Geld & Recht alle pijlers

En het vrekken gaat door (Deel III)

20-04-2011 18:01 2993 berichten
Het vorige topic is in sneltreinvaart gevuld met allerlei tips. Daarom hier al deel III van de Viva Vrekkenclub.

Plaats hier al je gratis tips, actiecodes en goede vrekadviezen!

Iedereen is welkom!

De oude tips zijn hier terug te vinden:

Deel I

Deel II
Alle reacties Link kopieren
Bucksie: Gewoon dweilen met een microvezeldoek (streeploos) en een scheutje schoonmaakazijn. Werk het beste. Allesreiniger en groene zeep verwijderen inderdaad de toplaag.
Punica, misschien kun je nog proberen om de oven op een hogere temperatuur in te stellen dan eigenlijk nodig is, dan wordt het misschien wel gaar.

Als de bovenkant al goed is deze dan afdekken met zilverfolie om verbranding te voorkomen zodat het wel nog langer in de oven kan blijven staan om verder goed gaar te worden.

Ik heb pas sinds 1,5 jaar een echte grote oven en daarvoor 20 jaar zo'n klein Moulinex oventje gehad en wat een super oven was dat zeg. Niet stuk te krijgen en hij bakte als de beste, altijd alles gaar en krokant in tegenstelling tot de combi-magnetron-oven.

Matisse, misschien een domme vraag, maar moet de schoonmaakazijn gemengd worden met water of kun je die dan onverdund gebruiken. Heb nog nooit schoonmaakazijn gebruikt.
Nee hoor, is geen domme vraag. Je gooit een dopje schoonmaakazijn in een emmer water, net zoals bij allesreiniger.

Ik zweer echt bij dat spul, werkelijk overal goed voor. Ik gebruik het voor de vloer, de ramen, en in hoge dosering kun je er ook prima onkruid mee doodspuiten.

Heb nog niet eerder mijn snuit in dit topic laten zien, maar ben al vanaf het eerste deel een meelezer. Woon alleen en studeer nog, dus een beetje op de kosten letten is wel nodig. Mijn richtbedrag voor boodschappen is ¤ 30,00 per week. Houd een kasboekje bij van de overige uitgaven. Kwam erachter dat ik vrij veel uitgaf aan cosmetica en heb dat al flink kunnen reduceren. Verder ben ik dol op vrek-waardige dingen zoals bovenstaande schoonmaaktip. Heb jarenlang schoongemaakt in een bejaardentehuis, de mensen daar hadden vaak ook slimme ideeën en goedkope oplossingen.
Bedankt Matisse, ga morgen een fles halen en even kijken waarvoor het nog meer bruikbaar is.

En het onkruid kan hier ook wel een scheutje azijn gebruiken
Hehehe, het wil hier ook wel groeien. Laatst de hele dag bezig geweest om met een oud aardappelschilmesje het onkruid tussen de tegels vandaan te krabben. Daarna de boel nog maar eens goed verdelgd met schoonmaakzijn, heb ik er tot na de winter hopelijk weinig omkijken naar.

Damn! Schrok me rot! Er klimt zo 'n dikke huisspin over de muur. *ril*
quote:Matisse schreef op 09 september 2011 @ 23:26:

Hehehe, het wil hier ook wel groeien. Laatst de hele dag bezig geweest om met een oud aardappelschilmesje het onkruid tussen de tegels vandaan te krabben. Daarna de boel nog maar eens goed verdelgd met schoonmaakzijn, heb ik er tot na de winter hopelijk weinig omkijken naar.

Damn! Schrok me rot! Er klimt zo 'n dikke huisspin over de muur. *ril*

Lieve meid, koop alsjeblieft voor vijf euro een onkruidborsteltje aan een bezemsteel, dat is véél beter voor je rug, en werkt ook nog eens sneller en beter.

Spinnen verdelg je schoon, snel en zonder sporen met een elektrische vliegenmepper (met verse batterij). Niet meppen, maar gewoon het knopje indrukken en de ijzerdraadjes vervolgens op de spin drukken. Binnen drie seconden gegrild. Niet te lang grillen, dan gaat het stinken.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Jup, was laatst op zoek naar zo 'n borsteltje, maar ze hadden ze niet meer bij het tuincentrum.

Mr. Hairy is gevangen met een schoenendoos deksel en een glazen pot. Zijn ega zat in de schuur, die heb ik ook een enkeltje plantsoen gegeven. Vind het niet nodig om ze te doden.
quote:Bucksie schreef op 09 september 2011 @ 21:48:

En nu we toch bezig zijn met uitwisselen van huishoudelijke tips.

Heeft iemand nog een goede vrekkentip als vervanger voor laminaatreiniger waarbij het laminaat mooi schoon wordt en blijft glanzen.

Gebruik nu HG glansreiniger, maar vind die flessen best prijzig. Heb Bruynzeel (is goedkoper) geprobeerd maar gaf te weinig glans en vloer werd niet echt mooi schoon.

Door onze dieren en omdat we vaak in en uit lopen, wordt de vloer snel smerig en moet zo'n 2-3 pw dweilen en dan gaan die flessen wel hard.

Water met een scheut allesreiniger heb ik al vaak gehoord, maar allesreiniger haalt de toplaag van het laminaat en dat vind ik zonde.

Ik gebruik de laminaatreiniger van de kruidvat.

Voor echte glans zou je er een paar druppels glansspoelmiddel bij kunnen doen.

Ik vind dat zef niet nodig want die van KV is echt super!!
Oh ik hou zo van de markt! Net weer gescoord:

1prei

bos worteltjes

4 courgettes

stronk broccoli (geen kleintje)

7 paprika's

6 appels (pink lady)

2 maiskolven

kilo krielaardappeltjes

10 eieren

Moeten jullie voor de gein eens raden hoeveel ik daarvoor kwijt was!
kleine 15 euro?
12,35
Gaat je was niet ruiken als je azijn als wasverzachter gebruikt?
Die dikke grote spinnen zijn heel territoriaal, ze komen gewoon terug als ze vinden dat ze ergens thuishoren
Ik gebruik altijd azijn ipv wasverzachter, in ieder geval sinds ons zoontje is geboren, nu ruim 7 maanden.

Ik giet er een flinke scheut bij in het bakje voor wasverzachter en je ruikt er niets van achteraf. Het is heel erg goed voor je wasmachine, je was wordt er lekker zacht van en zoonlief krijgt geen overgevoeligheidsreacties van achtergebleven zeep (heeft een erg gevoelige huid).
Pinks, wat moet je met 7 paprika's. Als ik er twee koop kan ik er meestal 1 weggooien.
Snoesje, ik vroeg me dat ook altijd af (van die inbouwkoelkasten).

Mijn vriend heeft jarenlang witgoed verkocht dus dit eens gevraagd. Een gewone koelkast kan zijn warmte gemakkelijk kwijt in de omgeving omdat hij 'los' staat. Een inbouwkoelkast staat ingebouwd (duh) en moet zijn warmte om een andere manier kwijt. Daarvoor is een apart systeem voor nodig en daar betaal je voor.
Paprika's kun je prima invriezen!

Vorige week had ik ook veel paprika's. Ik heb er een paar ingevroren, door de pasta en nasi gedaan en een keertje gevulde paprika mee gemaakt. Jummie!

Ik lees af en toe mee, wist bijv. niet dat je laminaat toplaag eraf gaat met allesreiniger. Weer wat geleerd.

Sorbo heeft ook vloerreiniger (groen). Ruikt zalig fris en is regelmatig 1+1 gratis bij Kruidvat. Dan goed te betalen vind ik.
Ik heb net voor 102,- lingerie gekocht. Da's niet echt vrekken. Maar het is wel mijn favo merk en het was met 70% korting. Dus ik heb voor dat bedrag 3 bh's en 6 boxers/slips. Allemaal van dezelfde serie (verschillende modellen) dus ik heb nu allemaal bijpassende setjes.

Da's dus weer wel netjes.
Ik ga straks een voorraad gazpacho maken, daar doe ik paprika in. Daarnaast wil ik nog peperonata maken verderop in de week, dat is een italiaanse lauwwarme paprikasalade.

Verder gebruik ik sowieso veel paprika; lekker door een salade, door pastasaus, door curry. Vorige week heb ik gevulde paprika's gemaakt (gevuld met pittige boontjes, feta, champignons en tomatensalsa, te serveren met rijst) en daarvan staan er nog een aantal ingevroren.

Paprika komt hier altijd wel op! En helemaal nu ik een vriezer heb; verwerken tot salade, soep of gerecht en invriezen maar!
Da's veel geld maar niet duur Hiltje! En mooie lingerie voelt meteen zo luxe en sexy vind ik!
quote:pinks schreef op 10 september 2011 @ 13:36:

12,35 da's wel heul netjes
quote:wishmeluck schreef op 10 september 2011 @ 15:58:

Ik lees af en toe mee, wist bijv. niet dat je laminaat toplaag eraf gaat met allesreiniger. Weer wat geleerd.

Dat wist ik ook niet, ik zit nu kritisch naar mijn laminaat te staren dat ik zo'n twee keer per week dweil met gewoon een sopje met allesreiniger.

Ik geloof toch dat ik prima zonder toplaag kan.
quote:pinks schreef op 10 september 2011 @ 16:19:

Da's veel geld maar niet duur Hiltje! En mooie lingerie voelt meteen zo luxe en sexy vind ik!

Helemaal eens, veel geld 'voor zomaar even' maar niet duur qua wat je er voor hebt.

Geniet ervan!
Hoera hoera, ik heb eindelijk een deal via marktplaats om de ikeakast voor een goede prijs van iemand over te nemen waar ik al een paar maanden op loer en naar allerlei mensen over gemaild heb! Volgende week ophalen, en dan eindelijk mn kleren niet meer op de grond! (na mn verhuizing had ik geen kledingkast en dat was al in mei, dus het werd ook wel eens tijd)
quote:pinks schreef op 10 september 2011 @ 16:21:

[...]

Dat wist ik ook niet, ik zit nu kritisch naar mijn laminaat te staren dat ik zo'n twee keer per week dweil met gewoon een sopje met allesreiniger.

Ik geloof toch dat ik prima zonder toplaag kan.

Onze vloer hebben we nog niet zo lang dus ben er nu nog erg zuinig op. Ik denk ook niet dat zo'n toplaag eeuwig meegaat ook al dweil je netjes volgens alle voorschriften.

Als het laminaat erg dof wordt, doe ik er 2 lagen laminaatglans over en dan glimt en blinkt de vloer weer als nieuw.

Net bij Jumbo een gratis bak gescoord!

Op het schap stond 2,25 en de kassa sloeg 2,49 aan, dus gratis meenemen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven