Hij gaat weg...

04-09-2011 01:29 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
..of toch niet. Al die jaren heb ik voor hem klaar gestaan, hem geholpen. Het lukte niet in dit land, Hij is nu niet wat hij wilde zijn, en had kunnen zijn in eigen land en denkt nu dat het gras elders groener is. We hebben zoveel meegemaakt en ik zeg bewust niet samen, want de beleving daarover verschilt. Mijn grenzen zijn vele malen overschreden, en ik ben flexibel en ruimdenkend, temeer daar we ook nog een kind hebben. Maar heb het nu ook wel gezien. Denk dat de toekomst heel positief kan zijn, maar toch ziet een deel van mij er tegenop. Moeilijk hor als je alles hebt gegeven, maar het toch niet heeft geloond. En ik ben sterk, maar vind hem - ook in zijn hardheid - ook zielig, omdat ik weet dat het probleem zoveel bij hem ligt, in zijn persoonlijkheid. ...het zal een lange weg zijn, maar ik blijf overeind..
O en ik ben ook verslavingsdeskundige. Dus als je nog vragen hebt?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Gut, die vent zat zo te lezen op rozen bij jou. Waarom wil hij nog weg? Je praat alles recht wat krom is.
quote:Very.Cherry schreef op 11 september 2011 @ 01:54:

Ik weet er alles van hoor, uit eigen ervaring. Daarom ben ik van mening gewoon gezellig mee te kunnen babbelen.

Kun je ook even op de inhoud reageren, van wat ik schrijf?Zeker, hij heeft het nederlands idd met name geleerd via werk en niet via inburgeringslessen. Hij heeft echt zijn best gedaan en krijgt ook veel complimenten over zijn taalkennis gegeven zijn jaren hier. Mar dat heeft ondakns vele sollicaties niet geresulteerd in een goede baan. Qua zelfredzaamheid, met mij als support, valt hem niet veel te verwijten.
VC, heb jij ook een buitenlandse liefde gehad hier?
Niet gehad, maar nog steeds.

En niet hier, maar daar. Maar heb me uiteraard wel uitvoerig in e.e.a. verdiept. Plus ik heb mijn oren en ogen niet in mijn zak zitten, tijdens deze ontdekkingsreis.

Waarom voel jij je overigens zo aangevallen, wanneer men hier een kritische noot plaatst jegens de houding van jouw partner? Dat rijmt toch alleen maar met het feit dat jij het met hem niet makkelijk hebt (gehad)? Men staat hier aan jouw kant hoor, maar dat schijnt je te ontgaan.
quote:helene31 schreef op 11 september 2011 @ 01:55:

Gut, die vent zat zo te lezen op rozen bij jou. Waarom wil hij nog weg? Je praat alles recht wat krom is.hoezo? hij is altijd oprecht geweest hier, hij wil graag een goede toekomst. Daar is toch niets mis mee. Ik zie niet in wat ik recht praat wat krom is. Het ligt veel genuanceerder dan jij het nu brengt hoor.
quote:safira70 schreef op 11 september 2011 @ 02:00:

[...]

Qua zelfredzaamheid, met mij als support, valt hem niet veel te verwijten.Verslaving en zelfredzaamheid (autonomie) gaan zelden door 1 deur. Dus ik waag het erop dit te bewijfelen.
quote:safira70 schreef op 11 september 2011 @ 02:05:

[...]

hij is altijd oprecht geweest hier, hij wil graag een goede toekomst.Wat bedoel jij dan met die vage contacten met vrouwen, en die probleempjes qua zijn persoonlijkheid? Geen aanval hoor, gewoon even om t plaatje helder te krijgen.
quote:Very.Cherry schreef op 11 september 2011 @ 02:08:

[...]

Wat bedoel jij dan met die vage contacten met vrouwen, en die probleempjes qua zijn persoonlijkheid? Geen aanval hoor, gewoon even om t plaatje helder te krijgen.Er is een periode geweest dat hij erg veel blowde en met veel mensen, waaronder niet altijd de integere types omging, maar dat was in 2007, en ligt achter ons. Waarom ik het noemde, is dat het wel een enorme impact op de relatie heeft gehad. Hij is opgenomen geweest vanwege drugspsychose, en lijkt zich niet te realiseren dat dat ook voor mij heftig is geweest. In die periode is er wat vaag gedoe geweest met vrouwen die hem leuk vonden, waaronder een buurvrouwtje, maar warvan ik denk dat het weinig om het lijf heft gehad, iig voor hem. waarom denk je dat ik mij aangevallen voel? Ik vind het gewoon onprettig als mensen zo kort door de bocht reageren met "hij zat bij jou op rozen"... terwijl het materiele aspect geen punt is, hij is voor de liefde naar mij gekomen. Maar er zijn mensen die denken dat elke man uit een economisch minder land dan NL alleen voor het geld komt.
Gek hoe we door verschillende brillen kijken. Ik lees Helene's opmerking "op rozen zitten" bijv. ook helemaal niet materialistisch maar juist emotioneel. Ze voegt er nog aan toe dat je hem blijft verdedigen, vandaar. Misschien ben je al zo gewend aan vooroordelen, qua materiele belangstelling,dat je elke opmerking automatisch interpreteert als zodanig. Dat ten eerste.

Ten tweede, ik werk nu 17 jaar in de verslavingszorg, ben momenteel ook aan het werk, as we speak (bereikbaarheidsdienst). Weet je wel wat blowen doet? Stoned betekent letterlijk versteend, het zet stil. En het luxeert (triggert) psychoses vrijwel alleen maar als daar in de basis al aanleg voor is. Weet je dat toevallig, of je man een psychotische (bijv paranoide, achterdochtige) kwetsbaarheid heeft? En bedoel je dat met problemen binnen de persoonlijkheid?

Wat ik duidelijk wil maken, is dat buiten de toch al mega-gecompliceerde emigratie-toestand je dit, wat op zich al bijna niet te doen is binnen een relatie, er ook nog eens bij. En dan bedoel ik niet die buurvrouw, die is nog het minst interessante. Ik lees kilte, ruzie zoeken, ik lees blowen, vage contacten, moeilijk gedrag kortom. Die echt (echt) vrij weinig te maken hebben met Nederland.
Hoho, ik heb met geen woord gerept over geld, noch wilde ik dat impliceren.
quote:Very.Cherry schreef op 11 september 2011 @ 02:28:

Gek hoe we door verschillende brillen kijken. Ik lees Helene's opmerking "op rozen zitten" bijv. ook helemaal niet materialistisch maar juist emotioneel. Ze voegt er nog aan toe dat je hem blijft verdedigen, vandaar. Misschien ben je al zo gewend aan vooroordelen, qua materiele belangstelling,dat je elke opmerking automatisch interpreteert als zodanig. Dat ten eerste.

Ten tweede, ik werk nu 17 jaar in de verslavingszorg, ben momenteel ook aan het werk, as we speak (bereikbaarheidsdienst). Weet je wel wat blowen doet? Stoned betekent letterlijk versteend, het zet stil. En het luxeert (triggert) psychoses vrijwel alleen maar als daar in de basis al aanleg voor is. Weet je dat toevallig, of je man een psychotische (bijv paranoide, achterdochtige) kwetsbaarheid heeft? En bedoel je dat met problemen binnen de persoonlijkheid?

Wat ik duidelijk wil maken, is dat buiten de toch al mega-gecompliceerde emigratie-toestand je dit, wat op zich al bijna niet te doen is binnen een relatie, er ook nog eens bij. En dan bedoel ik niet die buurvrouw, die is nog het minst interessante. Ik lees kilte, ruzie zoeken, ik lees blowen, vage contacten, moeilijk gedrag kortom. Die echt (echt) vrij weinig te maken hebben met Nederland.Goeie post VC !
Ja, zeker gezien het tijdstip
Overwegen jullie om samen naar dat andere land te verhuizen? Wat denkt hij daar te bereiken wat hem hier niet lukt?
@safira,

Ik begrijp jou heel goed. Gezien ik zelf ook niet in NL geboren ben en ook hier voor de liefde gekomen ben. Al ben ik een vrouw weet ik heel goed wat voor impact het op je emotioneel heeft wanneer je emigreert.

En dan voorstellen dat een man het veel erger heeft. Omdat de meeste mannen grote verplichting na hun vrouw toe voelen om te "beschermen". En hoe kan hij dat doen wanneer alles wat hij kan is kranten rond brengen bewijzen van.

Wanneer een zo genaamde "mannelijke" man voor zijn liefde emigreert is het voor hem velen malen moeilijker om een goede partner te voelen dan wanneer een vrouw voor liefde emigreert.

En dat heeft allemaal te maken met zijn plichtgevoel om voor zijn vrouw, gezin en kinderen te kunnen zorgen, in staat zijn aan hun te geven, hun kunnen "beschermen".

De relaties waar een "mannelijke" man voor zijn vrouw verhuisd (lange afstanden) waardoor hij een andere baan moet zoeken etc., gaan meestal moeilijker.

Wanneer een man voor zijn vrouw naar een andere land verhuisd, dan wordt het voor hem praktisch onmogelijk om de reden te blijven voelen waarom hij bij jou in de eerste instantie wou zijn.

En dat is om aan jou te kunnen geven en er voor jou te kunnen zijn. En niet als een vriendin die een schouder bied om uit te huilen, maar letterlijk jou kunnen beschermen van financiële, sociale, economische, materiële of mentale uitdagingen.

En dat kan hij niet, niet voor een aantal jaar in ieder geval. En dat breekt een man op. Hij kan zelfs zijn rug na de relatie helemaal toe keren omdat hij zich machteloos voelt om dat gene aan jou te kunnen geven wat HIJ wil geven.

Het betekent niet dat jij een huisvrouwtje voor hem moet zijn, maar hij moet zich in ieder geval niet van jou afhankelijk voelen en minstens aan jou net zo veel kunnen geven als jij aan hem.

En wanneer jij die "bescherming" (financieel, sociaal, economisch, materieel of mentaal bla bla bla ) aan hem wel kan geven en hij aan jou niet dat is wanneer een groot kans bestaat dat relatie in problemen komt.

Zolang deze man niet het gevoel heeft dat hij jou kan "beschermen", zal hij het moeilijk vinden om met jou in relatie te blijven.

En niet omdat jij "sterk" bent, dat maakt niet uit. Jij kan net zo sterk zijn als je zelf wil. Maar omdat hij zich schuldig voelt dat hij "zwak" is.

En het is voor hem makkelijker om er uit te stappen dan iedere keer te worden geconfronteerd met zijn niet kunnen.
quote:Very.Cherry schreef op 11 september 2011 @ 02:28:

Wat ik duidelijk wil maken, is dat buiten de toch al mega-gecompliceerde emigratie-toestand je dit, wat op zich al bijna niet te doen is binnen een relatie, er ook nog eens bij. En dan bedoel ik niet die buurvrouw, die is nog het minst interessante. Ik lees kilte, ruzie zoeken, ik lees blowen, vage contacten, moeilijk gedrag kortom. Die echt (echt) vrij weinig te maken hebben met Nederland.Je eerste opmerking is terecht. Plus dat ik mij emotioneel in de war voel, en dus misschien opmerkingen anders lees. Hij zat inderdaad op rozen. Dat blowen is gelukkig al jaren geleden. Dat is nu geen probleem meer. Nu merk ik niets van enige kwetsbaarheid op dat gebied. Hij kan in de omgang erg moeilijk zijn. En liggen conflicten dus gauw op de loer.
quote:Nuta schreef op 11 september 2011 @ 08:50:

@safira,

Ik begrijp jou heel goed. Gezien ik zelf ook niet in NL geboren ben en ook hier voor de liefde gekomen ben. Al ben ik een vrouw weet ik heel goed wat voor impact het op je emotioneel heeft wanneer je emigreert.

En dan voorstellen dat een man het veel erger heeft. Omdat de meeste mannen grote verplichting na hun vrouw toe voelen om te "beschermen". En hoe kan hij dat doen wanneer alles wat hij kan is kranten rond brengen bewijzen van.

Wanneer een zo genaamde "mannelijke" man voor zijn liefde emigreert is het voor hem velen malen moeilijker om een goede partner te voelen dan wanneer een vrouw voor liefde emigreert.

En dat heeft allemaal te maken met zijn plichtgevoel om voor zijn vrouw, gezin en kinderen te kunnen zorgen, in staat zijn aan hun te geven, hun kunnen "beschermen".

De relaties waar een "mannelijke" man voor zijn vrouw verhuisd (lange afstanden) waardoor hij een andere baan moet zoeken etc., gaan meestal moeilijker.

Wanneer een man voor zijn vrouw naar een andere land verhuisd, dan wordt het voor hem praktisch onmogelijk om de reden te blijven voelen waarom hij bij jou in de eerste instantie wou zijn.

En dat is om aan jou te kunnen geven en er voor jou te kunnen zijn. En niet als een vriendin die een schouder bied om uit te huilen, maar letterlijk jou kunnen beschermen van financiële, sociale, economische, materiële of mentale uitdagingen.

En dat kan hij niet, niet voor een aantal jaar in ieder geval. En dat breekt een man op. Hij kan zelfs zijn rug na de relatie helemaal toe keren omdat hij zich machteloos voelt om dat gene aan jou te kunnen geven wat HIJ wil geven.

Het betekent niet dat jij een huisvrouwtje voor hem moet zijn, maar hij moet zich in ieder geval niet van jou afhankelijk voelen en minstens aan jou net zo veel kunnen geven als jij aan hem.

En wanneer jij die "bescherming" (financieel, sociaal, economisch, materieel of mentaal bla bla bla ) aan hem wel kan geven en hij aan jou niet dat is wanneer een groot kans bestaat dat relatie in problemen komt.

Zolang deze man niet het gevoel heeft dat hij jou kan "beschermen", zal hij het moeilijk vinden om met jou in relatie te blijven.

En niet omdat jij "sterk" bent, dat maakt niet uit. Jij kan net zo sterk zijn als je zelf wil. Maar omdat hij zich schuldig voelt dat hij "zwak" is.

En het is voor hem makkelijker om er uit te stappen dan iedere keer te worden geconfronteerd met zijn niet kunnen.Dank je voor je reactie. Je slaat de spijker op zijn kop. Ik denk dat het precies is waar hij tegenaan loopt en ervaart.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven