11 september 2001

08-09-2011 00:09 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
ben een docuy aan het kijken over 11 september 2001.

waar was jij?

ik ben nieuwsgierig. ik weet nog waar ik was. ik was bij een vriendin met mijn ex. we werden gebeld, een uitzending op CNN, een vliegtuig in een gebouw in new york. we keken en zagen het tweede vliegtuig ook in het andere gebouw vliegen.

ik was in shock, dit betekende oorlog. wat een drama! ik leefde erg mee met de amerikanen, ook erg gehuild, wie doet zoiets??? ik vertelde net aan mijn vriend: die dag veranderde mijn leven. heel heftig misschien, maar voor die dag was ik niet bezig met de wereld. ik was nog jong: 22 jaar. ik had geen idee. toen ik die avond mensen zag dansen omdat dit gebeurd was, was ik in shock. ik kon me er niets bij voorstellen, wie waren deze idioten?? geen zicht had ik op wereldproblematiek, de rol van het westen, de rol van amerika, ik was zo clueless.

dus nogmaals: waar was jij en heeft het jouw wereld veranderd??
Ik was op stage, had net de boel afgerond en kreeg het via de tv daar live mee. Het was bizar, niemand zei iets. Doodse stilte.

Ik had nog nooit zoiets meegemaakt.
Op mijn werk. Schoot eerst in de lach omdat ik dacht dat werkgever een geintje maakte.

Een vliegtuig in een toren, jaja, dat kan toch niet!

Trouwens, Remember me is trouwens een prachtfilm, gaat ook over 9-11.
Ik was thuis, had de TV aan en geloofde mijn ogen niet. Dit kon niet echt zijn!! Het ging mijn bevattingsvermogen te boven.

Kan ook haast niet geloven dat het alweer 10 jaar geleden is.
Ik zat op de fiets. Was onderweg naar mensen om te vertellen dat iemand overleden was. (Niet iemand die wij zelf goed kenden maar een naaste van een vriend)

Heb dat hele 11 september maar half meegekregen eigenlijk.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik was thuis aan het werk en zag de beelden maar het drong in eerste instantie niet door. Ik dacht aan de mensen die ik in NY kende, probeerde contact op te nemen maar dat was onmogelijk. (uiteindelijk bleken zij ok te zijn) Heeft het mijn wereldbeeld veranderd? Waarschijnlijk wel. Nee, zeker wel. Ik sta er nu nl wel eens bij stil dat er dergelijke dingen kunnen gebeuren. Belemmert het mij in m'n doen en laten? Nee.
-
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik was een dag in de efteling. Dus kreeg er weinig van mee. Toen we in de fata Morgana zaten belde de moeder van mijn vriendin met het nieuws.

Tja vliegtuig gecrasht, erg.

We hadden geen idee van de impact, en hebben nog gezellig dagje efteling gedaan.
Blekersingel Gouda toen het gebeurde en 20km later hoorde ik het toen ik thuis was. Ik had op dat moment op mijn horloge gekeken omdat ik stil stond voor het stoplicht. Vind ik heel bizar eigenlijk.
geen idee was 9 jaar toen en kreeg er niks van mee
quote:zwitsal_nijntje schreef op 08 september 2011 @ 00:38:

geen idee was 9 jaar toen en kreeg er niks van mee

Waarom niet dan?

Ik was bijvoorbeeld net zo oud toen de muur viel. Dat kreeg ik echt wel mee hoor.
tja weet niet. nooit bij dat soort zaken betrokken.nieuws lezen, kijken ook op jonge leeftijd.

vandaar dat ik ook weinig weet van vroeger en alles denk ik. alleen vuurwerk ramp enschede weet ik omdat ik daar heel lang nachtmerries over heb gehad.
quote:helene31 schreef op 08 september 2011 @ 00:41:

[...]

Waarom niet dan?

Ik was bijvoorbeeld net zo oud toen de muur viel. Dat kreeg ik echt wel mee hoor.Idem, die beelden zijn inderdaad ook bij mij blijven hangen. En wat dacht je van Tsjernobyl of de eerste golfoorlog. Ook allemaal blijven hangen.
quote:geitje44 schreef op 08 september 2011 @ 00:46:

[...]

Idem, die beelden zijn inderdaad ook bij mij blijven hangen. En wat dacht je van Tsjernobyl of de eerste golfoorlog. Ook allemaal blijven hangen.Ja, de golfoorlog werd in groep 7 uitgebreid behandeld. Zo hoort het ook vind ik.
quote:helene31 schreef op 08 september 2011 @ 00:48:

[...]

Ja, de golfoorlog werd in groep 7 uitgebreid behandeld. Zo hoort het ook vind ik.

Ik ben dus van begin '81, maar ik scheet bagger in die tijd.

Doodeng vond ik het.
quote:geitje44 schreef op 08 september 2011 @ 00:50:

[...]

Ik ben dus van begin '81, maar ik scheet bagger in die tijd.

Doodeng vond ik het.Ja, ik ook. Ik was toen 10/11.
Ik ben een ouwe doos, maar weet nog wel zaken uit mijn jeugd.

De heineken ontvoering bijvoorbeeld.
In mijn studentenhuis, een meisje die naast mij een kamer had zei dat we de tv aan moesten zetten. Ik was helemaal verstard en kon het niet geloven, zo heftig allemaal. Meteen m'n moeder gebeld.

Ik link deze tijd trouwens ook aan het drama van Pim Fortuyn, was dat niet kort daarna?
ik begin me echt dom te voelen dat ik niks weet van nieuws (in mijn jeugd) en gewoonweg niks onthouden heb..

nu lees en zie het nieuws, interessante dingen blijven soms hangen, maar oorlog/politieke /koningklijke gebeurens ik weet gewoon weg niets. Mijn hoofd onthoud het niet.
Oh en de oorlog tussen Iran en Irak

Dat Beatrix koningin werd etc...

Ik keek ook altijd wel naar het nieuws.

Mijn leven heeft 9/11 niet beinvloed. Vind het wel eng dat zoiets kan gebeuren.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 08 september 2011 @ 01:03:

ik begin me echt dom te voelen dat ik niks weet van nieuws (in mijn jeugd) en gewoonweg niks onthouden heb..

nu lees en zie het nieuws, interessante dingen blijven soms hangen, maar oorlog/politieke /koningklijke gebeurens ik weet gewoon weg niets. Mijn hoofd onthoud het niet.Dat kan, het geeft ook niets hoor. Ik was gewoon verbaasd, meer niet. Heeft niets met dom zijn te maken.
Ik was toen 13, zat in de tweede.

Kwam uit school, ging met mijn moeder iets op de video kijken, maar toen we de tv aanzetten zagen we dus een van die torens in brand staan.

Voor de rest weet ik niet heel veel meer van het instorten enzo, dat heb ik later nog supervaak teruggezien uiteraard, maar van toen weet ik het niet meer zo goed.

Vond het wel heel erg, het is nog steeds het ergste wat ik ooit ''meegemaakt'' heb.
het geeft voor mij gewoon een raar gevoel dat ik niks krijg onthouden van de wereld, qua die vlakken, omdat het me weinig interesseert. En dan wil je ook mee praten en dingen weten en je voelt je dan zo raar dat je eerst weer uitgebreid moet googlen wat het ook al weer was.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 08 september 2011 @ 01:03:

nu lees en zie het nieuws, interessante dingen blijven soms hangen, maar oorlog/politieke /koningklijke gebeurens ik weet gewoon weg niets. Mijn hoofd onthoud het niet.Niks met dom te maken hoor. Ik heb het op een ander vlak. Zo weet mijn vriendin nog heel veel namen en gebeurtenissen uit onze jeugd, ik heb daar een vage vlek. Kan me zelfs de naam van het buurmeisje, waar ik echt jaaaren naastgewoond heb, niet meer herinneren. Zo heeft "elke gek zijn gebrek" zullen we maar zeggen
Ik was op school en het ging er nog het hele schooljaar over, ik praatte niet erover mee. Later nog docu's gezien en toen pas de gruwel gevoeld bij die beelden. Wel heb ik een jaar of 4 erg veel aan mogelijk terrorisme in nl. Gedacht ook door de moord op pF en van Gogh.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven