Een mooie zomerdag deel X

10-08-2011 20:28 3077 berichten
Deel X! Deel 10! Een jubileum!

Wat gaat de tijd toch snel. In deel I was er nog niemand zwanger, en nu hebben we 8 blozende, gezonde en lieve baby's. En 3 onderweg! Waarvan we zeker weten dat er eentje in deel X geboren wordt!

Natuurlijk draait het niet alleen om zwangeren en mama's, maar is er ook ruimte voor zij die helaas nog niet zwanger zijn, of dat hopen te worden via een andere weg.

Dit wordt het 10de topic waarin we naar elkaar luisteren, elkaar advies geven, met elkaar meeleven, elkaar de les lezen, elkaar pesten, en met elkaar lachen!

Naamstand van zakenNieuwsFedeuitgerekend april 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama is zelfs al weer aan het werk! WishUitgerekend juni 2011Babygirl is geboren, mama weer aan het werk! Maar moet wel goed voor zichzelf zorgen!!! Lieke uitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama geniet van verlof, maar is lekker actief! Juniperuitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama kent haar mannetje door en door! Elisauitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama geniet er van! Earthuitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en is een relaxte baby met dito mama! Alleen nu een liesbreuk Floweruitgerekend augustus 2011, dochterBabygirl geboren! Mama is supermama en fiets al weer :-) Dochter doet het goed!! Kristinuitgerekend november 2011 Jongetje/meisje?? blijft een verrassing voor ons. Mama blijft beetje kwakkelen, maar einde is in zicht! (van de zwangerschap dan he...) Gerbera Uitgerekend eind februari / begin maartMeeleesmodus, maar is de blijde boodschap aan het verkondigen aan iedereen! De eerste 3 spannende maanden zitten er op! Iedereen mag het weten!!!! Elmie in de meeleesmodus Is GETROUWD! Gaat voor ICSI, prikinstructies gehad, Draaiorgelaltijd in voor een gesprekje en meetGaat voor eiceldonatie maar eerst afvallen. Counseling gesprekken lopen! Shain de meeleesmodus, maar vergeet niet dat ze hier alijd welkom is Kimmiein de meeleesmodus, want druk aan het klussen in haar huis, en genoeg familieperikelen.Lang genoeg gewacht! Als het niet gaat zoals het moet... dan maar..... Precies! Miekiein de meeleesmodusZWANGER!!!!!!

Vorige topic: Een mooie zomerdag deel IX
Wish ik ga de 9de ook mee. Zonder babies met kolf. Komt wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Elmie wat klink je opgewekt! Fijn! Je vakantie klinkt ook heerlijk, behalve de autokosten dan... dat is altijd balen, vooral als achteraf blijkt dat je nog opgelicht bent ook. DE dag schiet nu lekker op! Krijg je al kriebels?

Flower, super die foto's! Wat een heerlijk meisje om te zien. Echt een meisje ook! Zielig hè die hielprik, moest ze er erg van huilen?

Elisa, D. was dan ongeveer vergelijkbaar met de geboorte. Hij was 50 cm en 3500 gram. We gebruiken wel een speentje hoor! Alleen vindt hij zijn hand sinds vorige week net even wat lekkerder, dus de speen gaat er al heel snel uit en dan is het maar zoeken naar zijn hand. Het gaat allemaal nog niet zo gecontroleerd .

Leuk de meet! Heb er zin in. Probeer nu echt te komen hoor. Of ik D. meeneem is een beetje afhankelijk van wat de rest doet .

Sha, toch weer ongesteld dus . Voel je je nu echt minder rot dan de afgelopen maanden? Of probeer je het maar vooral weg te stoppen?

Juun, de vorige keer was met 4,5 week bij het consultatiebureau. Inmiddels dus al weer 5 weken geleden. Bedankt voor je muziektips (Earth jij ook!), ga het van de week eens uitproberen . Kijken hoe D. erop reageert.

Ik denk dat het sprongetje bij ons vorige week is geweest. Toen was D. erg huilerig. Sinds het weekend is hij heel vrolijk, lacht veel (nu ook soms met geluid!). Alleen vanavond is hij weer wat mopperig, dus man ligt met hem op ons bed een filmpje te kijken (mannenavond zo noemt hij het ).

Earth, geef je de Infacol altijd voor een flesje of ook wel gewoon tussendoor? Zou het dan ook helpen? Ik vergeet het namelijk nog wel eens voor een fles en weet dan niet zo goed of ik het erna nog kan geven.

Fede, slaap lekker. Heerlijk op tijd je bed in. Gek dat jouw apotheek speciale paracetamol heeft voor onder de drie maanden. Hoeveel gram waren deze, weet je dat zo?
Hoi drie! Heb je berichtje net gekruist.

Wat rot van je rug . Is het een soort bekkeninstabiliteit? Loop je er eigenlijk voor bij een therapeut? Sterkte woensdag. Hoe laat staat de wekker om ze alledrie aangekleed en klaar te krijgen? Hoe heb je de opvang eigenlijk geregeld?
Joehoe hij drinkt supermakkelijk uit de fles bij mijn man! Goed, he?

En er ging 100ml in!

Dit geeft wel mogelijkheden!
Lieke de wekker gaat tussen vijf en half zes. Dan zal mik zich wel melden namelijk. Dan heb ik twee en half uur de tijd om alles te doen. Dat zijn drie voedingen en dotje van ontbijt voorzien. Alles inclusief mezelf wassen en aankleden. Broodtrommel en alle tasjes inpakken. Vandaag heb ik geoefend maar ik was een uur te laat klaar. Chris lag nog lekker te slapen. Woensdag toch maar eerder wakker maken.

Ze gaan alle drie naar het kdv in de buurt. Daar loop ik naar toe. Dat gaat sneller dan het gesleep met maxi cosi ed. Want dan moet ik de auto parkeren en ze een voor een naar binnen brengen. Dat betekend ook dat ik de kinderen alleen in de auto moet laten zitten en dat wil ik natuurlijk ook niet. Dus dan maar lopen. Vandaag ook in de stromende regen. Was wat minder.

Paptijd hier. Tot morgen
Ok, ik ben wakker. Daar gaan we dan zo. Slik. Tot vanavond! Xxx
Werkse wish! Zet m op!
Werk ze Wish!

Hier zijn die gekke babycd's een hit. Net was WB huilerig, had net z'n flesje leeg en lag te huilen in de box. Hij de wilde niets, niet spelen, niet knuffelen, niet wiegen alleen een beetje verveeld huilen. Dus ik zet de babycd op en hij is meteen stil. Grappig toch!
Leuk Earth!

Ik ben heel fijn ontvangen op mn werk, moet weer flink aan de bak hahaha! Zit nu te kolven, gaat super goed!! Blijft Hopelijk zo!
Fijn dat het kolven goed gaat Wish!

Ik zit hier met een klein dillema.

Ik heb palladiums besteld (ja die schoenen uit de jaren 90)

Normaal heb ik maat 40 en dus nu ook besteld. Ik heb ze thuis net gepast en ze zitten goed. Alleen ben ik bang dat ik tijdens het lopen iets naar voren schuif in de schoen waardoor ik met mijn teen tegen de rand aan kom. Zal ik ze retour sturen voor een maatje groter of zal ik deze houden.

Ik heb ze gekocht omdat ik geen herfstschoenen heb waar ik lang op kan lopen (ja mijn bergschoenen maar daar ga ik echt niet mee naar de stad lopen).

Heeft er een van jullie vroeger deze schoenen gehad en kan mij voorzien van advies van mijn vreselijk grote dillema .
Earth misschien moet je even kijken welke sokken je er in aan wil doen? En loop je ze nog een btje uit?

Ik ken die schoenen eigenlijk niet!?

Enne die baby cd's? Haha wie weet vindt r ze ook leuk?

Waar had je die ook alweer vandaan?
Elisa, fijn dat de fles goed gaat. Dat biedt inderdaad weer mogelijkheden :-).

Drie, wat een schema. Respect! Helpt je vriend ook mee in het ochtendritme of komt het vooral op jou aan? Zal aan je denken morgenochtend...

Wish, fijn dat het kolven goed ging. Ben benieuwd hoe je de eerste dag werken ervaren hebt, maar dat horen we vanavond wel .

Earth, ik heb ooit ook Palladiums gehad en die zaten mij (in mijn normale maat) met het lopen net te strak. Ik zou dus voor een maat groter gaan!

Ik heb zonet de kinderradio opgezet en dat vond D. volgens mij geweldig . Hij zat in iedergeval lekker te lachen. Vanavond even kijken of ik de cd's van Earth kan downloaden (man weet precies hoe dat moet, ik niet ).

Ik zit te wachten op droog weer... wil nog even wat boodschapjes doen en het kaartje voor Flower posten. Ben bang dat ik lang kan wachten...
Wat een nacht en dag pff..

Vannacht 3,5 uur geslapen omdat N. had bedacht vanaf 2.30 te gaan spoken. Wakker zijn en huilen als ik hem geen aandacht gaf. Op de buik liggen, wiegen etc. niks hielp (ook geen babtmuziek Earth )

Toen was het eindelijk 4.00 uur. Tijd voor voeding, eindelijk slapen dacht ik. Ja, na een uur was N. alweer wakker, heel gezellig... not.

Met hem opgebleven tot de voeding van 9 uur en zijn we om 10.15 nog weer even naar bed gegaan en heb ik nog tot 12.00 geslapen. Maar dan is je dag wel weer knudde en heb nog een brak gevoel.

N. is vandaag zo wispelturig als de pest. Heel hard lachen, leuk spelen etc. en dan binnen een sec. weer keihard krijsen en ontroostbaar zijn.

Hij ligt nu weer in zijn mandje en heb ik eindelijk tijd om iets van een lunch te fabriceren.

En vanavond moeten we samen naar de terugkomavond van de zwangerschapsgym. Hou mijn hart vast...

Zo even reageren

Earth, ik heb heel lang in de schoenen gewerkt. Blijkbaar zijn ze iets te breed voor je. Je kunt het beste een badstoffen inlegzooltje halen (is fijn want loopt zacht en je kunt ze uitwassen). Als je die in je schoenen doet komt je voet hoger te liggen en sluit de schoen beter aan waardoor je niet meer naar voren glipt. Geen schuimrubberen zooltjes halen want die loop je binnen een dag helemaal plat.

Thanks voor je voedingsschema, zo had ik die van ons ook bedacht. WB krijgt dus ook maar 120 + 4 scheppen? Ik krijg er ook niet meer in dan dat. Cb zei dat ik over moest gaan op 150 +5, maar als het me al eens lukt is ht daarna geheid spugen in bed.

Even verder teruglezen
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
och palladiums: jeugdsentiment!! Zijn ze weer terug van weggeweest? Mijn ervaring is dat ze wel goed ingelopen moesten worden, die voorkant kon wat stug zijn...

Wish: fijn dat vandaag zo goed gaat! Lekker direct ook weer een aantal klusjes is ook fijn!

Sha: een troost: je cyclus was wel prachtig deze maand. Je houding werpt hierin zijn vruchten af denk ik! (heb je kaart nog niet)

Vandaag afscheid genomen van kraam. Zal haar nog gaan missen!!! Wat een topper.

Bv loopt nu super, ondanks 8 poepluiers gisteravond en vannacht is danoontje toch nog aangekomen! Ik ben super blij.

Vandaag ook begonnen met speen: wat een verademing zeg...

Lig nu nog ff lekker op bed met danoon. Straks visite.
Oh Sha, wat klote...toch weer ingesteld. Kan me voorstellen dat de moed je onderhand wel in de schoenen zakt. Ik hoop alleen maar dat je er niet teveel ziek van bent deze keer

Wish, fijn dat je leuk ontvangen bent vanochtend en dat het kolven goed ging. Heb ooit gehoord dat moeders een foto van hun kind of een shirtje met de geur eraan meenemen om een goede tsr te krijgen. Succes vandaag verder

3B, wat een drukte zo met 3 kids en wat een geplan om optijd op je werk te komen.

Ik heb gisteren ook fort Boyard gekeken, maar vond het een teleurstelling. Het kwam nu helemaal niet spannend over, maar saai, in scene gezet en de kandidaten (vooral die Brigitte ofzo, wat een doos zeg) vond ik ook niet leuk.

ELisa, wat fijn dat het flesje gelukt is. Daar heb je echt mazzel bij, er zijn veel baby's die dat niet meteen accepteren. Kun je eindelijk ook eens lekker op pad binnenkort. Heb je al plannen?

Lieke, leuk dat D. de muziek kan waarderen

N. reageert heel sterk op muziek, heel leuk vind ik dat omdat wij ook allebei heel muzikaal zijn.

Leuk dat jullie 'mannenavonden' thuis hebben. Ik noem Juno vaak de babyfluisteraar. Dan is N. huilerig en is niks goed. Dan pakt Juno hem is is hij meteen stil en zit hij met grote ogen rond te kijken. Ik grap graag tegen Juno zijn baas hem niet wil detacheren aan mij
Flower, fijn dat het goed met jullie gaat. Zoveel poepluiers bij bv. is normaal. N. had de eerste weken ook bij bijna elke verschoning gepoept. Pas toen we gingen combineren met kv. werd het minder, maar wel veel viezer
krampjes = stom
Ben ik ook weer... brrr ben blij dat de eerste tijd van mijn verlof qua weer toch beter was. Met dit weer ga je echt niks doen .

Juun, wat balen zo'n nacht. Herkenbaar ook dat omslaan van buien. D. heeft dat ook heel regelmatig van lief en leuk lachen is het dan ineens krijsen. Vindt dat best lastig, want geen idee wat er dan is... en krijg hem dan maar weer eens rustig. Op zo'n moment is niks goed.

Dat is al snel jouw terugkomavond! Ik heb nog niks gehoord... Maar de laatste baby van ons groepje is ook nog eens twee weken overtijd geboren, vandaar dat het denk ik even duurt. Ben wel benieuwd hoe de andere baby's het doen.

Ik heb spierpijn. Mijn armen doen zeer en mijn nek. Denk dat ik niet helemaal lekker zit als ik de fles geef. Dus vanaf nu even goed met kussens in de weer... dit is niet fijn .

Flower, is je vriend wel vrij? Of moet je het nu echt gelijk al in je uppie doen? Heb je al leuke kraamcadeaus gekregen?

Earth, een knuffel... kraampjes zijn inderdaad stom!
Ah Earth wat is het toch lastig he af en toe.

Lieke, gelukkig herken jij dat. Ik vraag me wel eens af of alleen N. zo wispelturig is en wat ik eraan kan doen. Ik krijg hem dan soms ook echt niet meer stil.

Hebben jullie ook dat wanneer je baby wakker wordt hij/zij moet huilen en niet meer stopt voor er een fles in zit? Zo vervelend vind ik dat. Sta ik midden in de nacht te stressen om die fles te maken terwijl N. keihard aan het huilen is.

Vandaag niet zo leuk, ben alweer 3 keer naar boven gegaan om te troosten, terwijl ik geen idee heb wat er aan de hand is.

Verder al 3 afmeldingen gekregen voor vanavond (en we zijn maar met 7) en heb sterk de neiging om ook niet te gaan.
Nou hier is het de hele middag al 'feest' met krampjes. Het arme ding.

Juun, bij ons is het net zo erg hoor met de fles en hongerhuilen. Alleen wij stressen er al niet meer om. Voordeel is wel dat vriend ook wakker is en dat ik niet hoef te denken 'ohhh als vriend maar niet wakker wordt'. Bij ons huilt WB meestal een minuut of 8 voordat de fles klaar is (fijn joh comfort-voeding, dit moet met kokend water gemaakt worden en dus ook weer afkoelen).

Ik zou gewoon gaan Juun. Even lekker eruit en de bevallings-perikelen van je af praten.

ohhh, WB huilt weer, later meer
Lieke, ik heb ook last van nek en schouders, waarschijnlijk idd van het voeden en vasthouden. Probeer ook weer mer gebruik te maken van mijn voedingskussen, maar vergeet het meestal.

Earth, maar heb jij dan ook dat wanneer WB 2 uur voor de fles al wakker wordt ook 2 uur aan het huilen is? Ik bedoel 5 of 10 minute à la, maar zo lang?

Hij is dus een half uur geleden wakker geworden van een boertje was dwars zat denk ik, maar sindsdien huilt hij en we moeten nog tot 18.00

Heb hem een half uur tegen me aan gehad, maar hij vecht zich gewoon weg.

Nu maar even in de box hoor, huilend of niet..

Heb op Youtube die nummers van jouw cd's gezocht. Wat een muziek haha..., maar ja als de baby's het fijn vinden..

Hier had het net geen effect helaas.

Sterkte met de buikpijntjes!
Kom even een hele dikke knuffel aan sha en wb geven. Sha wat balen weer zeg, mogen we samen weer een nieuwe ronde in

En natuurlijk een welkom voor 3b!

Hier hou ik het even bij, moet over 45 min weer naar werk en ben Total loss. Fijne avond nog allen!
Hmm, Juun dat is lastig als hij meteen begint te huilen. Is het niet gewoon een jongentje met een snelle spijsvertering? Dus dat hij dan gewoon alweer honger heeft. Misschien overstappen op forte-voeding?

Verder wijken we ook heus wel af van het schema. Soms een half uur eerder of later. Maar 2 uur is wel heel veel....

WB, krijgt gewoon 5 x 4 scheppen. Tot voor het weekend was de nachtvoeding zelfs nog 3 scheppen. Ik denk dat ik pas volgende week een keer overstap op de 5 x 5 scheppen.

Kimmie, leuk dat jeven aanwaaide! Werk ze!

Vriend heeft vandaag een s-vormige fles van Difrax gehaald. Eens kijken of WB daar minder krampjes door krijgt. De afgelopen week huilt hij soms wel 4-5 uur op een dag. En dan is het niet huilen, maar zich echt overstuur krijsen. Hij krijst soms zo hard dat hij vergeet te ademen. Echt sneu.
Elisa, ik heb de cd's van een collega gekregen. Maar je kan ze op bol.com bestellen (of even opzoeken op Youtube, het is echt te erg!) En super dat R. uit een flesje heeft gedronken.

Drie, wow wat sta je vroeg op zeg om alles georganiseerd te krijgen. Slim dat je vriend de nacht vanaf 4:00 uur laat doen. N je weer gaat werken moet jij ook wat meer rust pakken 's nachts. Succes en veel plezier morgen met je eerste werkdag! Heb je er een beetje zin in?

Wish, hoe was je eerst dag? M. onwijs gemist?

Lieke, je mag de infacol ook tijdens krampjes toedienen!

Flower, Pallediums worden weer helemaal da bomb . ik ga ze toch maar ruilen voor een maatje groter, en dan waarschijnlijk met inlegzooltje (thanx vooor de tip juun).

Wish, ik denk dat ik WB met de meet thuis laat. Dan zit ik net iets relaxter te kletsen. Als je moet kolven dan kan dat denk ik wel op de wc.
Ohhh, de dure tiny love muziekmobiel is vandaag binnen gekomen. hij is helemaal goedgekeurd door WB!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven