En het vrekken gaat door (Deel III)
woensdag 7 september 2011 om 22:51
Ik heb 2 bloesjes gekocht voor ¤9,99! Valt me dus nog mee
Helaas boete van ¤15 en nieuwe oortjes moeten kopen voor ¤29 (tja Apple) dus moet ik nog meer vrekken om het in te halen
Morgen krijg ik mijn loon dus dat is wel veel beter gaat mooi op de spaarrekening en kan er rente op krijgen!
Wij doen niet aan broodbakken dus op dat gebied niet vrekkerig maar krijgen wel bonnen van de sauna en gaan vaak na 17u zodat een 2e persoon gratis is. Zo kunnen we nog 4x een 2e persoon gratis meenemen met onze bonnetjes
Helaas boete van ¤15 en nieuwe oortjes moeten kopen voor ¤29 (tja Apple) dus moet ik nog meer vrekken om het in te halen
Morgen krijg ik mijn loon dus dat is wel veel beter gaat mooi op de spaarrekening en kan er rente op krijgen!
Wij doen niet aan broodbakken dus op dat gebied niet vrekkerig maar krijgen wel bonnen van de sauna en gaan vaak na 17u zodat een 2e persoon gratis is. Zo kunnen we nog 4x een 2e persoon gratis meenemen met onze bonnetjes
woensdag 7 september 2011 om 23:05
Haha ik zou niet weten wat mijn geheim is, kan bijna niet mislukken toch? Meel, bloem, gist en water mengen tot het deeg de juiste structuur heeft (niet te plakkerig, niet te droog). Kneden en vooral ook deeg doorslaan (deeg plat, dubbel, lucht eruit. Kneden;plat maken, dubbel vouwen, lucht eruit). In een kom met een theedoek er over ergens neerzetten, niet te koud ook niet te warm en niet op de toch. Uurtje rijzen. Dan zout en olie erbij; als je dit voor de eerste rijs doet, rijst het soms niet goed. Eventueel andere zaden/noten/muesli/vulling erbij. In gewenste vorm kneden (platte langwerpige lap, zijkanten naar binnen vouwen, in de breedte oprollen en met de opening naar beneden leggen). Eventueel knip in de bovenkant maken. Theedoek erover en weer een half uurtje rijzen.
Over voorverwarmen (220 graden of stand 5 gasoven). Brood half uurtje bakken. Uit de oven halen en laten afkoelen op een rekje, voor een extra knapperige korst wat water over de korst doen bij het uit de oven halen.
Snijden, smeren, smikkelen!
(klinkt als veel werk maar is echt een makkie vind ik)
Over voorverwarmen (220 graden of stand 5 gasoven). Brood half uurtje bakken. Uit de oven halen en laten afkoelen op een rekje, voor een extra knapperige korst wat water over de korst doen bij het uit de oven halen.
Snijden, smeren, smikkelen!
(klinkt als veel werk maar is echt een makkie vind ik)
woensdag 7 september 2011 om 23:06
woensdag 7 september 2011 om 23:32
Hier ook een Panasonic broodbakmachine, al zeven jaar oud, denk ik.
Af en toe het bakblik oliën, en nooit met zeep schoonmaken. De teflonlaag is inmiddels van de kneedhaak af, maar hij doet het nog elke dag prima.
Hij is zijn geld waard.
Mijn basisrecept:
1 tl gist
1 el suiker
450 gram lichtvolkorenmeel van Mulder Pot (Kropswolde)
290 gram water (ik weeg het inderdaad)
1 tl zout
2 el olie/boter/of ander vet
Af en toe het bakblik oliën, en nooit met zeep schoonmaken. De teflonlaag is inmiddels van de kneedhaak af, maar hij doet het nog elke dag prima.
Hij is zijn geld waard.
Mijn basisrecept:
1 tl gist
1 el suiker
450 gram lichtvolkorenmeel van Mulder Pot (Kropswolde)
290 gram water (ik weeg het inderdaad)
1 tl zout
2 el olie/boter/of ander vet
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
donderdag 8 september 2011 om 08:23
@ Pinks, klinkt heel professioneel zoals jij je brood zelf bakt. En toch ook wel bewerkelijk. Voor mij niet iets om elke dag te doen. De broodbakker staat hier bijna elke dag aan en ik ben dan toch wat meer van het gemak: alle ingredienten erin, druk op de knop en 3 uur later heb ik een brood.
Ik laat mijn bbm gewoon alleen thuis, moet er dan alleen voor zorgen dat ik thuis ben als het brood klaar is.
Ik laat mijn bbm gewoon alleen thuis, moet er dan alleen voor zorgen dat ik thuis ben als het brood klaar is.
donderdag 8 september 2011 om 11:15
Hier helaas geen oven, en geen plek voor een broodbakmachine in de kasten. Dus zelf brood (of cake/koekjes/whatever) bakken gaat helaas niet.
Hm, maar koekjesdeeg zo is ook lekker, ik krijg een idee
Helaas was gisteren een spijkerbroek stuk. Ik koop ze altijd bij MissEtam (want: juiste lengtemaat voor mijn korte pootjes bij de breedtemaat die ik nodig heb), en ik krijg het dus altijd voor elkaar dat er net een kortingsactie is als ik spijkerbroeken nodig heb! Nu weer, er was 20% korting op alles uit de plus-collectie net nu ik er was. Ik heb werkelijk nog nooit de volle prijs voor spijkerbroeken betaald daar.
Hm, maar koekjesdeeg zo is ook lekker, ik krijg een idee
Helaas was gisteren een spijkerbroek stuk. Ik koop ze altijd bij MissEtam (want: juiste lengtemaat voor mijn korte pootjes bij de breedtemaat die ik nodig heb), en ik krijg het dus altijd voor elkaar dat er net een kortingsactie is als ik spijkerbroeken nodig heb! Nu weer, er was 20% korting op alles uit de plus-collectie net nu ik er was. Ik heb werkelijk nog nooit de volle prijs voor spijkerbroeken betaald daar.
donderdag 8 september 2011 om 13:19
Hier misschien een tip waar jullie ook iets aan hebben met dit herfstige weer: leggings maken van panties. Ik knip de naad bij de tenen van een panty af, zodat het een legging is. Rafelt niet, rolt vanzelf wat op. Werkt prima! Zo maak ik van mij la vol panties hebt die altijd afzakken of mijn tenen irriteren fijne leggings:)
donderdag 8 september 2011 om 13:22
donderdag 8 september 2011 om 13:36
donderdag 8 september 2011 om 13:49
@ Blauwbloempje, de kortingbonnen zijn al vergeven.
@ Snoesje, ik heb vorige week per mail een klacht ingediend bij Jumbo dat de prijssticker op het schap niet altijd overeenkomt met de kassabon. Kreeg vanochtend antwoord van de filiaalmanager dat als je dat constateerd dat de consument dan het product gratis krijgt.
Dus als ik weer boodschappen ga doen heb ik in elk geval mijn favouriete ijs gratis!!
En even een zwaar baalmoment. Mijn kater kwam vanochtend op 3 poten flink toegetakeld naar binnen gestrompeld. Wrs heeft hij gevochten. Meteen met hem naar de dierenarts gegaan en hij is nu gehecht en foto's gemaakt en antibiotica meegekregen en kon ook meteen even 130 euro afrekenen.
Onze dierenarts zegt ook altijd dat we een week later nog maar even terug moeten komen om even te laten checken of alles goed gaat. De eerste keren deed ik dat nog braaf, was dan 3 tellen binnen en kon dan wel weer een consult van 35 euro afrekenen. Dus als ik nu zeker weet dat het gewoon goed gaat dan ga ik niet meer terug voor controle. Als ik ook maar een klein beetje twijfel ga ik natuurlijk wel.
@ Snoesje, ik heb vorige week per mail een klacht ingediend bij Jumbo dat de prijssticker op het schap niet altijd overeenkomt met de kassabon. Kreeg vanochtend antwoord van de filiaalmanager dat als je dat constateerd dat de consument dan het product gratis krijgt.
Dus als ik weer boodschappen ga doen heb ik in elk geval mijn favouriete ijs gratis!!
En even een zwaar baalmoment. Mijn kater kwam vanochtend op 3 poten flink toegetakeld naar binnen gestrompeld. Wrs heeft hij gevochten. Meteen met hem naar de dierenarts gegaan en hij is nu gehecht en foto's gemaakt en antibiotica meegekregen en kon ook meteen even 130 euro afrekenen.
Onze dierenarts zegt ook altijd dat we een week later nog maar even terug moeten komen om even te laten checken of alles goed gaat. De eerste keren deed ik dat nog braaf, was dan 3 tellen binnen en kon dan wel weer een consult van 35 euro afrekenen. Dus als ik nu zeker weet dat het gewoon goed gaat dan ga ik niet meer terug voor controle. Als ik ook maar een klein beetje twijfel ga ik natuurlijk wel.
donderdag 8 september 2011 om 21:21
Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest, maar heb vanavond wel een hele goede vrekactie gedaan.
Ik ben mijn huis wat aan het herinrichten en mijn oude matras van de ikea lag niet goed meer (had een kuiltje). Nou hebben ikea matrassen een garantie van 25 jaar en ik had hem nog maar 5 jaar, dus ben ik er mee terug gegaan. En ik heb het volledige bedrag teruggekregen. Kon ik fijn een nieuw matras mee kopen.
Ik ben mijn huis wat aan het herinrichten en mijn oude matras van de ikea lag niet goed meer (had een kuiltje). Nou hebben ikea matrassen een garantie van 25 jaar en ik had hem nog maar 5 jaar, dus ben ik er mee terug gegaan. En ik heb het volledige bedrag teruggekregen. Kon ik fijn een nieuw matras mee kopen.
Semper ubi sub ubi
vrijdag 9 september 2011 om 09:53
Speelgoedtip: bij Top1 toys is het vandaag 19% korting op alles. Ik ga dus vast een aantal dingen inslaan voor Sinterklaas, want sommige merken speelgoed zijn anders nooit in de aanbieding.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
vrijdag 9 september 2011 om 10:22
De Geheime Doos van Sinterklaas is hier gelukkig alweer gevuld. Ik hamster het hele jaar door leuke aanbiedingen, en ook vaak uit de kringloop, daar liggen op maandag heel vaak spiksplinternieuwe spullen, meest ongewenste verjaardagscadeautjes, denk ik.
Fantasia-boek van Geronimo Stilton voor 1 euro, Stratego-spel voor 2 euro, Uno-spel nog in plastic voor 60 cent. I love it !!!
Fantasia-boek van Geronimo Stilton voor 1 euro, Stratego-spel voor 2 euro, Uno-spel nog in plastic voor 60 cent. I love it !!!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
vrijdag 9 september 2011 om 12:02
Vanochtend naar de Sligro geweest en een mega zak (3 kilo) dikke frieten gehaald voor maar 1,79. Daar kunnen we wel even mee vooruit!
Ga af en toe even kijken bij de Sligro voor lekkere dingen, maar vind de Sligro met veel producten niet echt goedkoop. Bijna allemaal a-merken en dan zijn huismerken en merkloos in de gewone supermarkten toch nog een stuk goedkoper.
En koop er altijd een kilozak gemixte noten, die is daar wel weer goedkoop. Vind het wel erg leuk om er lekker rond te neuzen.
Ik vind de Carrefour in Frankijk ook zo'n geweldige supermarkt, mega groot en kijk er mijn ogen uit en kan daar echt een middag doorbrengen. De vrekmodus gaat dan ook even uit en ga dan op zoek naar allemaal lekkers om eens uit te proberen.
Ga af en toe even kijken bij de Sligro voor lekkere dingen, maar vind de Sligro met veel producten niet echt goedkoop. Bijna allemaal a-merken en dan zijn huismerken en merkloos in de gewone supermarkten toch nog een stuk goedkoper.
En koop er altijd een kilozak gemixte noten, die is daar wel weer goedkoop. Vind het wel erg leuk om er lekker rond te neuzen.
Ik vind de Carrefour in Frankijk ook zo'n geweldige supermarkt, mega groot en kijk er mijn ogen uit en kan daar echt een middag doorbrengen. De vrekmodus gaat dan ook even uit en ga dan op zoek naar allemaal lekkers om eens uit te proberen.