Vind het zo erg...

03-09-2011 23:33 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
O
Net het hele stuk bijgelezen en sluit me aan bij Vivaemma, begrijp niet waarom niemand hier vannacht op die woorden van TO in ging.
Als ik zo de reacties hier lees (de OP gaat niet meer want die is weer eens weg net als de meeste reactie van to)dan zou ik de stekker eruit trekken.

Trekken aan een dood paard heeft geen zin,het paard blijft dood.
Voor mij was een scheiding ook het advies. Alleen geeft TO aan dat zelf eigenlijk niet te willen omdat ze van haar man zegt te houden.
idd verder zie ik dat de cruciale info weer verwijderd is dus heb ik mo geen idee waar dit over gaat
Wat is "houden van" in jouw ogen TO?

Ik vraag mij af of jullie beiden weten wat dat is.

Jullie zijn respectloos naar elkaar en de kinderen.

Ga uit elkaar en zorg dat de kinderen gelukkig worden en ga daarmee aan de slag met een professional.
Hoewel er veel berichten verdwenen zijn, krijg ik door het volgende bericht toch wel een beeld van de situatie. In mijn ogen is fysiek geweld echt een stap te ver. Dat heeft niks meer te maken met niet kunnen communiceren en valt niet op te lossen met relatietherapie.quote:mimimama schreef op 04 september 2011 @ 03:41:

@Siss ja snap ik. Het is natuurlijk ook lastig

om zo uit te leggen. Komt er eigelijk op neer dat we elkaar gewoon niet meer begrijpen. Er zijn veel dingen gebeurd waar zijn familie ook een hele grote rol in speelt. Zowel in het verleden als

Het heden. En dan heb ik het over grote dingen zoals fysiek als verbaal geweld. Ook dingen naar mijn kinderen toe ( ze zijn niet geslagen ofzo hoor) maar wel iets wat ik echt walgelijk vind om bij een klein kind te doen, gaat hier om familie van hem. Daar kan ik niet overheen stappen. Hij ontwijkt de confrontatie, sterker nog leeft het

Liefst vrolijk door, en gaat daarbij met iedereen gezellig om terwijl ik hier echt de dupe van ben. Daardoor is het heel lastig om nog op een normale manier te communiceren tussen ons. Ik wil dingen oplossen hij niet. Daardoor raak ik natuurlijk ook weer gefrustreerd en lopen de emoties hoog op.
Maar goed, het is in het bericht van Mimimama ook weer niet duidelijk wie er geweldadig is naar wie (vliegt het servies door het huis bij opa en oma of slaan TO en haar man elkaar?) en wie iets walgelijks doet met welk kind (kind van TO, neef of nicht? Uitschelden of incest?) - we weten alleen dat Mimimama zichzelf de dupe vindt van dat walgelijks dat er met een kind in de familie is gebeurd en dat haar man desondanks het liefst vrolijk doorleeft.
Ik heb alle reacties niet doorgelezen, maar wil even reageren op het stukje dat je het je dochtertje niet aan wilt doen.

Als het echt erg is, en je het niet meer ziet zitten met je man, ga dan alsjeblieft scheiden als je meisje nog klein is! Ik weet hoe het is als je ouders op latere leeftijd uit elkaar gaan, terwijl hun huwelijk al jaren lang bagger is, en dat merk je echt als kind, ook al doen je ouders hun best het niet te laten merken. Doe dat je meisje niet aan meid!

sterkte!
quote:meds schreef op 04 september 2011 @ 11:02:

dat de cruciale info weer verwijderd is dus heb ik mo geen idee waar dit over gaatIk ook niet. @ TO : wanneer er sprake van geweld is naar jou en/of de kinderen toe zou ik heel snel zorgen dat je bij deze man weg gaat.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
@pietobello, dat stukje is niet van mij. Vind het ook vervelend contant "gekwoot" te worden terwijl het duidelijk is dat ik een aantal dingen aan het verwijderen ben ivm herkenbaarheid. Deze dingen kan ik dan ook niet meer verwijderen. Als er dingen niet helemaal duidelijk zijn dan komt dat omdat ik op dit forum niet alle informatie heb gezet. Heb er ook al spijt van. Beter voel ik me er niet door, en helpen doet het al helemaal niet. Er is geen sprake van incest, en de scheldpartijen zijn mijn richting op. Hetgeen wat er gebeurd is naar mijn zoon toe met als doel mij te kwetsen is te specifiek om te plaatsen. Dit heeft denk ik nog nooit iemand gedaan zo bizar. En dit zal allemaal wel weer te vaag zijn en daardoor mijn schuld.
Er is zoals vermoed veel meer aan de hand. Ik sluit mij aan bij Enn en Eleonora. Mama, ik denk een wijs besluit om de energie die je nu nog hebt, en das niet veel meer, te steken in het afsluiten van deze relatie. Zorg dat jij en je kids er zo goed mogelijk bovenop komen. Schakel professionele hulp in om je door deze periode heen te sleuren. Evt. kun je wat betreft het juridische verhaal gratis advies inwinnen bij het juridisch loket: http://www.juridischloket.nl/

Zit over het hele land, je kunt ze bellen om vooraf een afspraak te maken.

Heel veel sterkte gewenst
Erg jammer voor degenen die je hebben proberen te helpen... Je beseft niet dat je al zo vaag was dat er totaal geen herkenbaarheid inzat. Maar ja, ik laat dit topic verder links liggen.
quote:mimimama schreef op 04 september 2011 @ 11:54:

@pietobello, dat stukje is niet van mij. Vind het ook vervelend contant "gekwoot" te worden terwijl het duidelijk is dat ik een aantal dingen aan het verwijderen ben ivm herkenbaarheid. Deze dingen kan ik dan ook niet meer verwijderen. Als er dingen niet helemaal duidelijk zijn dan komt dat omdat ik op dit forum niet alle informatie heb gezet. Heb er ook al spijt van. Beter voel ik me er niet door, en helpen doet het al helemaal niet. Er is geen sprake van incest, en de scheldpartijen zijn mijn richting op. Hetgeen wat er gebeurd is naar mijn zoon toe met als doel mij te kwetsen is te specifiek om te plaatsen. Dit heeft denk ik nog nooit iemand gedaan zo bizar. En dit zal allemaal wel weer te vaag zijn en daardoor mijn schuld.

Je hoeft hier ook niet te vertellen wat er naar je zoon toe gebeurd is,je moet bij jezelf nagaan of dit iets was wat ver over alle grenzen heen gaat.

En als dat het geval is dan zou ik toch overwegen om te gaan scheiden.

Je kunt het je kinderen wel niet aan willen doen maar je hebt zoals je zelf zegt er alles al aan gedaan zonder resultaat dus dan vind ik dat je dit je kinderen zeker niet langer aan moet en mag doen.!
Iets kan ook moeilijk herkenbaar zijn voor mensen die er niet bij betrokken zijn. Diegene die dit wel zijn herkennen dit direct. Vandaar een aantal verwijderd. En ik heb wel degelijk bedankt voor de reacties waar ik iets aan heb gehad.
Nou, eigenlijk herkenbaarheid alom! Helaas.

Ik herken dit verhaal wel, zo ook bijv. de wens dat je zou willen dat je toneel zou kunnen spelen; wat je op den duur niet meer volhoudt. Alle tactieken heb je geprobeerd echter de situatie verslechtert enkel meer en meer. Want je omgeving speelt het stuk mee, dat je uiteindelijk niet meer kunt bijhouden. Uitgeput ben je. Je zoekt rust en juist op dat moment gebeurd er weer iets, of moet je op visite mooi weer spelen. Etc.etc. Je identiteit wordt ontkend, geleefd wordt je. Je blijft vaag t.o.v. de buitenwereld, want het verhaal is bijna niet uit te leggen. Het is wat achter de voordeur gebeurd, wat hun niet zien.

dit is dan een stukje van wat ik heb ervaren. Heb het ook lange tijd geprobeerd, maar ben er uiteindelijk mee gekapt.
Feit dat je kinderen bij zijn betrokken is nog het ergste. Doe het dan voor hun, ze hebben een stabiele en warme omgeving nodig. Dat lúkt niet in de situatie van nu. Die verantwoordelijkheid heb je, hoeveel je ook van je man houdt, je kids komen op de eerste plaats.
Ik kan de quoot wel weghalen hoor Mimimama, als je dat wilt? Ik vraag me alleen af wat je hier zoekt. Wat denk je te hebben aan reacties die gebaseerd zijn op de vage dingen die je wel los wilt laten? Aan een deel van de reacties heb je daarom dus al bij voorbaat niks.

Wat ik in elk geval wèl begrijp, is dat het goed fout gaat in je huwelijk. Hier zijn mensen die je willen en kunnen helpen, die je advies kunnen geven, die in hetzelfde schuitje zaten of zitten en mensen die de tijd nemen om je verhaal aan te horen als je er in real life niemand naar je luistert. Als ik jou was, zou ik daar gebruik van maken en ze niet afstoten door wazige verhalen en het verwijderen van je berichten. Grijp de kans die je hier krijgt, want die steun kan je goed gebruiken!

TO, je hoeft je niet te verdedigen t.o.v. mensen die het niet begrijpen. Steek je energie liever in het verbeteren van je situatie. Je voelt je in het nauw, gok ik. Begrijp echter dat mensen die niet in dergelijke situaties hebben gezeten vaak niet kunnen inleven in hoe zoiets is.
En ik wil mijn kinderen juist deze relatie niet aan doen, of het gebrek aan een relatie want dat is het meer. Vind het jammer dat je hier bijna niet iets kan posten zonder dat je direct iets wordt verweten. Is niet nodig toch?! Ik weet ook allemaal niet hoe ik zulke dIngen aan moet pakken en een helder beeld heb ik nu al helemaal niet. Ik laat het maar hierbij want ik krijg hier ook een welles nietes gevoel. Bedankt mensen die mij oprecht iets wilde meegeven.
Gaia, niet iedereen die in diezelfde situatie heeft gezeten gaat er hetzelfde mee om en heeft er dezelfde mening en ideeën over. Ik vind het nogal een boude en zeer onterechte uitspraak die je hier doet. Zeker na de moeite die vannacht genomen is om TO te helpen.
ik ben het spoor weer bijster, adieu mensen
Ik snap er nu iig echt niets meer van . Sterkte To.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nelletje, welke uitspraak? Ik beweer nergens dat iedereen hetzelfde ermee om gaat, of zou moeten gaan. Uiteraard is elke situatie uniek en moet ieder een eigen weg vinden daarin.
nee snap er nu ook niks meer van

Nogmaals heel veel sterkte Mimimama!
Je hebt het tot twee maal toe over mensen die het niet begrijpen, vast zelf niet in de situatie hebben gezeten en je daar tegen moeten verdedigen. Misschien kun je die uitspraak dan even toelichten want klaarblijkelijk begrijp ik je verkeerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven