Geld & Recht alle pijlers

Ouders of verhuurders?

06-09-2011 23:23 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké,

Wat vinden jullie hier van.

Ik ben 23 jaar en heb 2 jaar op mezelf gewoont. Betaalde 750 euro huur in mijn 1tje. Dit vond ik na een tijdje teveel dus ik was opzoek naar iets goedkopers.

Toen kwam mijn moeder en haar vriend met een voorstel:

Zij zouden 2 woonunits in de tuin laten plaatsen waar ik in kon wonen. En ik moet 275 euro huur betalen + mijn eigen gasflessen.

Ik heb genoeg ruimte voor mij alleen. Woonkamer, keuken, toilet, douche en slaapkamer.

Ik woon er nu ongeveer een jaar maar de woonunits beginnen een aantal problemen te geven.

WC trekt niet meer door. Bij bepaalde plaatsen in de keuken kan ik gewoon naar buiten kijken maar het ergste is dat het dak op de slaapkamer lekt!

Deze problemen zijn al ongeveer 3 maanden aan de gang. Aan het dak hebben ze nog niet echt iets proberen te doen. En bij de WC hebben ze gewoon wat chemisch erin gegooit wat niet heeft geholpen. Ik zit dus na 3 maanden nog steeds met deze problemen.

Mijn slaapkamer is super vochtig. Mijn bedje voelt nat aan. Het ruikt muf en de druppels die langs mijn bed op de vloerbedekking vallen zijn verschrikkelijk gehorig. Inmiddels is er schimmel onder mijn bedje.. Ik kan niet slapen...

Ik wil hier zo snel mogelijk weg.

Waarom doen mijn moeder en haar vriend hier niet z.s.m. iets aan? Ik betaal toch huur? Heb ik enig recht?

Er is geen contract... zucht
Zijn het 2e-hands units?
quote:ladyw schreef op 07 september 2011 @ 09:31:

Waarom zou ik EN huur betalen? EN de dakdekker? Het word uiteindelijk hun kantoor! Niet de mijne.

Je betaalt een kleine vergoeding, dat bedrag mag je amper 'huur' noemen. En ik heb al eerder gevraagd, heb je een huurcontract met ze opgesteld waarin staat wie waarvoor verantwoordelijk is?

quote:Dan daarbij heb laatst nog een mooi stukje gras laten leggen op mijn kosten.

Nou meid, daar zul je wel een lening voor af hebben moeten sluiten he?

quote:Dit is gewoon laksigheid van hun!

Als jij het allemaal zo vreselijk vond, dan had je al eerder met hun om de tafel kunnen gaan zitten en een concrete oplossing kunnen bedenken. Of zelf de dakdekker laten komen en dan de rekening bij je verhuurder in kunnen dienen.

Maar ik begrijp dat de verstandhouding met je ouders/moeder niet echt je-van-het is. Ik zou snel op zoek gaan naar andere woonruimte. Maar verwacht dan niet dat je voor het bedrag wat je nu betaalt, iets zal kunnen vinden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
@ Himalaya als je goed leest in mijn topic staat er dat er geen contract is.

En ik hoef nergens een lening voor af te sluiten haha! Wat een onnozele en rare opmerking van je???

Ik weet donderds goed dat andere woningen duurder zijn.

Weetje wat zo grappig is. Mensen hebben echt veel verschillende meningen over dit onderwerp. Sommige vinden het zelfs belachelijk dat ik uberhaupt huur moet betalen? Terwijl andere het niet meer dan normaal vinden.

Maar goed, inmiddels is er een oplossing gekomen!

Ik heb ze vannacht wakker gebeld dat ik weer niet kan slapen en dat alles nat is. Ze zijn vanmorgen weer wezen kijken in de unit.

Ze schrokken ervan en hebben meteen een dakdekker gebeld. En die komt morgen. Mijn moeder is mopperig op haar vriend vanwege zijn laksigheid. Want ook zij had het "blijkbaar" al vaker aangekaart. Nu kan er ook nog eens een nieuwe vloerbedekking in.

Joepie!
Wat toevallig TO. Je zou toch niet meer thuis slapen?

Raar verhaal...
Bazinga!
Goed zo! Fijn dat er een oplossing komt!

Wat hebben mensen soms toch bijzondere op aannames gebasereerde meningen...
@vivalda Dat had ik mezelf voorgenomen ja. Om vanaf vandaag ergens anders te slapen. Maar gelukkig kwam mijn moeder net met ander nieuws.

En ik slaap tijdelijk wel ergens anders. Gezellig bij een vriendinnetje. Want in mijn slaapkamer krijgt nu een nieuwe vloer etc.

Anders nog vragen? Of nog andere rare dingen ontdekt?

Ik snap niet wat er raar is aan dit verhaal maar goed.
Natuurlijk heeft ze geen contract want ik denk dat er officieel ook geen woonbestemming op die units in de tuin zit.

Officieel mag er dus ook niet verhuurd worden.
quote:elninjoo schreef op 07 september 2011 @ 09:37:

Als zeer bewust kindvrije ben ik zeker niet je moeder, haha!

Als je nu 'n reeele huurprijs betaalde zou ik je gelijk geven, maar je wilt voor 'n dubbeltje op de eerste rang zitten. Je moeder had je gelijk 'n huur van 500 euro moeten laten betalen, dan had ze daarvan de reparateurs kunnen inhuren. Ze laat je spotgoedkoop wonen en krijgt dan nog gezeik van jou ook...Wat maakt het nou uit hoeveel huur ze betaalt, dat is tussen haar en haar verhuurder. Dat betekent niet dat het oke is dat het dak lekt en dat het vochtig is. Frustraties over je eigen hoge huur horen op een andere plek thuis lijkt me.
Bijzonder dat ze nu pas zien dat het erg is en dat ze dat daarvoor blijkbaar niet echt door hadden. Ik zou wat aan jullie communicatie doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven