Gezondheid alle pijlers

HELP! bedorven kip

11-09-2011 20:18 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eergisteren en gisteren kip gegeten (op brood), en dat wilde ik vandaag weer doen, maar toen zag ik dat de houdbaarheidsdatum tot 30-8 was (vandaag 11-09).... omdat ik het met ketchup heb gegeten rook/proefde ik niets raars.

Het waren gesloten losse verpakkingen dus er was geen lucht bij gekomen.

Ik heb nergens last van gehad de afgelopen 2 dagen, maar toch ben ik erg bezorgd.

weet iemand wat ik moet/kan doen?
WEGGOOIEN! En patat halen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Niets.....
Nergens last van en bezorgd? Eh, dan snap ik je OP geloof ik niet helemaal.
Als je nog nergens last van hebt gehad, gaat dat ook niet meer gebeuren hoor! Waar ben je bezorgd over? Dat het zelf de koelkast uitloopt en je huis onveilig maakt? Die kip doet niks meer. Lekker in de kliko.
Nu niet meer eten, maar als je de verpakking 2 dagen geleden hebt geopend ga je niet gelijk dood. ALs de kip idd bedorven was had je dat heel snel gemerkt. Die verpakkingen zijn heel goed, en die data, ach, als die een dag later is bij een ongeopende verpakking is er helemaal niets aan de hand. Er zit geen klokje in die om 24 uur 's nachts aangeeft dat de kip op dat moment moet bederven....
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Als je er geen last van hebt, zal het wel meevallen!
Als je nu nog niet ziek bent word je het echt niet meer van kip van (eer)gisteren. Wat je dus moet doen is wat Enn zegt. En blijven ademhalen, dat ook.
De rest weggooien en verder niets.
Als iets niet goed was, dan merk je dat binnen een paar uur na het eten. Niet nog na 1,5 dag.
Het is al weggegooid, maar is het niet een mogelijkheid dat ik een bacterie heb opgelopen die (nog) geen symptonen geeft.
Als er iets mis zou zijn geweest, was je nu al lang ziek geweest. Niks om je druk over te maken dus.
quote:ikweetgeennaam91 schreef op 11 september 2011 @ 20:24:

Het is al weggegooid, maar is het niet een mogelijkheid dat ik een bacterie heb opgelopen die (nog) geen symptonen geeft.

Dat is altijd mogelijk, net als dat je bij je vorige wc-bezoek een bacterie kunt hebben opgelopen of in het openbaar vervoer of op je werk of van het feit dat je kip eet in het algemeen...

Er is echt niks aan de hand.
Denk je dat je na drie dagen nog ziek kunt worden?!
Oke bedankt allemaal voor de (snelle) reacties. ik ben al iets rustiger. hopelijk gebeurt er niet alsnog iets....
quote:ikweetgeennaam91 schreef op 11 september 2011 @ 20:32:

Oke bedankt allemaal voor de (snelle) reacties. ik ben al iets rustiger. hopelijk gebeurt er niet alsnog iets....dramaqueen
niks.

zolang je nog niet tot je enkels in de stront staat
Joh, maak je niet zo druk! Wat als er wel iets gebeurt? Dan ben je 2 dagen ziek en is het weer voorbij..... De wereld vergaat echt niet.
Ik zou nog maar even wachten en verder panieken tot je echt ziek word. Het kan niet anders dan dat dat nog gaat gebeuren. Het was tenslotte bedorven kip wat je hebt gegeten. Gewoon rustig afwachten dus!
quote:Gerdaa schreef op 11 september 2011 @ 20:28:

Denk je dat je na drie dagen nog ziek kunt worden?!Dat kan trouwens prima hoor. De incubatietijd is soms nog wle veel langer. Meestal weet je dus ook echt niet waardoor je ziek bent geworden.
quote:Fame schreef op 11 september 2011 @ 20:22:

Nu niet meer eten, maar als je de verpakking 2 dagen geleden hebt geopend ga je niet gelijk dood. ALs de kip idd bedorven was had je dat heel snel gemerkt. Die verpakkingen zijn heel goed, en die data, ach, als die een dag later is bij een ongeopende verpakking is er helemaal niets aan de hand. Er zit geen klokje in die om 24 uur 's nachts aangeeft dat de kip op dat moment moet bederven....*ziet in gedachten spullen in de koelkast op de klok kijken*
Mwah, als je nog nergens last van hebt gehad, zal het waarschijnlijk wel meevallen. Voor de zekerheid zou je de huisartsenpost kunnen bellen om te vragen of het geen kwaad kan. En voortaan dus beter opletten...
quote:Gromm schreef op 11 september 2011 @ 20:39:

Ik zou nog maar even wachten en verder panieken tot je echt ziek word. H]et kan niet anders dan dat dat nog gaat gebeuren. Het was tenslotte bedorven kip wat je hebt gegeten. Gewoon rustig afwachten dus!Dat hoeft toch niet? Het hoeft geen bedorven kip te zijn (hij was over de houdbaarheidsdatum, maar dat betekent niet zonder meer dat hij niet goed meer is). Of was hij echt niet meer goed, TO?
quote:Gromm schreef op 11 september 2011 @ 20:39:

Ik zou nog maar even wachten en verder panieken tot je echt ziek word. Het kan niet anders dan dat dat nog gaat gebeuren. Het was tenslotte bedorven kip wat je hebt gegeten. Gewoon rustig afwachten dus!nee hoor, dan was ze nu al ziek geweest, ze heeft eergisteren en gisteren de kip gegeten, binnen enkele uren had ze dan ziek moeten worden
volgens mij was de reactie van Gromm sarcasme Florah, but i'm not sure

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven