Zus jaloers ?

10-09-2011 11:27 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb sinds kort een relatie met een vrouw met twee zoons. Met mijn zus heb ik vanaf onze kindertijd een diepe en onvoorwaardelijke relatie.

Mijn zus woont in het buitenland en we zien elkaar niet zo vaak. Maar hebben wel heel veel contact. Deze zomer zijn wij met z'n vieren naar haar toe gegaan te logeren. Zij heeft zelf kinderen in de leeftijd van de kinderen van mijn vriendin en de klik tussen de kinderen was enorm leuk. Alleen tussen mijn zus en mij ging er iets mis en ze werd onredelijk in mijn ogen.

Om escalatie te voorkomen zijn we eerder vertrokken dan gepland. In later contact met mijn zus over wat er nu gebeurd is waarom ze zo boos werd, bleek dat ze niet boos was op mij, maar op de kinderen van mijn vriendin en op mijn vriendin zelf.

De door haar aangegeven aanleiding en reden voor de boosheid zijn zeer discutabel, vergezocht en onnodig. Zo ken ik haar helemaal niet en ik ben helemaal verbaasd en verward.

Kan het zijn dat ze onbewust jaloers is op de kinderen van mijn vriendin en mijn vriendin ?

Lotter
Misschien vond ze het niet leuk dat haar broer die ze niet vaak ziet met zijn vriendin die hij net heeft en haar kinderen is gekomen.
Zoals jij het omschrijft lijkt het er meer op dat ze jou niet wil delen.

Sterkte en praat er over.
Tja, dat kan. Maar neem aan dat ze wel vaker vriendinnen van je heeft gezien? Reageerde ze toen ook zo? En waarom zou ze jaloers zijn, bang dat de band die jullie hebben ter discussie komt te staan? Kan er moeilijk iets over zeggen want weet de reden van haar boosheid niet.
Ik denk niet dat wij hier kunnen beoordelen of jouw zus jaloers is aangezien je geen redenen van haar boosheid weergeeft.

Alleen dat jij ze vergezocht vind.

Misschien is het je zus zwaar gevallen om gastvrouw te zijn voor een extra gezin, en is ze ergens teleurgesteld in geraakt, maar dit zijn allemaal speclaties want jouw topic zegt eigenlijk niet zo veel.
..popcorn?
Misschien moet je voortaan je aanhang thuislaten als je bij je zus op bezoek gaat. Ziet ze je eindelijk weer 'ns en dan wordt je tijdens je bezoek nog helemaal in beslag genomen door anderen. Je schrijft zelf al dat je je zus maar zo weinig ziet omdat ze in 't buitenland woont, dus waarom daar je vriendin mee naartoe nemen die je in 't dagelijks leven toch al vaak genoeg om je heen kunt hebben?
Ik weet niet wat er is gebeurd, maar vergeet niet ; liefde maakt blind. Dus misschien heeft je zus wel gelijk en is ze helemaal niet zo onredelijk.
Het samen naar zus toe gaan was haar idee. Omdat zo de kinderen elkaar ook zouden leren kennen.

Het was inderdaad druk in huis, met drie gezinnen (er was nog een gezin). Dat is op zich niks nieuws bij zus in huis. Maar zal absoluut bijgedragen hebben.

De basis van het conflict lag in de manier waarop de kinderen van mijn vriendin zich gedroegen. Hierdoor kreeg mijn vriendin kritiek op haar manier van opvoeden te verduren.

Op zich geen probleem, lijkt me een leuke discussie om met m'n zus te voeren. Zus werd alleen erg agressief en onredelijk. Vandaar dat ik de oorzaak zoek in een diepere laag.

En "liefde maakt blind" is een goede tip. Dat ben ik zeker. Gelukkig ben ik niet vreemd van een stukje reflectie. toch is dit lastig, want juist die blindheid zou maken dat ik subjectief ben, daar kom ik dus niet achter. De relatie die ik met mijn zus had tot nu toe, was dat we juist elkaar in dit soort zaken heel erg steunden en onverbloemd alles durfden te zeggen.

Voorlopig ben ik even klaar met haar, en zij met mij en laat ik mijn nieuwe gezin buiten haar blikveld. Ondanks mijn blindheid kan ik mij niet voorstellen dat het probleem zoals mijn zus het ervaren heeft zo groot is dat het rechtvaardigt wat ze gedaan en gezegd heeft.

Jammer, ik wilde dat ik het had zien aankomen.
Je nieuwe gezin???? ( kotssmiley)
Hierdoor kreeg mijn vriendin kritiek op haar manier van opvoeden te verduren.

Op zich geen probleem, lijkt me een leuke discussie om met m'n zus te voeren

-->

Dit lijkt me voor een vrouw helemaal niet leuk, verplaatst je je weleens in haar. En woont zij samen met een man of voed ze de kinderen alleen op. Mogelijk voelde je zus zich aangevallen.

Kun je aangeven waar het precies om ging en wat er is gezegd?
quote:lotter schreef op 10 september 2011 @ 12:20:

De basis van het conflict lag in de manier waarop de kinderen van mijn vriendin zich gedroegen. Hierdoor kreeg mijn vriendin kritiek op haar manier van opvoeden te verduren.

Op zich geen probleem, lijkt me een leuke discussie om met m'n zus te voeren. Zus werd alleen erg agressief en onredelijk. Vandaar dat ik de oorzaak zoek in een diepere laag.

Je laat zó weinig los over aanleiding en oorzaak, dat er in mijn ogen heel weinig zinnig of concreet advies te geven is. Alleen op dit stukje valt volgens mij wat inhoudelijker te reageren.

Kan het zijn dat jij je vriendin bent gaan verdedigen waardoor je zus zich in een hoek gedrukt voelde? Of kan het zijn dat de kinderen van je vriendin zich in de ogen van je zus écht onacceptabel gedroegen, dat ze dat al een paar keer had aangegeven (misschien (te) subtiel) en alleen nog op een agressieve manier tot jullie door wist te dringen?
Misschien moet je je ook eens afvragen wat de band met je zus je waard is,

i.p.v. de hele dag met je roze bril te zwelgen in je nieuwe relatie & je nieuwe gezin...
Was de relatie met je zus de laatste keer anders dan vroeger?

Afgezien dus van de nu aanwezige vriendin/kinderen?

Konden jullie bijv. niet zo praten samen als vroeger of miste het contact nu een bepaalde intimiteit die er eerder wel was.

In dat geval kan ik me voorstellen dat je zus niet blij is met de verandering.

Misschien heeft ze wat tijd nodig om te wennen aan de veranderde omstandigheden.
Dat wou ik net nog gaan toevoegen aan mijn vorige reactie. Je zegt dat de band met je zus heel sterk en heel goed is. Je geeft hem in mijn ogen nu wel heel makkelijk op, als je 'helemaal klaar met haar bent'. Je denkt ook wel heel snel en heel makkelijk dat ze wel jaloers zal zijn, hoe kom je daar eigenlijk bij?

(nogmaals, ik reageer op de weinig info in je OP)
Nou ja, ik denkt dat TO met jaloers bedoelt dat zijn zus het er blijkbaar moeilijk mee heeft dat de band tussen haar broer en haar niet meer uniek is, maar dus gedeeld moet worden.
quote:feeks schreef op 10 september 2011 @ 12:22:

Je nieuwe gezin???? ( kotssmiley)

Wat een onaardige reactie. Voegt niets toe.

Er staat toch ook nergens dat TO een eventueel oud gezin heeft ingeruild? Dan had ik het nog begrepen.
@TO: Je zult vast bang zijn voor herkenning o.i.d., maar met zo weinig info kunnen wij je niet helpen. En ook niet zeggen of je zus echt zo onredelijk was..

Wat vond het andere gezin eigenlijk? Heb je die mensen ook gesproken over het (wel of niet vervelende) gedrag van de kids van je vriendin?
Ik geef de band niet op, we hebben besloten om even afstand te nemen. Mijn vriendin en haar jongens zijn niet meer welkom. Daar moet ik even aan wennen. We hebben wel meer meegemaakt, zus en ik, dus uiteindelijk komen we wel weer bij elkaar.

Mijn zus heeft tijdens ons verblijf vreselijk ruzie gemaakt met haar man, waar wij bij waren. Vanaf dat moment konden wij niks meer goed doen. Ik heb dit niet zo in de gaten gehad, tot dat mijn zus begon te dreigen de jongens wat aan te doen.

Misschien hebben de jongens zich wel misdragen, misschien ben ik zo blind dat ik niet zie dat mijn vriendin niet deugt. Waar het om gaat is dat het me pijn doet dat ik daar zo hard op afgerekend wordt zonder dat er gepraat kan worden. Ik had er liever van geleerd dan er ruzie over gemaakt.

Mijn zus heeft ondertussen schoorvoetend excuses aangeboden voor het agressieve gedeelte en de dreiging naar de jongens. De afstand is voorlopig jammer genoeg een feit.

Bedankt voor jullie inzichten en meningen
quote:lotter schreef op 10 september 2011 @ 13:03:

Ik geef de band niet op, we hebben besloten om even afstand te nemen. Mijn vriendin en haar jongens zijn niet meer welkom. Daar moet ik even aan wennen. We hebben wel meer meegemaakt, zus en ik, dus uiteindelijk komen we wel weer bij elkaar.

Mijn zus heeft tijdens ons verblijf vreselijk ruzie gemaakt met haar man, waar wij bij waren. Vanaf dat moment konden wij niks meer goed doen. Ik heb dit niet zo in de gaten gehad, tot dat mijn zus begon te dreigen de jongens wat aan te doen.

Misschien hebben de jongens zich wel misdragen, misschien ben ik zo blind dat ik niet zie dat mijn vriendin niet deugt. Waar het om gaat is dat het me pijn doet dat ik daar zo hard op afgerekend wordt zonder dat er gepraat kan worden. Ik had er liever van geleerd dan er ruzie over gemaakt.

Mijn zus heeft ondertussen schoorvoetend excuses aangeboden voor het agressieve gedeelte en de dreiging naar de jongens. De afstand is voorlopig jammer genoeg een feit.

Bedankt voor jullie inzichten en meningen kan me niet voorstellen dat ze zó erg waren (en niemand behalve zus dat verder door gehad heeft) .. Hoe oud zijn de jongens eigenlijk? Veel sterkte!
quote:lotter schreef op 10 september 2011 @ 13:03:

tot dat mijn zus begon te dreigen de jongens wat aan te doen.

Maar begrijp ik er nou uit dat je zelf ook niet goed weet eigenlijk wat er precies is gebeurd?
quote:perseph0ne schreef op 10 september 2011 @ 13:00:

[...]

Wat een onaardige reactie. Voegt niets toe.

Er staat toch ook nergens dat TO een eventueel oud gezin heeft ingeruild? Dan had ik het nog begrepen.nee maar iemand die net een nieuwe vriendin heeft die kinderen heeft ( met een andere man die de vader is) zijn nieuwe gezin noemen, komt erg wanhopig over. Het is zijn nieuwe vriendin met haar kinderen, meer niet. En ik kan me er wel wat bij voorstellen dat als zus de kinderen aanspreekt en TO zich als de nieuwe papa opwerpt dit irritatie opwekt. Kinderen kunnen het bloed onder de nagels vandaan halen en dan kan je wel eens zeggen dat als dit niet ophoudt ze ze iets aandoet ( als in ik doe je wat als je nu niet ophoud)
[quote]feeks schreef op 10 september 2011 @ 13:20:

[...]

nee maar iemand die net een nieuwe vriendin heeft die kinderen heeft ( met een andere man die de vader is) zijn nieuwe gezin noemen, komt erg wanhopig over. Het is zijn nieuwe vriendin met haar kinderen, meer niet. En ik kan me er wel wat bij voorstellen dat als zus de kinderen aanspreekt en TO zich als de nieuwe papa opwerpt dit irritatie opwekt. Kinderen kunnen het bloed onder de nagels vandaan halen en dan kan je wel eens zeggen dat als dit niet ophoudt ze ze iets aandoet ( als ik ik doe je wat als je nu niet ophoud)[/quote]

Gelukkig begin je er zelf al van te stotteren.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
De jongens zijn 10 en 12. En ja, ik begrijp nog steeds niet wat er nou precies aan de hand is (geweest).

Ik heb gevraagd of ze kon vertellen wat er was, toen werd ik uitgescholden en de jongens bedreigd. Een explosie van agressie. Nu is zus nogal temperamentvol, dus later per mail nog maar een keer gevraagd. Haar verhaal was verwarrend en klopte op feiten ook niet.

Toen ik na deze mail schreef dat ik daar niks mee kan en haar confronteerde met haar agressieve gedrag, draaide ze naar mij toe helemaal bij, maar bleef ze vriendin en jongens veroordelen.

Ik ben eerlijk gezegd vreselijk kwaad op haar en probeer hier denk ik een verklaring te vinden waar ik iets mee kan zo dat die kwaadheid verder contact niet in de weg staat.
Heeft je zus misschien relatieproblemen en wordt alles haar teveel (geen excuus natuurlijk, maar je weet dus niet helemaal wat er speelt) ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven