Hij gaat weg...

04-09-2011 01:29 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
..of toch niet. Al die jaren heb ik voor hem klaar gestaan, hem geholpen. Het lukte niet in dit land, Hij is nu niet wat hij wilde zijn, en had kunnen zijn in eigen land en denkt nu dat het gras elders groener is. We hebben zoveel meegemaakt en ik zeg bewust niet samen, want de beleving daarover verschilt. Mijn grenzen zijn vele malen overschreden, en ik ben flexibel en ruimdenkend, temeer daar we ook nog een kind hebben. Maar heb het nu ook wel gezien. Denk dat de toekomst heel positief kan zijn, maar toch ziet een deel van mij er tegenop. Moeilijk hor als je alles hebt gegeven, maar het toch niet heeft geloond. En ik ben sterk, maar vind hem - ook in zijn hardheid - ook zielig, omdat ik weet dat het probleem zoveel bij hem ligt, in zijn persoonlijkheid. ...het zal een lange weg zijn, maar ik blijf overeind..
huh?

Pas je goed op je kind? Een scheiding is al heftig, laat staan als papa naar een ander land verhuist.
Huh? Kun je dit misschien iets meer toelichten?

En inderdaad eens met Helene.

Sterkte wat verdrietig dat je veel gegeven hebt en het niet samen gaat redden. Hij kan vluchten wat hij wil , zichzelf heeft hij overal bij zich.

Wanneer gaat hij? Staat de woning op jouw naam?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Als het voor hem niet gelukt is in dit land, dan zijn zijn grenzen wellicht ook vaak overschreden, dan kan hij wellicht hier niet ten volle zijn wie hij had willen zijn, en dan heet vertrekken niet altijd vluchten maar wellicht een weloverwogen keus om er voor zichzelf en van zijn leven toch nog wat van te maken, alleen erg jammer voor de opvoeding van zijn kind, want terug staat in dit geval ook gelijk aan een fikse afstand to van zijn kind.

Zal voor hem ook echt geen makkelijke keuze zijn.

Alseen deel van een persoonlijkheid Er niet kan zijn door een gebrek dat men niet zou ervaren in eigen land, komt er elders vaak deze frustratie toch uit, en heimwee kan ook jaren sluimeren..

TO ik hoop dat ook jij jouw balans weer vind. Maar zoals ik het lees, denk ik dat het wel goed gaat komen.
..popcorn?
Ik wil wel wat meer toelichten, maar niet teveel ivm eventuele herkenbaarheid. Hij is hier gekomen voor de liefde en we ervaren elkaar als onze grote liefde. Maar hier opnieuw beginnen blijkt in de praktijk een hele moeilijke weg. IN zijn land was hij wat, hier kon hij folders rondbrengen en los/vast baantjes gaan doen. Studeren betekende eerst jaren van taalstudie, en nu hij zover is, ziet hij er tegenop om eraan te beginnen. Zijn eigenwaarde is aangetast en hij heeft het idee in al die jaren niets te hebben opgebouwd. Die onzekerheid en frustratie leiden ertoe dat hij nu andere wegen wil inslaan. Hij denkt dat het in een ander land mss beter zal lukken.

Nola, mooi bericht, je hebt het punt goed gezien.
Jullie zijn elkaars grote liefde, jullie hebben een kind samen, hij is hier niet gelukkig en wil dus verhuizen naar het buitenland, rest de hamvraag: waarom gaan jullie niet mee?
Hoe oud/ jong is jullie kind?
Komt hij uit een land waar jij geen toekomst ziet voor jezelf en je kind?
Studeren betekende eerst jaren van taalstudie, en nu hij zover is, ziet hij er tegenop om eraan te beginnen.

Begrijp ik goed dat hij na al die tijd dat hij hier is, nog niet aan de studie is begonnen? Zo ja, had hij eigenlijk dan wel de intentie om er ooit aan te beginnen?

Ik zou denken om direct bij aankomst in een land mezelf alzo te bekwamen in de taal en gebruiken zodat hij verder kwam dan foldertjes rondbrengen. Waarom heeft dat dan zo lang moeten duren?
Wat dacht je ervan je eigen teleurstelling in hem en jullie leven samen hier even los te laten. Probeer je voor te stellen hoe het voor hem moet zijn en hoe groot zijn teleurstelling in zichzelf moet zijn.

Een beetje begrip en steun zou op zijn plaats zijn.
quote:lila01 schreef op 04 september 2011 @ 13:10:

Jullie zijn elkaars grote liefde, jullie hebben een kind samen, hij is hier niet gelukkig en wil dus verhuizen naar het buitenland, rest de hamvraag: waarom gaan jullie niet mee?Hij wil niet terug naar zijn eigen land, daar gebeurt teveel en niet positief. Hij is christen geboren in een moslim land. En het gaat nu meer de extremistische kant op. We hebben destijds gekozen voor NL, omdat dat de beste perspectieven biedt. Ik heb een goede baan hier, daar zou ik niets kunnen. Kortom, zijn land is geen optie.
quote:lila01 schreef op 04 september 2011 @ 13:11:

Hoe oud/ jong is jullie kind?6 jaar
quote:janneke44 schreef op 04 september 2011 @ 13:15:

Komt hij uit een land waar jij geen toekomst ziet voor jezelf en je kind?Precies, de arabische lente is nog niet over, en sowieso is het geen optie. Hij wil zelf niet eens terug naar zijn land vanwege de mogelijke slechte ontwikkelingen.
quote:Aranea schreef op 04 september 2011 @ 14:30:

Studeren betekende eerst jaren van taalstudie, en nu hij zover is, ziet hij er tegenop om eraan te beginnen.

Begrijp ik goed dat hij na al die tijd dat hij hier is, nog niet aan de studie is begonnen? Zo ja, had hij eigenlijk dan wel de intentie om er ooit aan te beginnen?

Ik zou denken om direct bij aankomst in een land mezelf alzo te bekwamen in de taal en gebruiken zodat hij verder kwam dan foldertjes rondbrengen. Waarom heeft dat dan zo lang moeten duren?Ik denk dat je niet begrijpt welke verplichtingen een buitenlander allemaal heeft. Vanaf het begin was hij gemotiveerd, maar we hebben veel tegenslag gehad, door fouten van de overheid, door moei;ijkheden om aan een baan te komen, door wijzigende wetgeving noem maar op. Als jij zo iemand bent die vindt dat ze zich mar moeten aanpassen, dan ben je niet op de hoogte van de realiteit. Ik ken vele mensen die echt wilden, maar gefrustreerd zijn geraakt door alle regeltjes en fouten. Bah, ik vind je reactie eigenlijk heel kortzichtig, heel TON...
quote:Dani71 schreef op 04 september 2011 @ 14:36:

Wat dacht je ervan je eigen teleurstelling in hem en jullie leven samen hier even los te laten. Probeer je voor te stellen hoe het voor hem moet zijn en hoe groot zijn teleurstelling in zichzelf moet zijn.

Een beetje begrip en steun zou op zijn plaats zijn.Bedoel je hiermee te zeggen dat ik kort door de bocht ga en geen empathie toon? Ik kan je zeggen dat al mijn energie naar hem is gegaan, ik heb gevochten voor onze relatie, en zijn situatie heel erg kan invoelen. Wat jij niet weet, en ook niet kan weten omdat ik de info wat beperkt houd, is dat er veel problematiek is geweest van zijn kant (verslavingen, onduidelijke contacten met andere vrouwen etc), maar ik hem trouw ben gebleven en heb doorgezet. Begrip en steun is er bovenmatige geweest.
Ik vind het vervelend dat ik pas laat reageer. Soms ben ik niet in de gelegenheid en door de situatie ook niet altijd in de stemming om te reageren. Maar voel wel de behoefte. Mss niet duidelijk genoeg geweest. We hebben best complexe jaren achter de rug. Hij is niet gemakkelijk. Anderen vinden mij een bikkel hoe ik toch weet door te zetten. Vorig jaar stonden we 5 voor 12 voor een echtscheiding, ik was er met moeite uiteindelijk wel klaar voor, maar puntje bij paaltje liet hij mij huilend weten dat wij alles voor hem waren en hij alles op alles zou zetten om onze relatie te redden. Vanaf toen ging het ook beter, en net hebben we een hele fijne vakantieperiode gehad in zijn land. Zijn pasgetrouwde broer heeft hier in NL nog een paar weken honeymoon bij ons gevierd. Hij bracht ze weg naar Schiphol en bij terugkomst was het mis. Vitten op kleine dngen, maar uiteindelijk kwam de frustratie over zijn situatie bovendrijven. Hij zit zo niet lekker in zijn vel, dat he dus ook zijn relatie raakt. We zijn on speaking terms, maar ik zie bij hem alleen kou. En dat is raar. De omslag gaat mij even te snel. En denk niet, joh, jullie moeten eens praten, want dat is juist altijd een onderontwikkeld aspect van onze relatie geweest.
Het is nooit een helemaal volwaardige relatie geweest, maar ik ben een volhardend, positief type. Ik hecht ook erg aan de goede perioden en alles wat erbij komt. zoals dat zijn familie gek op mij is. Eigenlijk kan ik niet goed loslaten. Heb ik in eerdere relaties ook niet zo goed gekund. Ik wil er altj\ijd voor vechten. Maar zie ook de positieve kanten van een scheiding, de dingen doen en bieden aan mijn kind die wat ondergesneeuwd zijn geraakt de laatste jaren. En anderzijds de angst voor het alleen zijn enzo.
quote:safira70 schreef op 11 september 2011 @ 00:51:

[...]

Ik denk dat je niet begrijpt welke verplichtingen een buitenlander allemaal heeft. Vanaf het begin was hij gemotiveerd, maar we hebben veel tegenslag gehad, door fouten van de overheid, door moei;ijkheden om aan een baan te komen, door wijzigende wetgeving noem maar op. Als jij zo iemand bent die vindt dat ze zich mar moeten aanpassen, dan ben je niet op de hoogte van de realiteit. Ik ken vele mensen die echt wilden, maar gefrustreerd zijn geraakt door alle regeltjes en fouten. Bah, ik vind je reactie eigenlijk heel kortzichtig, heel TON...

Ton.. wat?

Doe niet zo lullig joh. Ze bedoelt alleen te zeggen, en dat ben ik roerend met haar eens, dat je met een stukje zelfredzaamheid al een heel end komt, ook al werken de instanties niet mee. Een taal leren hoeft niet altijd via een organisatie, of een wet, dat kun je ook gewoon van iemand, van een gewone Nederlander leren. Al draai je maar een dag vrijwillig mee in een snackbar, bij wijze van. Je kan gaan treuren om de burocratie, of je kan er zelf het beste van maken. Dit principe komt hij in elk land tegen hoor, dat snap je hopelijk?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ah, ik lees ineens dat hij andere hobby's had (zijn verslaving, vrouwen) ipv zich te concentreren op zijn basis, hier, met jou. Tja. Daar kan de overheid ook niet zoveel aan doen he, aan die keuzes.
quote:Very.Cherry schreef op 11 september 2011 @ 01:32:

[...]

Ton.. wat?

Doe niet zo lullig joh. Ze bedoelt alleen te zeggen, en dat ben ik roerend met haar eens, dat je met een stukje zelfredzaamheid al een heel end komt, ook al werken de instanties niet mee. Een taal leren hoeft niet altijd via een organisatie, of een wet, dat kun je ook gewoon van iemand, van een gewone Nederlander leren. Al draai je maar een dag vrijwillig mee in een snackbar, bij wijze van. Je kan gaan treuren om de burocratie, of je kan er zelf het beste van maken. Dit principe komt hij in elk land tegen hoor, dat snap je hopelijk?Je hebt er duidelijk geen ervaring mee. Dat soort dingen heeft hij allemaal gedaan. Maar ik denk dat je niet beseft in wat voor een bureaucratie je verzeild raakt als er verplicht ingeburgerd moet worden. Je moet allerlei dingen, dat is een verplichting, terwijl er veel betere opties zijn. Nee, de realiteit is anders dan jij denkt hoot. Er wordt veel geld weggegooid aan die inburgering.
quote:Very.Cherry schreef op 11 september 2011 @ 01:33:

Ah, ik lees ineens dat hij andere hobby's had (zijn verslaving, vrouwen) ipv zich te concentreren op zijn basis, hier, met jou. Tja. Daar kan de overheid ook niet zoveel aan doen he, aan die keuzes.makkelijk.... vergis je niet in de emoties van emigratie,,,
Ik weet er alles van hoor, uit eigen ervaring. Daarom ben ik van mening gewoon gezellig mee te kunnen babbelen.

Kun je ook even op de inhoud reageren, van wat ik schrijf?
En, het gaat mij niet zozeer om reacties over hoe hij zielig hij nu is, of hoe hij het helemaal verkeerd heeft gedaan. Ik zit nu in deze situatie en zou graag advies willen. Of empathie, want het is echt moeilijk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven