verliefd en getrouwd

13-09-2011 09:20 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 2 jaar hebben mijn man ik "verkering" met een ander getrouwd stel. Wat als een "swing" begon ... is uitgemond in een tweede relatie. Het leuke is dat we beide onze gevoelens van vroeger weer beleven, verliefd, spanning, avontuur, kriebels ... we vinden dit beide zeer bijzonder dat we dit samen kunnen beleven. Maar vinden het wel een beetje gek dat we het beleven. Nu zijn we erg nieuwsgierig als er nog meer stellen zijn die dit nu ook beleven ... ??
quote:iry schreef op 13 september 2011 @ 11:03:

[...]

Ik zou graag nog mee willen discussieren maar moet echt nu weg.

Wel een voor het laatste wat je schrijft.

Is goed hoor lieve schat, ik snap best wat je bedoelt, alleen bekijk ik het gewoon anders.

Het bestaat wel degelijk hoor Yette, alleen zit TO hier niet op het goede forum om die stellen te vinden. Vandaar dat ik naar het polyamorieforum verwees.
Ik vind jou raar..
Raar? Nee, ik vind het niet raar. Het zou voor mij beslist niet werken, maar als ze er zo gelukkig mee zijn, prima.

Maar ik voor mij, heb er moeite mee dat er kinderen in het spel zijn en dat TO daar zo luchtig en lacherig over doet.
quote:yvonjaspers schreef op 13 september 2011 @ 11:13:

Het bestaat wel degelijk hoor Yette, alleen zit TO hier niet op het goede forum om die stellen te vinden. Vandaar dat ik naar het polyamorieforum verwees.

Ik zag het, hoop dat Enjoy daar haar ervaringen kan delen.

De discussie die nu ontstaat, is vast niet wat ze beoogde met dit topic, hoewel ze dat eigenlijk wel had kunnen voorspellen.
quote:enjoy2011 schreef op 13 september 2011 @ 09:20:

Sinds 2 jaar hebben mijn man ik "verkering" met een ander getrouwd stel. Wat als een "swing" begon ... is uitgemond in een tweede relatie. Het leuke is dat we beide onze gevoelens van vroeger weer beleven, verliefd, spanning, avontuur, kriebels ... we vinden dit beide zeer bijzonder dat we dit samen kunnen beleven. Maar vinden het wel een beetje gek dat we het beleven. Nu zijn we erg nieuwsgierig als er nog meer stellen zijn die dit nu ook beleven ... ??Dit stukje beleef ik op dit moment ook, ik zou zegge geniet ervan zolang het avontuur moge duren.
quote:lughnasadh schreef op 13 september 2011 @ 11:17:

Raar? Nee, ik vind het niet raar. Het zou voor mij beslist niet werken, maar als ze er zo gelukkig mee zijn, prima.

Maar ik voor mij, heb er moeite mee dat er kinderen in het spel zijn en dat TO daar zo luchtig en lacherig over doet.De intentie was niet luchtig bedoelt. De kinderen zien dat we het gezellig hebben met elkaar en ik denk dat dat heel erg goed is om te zien !
Dat ze zien dat jullie het gezellig met elkaar hebben is prima, maar er komt een tijd dat ze er achter komen dat mama het met ome Piet doet en soms ook met tante Bep en papa ook met tante Bep.

Misschien vinden ze dat dan ook allemaal prima en gezellig, maar ze kunnen het ook een verschrikking vinden.

Maar ik voor mij, heb er moeite mee dat er kinderen in het spel zijn en dat TO daar zo luchtig en lacherig over doet.

Er zijn geen kinderen in het spel. Althans, niet betrokken. Wat je in je slaapkamer doet is privé, en dat vertelt TO ook. Kinderen weten doorgaans toch helemaal niet wat er in slaapkamers gebeurt? Of je het nou met zijn vieren doet, of dat je het binnen je huwelijk nooit doet - je kinderen hebben geen idee en toch kan het beiden je huwelijk in gevaar brengen en dus gevolgen voor je kinderen hebben. Maar over stellen die nooit seks hebben, wordt nooit gezegd dat wat ze in hun slaapkamer doen schadelijk kan zijn voor hun kinderen.

Hmmm, leuke vergelijking al zeg ik het zelf

Voor mij zou het ook niet werken. Ik zou het ook oprecht niet willen. Ik denk alleen niet dat kinderen bij zo'n relatievorm 'betrokken' worden op seksueel gebied. Tenminste, zo te lezen overduidelijk niet in dit geval. Zou dat wél zo zijn dan vind ik dst zieker dan ziek. Maar goed, dat is helemaal niet het geval en daarom denk ik dat de link tussen seks van de volwassenen met elkaar los staat van het feit dat beide koppels kinderen hebben. Ik vind dat die link onterecht gelegd wordt in dit geval.

Verliefdheid op elkaar, wie weet, misschíen dat dat de kinderen op gaat vallen, seks staat daar mijns inziens los van. Dat gebeurt achter gesloten deuren.
quote:lughnasadh schreef op 13 september 2011 @ 11:25:

Dat ze zien dat jullie het gezellig met elkaar hebben is prima, maar er komt een tijd dat ze er achter komen dat mama het met ome Piet doet en soms ook met tante Bep en papa ook met tante Bep.

Misschien vinden ze dat dan ook allemaal prima en gezellig, maar ze kunnen het ook een verschrikking vinden.

En dat recht hebben ze.

Volkomen.

De ouders zijn echter vrij in hun seksualiteit en zolang de kinderen er niet bij betrokken worden, fysiek of anders, bij de seks bedoel ik dan, staat het de ouders toch vrij om er deze levensstijl op na te houden.

Zoals Yette al zegt, de meeste kinderen weten niet wat zich afspeelt in de slaapkamer van hun ouders. Dat zal in dit geval niet anders zijn.
Fijn voor jullie, maar op de lange termijn onhoudbaar lijkt me. Wel 'toevallig' dat iedereen verliefd op elkaar is.
Wat ik niet goed begrijp, is wat er gebeurt als een kind 's nachts een ouder nodig heeft , bijvoorbeeld omdat het ziek is of een nachtemerrie heeft. Dan gaat het dus naar de slaapkamer van zijn ouders. En stelt vast dat de deur op slot is!

Laat je het kind dan staan of maak je de deur open en wat als je kind dan naar de andere ouder vraagt en merkt dat die in een andere slaapkamer is?
Er is nog iets wat ik me afvraag. Je schrijft dat jullie het andere stel maar 1 keer inde maand zien.

Als ik verliefd ben, wil ik die persoon het liefst iedere dag zien (en eigenlijk het liefst dag en nacht). Ik mis hem enorm, als dat niet kan.

Hebben jullie dat dan niet?

Het lijkt me helemaal niet leuk om iemand op wie ik verliefd ben, maar 1 keer in de maand te zien.
quote:eleonora schreef op 13 september 2011 @ 11:39:

[...]

Zoals Yette al zegt, de meeste kinderen weten niet wat zich afspeelt in de slaapkamer van hun ouders. Dat zal in dit geval niet anders zijn.

Nu misschien nog niet, maar op een gegeven moment natuurlijk wel. Mijn oudste van 11 weet inmiddels genoeg over de bloemetjes en de bijtjes om te weten waarom onze slaapkamerdeur wel eens dicht is.

Dan is het idd nog de ouders hun goed recht om zelf te beslissen hoe zij hun seksleven invullen, maar ik zou me persoonlijk niet prettig voelen in die setting en ik gok mijn kinderen ook niet. Ik wilde vroeger(en nu overigens ook niet) niets weten van mijn ouders' seksleven, laat staan dat ik wilde weten dat ze een niet doorsnee seksleven hadden.
Het gaat niet alleen om sex of swingen, maar TO heeft het echt over een tweede relatie. Nogmaals, hoe normaal is het dan voor kinderen om 2 mama's en 2 papa's te hebben?

Als het toch over alleen swingen gaat en niet over een relatie is het natuurlijk van de zotte dat je je kinderen meeneemt naar je neukafspraak.
quote:isabon schreef op 13 september 2011 @ 12:07:

Het gaat niet alleen om sex of swingen, maar TO heeft het echt over een tweede relatie. Nogmaals, hoe normaal is het dan voor kinderen om 2 mama's en 2 papa's te hebben? Met alle echtscheidingen van tegenwoordig en de nieuwe relaties die daarna weer ontstaan is dat helemaal niet meer zo uitzonderlijk hoor.
En daarnaast houden die kinderen natuurlijk gewoon 1 papa en 1 mama, namelijk: hun eigen ouders. Ik lees nergens dat het bevriende echtpaar de kinderen van TO bevadert/bemoedert.
Ik vraag me af in hoeveel gevallen zo'n polyamoreuze relatie stand houdt. Ik neem aan dat die een stuk vaker stranden dan een tweepersoons relatie, je hebt tenslotte met meer mensen te maken.

Dat lijkt me voor een kind ook geen sinecure.
quote:yvonjaspers schreef op 13 september 2011 @ 12:13:

[...]

Met alle echtscheidingen van tegenwoordig en de nieuwe relaties die daarna weer ontstaan is dat helemaal niet meer zo uitzonderlijk hoor.En er is dan ook bewezen dat het overgrote deel van de scheidingen niet bepaald goed is voor kinderen. Samengestelde gezinnen gaan ook lang niet altijd goed.
Dat is weer wat anders dan dat mama een relatie heeft met papa, en een met ome Piet en een met tante Bep, en dat papa een relatie heeft met mama en met ome Piet en met tante Bep

Tante Bep heeft een relatie met ome Piet en met papa en met mama, en ome Piet heeft een relatie met tante Bep en met papa en met mama.
Er is hier alleen helemaal geen sprake van een scheiding of een samengesteld gezin. TO en haar man zijn nog gewoon bij elkaar en zorgen samen voor de kinderen.
Jij begon zelf over de scheidingen en nieuwe relaties hoor, na de post van Isabon over de 2 papa's en de 2 mama's. Aangezien TO het heeft over wederzijdse heftige verliefdheid, wat zijn dan de toekomstplannen, de consequenties, hoe gaat dat ingevuld worden?

Een keer per maand samen seks hebben lijkt me niet genoeg als je zo verliefd bent.
quote:lughnasadh schreef op 13 september 2011 @ 12:07:

[...]

Nu misschien nog niet, maar op een gegeven moment natuurlijk wel. Mijn oudste van 11 weet inmiddels genoeg over de bloemetjes en de bijtjes om te weten waarom onze slaapkamerdeur wel eens dicht is.

Dan is het idd nog de ouders hun goed recht om zelf te beslissen hoe zij hun seksleven invullen, maar ik zou me persoonlijk niet

prettig voelen in die setting en ik gok mijn kinderen ook niet. Ik wilde vroeger(en nu overigens ook niet) niets weten van mijn ouders' seksleven, laat staan dat ik wilde weten dat ze een niet doorsnee seksleven hadden.

Als ik naar mijn eigen jeugd kijk dan kan ik nu prima beredeneren hoe dat allemaal zat. Nu vind ik er ook iets van. Als in, mijn keuze zou het niet zijn.

Toen, en zelfs tot ik dik ergens in de puberteit zat, had dat mijn interesse helemaal niet. Het wás gewoon zo. Daarbij werd ik -

nogmaals - helemaal niet geconfronteerd met de seksbelevenissen van de mensen om me heen en wat ik er van meekreeg heeft me niet getraumatiseerd.

Ik vond het eerder heel vreemd dat een vriendinnetje, waar ik heel vaak at tussen de middag, zo'n beetje opgevoed werd door de hulp in huis. Moeder lag altijd nog in bed als we tussen de middag bij haar thuiskwamen, soms met een man, en steeds een andere. Dat van die man boeide me niet, dat die moeder haast nooit op was om 12.15 uur en de hulp ons te eten gaf, terechtwees en

weer naar school bracht vond ik veel raarder.

Als kinderen ergens mee opgroeien en van jongs af aan weten dat er meer is tussen hemel en aarde dan papa/mama relaties, dan is dat gewoon een gegeven in hun leven. Een bevriend homostel heeft een dochter met twee getrouwde vrouwen. Ze hebben hun kind per stel de helft van de week. Vier opa's, vier oma's, twee slaapkamers en ga zo maar door. Leuk kind. Leuke ouders. Het is maar waar je mee opgroeit.
Je moet trouwens wel heel goed zijn in het uit elkaar houden van allerlei gevoelens en emoties. Ik kan me namelijk zo voorstellen dat een duo elkaar wel heul erg leuk gaat vinden.... met alle gevolgen van dien. Zijn jullie je bewust van dat risico?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven