Mannen!

06-09-2011 22:49 13 berichten
Hoe krijg je een man uit je hoofd?

Sinds een paar maanden ga ik om met iemand die ik via internet heb leren kennen. Het klikte heel goed, we hebben leuke gesprekken gevoerd, paar leuke dates gehad en ik dacht dat het wel wat ging worden.

Ik ben een volwassen vrouw (overigens niet van 1980 ) en heb heus wel genoeg ervaring op liefdesgebied maar zoals ik me nu voel: ik voel me 16 en nee, dat bedoel ik niet positief.

Ik ben op zich helemaal niet onzeker over mezelf (heb natuurlijk weleens mijn momentjes, net als iedereen) en ben ook geen jaloerse hysterica. Normaal gezien ben ik vrij relaxed en als ik weet dat het goed zit tussen mij en die ander, dan zie ik geen reden om over allerlei dingen jaloers te doen.

Om een heel lang verhaal kort te maken: deze man heeft me een paar keer laten zitten. De laatste keer was ik hier heel erg kwaad over. Ik vind het prima als er iets tussenkomt maar bél even. Dat is toch normaal als je iets afgesproken hebt?

Meneer blijkt er andere normen en waarden op na te houden. Toen bij hem het belletje ging rinkelen dat deze keer misschien wel too much was, toen kreeg ik een hele (liefdes)verklaring waarin hij aangaf mij erg leuk te vinden. Hij zei ook dat hij duidelijk had aangegeven voor mij te willen gaan en dat wilde hij ook echt (zijn woorden) maar op het moment zat hij met een paar probleempjes.

Prima, heb ik alle begrip voor. Maar het moet wel een keer klaar zijn ... of ja, hoe zeg je dat? Ik ken hem nu een maand of 4 ... hoe lang gaat dit nog zo door?

Het lijkt wel een spel van aantrekken en afstoten. Ik geloof hem als hij zegt dat hij me leuk vindt maar is het niet zo dat je iemand die je leuk vindt, vaak wil zien?

Let op: ik ben echt geen claimerig type die haar vent elke dag wil zien ofzo. Maar 5 dates in 4 maanden? Dat is toch wel heuuul erg weinig, of niet?

Hij woont overigens maar 15km verderop dus de afstand is het hem niet.

2 weken geleden heeft hij mij uit zichzelf gebeld met de vraag hoe mijn vakantie was. Toen hebben we ongeveer 2 uur gebeld. Dat was leuk. Daarna heel de week niets gehoord. Van mijn kant ook niet hoor, ben ik eerlijk in. Eergisteren gaf hij ineens dat hij ervan baalde dat ik de hele week niets had laten horen nadat hij mij die zondag zolang gebeld had. Heb toen eerlijk aangegeven dat ik het lastig vond. Ik vind hem erg leuk maar heb in die 4 maanden al meer moeite gedaan en geduld opgebracht voor iemand dan wat ik normaal zou doen. Ik heb vooral in het begin vaker contact gezocht waar echt 0,0 response op kwam. Ik heb het gevoel geen steek verder te komen. Ik heb aangegeven dat ik bang ben dat ik voor de gek gehouden word.

Natuurlijk werd alles ontkend. Het gesprek ging ook nog over eerdere dingen die er gebeurd zijn. 1 daarvan was dat hij ongeveer een maand geleden heeft gezegd dat hij van me begon te houden maar dat eng vond. Als ik verwachtte dat hij ineens een relatieman zou worden dan was het sorry??!!

Ik heb hem maandag gesmst maar heb niets meer gehoord. Ik weet het niet meer. Zoals ik hem ken geloof ik dat hij me echt wel leuk vindt. Maar wat is er dan? Uit hem krijg ik amper iets. Hij vindt het lastig om over "gevoelens" te praten enz.

Ik heb hier met vriendinnen gesprekken over gehad. Dat ik het gevoel had dat hij me gebruikte (ook al zegt hij van niet). Maar dit is zo niet wie ik ben.

Ik ben vaker verliefd geweest maar dan bleef ik down to earth. Een vriend van me vertelde dat hij me zo niet kent. Zijn woorden: "je bent altijd zo sterk en je hebt een eigen mening" ... en nu?

Ik accepteer het als het niets tussen ons wordt, dat lijkt me nu onderhand wel duidelijk.

Maar hoe kom ik over hem heen?

Elke keer als ik een tijdje niets laat horen, dan denk ik dat ik sterk genoeg ben en dan is hij daar weer ineens en ben ik weer om. Zo ben ik niet en zo wil ik niet zijn.

Ik wil weer die vrouw worden die ik altijd al was en ik wil hem al helemaal niet het idee geven dat ik voor de gek te houden ben.

Sorry voor het lange verhaal maar het lucht wel op.

Bedankt voor het lezen.

Kate.
Alle reacties Link kopieren
geeft niets als je voor de gek gehouden bent, zijn we allemaal wel eens.

leer hiervan en ga je nu gedragen zoals je wilt zijn ( fake it till you make it ).

Dus bedenk nu vast een reactie die je gaat geven als hij de volgende keer weer iets laat horen en oefen dat.

en volgens mij is deze man gewoon vaag en moeilijk
Ik zou zeggen, hou de eer aan jezelf als hij je zo onzeker maakt, lijkt me niet de bedoeling. Ik wilde bijna vragen of we toevalig met dezelfde man hebben gedate/daten. Het lijkt er zo enorm op, ook die enorme liefdesverklaringen tussendoor. Het stomme is dat ik als ik ze las eigenlijk al dacht: dat kán toch helemaal niet, als je elkaar maar zo weinig ziet? Deze man woonde ook dichtbij. Ook hij zei vaak af en/of liet pas op het laatst weten hoe laat hij er zou zijn (lees; op dezelfde dag) en draaide alles om als ik hem aangaf hoe vervelend dat voor me was. Ik weet niet wat het was, maar in plaats van meteen het contact verbreken heb ik hem toen ook een blauwtje of twee laten lopen. Kinderachtig, weet ik, maar ik wilde hem een koekje van eigen deeg geven. Hij deed enorm teleurgesteld en gekwetst en hij voelde zijn "toren van liefde slinken". Prachtige beeldspraak Maar goed, toen er ook een einde aan gebreid.

Ik snap achteraf echt niet hoe ik zo naief kon zijn maar liever een nuchter/echt iemand dan iemand met mooie verhalen voor mij in het vervolg.
Dankjullie wel.

Waar woonde de jouwe, Eefje?
Waarom doe je dit jezelf aan joh? Je komt over als een leuke vrouw (voor zover dat zo natuurlijk te beoordelen is). Wat moet je dan met iemand die niet 100% voor jou gaat?

Geef jezelf een grote schop onder je achterste en laat hem weten dat je er geen toekomst inziet en het erbij laat.

Wis zijn nummer, blokkeer zijn e-mail en laat je lekker verwennen en troosten door je vrienden.
Noorden vh land, niet zo ver van een hoofdstad.

Komt ook omdat ik hem vandaag toevallig zag dat ik daar meteen aan moest denken, hoor dit soort verhalen toch wel regelmatig van vrienden die ook via internet daten. Het is soms echt lastig in te schatten in het begin, vind ik. Toch anders als dat je iemand "live" leert kennen of iemand al langer kent.
quote:helene31 schreef op 07 september 2011 @ 00:41:

Waarom doe je dit jezelf aan joh? Je komt over als een leuke vrouw (voor zover dat zo natuurlijk te beoordelen is). Wat moet je dan met iemand die niet 100% voor jou gaat?

Geef jezelf een grote schop onder je achterste en laat hem weten dat je er geen toekomst inziet en het erbij laat.

Wis zijn nummer, blokkeer zijn e-mail en laat je lekker verwennen en troosten door je vrienden.

Dankjewel!

Geen idee wat ik ermee moet je hoopt toch stiekem dat het wél iets wordt (tegen beter weten in).

Lastig om iemand los te laten die je leuk vindt.

Je tips neem ik echter ter harte!
quote:eefje1980 schreef op 07 september 2011 @ 00:42:

Noorden vh land, niet zo ver van een hoofdstad.

Komt ook omdat ik hem vandaag toevallig zag dat ik daar meteen aan moest denken, hoor dit soort verhalen toch wel regelmatig van vrienden die ook via internet daten. Het is soms echt lastig in te schatten in het begin, vind ik. Toch anders als dat je iemand "live" leert kennen of iemand al langer kent.

Ah, ik woon in het zuiden dus dan zal het dezelfde wel niet zijn

Ja vreemd joh. Wat zegt dat over internetdaten?
Als je na vier maanden als opmerkelijk iets kunt noemen in je OP dat hij uit zichzelf belde denk ik wel dat je de juiste conclusie trekt dat het niets zal worden tussen jullie.

De vraag is waarom je hem eigenlijk zo leuk vind? Of eigenlijk, denk daar maar niet meer over na. Vooral bedenken waarom je hem niet leuk vind/zou moeten vinden.

En hoe je over hem heen komt? Wissen uit je telefoon, wissen uit je msn, wissen van je sociale media en gewoon weer lekker gaat daten met andere leuke mannen
Ik heb ook wel eens zo'n man gekend.

Die vertelde me ook steeds dat ik helemaal het einde was, maar dat hij geen type was voor een relatie en dat hij soms wat bang was voor zijn gevoelens.

Bla, bla, bla...

Dat werd dus niets.

Ongeveer een half jaar nadat ik het echt voor gezien hield is hij een andere vrouw tegen gekomen waar hij binnen een half jaar mee trouwde. Ze hebben nu net hun eerste kind gekregen.

Het is me nu heel duidelijk dat hij wél een relatie wilde, maar gewoon niet met mij.

Prima, maar ik snap nog niet waarom hij daar zo ontzettend moeilijk over moest doen. Ik had mezelf echt niet van mijn balkon gegooid als hij me dat gewoon gezegd had.

Een vriendin van mij heeft ook eens te maken gehad met zo'n zelfde type, die achteraf gewoon een "braaf" getrouwde huisvader met 2 kinderen bleek te zijn.

Vandaar de lange stiltes.

Weet jij zeker Kate, dat hij niet gebonden is?
Vreselijk dat soort mannen! Wat vreselijk dat wij vrouwen daar toch steeds weer intuimen.... Hij is jouw frustratie en tijd niet waard daar ben je veel te leuk voor!

Mijn ervaring:

De beste remedie om over een man heen te komen is een man. Al is het maar voor een nacht

Maar kitty_elastics advies klinkt ook effectief met als extra pluspunt dat je er niet een 2e persoon voor nodig hebt.
quote:JaneDoe1 schreef op 07 september 2011 @ 02:48:

Ik heb ook wel eens zo'n man gekend.

Die vertelde me ook steeds dat ik helemaal het einde was, maar dat hij geen type was voor een relatie en dat hij soms wat bang was voor zijn gevoelens.

Bla, bla, bla...

Dat werd dus niets.

Ongeveer een half jaar nadat ik het echt voor gezien hield is hij een andere vrouw tegen gekomen waar hij binnen een half jaar mee trouwde. Ze hebben nu net hun eerste kind gekregen.

Het is me nu heel duidelijk dat hij wél een relatie wilde, maar gewoon niet met mij.

Prima, maar ik snap nog niet waarom hij daar zo ontzettend moeilijk over moest doen. Ik had mezelf echt niet van mijn balkon gegooid als hij me dat gewoon gezegd had.

Een vriendin van mij heeft ook eens te maken gehad met zo'n zelfde type, die achteraf gewoon een "braaf" getrouwde huisvader met 2 kinderen bleek te zijn.

Vandaar de lange stiltes.

Weet jij zeker Kate, dat hij niet gebonden is?

100% zeker weet je het natuurlijk toch nooit maar ben er wel vrij zeker van dat hij ongebonden is.

Heb daar verder geen aanwijzingen voor en ik ben ook weleens bij hem thuis geweest ...al zegt dat niets natuurlijk.
quote:kissthequeen schreef op 07 september 2011 @ 03:23:

Vreselijk dat soort mannen! Wat vreselijk dat wij vrouwen daar toch steeds weer intuimen.... Hij is jouw frustratie en tijd niet waard daar ben je veel te leuk voor!

Mijn ervaring:

De beste remedie om over een man heen te komen is een man. Al is het maar voor een nacht

Maar kitty_elastics advies klinkt ook effectief met als extra pluspunt dat je er niet een 2e persoon voor nodig hebt.

Dankjewel! Haha nadat ik dit topic geopend had zocht hij contact. Hij gaf aan dat het klopte dat hij van me hield.

Hoezo houdt hij van me? Hij kent me amper bij wijze van! Vreselijk om dat soort dingen te zeggen als ze toch niet waar zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven