weekend Rome

08-09-2011 07:48 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik wilden in november een lang weekend naar Rome.

Ik dacht donderdag t/m zondag, maar vriend kan geen vrij meer krijgen op een donderdag en heeft nu kunnen regelen een vrijdag en een maandag vrij te zijn.

Is er alleen niet heel veel dicht op zondag en maandag in Rome?

Dan zou het zo zonde zijn.
Sorry, iets snel gepost, fijn zo'n app.

Hij moet vandaag doorgeven op zijn werk of hij die vrij- en maandag idd vrij neemt. Moeten dus snel beslissen.

Iemand in het laagseizoen in Rome geweest die weet of de zondag en maandag wel de moeite waard zijn?

Dank!
In principe is alles open hoor. Wel moet je er rekening mee houden dat er op zondag een of meerdere kerkdiensten gehouden worden. In sommige kerken mag je dan niet naar binnen als toerist, alleen om de dienst bij te wonen.
ik ben ooit in het laagseizoen in rome geweest, maar ik kan het me eerlijk gezegd niet meer herinneren hoe het met openingstijden zat.

Ik zou dus gokken dat alles gewoon open was, anders had ik vast wekl gemerkt dat ik zondag en maandag nergens heen kon.

Veel plezier hoor, het is een fantastisch mooie stad.
Ik ben afgelopen maart geweest, van zondagochtend tot en met donderdagavond. Ja, op zondag heb je te maken met kerkdiensten en ga op zondag NIET naar het Vaticaan, maar verder is alles gewoon open. Colosseum, Forum Romanum en Palatijn en je dag is gevuld!
Dank.

Denk dat we het er maar gewoon op moeten wagen.

Enorm veel zin in. Ben er 16 jr geleden geweest met school, heel goede herinneringen aan. Prachtige stad.
Ik ben vorige jaar in oktober geweest. Wel t/m zondag, dus zondag eind van de middag weggegaan. Maar we zijn het 's ochtends nog naar het Colosseum geweest, dat was gewoon open. Ik neem aan dat andere bezienswaardigheden dan ook open zijn.

Dus volgens mij valt het wel mee...
inderdaad deel kerken is dicht, vaticaan is ook geen strak plan én de winkels waren dicht op zondag toen ik er was.
Ik meen te lezen dat veel (kleding)winkels in ieder geval op maandagochtend dicht zijn, die gaan dan na het lunchuur open. Als ik echter op de site van bijv. de H&M kijk, of de Rinascente (te vergelijken met de Bijenkorf hier) dan staat er op hun sites dat die op zondag en maandag gewoon open zijn.
quote:dasminder schreef op 08 september 2011 @ 09:44:

inderdaad deel kerken is dicht, vaticaan is ook geen strak plan én de winkels waren dicht op zondag toen ik er was.

Kerken zijn niet dicht, tussen de diensten mag je er gewoon in. Winkels die op zondag dicht waren? Maar enkelen, zelfs de supermarkt was gewoon open.

Vaticaan is heel druk op zondag, dat klopt inderdaad.
Dank voor jullie reacties!

Besloten gewoon lekker te gaan. Vliegen donderdag vroeg in de avond na het werk en maandagmiddag weer terug.

Vanavond een hotelletje zoeken en boeken en dan lekker verheugen op stedentrip samen! (kinders uit logeren)

Ciao!

Enne, nog leuke tips zijn altijd goed om te horen....
tips?

HEEL goed op tas en portemonnee letten.

's Avonds bij mooi weer iets drinken op de Campo de'Fiori of een andere leuke Enoteca opzoeken (niet niet in een ierse pub gaan zitten please!!)
Haha, nee hoor never nooit in een Ierse pub. Las net reviews over verschillende hotels waarinniemand schreef over een goeie Chinees... Ga je naar Rome, en dan bij de Chinees eten???

Meest zin heb ik in het weer terugzien van de klassiekers als de Sixtijnse kapel, Vaticaans museum, Forum Romanum etc. En 's avonds de kleine ristorantes proberen te vinden...

Met de Romereis van school (5e klas gymnasium) hebben we werkelijk Alles gezien in 8 dagen, van 's morgens vroeg tot 's avonds, maar ik kan me bijna alles herinneren.
Kijk eens op vakantieitalie.nl niet de goedkoopste maar wel bijzondere locaties. Ik zat vorige maand met een vriendin in trastevere. Gezellige buurt, kleine gezellige straatjes, met leuke restaurantjes en cafeetjes.
quote:isisVG schreef op 08 september 2011 @ 16:15:

Met de Romereis van school (5e klas gymnasium) hebben we werkelijk Alles gezien in 8 dagen, van 's morgens vroeg tot 's avonds, maar ik kan me bijna alles herinneren.

Ja ik ook dus! Had zelfs de verplichte leeskost van toen (7 dagen Rome) weer mee de laatste keer.

Het is een stad waar je nooit genoeg van kunt krijgen, ik zou zo weer gaan.

Veel plezier!
Ik heb ook 't plan om een paar dagen naar Rome te gaan.

Weet iemand leuke restaurantjes die niet zo toeristisch zijn? (Of is dat vrijwel onhaalbaar in Rome?)

Andere tips zijn ook welkom!
Haha, die 7 dagen Rome heb ik ook nog! En als je Nick je leeftijd is, zouden we best eens tegelijk in Rome geweest kunnen zijn :-).
quote:troetelbeertje30 schreef op 10 september 2011 @ 01:11:

Kijk eens op vakantieitalie.nl niet de goedkoopste maar wel bijzondere locaties. Ik zat vorige maand met een vriendin in trastevere. Gezellige buurt, kleine gezellige straatjes, met leuke restaurantjes en cafeetjes.Wat 'n leuke site!
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Deze site geeft ook altijd wel goede referenties en do's en don'ts

http://www.stedentrippers.nl/
Iemand nog tips voor 'niet zo toeristische' restaurantjes?
ja hoor
Nou, ik heb er anders nog bar weinig van je gehad!
hehe ik ga je ze mailen!
quote:nausicaa schreef op 17 november 2011 @ 20:13:

Haha, die 7 dagen Rome heb ik ook nog! En als je Nick je leeftijd is, zouden we best eens tegelijk in Rome geweest kunnen zijn :-).In 1997?
quote:lottekeNL schreef op 22 november 2011 @ 23:29:

hehe ik ga je ze mailen!Thanks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven