Denk te veel na

04-09-2011 21:30 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik denk zo veel na voordat ik wat ga doen dat ik er uiteindelijk geen zin meer in heb en niet meer durf

Het is nu een half jaar zo dat ik niet mijn huis uit kom

Als er op zaterdag een feestje is of iets anders ben ik er al een week mee bezig of ik ga of niet, en als puntje bij paaltje komt ga ik er dus niet naar toe

En mensen om mij heen zeggen dan van "je moet het gewoon doen"

Maar het lukt mij niet om over die drempel heen te stappen en het gewoon te doen.....

Ben benieuwd naar mensen die zich hierin herkennen en wat die eraan hebben gedaan om er over heen te komen
Als je al een half jaar niet meer uit huis komt, dan lijkt het mij tijd om hulp te zoeken.
Ik herken me er niet in. Verder sluit ik me aan bij nummerzoveel.
sorry ben er vergeten bij te vermelden dat ik wel naar de winkel ga en doe zo af toe wel dingen buiten huis, maar niet veel

Vind het lastig om het onder woorden te brengen

Zit er voor in therapie, maar ben opzoek naar mensen met de zelfde ervaring
Niet volledig, wel enigszins herkenbaar. Teveel in je hoofd zitten, waardoor er in de realiteit te weinig gebeurt.

De oplossing is inderdaad 'gewoon doen', maar ook je hoofd leegmaken van die gedachten. Durven loslaten, niet altijd maar vooruitzien maar leven in het 'nu'. Misschien dat het volgen van yoga of meditatie kan helpen?
Het gaat inderdaad altijd om de toekomst en niet om het nu

Wat als er dit gebeurd of ben ik wel leuk heb ik wel wat te vertellen

en dan ben ik nog niet eens op het feestje of waar dan ook aangekomen :(

Zal is kijken of ik iets kan vinden op dat gebied

Dank je wel voor je reactie !
Ahna, heb je al wat kunnen vinden?

Wat (op korte termijn) werkt: op het moment dat je met je gedachten alleen maar met de toekomst bezig bent, je gedachtenstroom stopzetten en letterlijk om je heen kijken om te zien waar je nu bent en wat je nu aan het doen bent. Je daar weer op focussen, ook in je hoofd.
Ga naar het buurtcentrum voor bewegen op muziek

En dat helpt goed, een uurtje even mijn gedachten op nul

Maar ben nog opzoek naar meer manieren om mijzelf beter in het nu te krijgen.

Bedankt voor de tip !

Ga het zeker proberen :P

Groetjes Ahna
Misschien helpt het als je een feestje hebt, om met iemand af te spreken. Dat je thuis wordt opgehaald en er niet alleen naartoe hoeft (en ook minder makkelijk terugkrabbelt).

Nog een tip: jezelf een kleine beloning geven als je iets nieuws hebt gedaan.
Het zou kunnen helpen om ontspanningsoefeningen te doen. Dat kun je leren en zorgt ervoor dat je rustiger wordt en minder gaat malen.

oefeningen

nog meer oefeningen

filmpjes

en google op ontspanningsoefeningen. Gewoon doen, niet eerst over nadenken veel sterkte ermee!!
Helena31

Vind het lastig iets met anderen te doen buitenhuis, maar het is wel een goede tip en ik ga het zeker weten proberen.... um nee Doen bedoel ik :P

Yavanna

Super bedankt voor de site tips !!!

Ga het zeker weten doen, ben heel benieuwd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven