0804-0904

24-03-2007 13:10 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bel snel: tips en trucks voor uw -bijna- schoolgaande kinderen.
Hier vandaag een superdagje gehad met Zen. Wat was hij lief en aanhankelijk. En zo beleefd,dat ik me af en toe afvroeg welk kind ik in huis had en waar hij de echte Zen had gelaten....

Als hij iets niet wilde, vroeg hij'Mama, wil je dat niet doen?'
Zo, nu hier nog ff: Schorrie krijgt als alles goed gaat een 0808 broertje of zusje!
Waar blijft Koeka . Leuk hoor Morrie, blijft geweldig nieuws!

Ik vind het ook best eng!
Can imagine, maar het komt vast goed, gewoon niet aan een derde beginnen, dat ging bij Pebb, Ely en mij mis. Simpel wel toch ?
Heeeel simpel. Ik denk niet dat ik ooit nog een derde wil dus dat scheelt.

Maar ik bedoel ook eigenlijk dat ik het eng vind dat ik straks weer een baby heb.
Hmmpppf, ja, dat kan natuurlijk ook, dat een baby hebben eng is. Maar niet je eigen doorgaans, althans, dat hoop ik maar . Zal wel loslopen denk ik zo, want destijds miste je Schorrie ook enorm en toen was ie ook een baby, zal bij Knorrie dus vast ook zo zijn. Hoewel ik erg hoop dat je nu een heerlijke kraamtijd met je kindje veilig thuis tegemoet(of d???) gaat.
Dat is nou iets dat ik ook hoop Lien. Ik denk daar echt vaak aan, dat ik zo graag thuis wil bevallen en dan een paar dagen op bed met mijn baby ipv na een paar dagen al heen en weer naar een ziekenhuis.

Maar ik weet dat het heeel vaak niet zo gaat dat thuisbevallen en thuis kramen goed gaat, dus ik vestig er niet te veel hoop op. Maar ik zou het wel echt heel erg fijn vinden als me dat deze keer wel gegund is.

Hoe ging dat bij jou beide keren?
Het rare is trouwens ook, dat had ik bij de zwangerschap van Schorrie ook, dat ik andere baby's ineens niks meer vind. Ik voel daar niets bij. Baby's die ik twee maanden terug nog adorable vond en die mijn eierstokken deden rammelen, laten me nu volledig koud. Zo vreemd.
Juist goed toch, al helemaal into je eigen ei .

Eerste keer thuis bevallen rond 5.00 AM en alsnog naar ziekenhuis vanwege te veel (meer dan 2 liter) bloedverlies. Daar overdag moeten blijven en gelukkig 's avonds weer naar huis.

Tweede keer vanwege fluxus bij de eerste moest ik in zkh bevallen en helaas was dat op zondagavond en mocht ik bij gebrek aan kinderarts niet naar huis en moest ik, of vooral Kiloknaller en daardoor ik, blijven totdat kinderarts Kiloknaller had gezien. Sja... die komen voor een verder voorspoedig verlopen bevalling echt hun bed niet uit, dus had maandag om 10.00 controle en mocht toen ein-de-lijk naar huis. Voelde me tweede keer wel veel beter dan eerste keer, maar had toen ook nauwelijks bloedverlies gehad, dus daar zal het wel aan liggen. Verder bij beiden heerlijk overdag in mijn mandje gelegen en zo nu en op de bank met kraambezoek. Ik kan me er wel op verheugen (behalve ziekenhuis onderbreking dan, maar daar ontkom ik helaas niet meer aan...).
Je moet dus echt elke keer in ziekenhuis bevallen nu vanwege zoveel bloedverlies? Terwijl dat de tweede keer wel goed ging? Ook raar.

Ach, in ziekenhuis bevallen, daar een nachtje blijven en dan naar huis zou ik ook prima vinden hoor! Hoefde in het ziekenhuis de nachtvoedingen niet te doen, dat was het enige voordeel. Ik heb 10 nachten doorgeslapen voor Schorrie naar huis kwam!
Jezus, was van de zenuwen gewoon ineens mijn inloggegevens vergeten! Normaal ben ik automatisch ingelogd maar nu dus net niet.....)

Morrie:

GEWELDIG!!!!!

GEFELICITEERD, meisje

(vind dit zoooo'n leuk nieuws :

Er zijn gewoon 2 baby's onderweg op ons iniminitopicje )
Als jullie nou ook nog even een derde en een vierde in elkaar knutselen, zijn we alle vier weer zwanger :)!
Haha, een 100% score zou wat veel zijn schat ik zo in, maar goed, eerst Koeka en Ely vlak na elkaar en nu wij, doen we toch ook aardig. En op zich ook leuk, nog meer zwangeren, dus het mag wel .

Hoe vinden jullie jongetjes vuurwerk? Kiloknaller vindt het wel "leuk spannend" volgens mij (in tegenstelling tot doodsbenauwde zus). Ben benieuwd hoe hij het vanavond vindt, we hebben om 20.30 vuurwerk hier op straat. Voor hen bijna midden in de nacht, met als voordeel dat ze dan nog wakker zijn (als het goed is).
Ik sluit me bij Lien aan; vind het zo wel mooi geregeld: 2 begin-2007 babies, 2 midden-2008 babies, en daarna zijn Ely en ik weer aan de beurt voor een eind-2009 worp (toch, Ely? ).

For the time being ben ik echter wel even genezen van evt. babykriebels. Biscuits slaapproblemen trekken op dit moment een behoorlijke wissel op ons allemaal. Tijdens goede nachten wordt ze zo'n 2-3 keer per nacht wakker en slaapt ze na een kwartiertje troosten weer verder; tijdens slechte nachten wordt ze gemiddeld ieder uur (!!) wakker om vervolgens de boel bij elkaar te krijsen. De laatste weken hebben we vooral slechte nachten meegemaakt ..Koekpa en ik draaien momenteel echt wisseldiensten, maar we zijn desondanks allebei aardig gesloopt ..

Een erg vervelende bijkomstigheid is dat ik door het gebrek aan rust inmiddels weer behoorlijk veel last van mijn bekken heb. Daar baal ik wel stevig van: de laatste oudejaarsavond was ik volledig immobiel door bekkeninstabiliteit, en een jaar later loop ik weer/nog steeds met diezelfde klachten .

Gelukkig is ze wakker een erg lief en leuk en bijdehand poppetje, maar jezus, iets minder wakker zou intussen wel heel welkom zijn.

Lieve meisjes, alvast een heel fijne jaarwisseling gewenst en óp naar een kinderrijk en ook anderszins geweldig 2008!!
anoniem_15275 wijzigde dit bericht op 31-12-2007 23:18
Reden: typo's
% gewijzigd
Ik heb eigenlijk nog geen idee wat Koekie van vuurwerk vindt, maar aangezien hij over het algemeen net zo'n grote schijterd is als zijn moeder, verwacht ik niet dat hij erg enthousiast zal zijn . Maar hij gaat binnen een half uurtje naar bed en slaapt hopelijk gewoon door. Zuslief wordt daarentegen al wakker van een voorbijrijdende auto en die zal dus waarschijnlijk wel flink wat stampij maken als het geknal eenmaal begint..
anoniem_15275 wijzigde dit bericht op 31-12-2007 23:20
Reden: 2 x is teveel
% gewijzigd
Gelukkig Nieuwjaar! (Al zie ik ook wel een beetje tegen het jaar op als ik over Biscuits slaapproblemen lees ).

Schorrie vindt knalletjes eng, zoals hij zelf zegt. Maar om 12 uur 's nachts heeft hij uiteindelijk toch genoten van het vuurwerk nadat hij wakker geschrokken was, hij moest er alleen even aan wennen denk ik.
Wij hadden kindervuurwerk om 20.00 en Kiloknaller vond alles prachtig, gelukkig maar, want zuslief vraagt altijd (te) veel aandacht omdat ze knallen eng vindt.

Kiloknaller heeft wel iets nieuws sinds een paar dagen, elk kwartier wakker, roepen en nadat hij aai over zijn bol heeft gekregen slaapt hij weer (een kwartier) verder. Hopeloos...., want als we niet komen blijft hij roepen wat overgaat in geschreeuw en dan wordt ook zus wakker. Grmbllllll.
Pffff Lien, dat is echt slopend hé, nog geen uur aaneengesloten door kunnen slapen. Ik trek het iig heel slecht (het speelt nu ook al maanden bij ons), maar in combinatie met een zwangere buik, zal het helemaal geen pretje zijn..

Hoe gaat het trouwens met de zwangere buiken, meisjes? Voelen jullie je goed? Wanneer ben jij precies uitgerekend, Morrie? Lien de eerste helft/tegen half juni, toch?
~[quote]Morrie schreef op 03 januari 2008 @ 09:30:

Gelukkig Nieuwjaar! (Al zie ik ook wel een beetje tegen het jaar op als ik over Biscuits slaapproblemen lees ).

