Wedding Blues

05-09-2011 12:14 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Kent iemand het gevoel dat je na je bruiloft niet zo blij bent als je had verwacht? Of dat je je zelfs best slecht voelt?

Ik heb gehoord over deze wedding blues en vroeg me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.
Huh? Ik snap al niet dat mensen verwachten dat hun leven ineens radicaal verbetert na je trouwdag. Als je zulke waanideeën koestert, kan het inderdaad alleen maar tegenvallen.
Er was na onze trouwdag een stuk minder geregel, en het saldo vd spaarrekekening was een stuk lager, maar voor de rest veranderde er niks..
Had je verwacht dat het anders zou worden na je bruiloft dan?

Hier veranderde er niks hoor. Behalve idd onze spaarrekening en fantastische herinneringen aan een mooi feest.
Niet zo gek hoor...het bekende zwarte gat. Je hebt maandenlang ernaar uitgekeken, vanalles geregeld, en dan is het plots voorbij. En misschien is niet alles helemaal gegaan zoals gepland, en maak je je wat druk in zo een details. Vaak waren de verwachtingen ook zo hoog, dat het moeilijk kan zijn daar mee om te gaan, hoe onbelangrijk ook.

Maar wees gerust, een tijdje later denk je helemaal niet meer aan de dingen die niet helemaal verliepen zoals je het had bedacht, en blijft een mooie herinnering, om met plezier naar terug te blikken.
Ik denk dat je dan te hoge verwachtingen hebt gesteld. Is aan de ene kant logisch omdat je zo toeleeft naar dat speciale moment. Maar daarna gaat de relatie gewoon verder, alleen ben je nu elkaars man en vrouw ipv vriend en vriendin. Je bent de verbintenis aangegaan en dan gaat het leven gewoon door. Het is misschien even wennen, maar als je relatie leuk genoeg was voor het huwelijk, dan zal het vast wel weer goedkomen (anders ben je denk ik ook niet getrouwd als het daarvoor niet zo leuk was )
Ja haha. Maar dat is normaal denk ik, komt vooral omdat je er eerst maandenlang fanatiek naartoe werkt en dan is het ineens over...

Nieuw projectje zoeken om je op uit te leven
Bedankt voor de reacties. Ik ben zelf geen 'slachtoffer' van de wedding blues maar ben benieuwd of er mensen zijn met ervaring op dat gebied.

@visje444 Heb je last gehad van dat zwarte gat? En hoe ging je daar mee om?
Was vooral opgelucht dat het achter de rug was.
Nee niet echt, wel merk ik dat ik nu met nog meer plezier terugkijk naar ons trouwfeest, dan de paar dagen erna. Toen was ik nog meer bezig met de details.

Waarom ben je benieuwd daarnaar?
Waarom ben je er benieuwd naar als je het zelf niet hebt?

Ik viel zeker niet in een zwart gat. Had juist een heel voldaan gevoel. Mijn moeder wel Die vond al die drukte en gasten in huis zo leuk en toen was alles opeens voorbij en was het weer stil.
Ik hoorde over de wedding blues en ben voor school bezig met een artikel hierover. Ik was op zoek naar ervaringsdeskundigen.

In mijn naaste omgeving ken ik eigenlijk niemand die daar ooit last van had, toch hoor ik wel dat het veel voorkomt.
Ken het niet, ik was zo trots als een pauw. Ik had een prachtige man aan mijn zijde (nu ex en beste vriend en nog steeds trots op hem).

Ik heb me destijds niet verheugd op de dag zelf, alhoewel die erg leuk was, maar vond de verbintenis en sich meer van belang. Ik had een mooie jurk, maar dat kon me geen reet schelen op het moment dat ik ja zei. En daarna ook niet.

We hebben een fantastisch huwelijk gehad. En die dag gaat nooit meer uit mijn gedachten. Ach ja... nostalgie...
Ah fijn, iemand die ons weer eens als proefkonijnen wil gebruiken voor school.

Hier dat ook niet gehad, er werd zelfs geen gat in ons spaargeld geslagen.

Gelukkig hebben we de foto's nog en de ring om mijn vinger, verder is er niets veranderd. Had ik ook niet verwacht.
Je bent bezig met een onderzoekje? Je hebt je net aangemeld, toen heb je ook de regels gelezen.
quote:prima88 schreef op 05 september 2011 @ 12:43:

Ik hoorde over de wedding blues en ben voor school bezig met een artikel hierover. Ik was op zoek naar ervaringsdeskundigen.

Je bent van 88, dus een jaar of 22, 23. Ik neem voor het gemak aan dat je hoger onderwijs volgt?

Is het dan niet veel handiger om een enquete uit te zetten (op het prikbord hier mag je respondanten oproepen mee te doen)? Dan krijg je betere resultaten dan op deze manier denk ik zo.
Ik ben in aanraking gekomen het begrip omdat ik zelf denk over trouwen. Mijn werk voor school heeft dus een persoonlijke dimensie.

Ik was benieuwd naar verhalen van mensen over dit fenomeen.

Iedereen bedankt voor alle reacties tot nu toe!
@helen31 Bedankt voor de tip! Ik ga het proberen.

Verder blijven alle ervaringen over 'the day after' natuurlijk welkom.
Behalve moe (onvoldoende geslapen vanwege alle indrukken) juist heel blij en gelukkig met de leuke dag. Weer thuis hebben we alle lieve boodschappen en zo gelezen die mensen voor ons opgeschreven hadden en dat was heel mooi en best emotioneel. Het voelde allemaal zo warm, echt geweldig. Die dag erna is nu precies een jaar geleden trouwens (grappig).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven