Forum Triviant!
maandag 29 oktober 2007 om 15:30
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
dinsdag 5 februari 2008 om 14:17
quote:Poezewoes schreef op 05 februari 2008 @ 13:39:
5% is goed, girl.
Wie heeft die 5 % berekend Poez ? Als ik een simpel sommetje maak kom ik veel lager uit.
Blonde mensen vind je bijna alleen in Europa en de U.S.A. Die hebben samen 980 miljoen inwoners, dat is 9,2 % van de wereldbevolking.
Als 5 % van de wereldbevolking ofwel 325 miljoen mensen blond is dan zou dus in Europa en U.S.A. 1 op de 3 blond moeten zijn. Dan moet je wel heel royaal zijn met wat je nog als blond wilt laten doorgaan.
5% is goed, girl.
Wie heeft die 5 % berekend Poez ? Als ik een simpel sommetje maak kom ik veel lager uit.
Blonde mensen vind je bijna alleen in Europa en de U.S.A. Die hebben samen 980 miljoen inwoners, dat is 9,2 % van de wereldbevolking.
Als 5 % van de wereldbevolking ofwel 325 miljoen mensen blond is dan zou dus in Europa en U.S.A. 1 op de 3 blond moeten zijn. Dan moet je wel heel royaal zijn met wat je nog als blond wilt laten doorgaan.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
dinsdag 5 februari 2008 om 14:22
Daarom dacht ik eerst ook aan 3%, maar misschien dat een soort donkerblond ook meegerekend wordt??? Op wiki (betrouwbaarheid is natuurlijk de vraag maar goed) vond ik dat naar schatting minder dan 5% blond is. Zij noemen in hun rijtje ook oa donkerblond....
Zal ik toch maar alvast de volgende vraag doen?!
Uit welk land komt de aardappel oorspronkelijk?
Zal ik toch maar alvast de volgende vraag doen?!
Uit welk land komt de aardappel oorspronkelijk?
anoniem_47172 wijzigde dit bericht op 05-02-2008 14:24
Reden: wiki toevoeging
Reden: wiki toevoeging
% gewijzigd
dinsdag 5 februari 2008 om 15:23
Dat zal er idd mee te maken hebben dat donkerblond ook mee gerekend wordt. Wat onder donkerblond valt, vinden heel veel mensen niet blond, maar dat is het wel. Wat de meeste mensen blond noemen, is asblond of goudblond. Maar blond is meer dan dat.
Maar ja, dit was dan ook niet echt een wetenschappelijke vraag, maar meer in de categorie weetjes en gokken.
De aardappel: Peru?
Maar ja, dit was dan ook niet echt een wetenschappelijke vraag, maar meer in de categorie weetjes en gokken.
De aardappel: Peru?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
dinsdag 5 februari 2008 om 15:31
quote:Poezewoes schreef op 05 februari 2008 @ 15:23:
Dat zal er idd mee te maken hebben dat donkerblond ook mee gerekend wordt. Wat onder donkerblond valt, vinden heel veel mensen niet blond, maar dat is het wel. Wat de meeste mensen blond noemen, is asblond of goudblond. Maar blond is meer dan dat.
De aardappel: Peru?Ah, dus eigenlijk net zoiets als "volslank" ? Dat schijnt ook een soort van slank te zijn, soms
De aardappel: Peru?Ah, dus eigenlijk net zoiets als "volslank" ? Dat schijnt ook een soort van slank te zijn, soms
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
dinsdag 5 februari 2008 om 22:29
dinsdag 5 februari 2008 om 22:41
Hmm, waarom onthoud ik dit soort onzinnigheden (die trouwens bij Forum trivant weer wel heel nuttig blijken te zijn ) altijd moeiteloos, maar moet ik bij 'werkgerelateerde' zaken altijd mn best doen t te onthouden. Het brein werkt vreemd.......
Over het brein gesproken: wat is de functie (het zijn er meer, maar 1 is ook goed) van het limbisch systeem?
Over het brein gesproken: wat is de functie (het zijn er meer, maar 1 is ook goed) van het limbisch systeem?