kleding borstvoeding
zondag 4 september 2011 om 12:44
Ik geef ook BV en ik zorg dat ik altijd een hempje aan heb onder mijn shirts. Het hempje doe ik dan naar beneden zodat het onder mijn borst blijft hangen. Dan kan je gewoon je shirt omhoog of open doen zonder in je blote buik te zitten. Ik vind het wel zo prettig om mijn eigen kleding aan te hebben, geen zin in al die borstvoedingsshirts...maar bij HenM zijn de bv shirts redelijk betaalbaar, je kan natuurlijk ook blouses of shirts met knoopjes kopen die je ook na je bv periode nog kan gebruiken... Succes!
zondag 4 september 2011 om 12:51
Inderdaad dingen die je van boven makkelijk open kunt knopen, vestjes en bloesjes, of dingen met een iets elastische hals. Ik had ook van die voedingstops van de H&M, maar dat vond ik eigenlijk vreselijk onaantrekkelijke dingen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 4 september 2011 om 13:09
Vestjes, shirtjes met een lage hals, en van elastisch materiaal. BV kleding vond ik nogal suf evenals die voedingsbh's.
Met kolven, zorgde ik altijd voor een extra tshirtje/hempje, voor het geval van lekken.
En ik gebruikte altijd van die siliconen pads, een soort plastic schijfjes die je tepels platdruken en ervoor zorgen dat je niet gaat lekken. Zeker als je weer gaat werken is dat wel prettig. Een grote etos heeft ze liggen, en anders kun je ze ook kopen bij een thuiszorgwinkel. Ze zijn vrij prijzig maar je kunt er heel lang mee doen.
En ik had/heb vrijwel altijd een sjaal om.
Met kolven, zorgde ik altijd voor een extra tshirtje/hempje, voor het geval van lekken.
En ik gebruikte altijd van die siliconen pads, een soort plastic schijfjes die je tepels platdruken en ervoor zorgen dat je niet gaat lekken. Zeker als je weer gaat werken is dat wel prettig. Een grote etos heeft ze liggen, en anders kun je ze ook kopen bij een thuiszorgwinkel. Ze zijn vrij prijzig maar je kunt er heel lang mee doen.
En ik had/heb vrijwel altijd een sjaal om.
zondag 4 september 2011 om 13:27
Gewoon een hemdje onder een shirt, dat ging prima bij mij. Hemdje omlaag, shirt omhoog en klaar. Wikkelvestjes zijn trouwens ook handig.
Tip: koop niet de speciale borstvoedingskleding van Boob. De kwaliteit staat niet in verhouding tot de prijs. Mijn jurkje was na een keer dragen al versleten op plekken waar de stof over elkaar schuurde.
Tip: koop niet de speciale borstvoedingskleding van Boob. De kwaliteit staat niet in verhouding tot de prijs. Mijn jurkje was na een keer dragen al versleten op plekken waar de stof over elkaar schuurde.
zondag 4 september 2011 om 13:35
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 04 september 2011 @ 13:29:
Die Lilipadz werkten bij mij niet. Schijnbaar transpireerde ik ook op mijn borsten, want ze gleden er gewoon vanaf tijdens het werken. Geen aanrader vind ik.Hoor ik van meer mensen. En ook als je borsten meer dan gemiddeld lekken dan schijnen ze er vrij snel weer af te gaan.
Die Lilipadz werkten bij mij niet. Schijnbaar transpireerde ik ook op mijn borsten, want ze gleden er gewoon vanaf tijdens het werken. Geen aanrader vind ik.Hoor ik van meer mensen. En ook als je borsten meer dan gemiddeld lekken dan schijnen ze er vrij snel weer af te gaan.
zondag 4 september 2011 om 19:21
ik heb heel lang op internet gezocht, en wel een paar webwinkels gevonden die niet te suffe bv kleding verkopen (vaak met een haakje wat los kan, of een extra laag die omhoog kan).
De twee merken waar ik wat van heb gekocht zijn BOOB nursing wear (ik heb de naam niet bedacht!) en Glamourmom. Met googelen moet je dat wel kunnen vinden denk ik (ik weet de naam van de webwinkel niet meer)
De twee merken waar ik wat van heb gekocht zijn BOOB nursing wear (ik heb de naam niet bedacht!) en Glamourmom. Met googelen moet je dat wel kunnen vinden denk ik (ik weet de naam van de webwinkel niet meer)
zondag 4 september 2011 om 20:02
Ik heb die leuke borstvoedingskleding nooit kunnen vinden. Gat in de markt lijkt mij. Ik weet niet hoe lang je wilt gaan voeden, maar ik merk dat ik na een paar maanden vanzelf stopte met me 'op borstvoeding' te kleden. Je hebt dan zoveel gemak dat het ongeacht de kleding makkelijk lukt met wat geschuif van kleding. Nu met 9 maanden komt het weleens voor dat ik met alleen een jurkje aan dat hoog sluit op terras moet voeden.... Word je ook weer creatief van
zondag 4 september 2011 om 20:07
Voedingsbh's van hotmilk, mooi en comfortabel (nursingbra.co.uk heeft ze ook goedkoop, en verzenden naar Nederland is maar 1 pond), en verder een hemdje om naar beneden te trekken en evt. een shawl. Ik heb wel een paar voedingsshirts van H&M en Hema gekocht tijdens mijn zwangerschap, maar ik heb ze nooit gebruikt om zo mee te voeden.
zondag 4 september 2011 om 21:32
Bedankt voor de tips.
Ik heb inderdaad altijd hemdjes aan, dus dat komt wel goed. Ik vroeg me inderdaad af hoe al die vrouwen dat toch doen
Mijn blouzen pas ik nu nog niet zo goed, zijn te getailleerd. Voorlopig klungel ik dan nog even aan met shirts. Als ik aan het werk ga, hoop ik weer in mijn blouzen te passen.
Voor mijn zwangerschap heb ik inderdaad ook leuke jurken gekocht, niet nagedacht dat die nu niet praktisch zijn.
De kleding die ik op internet vind zijn inderdaad ontzettend duur. Dat wilde ik er al niet aan uitgeven.
De shaw snap ik wel. De kraamverzorgster heeft er bij me op gehamerd dat ik mijn borsten moet beschermen met een kolletje of shawl
Bedankt!
Ik heb inderdaad altijd hemdjes aan, dus dat komt wel goed. Ik vroeg me inderdaad af hoe al die vrouwen dat toch doen
Voor mijn zwangerschap heb ik inderdaad ook leuke jurken gekocht, niet nagedacht dat die nu niet praktisch zijn.
De kleding die ik op internet vind zijn inderdaad ontzettend duur. Dat wilde ik er al niet aan uitgeven.
De shaw snap ik wel. De kraamverzorgster heeft er bij me op gehamerd dat ik mijn borsten moet beschermen met een kolletje of shawl
Bedankt!
zondag 4 september 2011 om 21:38
Ik ben na een hele tijd nog eens in een positiekledingwinkel terecht gekomen. Daar hadden ze nog best wat leuke shirts die ook voor borstvoeding geschikt waren (elastisch materiaal, v-hals met losse delen). Een aantal daarvan draag ik nog steeds, terwijl ik én niet zwanger ben, en niet meer overdag voed.
Verder inderdaad blousjes, jasjes en vestjes met elastische hemdjes eronder. En je wordt steeds creatiever ermee.
Verder inderdaad blousjes, jasjes en vestjes met elastische hemdjes eronder. En je wordt steeds creatiever ermee.
zondag 4 september 2011 om 21:43
Ik draag 'gewone' kleding. Alleen als ik buiten de deur moet voeden denk ik er aan geen jurkje aan te trekken. Wat ik fijn vind is om een jasje/vestje mee te nemen die je tijdens het voeden aan kan trekken. Zo heb je geen blote rug als je je shirt omhoog doet en kun je je buik ook nog bedekken. Lillypadz heb ik bij de eerste ook gebruikt na een maand of 4. Wil ik straks ook weer gaan doen zodat ik m'n normale bh's weer aan kan.
maandag 5 september 2011 om 16:21
Ik had wel voedingsbh's, niet echt hele mooie, maar dat vond ik niet zo boeiend. Verder had ik wat bv shirts, gewone zwarte van de HM en daarnaast wat van die speciale hempjes. Ik heb wel wat meer blousjes en jurkjes met lage v hals gekocht, maar die kan ik nu ook nog aan. Ik vond het toen wel praktisch.
Als je de deur uitgaat is een sjaal wel handig, dan kun je je baby onopvallend voeden, maar goed dat is maar net waar je je prettig bij voelt natuurlijk.
Als je de deur uitgaat is een sjaal wel handig, dan kun je je baby onopvallend voeden, maar goed dat is maar net waar je je prettig bij voelt natuurlijk.