Morrie, als Knorrie de slaapproblemen van Biscuit zou overnemen, hoef je je voor 2008 nog geen zorgen te maken! Biscuit sliep heerlijk het eerste half jaar, de ellende begon pas daarna . Sinds ze zich echt goed bewust is van de wereld om haar heen, wordt ze heel erg in beslag genomen door alles rondom haar heen. Ze kan zich maar moeilijk afsluiten van haar omgeving, en ik heb de indruk dat ze 's nachts echt last heeft van alle indrukken van de dag. Naast erg vermoeiend, vind ik het vooral heel erg zielig voor haar.

Vorig jaar om deze tijd waren de weeën net begonnen. 5enhalf uur later hadden we een dochtertje.

Het lijkt gisteren, maar ineens blijkt ze al een dreumes te worden. Ongelooflijk, hoe snel alles voorbij is gevlogen...
Wauw, Biscuitje alweer een echte dreumes, wat gaat het toch razendsnel!

Na drie nachten gedonder met Kiloknaller hebben we voor het slapengaan een afspraak met hem gemaakt dat hij niet zou roepen en.... hij sliep door . Wat een aap ook eigenlijk he . Inmiddels slaapt hij dus weer gewoon bijna klokje rond, 19.00 erin en ergens tussen 6.10 (o gruwel) en 7.00 wakker.

Hoe doen jullie het eigenlijk met tandarts? Zijn jullie al geweest? Ik realiseerde me ineens dat dat eigenlijk vanaf 3 moet, maar had nog geen actie ondernomen. Dochter is ook al tijdje niet geweest.... ging dus nu maar weer in de wachtrij bij de ACTA. Belden ze terug dat het vanmiddag kon.... maar ja, ik had tegelijkertijd kraambezoek afgesproken, dus moet dit helaas laten schieten. Was wel erg praktisch geweest, maar goed.

Weet ook niet of dochter echt enthousiast was geworden van tandarts-aankondiging een half uur van tevoren. Ze vond het geen probleem totdat ze een gaatje kreeg en er geboord moest worden. Kan het me ook absoluut indenken dat dat niet fijn is (ik ben zelf totaal niet bang, maar ben dan ook 30 jaar ouder, hoewel ik het vroeger ook geen probleem vond, maar ik had ook geen gaatjes, dat scheelt vast).

Buik groeit, ik ook (+8 kilo.... 70 kilo dus nu, mmmmm). Nog zo'n 20 kilo te gaan vrees ik, want dat was voorgaande keren ook zo.
En gefeliciteerd natuurlijk :):):):)
Koeka, gefeliciteerd!

Ongelooflijk, biscuitje alweer 1 jaar. Wat vliegt de tijd.

Lien, Zen is al twee keer meegeweest naar de tandarts. Tandarts keek amper in zijn mond, maar wel gepeperde rekening. Trut!

Maar geen gaatjes, dat scheelt.
ff up.

Alles goed hier met de zwangeren? En ook met de (naar ik aanneem ) niet-zwangere?

Hier gaat alles redelijk tot goed. Helaas nog altijd sprake van een ernstig verstoorde nachtrust door onrustige biscuit. Het ging even iets beter maar momenteel heeft ze flink last van nachtelijke hoestbuien en een verstopte neus, waardoor ze weer om de haverklap wakker wordt. Gelukkig is ze overdag het zonnetje in huis: heel de dag kletsen en schateren om alles wat ze ziet (nou ja, om bijna alles ) .

Met koek gaat het ook goed. Hij heeft wel last van een soort heropleving van zijn terrible-two-periode, want de kleinste tegenslag (en denk hierbij in de orde van grootte van: roosvicee in een andere beker krijgen dan blijkbaar gewenst was ), kan de laatste weken de meest hysterische jankbuien tot gevolg hebben. En als het echt one of those days is, gebeurt dat rustig zo'n keer of 15. Maar goed, tussen de buien door is het hier best gezellig .

Morgen voor een midweekje naar de Ardennen, en daarom vanavond op de valreep nog wat dingen voor mijn werk afronden..Helemaal geen zin in. Maar gezien het tijdstip en het feit dat ik vanaf morgenochtend echt vrij wil zijn, zal ik daar nu toch maar heel snel mee beginnen... Tot volgende week!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven