ´t uitwerkt.

Verder kan ´t bij Saeva goed uitgepakt zijn, maar was ´t misschien russisch roulette, en werkte dat niet door spiegelen op zich, maar doordat zij nu misschien pas haar emotie liet zien.

Het ging niet om hersenchirurgie ofzo...

Het is niet dat ik toen pas emotie liet zien, het was aanstelleritus, om terug te pakken en een spiegel voor te houden. Niet meer, niet minder.
anoniem_124453 wijzigde dit bericht op 03-09-2011 21:40
Reden: Quote werkte niet mee...
% gewijzigd
.
quote:nerd_ schreef op 03 september 2011 @ 21:58:

Net als ik met woorden. Soms vergroten, soms verkleinen.

Had wel willen zien hoe je dat deed.

Wel grappig...en je gooide alles erin, begrijp ik.

Dat is denk ik de crux.Gaap....
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
quote:blokjekaas schreef op 03 september 2011 @ 20:35:

Nostradamus is er ook weer zie ik.

Nostradamus, met zijn mooie groene broek!

(Hans Teeuwen)
.
@nerd_ wat heb jij gesnoven? Doe mij ook maar een portie!
.
Hee lui, veel plezier verder met mijn topic, gaan jullie maar lekker onderling zitten hakketakken op elkaar.

Voor diegenen die serieuze bijdragen hebben geleverd: dank jullie wel, fijn om te zien dat zoiets vaker voorkomt, en stof tot nadenken wat ik ermee kan/moet.
Even laten bezinken maar TO. Schroom niet om terug te komen op je topic! Ik hoop dat je er gauw uitkomt want die twijfels al zo snel, is helemaal niet leuk.

Sterkte nogmaals!
.
quote:matth0 schreef op zondag 04 september 2011 01:02 Gaia nog zo laat wakker?Jij? Nog later wakker?
Ik heb ook een tijdje zo'n kleuter gehad. Zijn eerste calimero-actie kwam na een maand of twee los. Ik wist niet wat me overkwam!! Het ging om echt iets heel futiels, weet niet eens meer wat, maar het had zwijgen en weglopen tot gevolg en mokken als een klein kind. De eerste keer dacht ik nog, ach, dat gaat wel over. Maar toen het in een week tijd 3 keer gebeurde ging onze relatie snel bergafwaarts. Ik ergerde me groen en geel aan het gedrag, werd daardoor wat afstandelijker, waardoor hij het gedrag nog meer ging vertonen.

Ik heb het uitgemaakt. Ik had er geen zin in. Ga een kerel van bijna 40 toch niet meer vertellen hoe hij zich moet gedragen? Dat zou ie tegen die tijd wel geleerd moeten hebben volgens mij.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven