Fototopic: Wat eet jij nu?

24-08-2011 15:54 332 berichten
Ik had net een bakje fruitsalade gemaakt en dat vond ik er zo kleurig en gezond uitzien dat ik er even een foto van heb gemaakt.

Nu leek het me leuk als hier allemaal foto's worden geplaatst van wat jij op dit moment aan het eten bent/gaat eten/net hebt gegeten. Dat kunnen zelfgemaakte foto's zijn, maar bij simpele tussendoortjes kan dat natuurlijk ook gewoon een foto zijn die van google is geplukt.

Wie weet doe we op deze manier wel een beetje inspiratie op van elkaars 'gerechten'.

Ik trap af:

Fruitsalade van aardbeien, galiameloen en nectarine, jum!

Alle reacties Link kopieren

met

quote:Mylene_Valerie schreef op 02 september 2011 @ 22:50:

[...]Ziet er goed uit maar wat is het precies?Marokkaanse gehaktballetjes naar een recept van Rick Stein (BBC). Het zijn rundergehaktballetjes in een kruidige tomatensaus, met eieren in de saus gestold. Een van mijn favoriete gerechten , zou het bijna elke week wel kunnen eten.
quote:Teigera schreef op 02 september 2011 @ 23:07:

[...]

Marokkaanse gehaktballetjes naar een recept van Rick Stein (BBC). Het zijn rundergehaktballetjes in een kruidige tomatensaus, met eieren in de saus gestold. Een van mijn favoriete gerechten , zou het bijna elke week wel kunnen eten.

Mag ik het recept hebben? Ga ik het van de week maken, ziet er heerlijk uit.

Ik ga vanavond of morgen deze quich maken;

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Ook van Rick Stein, briam (Griekse ratatouille) met veel dille. Hij staat in de oven op heel lage temperatuur en is over een uur of vier klaar.
dadelijk dit:

Heel vroeg ontbijt.

Net een paar sushi hapjes;

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ontbijt:

Verse jus met 2 boterhammen pindakaas, een klein schaaltje aardbeien en een kop thee

Lunch:

Een kaastosti met ketchup en een glas cassis light

met:

en

met

Nu;

met

In mijn potje zat alleen geen cognac.

Gisteravond kwam forumster Passie hier borrelen dus de borrelhapjes was mijn avondeten en mijn ontbijt vanochtend;

Diverse kaasjes, dips en komkommer in zoetzuresaus;

Gevulde cherrietomaatjes met roomkaas en peterselie, Indiase eiercurry met koriander, spiesje met cherrietomaatje/mozzarellabolletje in rode pesto/komkommer, fetablokjes en knoflookolijven.

2 mini quiches met pesto die heel goed gelukt waren (doe altijd iets uit mijn hoofd maar ze waren heerlijk, zal zo nog even foto maken hoe ze er van binnen uitzien).

De ene met zalm/surimi/rode paprika/kappertjes/sjalot en kruiden. De ander met broccoli/spekjes en ham/tomatensaus/sjalot en blauwe kaas.

Ziet er heerlijk uit MV! Terwijl ik niet eens van olijven feta en pesto ben Ook gezellig gehad?

Ik eet nu dit: best lekker!

Ja was reuze gezellig (ik heb binnenkort een filmpremiere en ze had wat spullen voor mij te leen). Gelukkig had ik vele hapjes dus voor elke smaak wel wat. Ik zit na de lunch nog vol en nog geen zit om vanavond te gaan koken. Misschien weer een borrelhapjesavond.

Een schaaltje van deze met een glas

quote:Mylene_Valerie schreef op 03 september 2011 @ 11:02:

Mag ik het recept hebben? Ga ik het van de week maken, ziet er heerlijk uit.Sorry MV, zie je bericht nu pas. Vriend maakt het altijd van een you tube filmpje, als je googelt op "Rick Stein Moroccan meatballs" vind je het ongetwijfeld.
Waarschijnlijk vreemd ontbijt maar ik had nog wat hapjes van mijn quiches over. Koud als ontbijt was het ook lekker. Heb meteen een foto gemaakt van de vullingen die ik verder in de vriezer heb gedaan. En hier de hapjes die ik nog over had;

Met dit erover:

Hmmmm!

nobody can go back and start a new beginning,
but anyone can start today and make a new ending.
Kersenbonbon

Daarna de zak weer dichtgedaan en met een keukenkrukje hoog in de kast opgeborgen, zodat het ook echt bij één bonbon blijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven